sex met een getrouwde man met gevolg misschien in verwachtin

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Paula21

sex met een getrouwde man met gevolg misschien in verwachtin

Berichtdoor Paula21 » do 12 december 2002, 13:21

Ik heb een grote fout begaan, ik ben met een man naar bed gegaan wie getrouwd is met m'n beste vriendin. Zonder voorbehoedsmiddelen gebruik al 2,5 jaar de pil niet meer en sindsdien is mijn menstruatie cyclus niet meer zo regelmatig. Heb gemeenschap met hem gehad ong.8 dagen naar mijn menstruatie.
Mijn vraag is hoe groot is de kans dat ik in verwachting ben en als die kans groot is wanneer kan ik me eigen dan het beste laten testen kan dat nu al bijvoorbeeld?
Alvast vriendelijk bedankt groetjes Paula21

Resa
Berichten: 83
Lid geworden op: di 19 november 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor Resa » do 12 december 2002, 13:23

Dat kan meteen al, dus haal een test of ga naar de dokter.

Knuffie
Resa

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 12 december 2002, 13:25

Paula,

Vrouwen zijn ongeveer vier dagen per maand vruchtbaar. De vruchtbare periode waarin het eitje vrijkomt, valt ongeveer twee weken vóór de menstruatie. Een eitje kan echter vroeger of later dan ‘normaal’ vrijkomen.

Maar omdat jij niet regelamtig menstrueert kun je hier niet vanuit gaan.

Testen kan eigenlijk al vanaf de eerste dag dat je zou moeten menstrueren.....

Dit vond ik voor je:

"Wanneer je in verwachting bent, gaat je lichaam het zwangerschapshormoon HCG (Humaan Chorian Gonadotrophine) aanmaken. Dit hormoon verschijnt dan ook in je urine. Een zwangerschapstest kan aantonen of dit hormoon wel of niet aanwezig is in je urine.
De hedendaagse zwangerschapstesten zijn zo gevoelig en accuraat dat zij al vanaf de eerste dag dat je menstruatie uitblijft, de aanwezigheid van het zwangerschapshormoon in je urine kunnen aantonen.
Maar, wanneer je een onregelmatige cyclus hebt, is het waarschijnlijk beter om nog één of twee dagen langer te wachten voor je de test doet."

GiS


[This message has been edited by Gizem (edited 12-12-2002).]

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 12 december 2002, 17:54

Is de morningafterpil niet voor de morning after?

Er bestaat trouwens ook een morningafterspiraaltje....die kun je nog tot 5 dagen na het sexueel contact laten inbrengen.

Dus......je weet zelf wel hoe lang het geleden is Paula....


[This message has been edited by Gizem (edited 12-12-2002).]

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » do 12 december 2002, 17:59

Dan heet het de 5 mornings after de day..... spiraal/pil


Toch...................... Afbeelding

Lezrah

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 12 december 2002, 18:08

Maak Paula even in de war "zusje"! Afbeelding

De morningafterspiraal kan TOT 5 dagen na het contact worden ingebracht en NIET na 5 dagen.

En de morningafterpil weet ik eigenlijk niet, ik dacht the morning after dus.......

patske

Berichtdoor patske » do 12 december 2002, 19:45

morning after pil tot 74 uur

Paula21

Berichtdoor Paula21 » do 12 december 2002, 21:09

Het is al een hele week geleden dus denk ik dat de morning after pil/spiraal zal helpen.
Wel bedankt voor het advies.

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » do 12 december 2002, 21:12

Ik wou niemand in de war maken hoor......

@ Paula,
En wat je vraag betreft, ga niet bij de pakken neer zitten hoor, stress en spanning kan je menstruatie ook uit stellen. Afbeelding

En als het dan toch zo zou zijn, ja dan moet je een keuze maken(beide), maar ik hoop het niet voor je.

Hopelijk leer je hieruit dat je geen onbezonnen sex moet hebben......het kan een hoop ellende veroorzaken.
(niet rot bedoeld)

bezint eer je bemind

Lezrah,misschien iets ouderwets.....

[This message has been edited by Lezrah (edited 12-12-2002).]

Paula21

Berichtdoor Paula21 » do 12 december 2002, 21:18

dankje wel voor je advies, ik weet dat ik niet slim heb gehandelt maar ik ben echt harstikke verliefd op hem en wou dat dat niet zo was en dan ben ik inderdaad ook nog zo stom geweest om het zonder voorbehoedsmiddelen te doen. De volgende keer zal ik geloof me echt wel beter nadenken.

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » do 12 december 2002, 21:27

Ik wens je veel sterkte Paula en duim voor je dat het met een sisser afloopt.

Maar mocht je toch problemen krijgen praat er dan eerst goed over en zet alles op een rijtje voordat je (overhaaste)beslissingen neemt.
Er zijn meer gelukkige kinderen met alleen een liefdevolle moeder!

Lezrah

sletje

Berichtdoor sletje » do 12 december 2002, 21:46

Hoi Paula, hier spreekt Paula

Wat ik me afvraag ... (sorry als ik nu heel bot overkom) ... je bent dus maximaal 1 week zwanger nu ... of niet? ALS je al zwanger bent. Als je er nu achterkomt, kun je toch direct naar de dokter om het bevruchte eitje te laten verwijderen? In mijn ogen is dat nog geen abortus, maar ja ... misschien dat andere mensen daar anders over denken ... daar heb ik ook alle respect voor.

Wat ik maar wil zeggen: zorg dat je zo snel mogelijk weet of je al dan niet zwanger bent. Je bent er nu nog vroeg bij!

In feite is het slikken van MA-pil of het plaatsen van een spiraaltje achteraf praktisch hetzelfde als NU naar de dokter gaan en het laten verwijderen ....

(ja, en ik denk niet dat ik je nog 'belerend' moet toespreken ... het kan iedereen gebeuren die hevig verliefd is, met alle gevolgen van dien ... ERG JAMMER dat het de man van je vriending is ... )

SUCCES MET JE BESLISSINGEN enne ... hoe je ons wel op de hoogte?

Groetjes Paula (weer een andere)

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 12 december 2002, 22:25

Sletje (Paula)

Even ter info:

De conceptie is de samensmelting van de kern van de eicel en zaadcel. Het begin van het leven van een nieuw uniek individu. Alle erfelijke eigenschappen staan op dat moment vast.

Dus abortus is abortus vanaf het eerste begin!

GiS

Paula21

Berichtdoor Paula21 » do 12 december 2002, 22:35

Als ik zwanger ben denk ik niet dat ik het eraf kan laten halen voor mij gevoel. Ik weet dat je het goed bedoeld maar mijn is geleerd: je bent baas over je eigen lichaam maar dan moet je wel zorgen dat er niks in komt oftewel het is een leven een leven van mijn. Het is absoluut niet de bedoeling dat ik zwanger raakte wat misschien hopelijk niet is maar is dat wel dan raak ik heel veel mensen kwijt waaronder verwacht ik die man en m'n beste vriendin die heb ik dan natuurlijk ook niet meer en dat maakt het allemaal ook zo moeilijk

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 12 december 2002, 22:48

Paula, loop niet op de zaken vooruit......het kan allemaal best wel meevallen en mocht het echt zo zijn dan moet je doen wat jouw gevoel je ingeeft en niet luisteren naar anderen!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten