Hoe maak ik het bespreekbaar?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

codemar
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 06 september 2006, 12:47
Locatie: r-dam

Berichtdoor codemar » vr 15 september 2006, 9:52

Jullie hebben wel gelijk, het was niet het juiste moment.
Maar het was ook niet mijn bedoeling om van bil te gaan. Gewoon een beetje troosten en strelen als afleiding.
En aan haar reactie te zien, dacht zij natuurlijk dat ik wel verder wilde gaan.

Ik heb het boekje "zin in vrijen....voor mannen" van Hanny van Rijsingen gekocht. ( vond de tip in een oude thread).
Hier staan voldoende tips in om mezelf te ontdekken en het vrijen weer aantrekkelijk en bespreekbaar te maken.

Ik heb het boekje even snel doorgebladerd en ik kan er veel van leren. Bijvoorbeeld de vraag:
Ik heb nu zin in seks omdat ik ......
- mijn vrouw wil vasthouden
- vastgehouden wil worden
- alleen maar wil klaarkomen
- dicht bij haar wil zijn
- me geliefd wil voelen
- enz..

Nooit echt bewust over nagedacht.

Werk aan de winkel dus. :wink:

Codemar

codemar
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 06 september 2006, 12:47
Locatie: r-dam

Berichtdoor codemar » wo 20 september 2006, 10:03

Even een update. :D

De aanschaf van het boekje is voor mij DE OPLOSSING. Nog niet zover de inhoud (ben pas bij hoofdstuk 1) maar het feit dat ik het boekje heb.

In het begin moest m'n vrouw wel even slikken toen ik het liet zien, maar daarna vond ze het lief van me, dat ik ons liefdesleven wil verbeteren.
Nu kan ik het bespreekbaar maken zonder dat het idee bij haar ontstaat dat ik direct op haar wil duiken. Ben immers aan het "studeren".

Het andere voordeel is dat ik onderwerpen naar voren kan halen, zonder een sfeer waarin je "voor gek staat gevoel". Het is een soort spel geworden, waarin het makkelijker voor haar te zeggen is of dat mijn handelingen goed of fout zijn.
"volgens mij staat dit niet in je boekje" en "dit heb je zeker uit je boekje" is natuurlijk makkelijker te zeggen dan "ik wil niet dat je dit doet".

Al met al is het bespreekbaar geworden, en de rest komt vanzelf wel. :wink:

Groeten,

Codemar

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » wo 20 september 2006, 12:18

:D Codemar, soms kan de oplossing zo simpel zijn. Veel succes!

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » wo 20 september 2006, 13:27

Het zou prachtig zijn als je er zo zou komen.
Het praat misschien in jullie geval makkelijk op die manier dan direkt.
Hoe dan ook, als er maar gepraat wordt.

Succes met je 'studie'.

Enne.... wat ik zo mooi vind is dat ik hier ook van veel mannen lees dat ze bijna véél liever hebben dat ze hun vrouw/vriendin kunnen behagen dan dat ze zelf aan hun trekken komen.

Is hier ook wel eens een punt geweest. Ik geen zin. Of althans, niet wetende of ik zin heb, en dan weer geen zin om het uit te proberen, omdat als het niet zou lukken dat weer een teleurstelling zou zijn. (ingewikkelde zin :wink: )
Maar dan man ook totaal geen zin, omdat het iets van samen is.


Want dat heb ik hier in ieder geval al geleerd. Van de 'neutraalstand' van de vrouw. Wel zin? Geen zin? Maar niet willen proberen omdat het tegen kan vallen dan.
Eigenlijk hetzelfde wat Princess ook schrijft. Je zorgen maken of de zin wel zou komen. En tja..... dan lukt het dus helemaal niet hé.
Gelukkig hebben wij dat samen ook bespreekbaar kunnen maken.
Hij door wat minder te 'zeuren'. En ik door te proberen me ook gewoon over te geven aan wat ik voelde. En zo zijn we daar samen uitgekomen.
Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een man erg moeilijk is wat hij moet doen, omdat ze misschien snel voelen dat het pushen is, en ze dat dan ook niet willen.

codemar
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 06 september 2006, 12:47
Locatie: r-dam

Berichtdoor codemar » ma 11 december 2006, 14:50

Update:

Ik heb het boekje gelezen, en eerlijk gezegd ben ik er niet heel veel wijzer van geworden. Het meeste had ik al op dit forum gelezen.

De seks is wel regelmatiger geworden. (1 x per week) dus we boeken vooruitgang.

In de tussentijd heb ik ook een boekje voor haar gekocht: sekstips voor vrouwen. Ik dacht: hoe meer zij met het onderwerp bezig is, hoe hoger het libido. Heb er wel bijgezegd dat het niet een vorm van kritiek is.
Maar het boek werd niet gelezen. Er staan veel afbeeldingen in (erotisch, niet ranzig) en zo kreeg het de stempel: stom boek. Voordat de eerste pagina gelezen is.
Het gesprek wat hierna volgde liep in een huilbui van haar uit. We kunnen er dus nog steeds niet goed over praten. Ik zei dat ze een muurtje voor zichzelf heeft gebouwd, en dat zij die af moet breken. Dat ik dat niet voor haar kan doen, alleen maar helpen.
Zij: Dus het is allemaal mijn schuld.
Ik: Nee natuurlijk niet.......pijnlijke stilte..... we moeten er samen uit komen (iets beters kon ik niet verzinnen).

Ik stelde voor om verlanglijstjes te maken, aangezien het praten nog niet geweldig gaat. Dat was een goed idee vond ze.
Zij: mag ik er dan ook andere dingen opzetten.
Ik: nee, stofzuigen en huishouden dat mag op een ander lijstje.

Vrijdag bespreken we de lijstjes met elkaar.

Mijn voorlopige:

1. massage geven met olie. (toen ik dit ooit wel eens voorstelde: gatver, olie in m'n bed!!)
2. vrijen op een andere plek/tijdstip (anders dan zo ochtend 9.00 in bed)
3. samen masturberen
4. speeltjes erbij betrekken (dildo, vibo, heeft ze niet).
5. anale spelletjes bij elkaar.

Kan dit? Of moet ik het wat subtieler aanpakken?

Codemar

PS ze vroeg me of dat ik het boekje van Hannie ook voor haar wilde kopen. Daar stonden tenminste geen vieze dingen in.

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » ma 11 december 2006, 15:17

Vrijdag bespreken we de lijstjes met elkaar.

Mijn voorlopige:

1. massage geven met olie. (toen ik dit ooit wel eens voorstelde: gatver, olie in m'n bed!!)
2. vrijen op een andere plek/tijdstip (anders dan zo ochtend 9.00 in bed)
3. samen masturberen
4. speeltjes erbij betrekken (dildo, vibo, heeft ze niet).
5. anale spelletjes bij elkaar.

Kan dit? Of moet ik het wat subtieler aanpakken?

Codemar

.
Hi Codemar,
Jij alleen kan het beste jouw vrouw inschatten maar mijn eerste ingeving, als ik jouw lijstje je zo zie, is dat vooral het laatste puntje misschien niet helemaal in goede aarde zal vallen. Je vraagt het jezelf al af...Of moet ik het wat subtieler aanpakken?...JA, denk het wel..
Schrap het anale gebeuren effe.....de rest lijkt me erg haalbaar....

Heel veel succes!!
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 11 december 2006, 15:25

Ook ik zou het anale deel verwijderen en er "Intimiteit' voor in de plaats zetten. Zoals ik het lees is dat vooral wat er schort aan jullie relatie op het moment.
Hoeft niets aan erotiek bij te zitten, maar gewoon lekker badderen/douchen samen, eventueel elkaar daarna insmeren met een lekkere cremetje ofzo.....
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » ma 11 december 2006, 16:16

Ik reageer even op je bericht in stukjes...
Update:

Ik heb het boekje gelezen, en eerlijk gezegd ben ik er niet heel veel wijzer van geworden. Het meeste had ik al op dit forum gelezen.

De seks is wel regelmatiger geworden. (1 x per week) dus we boeken vooruitgang.
Mooi, vooruitgang!
In de tussentijd heb ik ook een boekje voor haar gekocht: sekstips voor vrouwen. Ik dacht: hoe meer zij met het onderwerp bezig is, hoe hoger het libido. Heb er wel bijgezegd dat het niet een vorm van kritiek is.
Maar het boek werd niet gelezen. Er staan veel afbeeldingen in (erotisch, niet ranzig) en zo kreeg het de stempel: stom boek. Voordat de eerste pagina gelezen is.
Het gesprek wat hierna volgde liep in een huilbui van haar uit. We kunnen er dus nog steeds niet goed over praten. Ik zei dat ze een muurtje voor zichzelf heeft gebouwd, en dat zij die af moet breken. Dat ik dat niet voor haar kan doen, alleen maar helpen.
Zij: Dus het is allemaal mijn schuld.
Ik: Nee natuurlijk niet.......pijnlijke stilte..... we moeten er samen uit komen (iets beters kon ik niet verzinnen).
uit jouw reactie maak ik op, en zijn misschien ook wel, dat je haar eigenlijk gelijk geeft...
Probeer het op de wensen van jou te gooien, zodra het verzandt in verwijten (of iets wat als verwijt opgepakt kan worden) wordt het tricky... en blijft in ieder geval de muur omhoog.
Ik stelde voor om verlanglijstjes te maken, aangezien het praten nog niet geweldig gaat. Dat was een goed idee vond ze.
Zij: mag ik er dan ook andere dingen opzetten.
Ik: nee, stofzuigen en huishouden dat mag op een ander lijstje.

Vrijdag bespreken we de lijstjes met elkaar.

Mijn voorlopige:

1. massage geven met olie. (toen ik dit ooit wel eens voorstelde: gatver, olie in m'n bed!!)
2. vrijen op een andere plek/tijdstip (anders dan zo ochtend 9.00 in bed)
3. samen masturberen
4. speeltjes erbij betrekken (dildo, vibo, heeft ze niet).
5. anale spelletjes bij elkaar.

Kan dit? Of moet ik het wat subtieler aanpakken?
Ik vind het een behoorlijke lijst en voor zover ik de reacties van je vrouw kan inschatten... gooit ze de deur niet hard dicht hiermee?
Vijf wensen en behoorlijke, van weinig sex naar anaal...

Misschien:
1. massage geven met olie (eerst een oude hoeslaken eronder)
2. op een andere plek en tijd vrijen
..... rust!
PS ze vroeg me of dat ik het boekje van Hannie ook voor haar wilde kopen. Daar stonden tenminste geen vieze dingen in.
Doen! meteen!!
En misschien samen eens het andere boek bekijken.

codemar
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 06 september 2006, 12:47
Locatie: r-dam

Berichtdoor codemar » di 12 december 2006, 12:38

quote: Originally posted by codemar:

In de tussentijd heb ik ook een boekje voor haar gekocht: sekstips voor vrouwen. Ik dacht: hoe meer zij met het onderwerp bezig is, hoe hoger het libido. Heb er wel bijgezegd dat het niet een vorm van kritiek is.
Maar het boek werd niet gelezen. Er staan veel afbeeldingen in (erotisch, niet ranzig) en zo kreeg het de stempel: stom boek. Voordat de eerste pagina gelezen is.
Het gesprek wat hierna volgde liep in een huilbui van haar uit. We kunnen er dus nog steeds niet goed over praten. Ik zei dat ze een muurtje voor zichzelf heeft gebouwd, en dat zij die af moet breken. Dat ik dat niet voor haar kan doen, alleen maar helpen.
Zij: Dus het is allemaal mijn schuld.
Ik: Nee natuurlijk niet.......pijnlijke stilte..... we moeten er samen uit komen (iets beters kon ik niet verzinnen).


uit jouw reactie maak ik op, en zijn misschien ook wel, dat je haar eigenlijk gelijk geeft...
Probeer het op de wensen van jou te gooien, zodra het verzandt in verwijten (of iets wat als verwijt opgepakt kan worden) wordt het tricky... en blijft in ieder geval de muur omhoog.
Zo kwam het ook een beetje over. Ik bedoelde het niet, maar kon geen goed argument verzinnen. En ik zat in een verwijttende sfeer op dat moment. Zij sloeg het boek dicht, en ik verwijtte haar dat ze alles blokkeerd wat met sex te maken heeft.
Ik zal het boekje van Hannie nog een keer lezen. Hier staat ook duidelijk in dat verwijten nooit in een oplossing resulteerd, maar de conversatie doodt.

En dat van die lijstjes. Ik dacht vijf puntjes is makkelijk te verzinnen. Maar op het moment dat je het opschrijft is het toch wat veel. Zeker om je partner er in het begin gelijk mee te overdonderen.

Ik ga punt 4 en 5 schrappen. Deze bewaar ik voor een later stadium. Alhoewel we de eerste stapjes van punt 5 al in het begin van onze relatie hadden gezet. Het is alleen in de jaren daarna verdwenen. (dom, dat krijg je ervan als je niet praat met elkaar)
Moet ik het haar ook vertellen dat vijf punten een beetje veel is? Maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig.

Voor de kerst wilde ze wel dat ik wat lingerie zou kopen. Nu wilde ik er ook een duckie bij doen. (stiekem punt 4 erbij)
Goed plan, of slecht plan?

Codemar

PS. Hoe pak je het verder aan met de lijstjes? Om de beurt één kiezen van de wensen van de andere? En dan de komende 8 weken afwerken? :D

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » di 12 december 2006, 16:54

Hoe je het aanpakt met de lijstjes....?
Vraag het haar!

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 12 december 2006, 21:52

Hoe je het aanpakt met de lijstjes?

Ik wil je voorpret niet verpesten, maar persoonlijk vind het helemaal niets. De bedoeling van de lijstjes is (denk ik) om de communicatie op gang te brengen. Bij jullie is de communicatie zo te horen net weer op gang. Houden zo. Verstoor het niet. Stapje voor stapje. Het gaat niet om de seks. Het gaat om het hervinden van de intimiteit.

Als ik je vrouw de (originele) wensenlijst zie lezen zie ik toch zo'n tekening van Gummbah voor me.

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 13 december 2006, 0:29

Ik stelde voor om verlanglijstjes te maken, aangezien het praten nog niet geweldig gaat. Dat was een goed idee vond ze.
Zij: mag ik er dan ook andere dingen opzetten.
Ik: nee, stofzuigen en huishouden dat mag op een ander lijstje.
Ik weet het niet, maar ik heb het gevoel dat je hier een kans hebt laten liggen, Codemar. Waarom zou zij geen andere dingen op haar lijstje mogen zetten? Jij hebt vooral last van het gemis aan seks, en natuurlijk is dat niet alleen jouw probleem, maar een probleem van jullie samen. Maar zij heeft waarschijnlijk meer last van hele andere dingen. Als je dan toch lijstjes gaat maken, waarom je beperken tot seks? Waarom geen lijstjes maken van jullie hartewensen, wat dat dan ook zijn? Ik kan me zomaar voorstellen dat dat heel verhelderend zou kunnen werken.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » wo 13 december 2006, 7:54

:?
Laatst gewijzigd door Searcher op zo 15 juni 2008, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » wo 13 december 2006, 8:04

Tja, gewoon de subtiele kleine dingen die geliefden met elkaar delen?



Searcher
Laatst gewijzigd door Searcher op zo 15 juni 2008, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

codemar
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 06 september 2006, 12:47
Locatie: r-dam

Berichtdoor codemar » wo 13 december 2006, 13:59

Hallo Searcher,

Even wat dingen verduidelijken:

De rest van de relatie en intimiteit is prima. En elke dag hebben we minstens een uurtje quality time. Dwz knuffelen, bank-dekentje-wijntje, omhelzingen en tongzoenen. De passie is er.
(OK, een man kan altijd nog meer doen in de huishouding, maar ik draag m'n steentje bij.)

Nu moeten de dingen in bed verbeterd worden, en met name de spanning + communicatie. (positieve spanning, opwinding, verlangen).
Met de lijstjes wilde ik twee vliegen in 1 klap slaan.
1. Eerste stap in communicatie en wensen in bed.
2. Haar meer laten bezig zijn met sexualiteit. (mentaal) Zodat ze uiteindelijk haar muurtje afbreekt.

Waar haar afkeer van visuele beelden over erotiek vandaan komen weet ik niet. Het is (denk ik) niet haar opvoeding, en het is erger geworden na de eerste paar jaar van onze relatie.
In bed zelf vind ze maar weinig dingen vies. (tot nu toe geen). Maar zodra ze uit bed is, mag er niet over gesproken worden.

Nog een interessant detail:
Laatst vroeg ik tijdens de seks, of we het niet wat langer en rustiger konden doen.
Waarom? Was haar antwoord.
Dan kunnen we er langer van genieten. Zei ik.
Maar als we bezig zijn wil ik maar één ding. En dat is naar mijn hoogtepunt gaan!

Codemar


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten