Ik voel me zo alleen!!!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 05 november 2005, 14:37


maar vinden jullie dat je relatie niet goed is als de een zz boven de ander stelt? dus wat is belangrijker vrijheid om jezelf te zijn (in zijn geval vrij zijn dus) of samen zijn?
Zo zwart wit HOEFT het helemaal niet te zijn. Ik begrijp dat je jezelf dat afvraagt, maar daar gaat het niet eens om.
Ik denk dat meningen verschillen maarja, in onze relatie staat de 'vrijheid jezelf te zijn' ook op een soort nummer 1. Ik denk dat dat in heel veel relaties zo is, alleen voeren wij dat nog verder omdat de emotionele liefde en sex ook 'vrij' is.

Maar daar komt 'ie;

Wij hebben onze vrijheid. Vanuit die vrijheid kies ik ervoor om liever met hem uit te gaan dan met vriendinnen, kies ik ervoor hem te verzorgen als hij ziek is, kies ik ervoor om zoveel mogelijk samen met hem te zijn.

Ik heb mijn vrijheid en dat is heel belangrijk. Maar ik hou ook ongelofelijk van hem en dat maakt dat ik in al mijn vrijheid heel vaak naast hem zit (en gelukkig is dat alles vice versa) :)

Begrijp je? Dus 'vrijheid' wil niet automatisch zeggen; minder tijd aan relatie besteden ofzo :?

Ik heb de indruk dat je hem toch in je hart wil verdedigen.. Stel jij jezelf ook maar eens bovenaan (jouw geest , jouw lichaam toch?). Kom voor jezelf op.

Succes!

(lol@Dimpf voor de gebakken peren)

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » za 05 november 2005, 14:51

laat hem dit topic eens lezen... en als je niet wil dat hij Shespot kent, maak een wordocument van dit topic.

Misschien opent het zijn ogen.

Maar:
"advocaat van de duivel" Wat is zijn verhaal? Hoe beleeft hij alles?


Hoe dan ook, Sterkte ermee!!


Pipje

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 06 november 2005, 8:47

Hi lieve chaosgirl:

je verdriet is heel duidelijk voelbaar uit je posts...ik hoop dat het nu wat beter gaat. misschien had je hoop toen je bij hem ging wonen dat alles wel zou veranderen, dat hij zjn vrijheid niet zou gebruiken voor zijn eigen lolletjes maar om jullie samen gelukkig te maken...maar het valt dus tegen. Kwestie van wederzijdse verwachtingspatronen die niet op elkaar zijn afgestemd, en misschien binnenin je valse hoop.
ik denk dat je een moeilijke tijd te wachten staat, maar wat je ook doet, je komt er sterker uit. Het allerbelangrijkste is nu : GET YOURSELF TOGETHER VROUW!!!!
ik kijk in tijden van emotionele chaos altijd eerst naar mezelf: wat heb ik nodig? Een soort lijstje en daar dan langzaam aan werken. Het heeft geen zin om op het lijstje te zetten "ik heb nodig dat hij lief voor me is" want dat kan je zelf niet regelen. Zet er alleen dingen op die je zelf kan regelen en ga die doen. Elke keer als iets lukt, krijg je een supergoed gevoel van onafhankelijkheid en kracht. Zo ga je de chaos te lijf.

En tja, ik denk dat andere posters gelijk hebben als ze zeggen dat je een eigen plekje moet zoeken. Dan kun je van daaruit altijd bedenken wat je met hem aanmoet, of je hem nog wilt zien in een lossere relatie of dat je gaat voor single en wie weet een nieuwe mooie liefde die veel beter bij jouw verwachtingspatronen past, en blij is dat hij aan je verwachtingen mag voldoen. Want die lopen ergens rond hoor, zulke mannen, maar vanuit chaos in je hoofd zie je niets helder, laat staan toekomstige mooie ervaringen...
sterkte he
love = 4ever

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » zo 06 november 2005, 12:19

Chaosgirl, eigenlijk is alles je al uitgelegd in vorige posings.

Waar ik me bedenkingen bij heb is dat je nog altijd het woord "vriend" gebruikt.
Voor mij is een "vriend/in" iemand waar ik op kan rekenen als het goed/slecht gaat.
Die me even van z'n tijd geeft als ik ziek ben (griep). Die samen met me naar een oplossing zoekt van een geaamenlijk probleem maar niet vlucht in het uitgaansleven, en z'n eigen zin doet.

Zoals al veel gezegd raad ik je ook aan om heel rustig aan naar een nieuw stekkie voor jezelf te kijken en dan zonder woorden te vertrekken.
Eens je weer goed gesetteld bent kun je nog een brief schrijven met het waarom van je vertrek.Maar doe het niet te vlug want voel ook dat je gemakkelijk zou zwichten voor een klein beetje emotionele chantage.


Go for it girl zou ik zeggen

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » vr 18 november 2005, 11:40

ik denk dat de relatie niet is wat voor jou een relatie is.

kan me voorstellen dat als iemand zegt dat zijn vrijheid belangrijk is het wel mooi klinkt. de zelfstandigheid van iemand dus geen geplak aan je de hele tijd,
Je woont wel samen misschien zegt het iets.
en een andere kant. is er misschien een reden dat hij zich niet aan je bind.
je hoeft daar zeker niet je eigen leven voor op te geven zeker niet maar
misschien is hij gekwetst door een relatie en durft er niet meer voor te gaan.

Webman.. die steeds beter begrijpt.
Wie schrijft die blijft

Gast

Berichtdoor Gast » vr 18 november 2005, 12:12

Wanneer ik dit zo lees, komt bij mij toch de gedachte op, dat jou vriend echt alleen een vriend is en geen man voor het leven. Tuurlijk, iedereen boet in qua vrijheid in zijn/haar relatie. Logisch toch? Maar jij zet werkelijk alles opzij voor hem. Dat moet/mag je nooit doen hoor. Is nooit verstandig. Zoals eerder gezegd, ga gewoon een paar weken thuis/appartement wonen en schrijf hem je bevindingen. Of laat hem dit topic lezen zelfs??!! Peil zijn reactie en trek je conclusie.

Wanneer een vrouw mij dit flikte, was ik er denk ik wel snel uit. Dit riekt echt naar een sexrelatie, dus wel de plussen, maar niet de minnen incasseren (hij de plussen, jij de minnen erbij).

Sorry hoor, maar ik heb een hekel aan zulke mensen als hij. Vrijheid is best goed, maar alles wel bij de weg laten.

Succes.

lieve vrouw
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 september 2005, 12:30
Locatie: twente

Berichtdoor lieve vrouw » di 22 november 2005, 21:58

meisje!
Lees net als ik alle antwoorden door en ontdek dat jij je eigen conclusie moet trekken!
Denk heel goed na wat je wil en handel dan.Ga of op jezelf wonen of ga even ergens tot rust komen.
Je zegt te zijn verhuisd voor hem?
Als je besluit weg te gaan bij hem,wil je dan in die plaats blijven wonen...of weer terug vanwaar je vandaan komt?
Ik weet dat je nu werk hebt,maar vind je dat daar ook weer?

Helaas niets anders dan mijn advies: nadenken!>concluderen>en dan handelen!
Laat je hart spreken en kies heel bewust....of voor dit leven of voor je eigen leven...de invulling die je nu niet hebt!

Heel veel suc6!I spreek uit ervaring,dus sterkte ermee!
geniet van het leven....het is toch al kort zat

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 22 november 2005, 23:08

(of misschien in dit geval; naar je verstand luisteren! :wink: )

Chaosgirl! waar ben je?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten