ben ik egoistisch bezig?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Menina
Berichten: 79
Lid geworden op: za 04 februari 2006, 0:27
Locatie: studerend

ben ik egoistisch bezig?

Berichtdoor Menina » ma 24 juli 2006, 15:36

Lieve mensen

Ik hoop op jullie wijze gedachten over het volgende:

Zoals sommigen van jullie misschien wel gelezen hebben, heb ik sinds 1,5 maand een nieuw vriendje.

We hebben het gezellig samen, de sex is oke, hij kan goed met mijn vrienden opschieten. Ik ben ook wel verliefd, met het verschil met andere relaties dat ik niet meer met oogkleppen oploop en regelmatig een leuke man spot.

Als het goed is, ben ik na volgend jaar klaar met mijn studie, en wil ik weer op reis gaan. Alleen. De vorige reis die ik maakte, was terwijl ik thuis een vriendje had. Ik vond dat eigenlijk beperkend, omdat je je dan toch niet geheel vrij kan voelen, omdat je iemand steeds mist.

Daarbij heb ik bij deze relatie niet zoveel behoefte als hij om elkaar te zien. Op vakantie heb ik hem ook nauwelijks gemist.

Ik vind het echt heel gezellig en leuk om bij hem te zijn, maar ik zie dit niet als een relatie voor de rest van mijn leven.

Hij belt me iedere dag, smst me minstens een keer, maakt complimenten, is bezorgd, jaloers, doet alles voor me.

Alles wat ik hierboven beschreef, heb ik hem al voorzichtig duidelijk gemaakt. Zijn reactie was dat hij liever een half jaar iets met me had en daarna een jaar pijn dan dat hij helemaal niks met me had.
En nu heb ik een beetje het idee dat ik misbruik maak van zijn liefde voor mij... Wat vinden jullie, moet ik het toch maar uitmaken? Ben ik egoistisch bezig? Of denk ik teveel na en moet ik niet zover vooruit denken?
Pff, sorry voor dit lange verhaal en ik hoop op jullie antwoorden...

Liefs, Menina

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » ma 24 juli 2006, 16:16

Hi Menina,
Het is duidelijk dat jij anders in de relatie staat dan je vriend. En als je voorzichtige manier van het hem vertellen, van wat je hier schrijft, inderdaad overgekomen is bij hem, ben je er naar hem ook eerlijk in.
Wel weet ik uit ervaring dat dat niet leuk is om te horen. Mijn vriend zei in het begin regelmatig 'ik vind het nu leuk met je, maar ik weet niet of dat zo blijft in de toekomst...' killing.... (de relatie is inmiddels al 21 jaar oud).

Maar goed, je bent eerlijk en hij geeft aan er kennelijk genoegen mee te nemen
Zijn reactie was dat hij liever een half jaar iets met me had en daarna een jaar pijn dan dat hij helemaal niks met me had.
Ik vind je niet egoistisch. Misschien moet je inderdaad niet vooruit kijken, behalve je vasthouden aan je plannen. Maar gewoon verder kijken hoe het loopt met de relatie. Misschien zie je straks dat je inderdaad verder met hem wilt, misschien ook niet. Je ziet wel.
eL

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » ma 24 juli 2006, 17:54

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op vr 27 maart 2009, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Menina
Berichten: 79
Lid geworden op: za 04 februari 2006, 0:27
Locatie: studerend

Berichtdoor Menina » ma 24 juli 2006, 18:15

Dankjullie, Serendipity en el.
@ el: heb, wat jij beschrijft ook meegemaakt met m'n ex. En het stomme is, dat mijn reactie dezelfde was als'die van m'n ex. Ik zei die dingen dan met in m'n achterhoofd: ooit gaat hij wel echt voor me.
Maar ik weet iig hoe pijnlijk het is, daarom voelik me nu ook zo'n bitch.
@ Serendipity: jij (en el ook trouwens) hebben wel gelijk wat betreft duidelijk zijn. Toen ik hem dit vertelde, werd hij zo verdrietig dat ik de boel een beetje heb afgezwakt, heb gezegd dat ik helemaal nog niet wist hoe m'n leven er over een jaar uit zou zien etc.,maar daarmee ben ik natuurlijk een zachte heelmeester... Een nieuwe poging dan maar...

Nog meer reacties hierover zijn welkom!

liefffffffffffffffffffffs

havand
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 20:21
Locatie: Dordrecht -

Berichtdoor havand » ma 24 juli 2006, 18:59

maar daarmee ben ik natuurlijk een zachte heelmeester.
Als man, die ook wel een een blauwtje heeft gehad, stel ik eerlijkheid en duidelijkheid op hoge prijs.
Niks verzachten, confronteer de man met de feiten en met je gevoelens.
Dan kan hij je achteraf nooit verwijten maken en kun jij elke morgen in de spiegel kijken, zonder te denken :" wat was ik eigenlijk toch een bitch".
Kom ik van Mars?

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Re: ben ik egoistisch bezig?

Berichtdoor Ezoko » ma 24 juli 2006, 21:34

mij... Wat vinden jullie, moet ik het toch maar uitmaken? Ben ik egoistisch bezig? Of denk ik teveel na en moet ik niet zover vooruit denken?
Je denkt te veel na en moet niet zo ver vooruit kijken. Misschien kom jij morgen onder een auto terecht, of je vriendje, of jullie gaan allebei dood, of hij wordt verliefd op een ander, of er gebeurt een van die ontelbare andere dingen die een einde aan een relatie kunnen maken.

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Re: ben ik egoistisch bezig?

Berichtdoor Serendipity » ma 24 juli 2006, 22:24

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op vr 27 maart 2009, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Re: ben ik egoistisch bezig?

Berichtdoor Ezoko » ma 24 juli 2006, 22:47

Je denkt te veel na en moet niet zo ver vooruit kijken. Misschien kom jij morgen onder een auto terecht, of je vriendje, of jullie gaan allebei dood, of hij wordt verliefd op een ander, of er gebeurt een van die ontelbare andere dingen die een einde aan een relatie kunnen maken.
Goh, wat een kijk op het leven.... :roll: Op die manier heb je altijd een excuus om maar nergens over na te hoeven denken.
Tuurlijk kan er van alles gebeuren maar dat neemt niet weg dat je nu wel eerlijk over je gevoelens kunt praten en je intenties. En dat je niet iemand maar in het ongewisse hoeft te laten of iets voorspiegelen wat zeker niet gaat gebeuren.
Daar heb ik niets over gezegd. Het is uitstekend om de ander vooraf te laten weten wat je intenties zijn, maar als je dat eenmaal duidelijk gemaakt hebt, moet daarmee de kous af zijn.

Jimmy71
Berichten: 47
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 21:28
Locatie: Limburg

Berichtdoor Jimmy71 » ma 24 juli 2006, 23:33

Naar mijn mening is gelijkgestemdheid over je relatie erg belangrijk.
Als jij niet opzoek bent naar een relatie voor het leven en hij wel .........
Heb je een probleem...... Hoe langer je dit laat duren hoe complexer het wordt. Straks ga je nog beloven op reis te gaan en hem trouw te blijven. Dat is niet wat je wilt geloof ik.
Goede sex heb je in je hoofd. Het wordt pas fantastisch als je de gedachten met iemand deelt.

Menina
Berichten: 79
Lid geworden op: za 04 februari 2006, 0:27
Locatie: studerend

Berichtdoor Menina » di 25 juli 2006, 1:39

Hij komt waarschijnlijk morgenavond naar me toe mensen, dus ik ga heel erg mijn best doen om geen stinkende wonden te veroorzaken, duidelijkheid dus...
Oh, oh, oh, ik heb nu al plaatsvervangende pijn, ik vind het echt vreselijk om iemand om wie ik geef (tijdelijk) ongelukkig te maken.
O, en bedankt voor de mannelijke reacties, altijd fijn om te weten hoe de andere zijde over dit soort gevoelsgedoe denkt.
Ik houd jullie op de hoogte, trustekus van Menina

Gast

Berichtdoor Gast » di 25 juli 2006, 10:18

Menina, als het verder goed gaat tussen julie, maar jij ziet het niet als een relatie voor het leven, moet je daar wel duidelijk over zijn. Het wordt dan een soort vakantieliefde, waarbij je ook van te voren allebei weet, dat als een van beiden weer in het vliegtuig terug stapt het sprookje uit is. Maar intussen kun je doordat er duidelijkheid is wel van beide kanten van elkaar genieten en een hele leuke tijd hebben voor zo lang het duurt.
Wees open naar elkaar, dan kan de tijd die julie samen kunnen hebben veel intenser zijn en halen julie tenminste het maximaal haalbare eruit.
ik ben nu 53 en toen ik jouw leeftijd had, was ik in gedachte ook niet bezig met langdurige relaties. Mannen zijn wat dat betreft toch meer bezig met het moment als met de toekomst. Dus til er niet te zwaar aan, je vriend zal er zeker voor kiezen om de tijd die julie rest optimaal te benutten

Mephisto
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 juli 2006, 3:22
Locatie: Gent, België, 2e hands kledij & kunstgalerie

Berichtdoor Mephisto » do 27 juli 2006, 4:00

@Menina:

Ik ben een "ouwe lul"van 34.
Ik durf te stellen: 3e keer, goeie keer. Als jij ditmaal nog de veiligheid van een bankzitend vriendje nodig hebt, is daar he-le-maal niets op tegen.

Daar tegenover staat de losbandigheid. Als je ditmaal compleet wilt losslaan, is een vriendje op de bank geen optie. Enkel een last (2e maal -> de herkenningsfactor).

Bovenstaand getuigd van mijn geconditioneerdheid; pas bij deel 3 leer je jezelf kennen; wellicht mét vriend op reis, wellicht "forever lost" (Liefde is Héérlijk zonder vaste partner!!).


Groetjes,
Phi
I just L-O-V-E it when you die..

Jimmy71
Berichten: 47
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 21:28
Locatie: Limburg

Berichtdoor Jimmy71 » do 27 juli 2006, 20:40

Ik voel me nog heel jong :?
Ben ook 34 :o
Beetje meer respect voor de nieuwe jeugd :D
Goede sex heb je in je hoofd. Het wordt pas fantastisch als je de gedachten met iemand deelt.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 7 gasten