— “Een erotische ontdekkingstocht vol fantasie en verbeelding” —

Statement over vrouwen en sensualiteit

Statement over vrouwen en sensualiteit

Vrouwen houden er van om naar erotische of pornografische films te kijken als de voorstellen hen opwind. Ze kennen slechts twee smaken, of het is opwindend, of ze krijgen iets van walging over zich. Er hoeft slecht weinig te gebeuren of de walging slaat toe, en dan ebt de erotische opwinding weg. Hier de uitgangspunten voor de Deense films “Constance”en “Pink Prison”.

Deens Statement over porno voor vrouwen

Statement over vrouwen en sensualiteit

Vrouwen houden er van om naar erotische of pornografische films te kijken als de voorstellen hen opwind. Ze kennen slechts twee smaken, of het is opwindend, of ze krijgen iets van walging over zich. Er hoeft slecht weinig te gebeuren of de walging slaat toe, en ebt de erotische opwinding weg.
Het volgend statement is opgetekend door een Deens commitee van vrouwen: Gerd Winther, seksuologe, Lilli Hendriksen, tijdschrift redacteur, Christina Lohse, model en journalist, Vibeke Windelov, film producent en anderen. Denenmarken, bekend van eigenzinnige films en het bakemaat van de films van Puzzy Power zoals “Pink Prison” en “Constance”. Deze beide films zijn de best verkochte seksfilms in Scandinavië en hebben deze richtlijnen als uitgangspunt.

Statement over vrouwen en sensualiteit

Het verhaal, de plot.

De film moet een plot hebben. Individuele scènes moeten aaneengeregen worden tot een logische opeenvolging van emoties, fantasieën, van opbouwende passie enz. op zo’n manier dat de vrouwen een relatie met de karakters krijgen en begrijpen wat er zich afspeelt tussen de personages. Het is niet genoeg, als er vier onbekende acteurs het podium betreden, hun broek laten zakken en overgaan tot de daad, tenzij dit overduidelijk deel uit maakt van een fantasie of een setting waarvan de zinnenprikkelendheid inherent is aan het gebeuren.
De plot moet gaan over iets erotisch. Het moet niet te uitgebreid en te ingewikkeld zijn of mag niet te veel non-erotische elementen bevatten, dit laat vrouwen vergeten dat het een erotisch aspect heeft en zorgt er voor dat het vuur dooft. Films mogen niet te langdradig zijn, kortere plots worden aangeraden. De plot mag beginnen vanuit een of meer vrouwelijke fantasieën, die hun bron hebben in het leven van alle dag.

Erotiserend.

Gevoelens, passie, sensualiteit, intimiteit en de weg er naar toe moeten veel aandacht krijgen. De films moeten gebaseerd zijn op het genot van vrouwen en hun verlangens. Het gevoel moet opgeroepen worden, een zinnenprikkelend spel van afstandelijkheid en innigheid. De vrouw moet opgewonden worden en door haar er bij te betrekken kan het niet anders dan dat ze opgewonden wordt. Het plezier van het zelf kunnen navoelen zal altijd het sterkste werken.

Visuele stijl.

Wanneer er lichamen vertoond worden, moet dit met liefde gebeuren. Erotische delen moeten geliefkoosd worden met de camera. Het erotische aspect zou heel goed ook op andere lichaamsdelen kunnen zijn gericht dan de genitaliën. We moeten de schoonheid van het lichaam zien, zowel van de mannen als van de vrouwen. Vooral de man moet laten zien dat hij zijn lichaam aan haar aanbied. Het lichaam hoeft niet helemaal naakt te zijn. Soms is juist een gedeeltelijke naaktheid veel opwindender en erotischer.

Setting

Films kunnen afspelen in het verleden of in het heden. Tijd en plaats zijn niet cruciaal, wat er wel belangrijk is, is wat er in de film gebeurd. Een blote schouder of voet kan erg erotisch zijn en dit soort van softe “old-fashion” sensualiteit kan heel goed onderdeel uitmaken van de films die spelen in het heden.

Humor.

Subtiele humor is welkom, misschien een komische scène aan het begin van de film om het ijs te breken. Maar grappen moeten niet verweven worden in de seksuele gebeurtenis.

Wat is niet toegestaan.

Er zijn geen beperkingen in wat er afgebeeld wordt in de film, als het maar op een acceptabele manier wordt gedaan. De enige grens is, dat vrouwen niet het onderwerp mogen worden van geweld of gedwongen worden iets te doen tegen haar zin. Maar het is volledig geaccepteerd om de fantasieën van vrouwen te verfilmen, waarin de vrouw verkracht wordt door een anonieme man, of een vrouw een ruw behandeld wordt, als het maar duidelijk van te voren wordt gemaakt door het verhaal, dat wat we zien is dat een vrouw zich uitleeft in haar eigen fantasiewereld.

Wat we haten.

Wat we haten is de orale seks scène, waarin de vrouw gedwongen wordt om te pijpen, waarbij ze hard aan de haren wordt getrokken en waarbij de man spuitend over haar gezicht klaar komt.
Gerd Winther, seksuologe,
Lilli Hendriksen, tijdschrift redacteur,
Christina Lohse, model en journalist,
Vibeke Windelov, film producent
en anderen.
Beoordeel dit verhaal

Plaats een Reactie

Ben je een robot? *