sex met een getrouwde man met gevolg misschien in verwachtin

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » zo 29 december 2002, 12:52

@Poetie

Ik ben er van overtuigd dat er zulke mensen bestaan. Maar niet veel.
Je hebt te maken met drie personen, alle drie met een verhaal, familie en omgeving.

De kans dat dan de ruimdenkendheid alles oplost is bijzonder klein. Daarvoor zijn er te veel personen bij betrokken.

Een zwangerschap duurt maar negen maanden, is onderweg niet te onderbreken, de einddatum is niet te beinvloeden.
Als een vrouw zwanger is, is ze dat alleen. Ik heb mijn vrouw gesteund waar ik kon tijdens de zwangerschappen, maar met een gezond en fit lijf, op elk moment de mogelijkheid om even op adem te komen, en dat had zij niet.

Het is geen handige start, maar er is veel moois van te maken. Sta rechtop, geniet van wat het je brengt, laat je niet meeslepen in negatieve spiralen door je omgeving.

Als ze wel zo ruimdenkend zijn, prima. Maar ben je dat zelf ook?

Iago.

Paula21

Berichtdoor Paula21 » zo 29 december 2002, 23:19

Hallo

Het is allemaal eigenlijk nog moeilijker dan het lijkt, want ik heb al een dochtertje van anderhalf die ik dus al alleen moet opvoeden ben al getrouwd geweest maar dat is stuk gelopen want hij werdt verliefd op me zuster en me zuster trapte er gelukkig niet in en hij heeft nu geen kontakt meer met me dochter en mij wat overig zijn eigen beslissing was. en nu is dus de tweede op komst en wat me het meest beangstigd is als die man nu niet voor mij en me kinderen dan kiest ben ik bang dat ik nooit meer een echte goede relatie kan krijgen met een man die goed deugd want wie wil nou een vrouw met twee kinderen van verschillende mannen en dan ook nog met mijn verleden.
Dit beangstigd me echt allemaal gewoon de toekomst zonder liefde van een man.
Maar ik zal er alles aan doen dat me kinderen er niks aan tekort komen ze zullen alle liefde krijgen van mij wie ik maar kan geven. Liefs Paula21 wie nog ooit hoopt van haar fouten te leren

poetie
Berichten: 118
Lid geworden op: di 29 januari 2002, 2:01
Locatie: belgie

Berichtdoor poetie » ma 30 december 2002, 10:08

liefste paula,
k wil je helpen en zal proberen....loop niet vooruit op de zaken, je zal dus twee kindjes hebben...van twee verschillende mannen...dat is heel zeker stof voor de roddeltantes,maar zoals ik al zei ,wees trouw aan jezelf en trots dit te zijn.Je wil het kindje houden ,jij kiest daarvoor ,jij alleen op dit ogenblik;dus zou ik het cru willlen stellen ,dat jij nu verantwoordelijk bent voor die baby( als de papa er later ook voor kiest zou het mooi zijn ,maar dat is helemaal nog niet zeker) , en zo te lezen kies je er echt voor en is daar geen twijfel over .....dus ga er voor en loop niet vooruit op de zaken,niemand heeft een glazen bol ,kindjes worden groot en vlinderes in de buik kunnen hevig zijn,dus als er iemand later NIET voor je kiest vanwege je verleden....dan zal het wel geen passie zijn,ik begrijp je twijfel ,echt en ik denk dat je in die 9 maanden het nog dikwijls moeiljk zal hebben vandaar dat ik mijn email adres gaf,j e mag altijd mailen.
nog iets woon je in een dorp waar iedereen iedereeen kent?en hou dik is de vriendschap ts jou en je vriendin?hoelang kennen jullie elkaar al?moest je mijn vriendin zijn ,en je droeg een kind van mijn man....zou ik voor je zorgen....ik zie het al waaar mensen zijn ,zijn gevoelens ,waar gevoelens zijn sos geen hersensen en niemand kan het helpen dat de samensmelting van zaad en eicel,zo rap kan gaan .....gedane zaken nemen geen keer ,niets is kwaad bedoeld en vriendschap is onvoorwaarelijk....misschien reageert je vriendin wel zo na de eerste schok en kwaadheid.
poetie ,
die niet voor de bouquetreeks schrijft en trouw is aan liefdes en vriendschappen ,niet in de zin van eigendoms en alleen recht .

Paula21

Berichtdoor Paula21 » ma 30 december 2002, 20:59

hallo goede vriend

Ik heb nu ook al een uitkering van een instantie en dat is wel genoeg om mee rond te kunnen komen.
Liefs paula21

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » ma 30 december 2002, 23:03

Beste Paula,

Ik volg je topic vanaf het begin maar ik reageer nu pas. Ik wist steeds niet hoe nu te reageren. Kwam steeds niet veel verder dan: Wat een vreselijk moeilijke situatie heb je jezelf in gemanouvreerd.

Wat betreft eerlijkheid wil ik nog zeggen: Wanneer je het niet vertelt aan je beste vriendin zal het voor altijd tussen jullie in blijven staan. De vriendschap zal hoe dan ook dan over zijn, lijkt mij.
Wanneer je het wel vertelt is het afwachten: misschien voelt ze zich vreselijk verraden en wil ze je nooit meer zien, of kan ze uiteindelijk accepteren dat het een fout is geweest, waar je veel spijt van hebt.

Maar misschien is het ook wel beter om het bij je vriend te laten. Hij moet kiezen of hij met haar en zijn gezin verder gaat. En hoe hij dat wil doen.
Wanneer jij het vertelt zal het consekwenties hebben voor zijn huwelijk.

Ik wil je in ieder geval voor 2003 veel wijsheid en kracht toewensen. Probeer er, nadat je bent bekomen van de eerste schrik er op den duur van te leren: Hoe heeft het zover kunnen komen? Hoe zorg ik ervoor dat voortaan de dingen anders lopen?
Zorg goed voor jezelf en je kinderen.

Amada

Paula21

Berichtdoor Paula21 » di 31 december 2002, 10:38

Lieve Amada

Bedankt voor je respons en je advies.
Ik zal echt leren van me fouten maar ja daar is het nu wat te laat voor.
Groeten Paula21

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » di 31 december 2002, 15:00

Lieve Paula,

Ook ik heb de hele topic gelezen en reageer nu pas.
In eerste instantie kon ik niet reageren, zoveel complicaties er in deze situatie zitten.
Gaandeweg, de verschillende reacties lezende, toch ook van mij een reactie.
Eigenlijk sta ik met een mond vol tanden. Ik besef, dat elke welgemeende opmerking of advies consequenties heeft, als je je er door laat beïnvloeden. En dat doe je. Maar niemand anders op dit forum dan JIJ hebt de gevolgen. En dat laat me zeer voorzichtig zijn met mijn mening en uitspraken.
Het makkellijkste was dan ook: helemaal niet reageren. Maar je zei, met niemand anders hier over te kunnen praten. Dus toch maar.
Maar wat ik ook zeg, zie het als een mening van iemand, die denkt eerlijk je iets te willen zeggen, maar daar niet de gevolgen van ondervindt. Iemand, die ook niet alle relevante dingen weet, wat nog meer van invloed is, want je vertelt alleen maar, wat jou bewust is.

Je kunt, en moet denk ik, twee hoofdaspecten in het oog houden. Het moeilijke, maar ook het heel fijne. Ieder zal duidelijk zijn, dat je in een enorm moeilijke situatie gekomen bent, en laat de schuldvraag of de ALS-vraag dan maar weg. Goed voor moraalapostelen, maar daar heb je niets meer aan. Maar de historie speelt wel een belangrijke rol voor hoe je in de toekomst de dingen accepteert en er het beste van maakt.
Dan het fijne: Met alle respect voor de moeilijkheden: Je hebt een nieuw leven in je. Een leven, dat verbonden is met jouw lot en dat van zijn/haar vader en alle familiebanden daar om heen. Een leven, dat het kan gaan maken in deze wereld, veel goed kan doen voor jou en de mensheid. En dat leven groeit nu in jou. Heel mooi toch? JIJ koos er voor dat niet te laten aborteren, wat misschien ogenschijnlijk makkelijker zou geweest zijn, maar in werkelijkheid de problemen anders zou leggen.

Ik denk dan ook, dat je vanuit deze positieve gedachte van het mooie leven in je, de moeilijke kant kunt gaan benaderen.
En, omdat de vader net zo goed en evenveel deel van het ouderpaar is, dus ook de vader. En moeilijk is het, daar wil ik niet omheen draaien.

Hoe de vader ook staat in zijn gezin, met eigen kind met je vriendin, het is de vader van jouw kind en je zult je leven lang daarmee een co-ouderschap hebben, goed of slecht. Laten jullie als co-ouders dan kiezen om het dan goed te laten zijn. DAT is wat je kindje verdient!

Eigenlijk volgt alles andere uit die gedachte en streven om goede co-ouders te zijn. Het is ook niet zo, dat hij moet kiezen tussen jou of zijn huidige vrouw/jouw vriendin. Hij moet kiezen om voor al zijn kinderen een goede co-ouder te zijn. En met wie hij dan in welke vorm samenleeft is een ander verhaal.
Jouw vriendin heeft daar in dus ook een belangrijke rol bij en ook een belang daar bij, ook al heeft ze zelf daar niets aan kunnen doen. Tenminste niet actief. Mogelijk passief, want haar man heeft een kind bij jou verwekt en was daartoe moreel en psychologisch en fysiek toe in staat. De vader van het kind van jouw vriendin is daardoor co-ouder geworden van jouw kind. Die kinderen zijn dus half-broer/zus.
Het is onmogelijk en ook onmenselijk om dat weg te stoppen. Zeker ook al, omdat dan jouw kind haar biologische vader/broer/zus dan niet als vader/broer/zus zal mogen hebben, en dat is bijna een misdaad, vind IK.

Met alle vreselijke moeilijkheden naar wie dan ook toe. Het zal alleen in goede banen kunnen komen, als alle betrokkenen er exact van weten en samen willen kiezen om in het belang van ALLE betrokken kinderen goede co-ouders willen zijn en hun eigen fouten/nalatigheden onder ogen willen zien.
Niet als wraak, niet als frustratie, maar in de oprechte hoop om kinderen in de wereld te hebben kunnen zetten, die het gaan maken in HUN leven.
Dat betekent niet, dat daarmee de ouders alles moeten opofferen en niet zelf ook gelukkig mogen zijn. Integendeel. Gelukkige ouders maken gelukkige kinderen.

Veel sterkte en... positief en blij zijn.

Hans (vader van 4 kinderen)

[This message has been edited by Ryan (edited 31-12-2002).]

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 31 december 2002, 17:13

Beste Paula,

Van je fouten leren, dat verandert niks aan de situatie waar je nu in zit maar kan wel in de toekomst ervoor zorgen dat je de juiste keuzes maakt voor jou en je kinderen.

@Ryan en Paula,
Ik vind het een goed streven hoor co-ouderschap en samen verantwoordelijk zijn voor het kindje dat groeit. Maar in deze moeilijke situatie is het nog maar de vraag of dat mogelijk zal zijn. Dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Soms is het beter om voor jezelf en je kinderen te kiezen en er zelf het beste van te maken. Wat niet betekent dat je het hele bestaan van de vader moet ontkennen. Maar de vader zal er toch ook zelf voor moeten kiezen om een rol in het leven van dit kind te willen spelen.
Jij, Ryan vind dit vanuit jouw gevoel heel vanzelfsprekend en dat is het misschien ook. Maar in de praktijk is het voor mannen toch makkelijker om voor de verantwoordelijkheid weg te lopen omdat het kind nu eenmaal niet in hun buik groeit... En sommige mannen lopen er dus ook voor weg.

Liefs,

Amada

Supergirl
Berichten: 459
Lid geworden op: di 11 juni 2002, 1:01
Locatie: N-H

Berichtdoor Supergirl » wo 01 januari 2003, 17:48

Paula....jeetje..meid...
Klein vraagje...misschien heb ik het ergens gemist...maar lees ik tussen de regels dat je graag nog een kindje wilde...

Paula21

Berichtdoor Paula21 » wo 01 januari 2003, 19:46

Hallo
Dit kindje was natuurlijk niet gepland
daarom ook dit topic.
Ik ga dit kindje houden en er net zo veel van houden als van me andere dochtertje die wel gepland was maar dit was zeker niet de bedoeling.

amada en ryan bedankt voor je respons
en jij ook supergirl
Groeten van Paula21

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » vr 03 januari 2003, 15:37

@Amada,

"Jij, Ryan vind dit vanuit jouw gevoel heel vanzelfsprekend en dat is het misschien ook. Maar in de praktijk is het voor mannen toch makkelijker om voor de verantwoordelijkheid weg te lopen omdat het kind nu eenmaal niet in hun buik groeit... En sommige mannen lopen er dus ook voor weg."

Ik denk dat er net zoveel mannen zijn, die graag de keuze zouden willen hebben om een gezamenlijk kind over te willen nemen, als de vrouw het niet wil en besluit tot abortus.
Maar krijgen die mannen de kans? Nee, want de vrouw bepaalt dan. Alleen maar omdat moeder natuur heeft bepaald, dat het kind IN de vrouw groeit en niet in de man? De ongelijkheid snijdt dus aan twee kanten.
Ik heb naar mijn weten geen onbekend kind ergens, maar ik zou toch graag meebeslissen, of mijn kind ter wereld komt of niet. En als de geliefde het dan niet wil, zal ik het zelf opnemen.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » vr 03 januari 2003, 23:13

Is ook helemaal waar Ryan.

Amada

Paula21

Berichtdoor Paula21 » ma 06 januari 2003, 21:27

Nou lieve mensen,

Het is er uit iedereen die het moet weten weten het. De reacties waren niet uitzonderlijk leuk natuurlijk.
zijn vrouw reageerde verdrietig en boos wat te begrijpen is zijn familie die weten het nog niet maar volgens hem zal hij worden afgezondert uit de familie zo is zijn cultuur. Mijn familie reageerde verbaast ze snapte niet dat ik zo'n fout kon maken maar ze zullen me van harte steunen en helpen door alle momenten heen. En die lieve man laat me wel zitten en zei nog dat hij waarscheinlijk niet van dit kind zou gaan houden maar ik heb hem gezegd dat hij echt wel voor de verantwoordelijkheden gaat opdraaien hoe dan ook.

Liefs de verdrietige Paula21

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » di 07 januari 2003, 18:54

@Paula21,

Ook ik heb me tong eraf moeten bijten ,maar wil nu toch even reageren.

Dat deze man je zou laten "zitten" dat was toch wel erg duidelijk hoor, dat kon je zelfs op je klompies aanvoelen.

Dat hij zijn verantwoordelijkheden niet wil of neemt.....,laat hem lekker dan heb je ook nooit het getouw trek om je kindje als hij op latere tijd wel denkt een "vader" te willen zijn.

Je kind is beter af met alleen een zorgzame en liefdevolle moeder, dan met een achteraf vader die gedwongen wordt dingen te doen die hij niet wil.
De knoop heb je toch al gehakt dus hak nog even dat laatste stukje door.....

Heel veel geluk en sterkte de komende tijd, weet dat er mensen in je omgeving rondlopen die wel van je kind willen houden om het kind zelf, ipv moeten....

Je hebt straks koningskinderen die gelukkiger zullen zijn dan jij nu denkt.

En die "ontvindbare"man die is er echt wel hoor ,maar loop niet te hard op de dingen vooruit, geniet van je buikje deze is sneller weg dan je denkt.

liefs Lez.

TUFKAC
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01

Berichtdoor TUFKAC » zo 23 oktober 2005, 16:45

omhoog!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten