Ik voel me zo alleen!!!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

chaosgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 november 2005, 21:46

Ik voel me zo alleen!!!

Berichtdoor chaosgirl » vr 04 november 2005, 22:00

he mensen,

vanavond heb ik erg de behoefte om mijn verhaal te doen. misschien kan iemand mij wat raad geven waardoor ik verder kom...
het zit zo: ik heb sinds een paar jaar een relatie met een man die zijn vrijheid bovenaan stelt. dat wist ik v.a. het begin. ook heeft hij v.a. het begin gezegd dat hij de mogelijkheid open wil houden om met meer vrouwen 'wat te doen' (vriendschap, seks, relaties etc.). het probleem is dat we nu een tijdje samenwonen. ik ben voor hem vertrokken uit 'mijn stad' om samen te zijn. ik ben een knuffelige, lichamelijke, seksuele vrouw. hij is wat minder aanhankelijk en zegt regelmatig dat hij 'geen zin heeft in klef gedoe'. sinds we samenwonen is de kwaliteit en kwantiteit van de seks gedaald. ook van knuffelen en zo komt er niet veel van. we voeren steeds meer gesprekken over lichamelijkheid en onze verschillende behoeftes. uiteindelijk komt het op neer dat hij liever zijn eigen dingen doet dan samen dingen doen. bij mij is het juist omgekeerd. vooral nu dat we hier wonen en ik ken en heb niemand mis ik geborgenheid. hij houdt voet bij stuk.
ik ben een paar weken geleden heel erg ziek geweest met de griep. maar ondanks mijn vraag of hij me even wilde opvangen ging hij afspreken met zijn vrienden en stappen en zo.
vanavond is het weer zover. ik heb een hele zware week op het werk gehad en we hebben elkaar nauwelijks gezien deze week. maar hij is vanavond gewoon weg met vrienden en dit weekend had hij als enige plan samen 'idols' kijken... terwijl ik iets bijzonderders had voorbereid (romantisch dineren en dan elkaar masseren). maar mijn plan gaat niet door... alweer...

ik voel me verschrikkelijk alleen en afgewezen...
er lijkt iets in mij kapot te gaan... ik heb voorgesteld dat ik volgende week een paar dagen in een hotel ga slapen... en sowieso vanavond slapa ik op de bank... ik kan hem nu echt niet uitstaan... het liefste zou ik wraak willen nemen of zo... ik voel me erg boos en verdrietig en verloren... ik zie het niet meer zitten op deze manier... ook heb ik grote twijfels bij zijn trouw... zou hij op mij uitgekeken zijn en vreemdgaan?

ik voel me gescheurd en de muren komen op me af...

iemand wat raad?

of moet ik misschien in therapie?

Rabbi_Yentl
Berichten: 350
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 14:15
Locatie: Oosten van het land, parttime muziekdocente en rabbi in opleiding

Berichtdoor Rabbi_Yentl » vr 04 november 2005, 22:12

Ik heb het idee dat het echt niet aan jou ligt, maar aan hem. Volgens mij is hij liever bij z'n vrienden dan bij jou. Houdt hij wel echt van je?
Is aan het vechten en zal overwinnen!

chaosgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 november 2005, 21:46

Berichtdoor chaosgirl » vr 04 november 2005, 22:15

aan hem?
zou goed kunnen...
hij zegt vaak 'ik hou van je' en zegt dat ie me zal missen als ik naar een hotel ga...
maar dat klinkt niet overtuigend...
dus ja, volgens mij laat ie die liefde niet veel zien iig

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 04 november 2005, 22:40

:shock:

Dus jij gaat naar een hotel doordat je je zo ziek voelt over de koude situatie en hij zegt iets als; "Ik ga je wel missen hoor"?

In plaats dat hij wakker wordt en zegt "Shit, liefje, wat kan ik doen om je tegen te houden? Kunnen we niet een middenweg vinden waar we allebij happy mee zij? " of iets dergelijks....

Ik kan en mag natuurlijk niet zomaar oordelen.... ik ken hem niet, zijn verhaal niet etc. Maar afgaande op wat je hier schrijft lijkt het er erg op dat hij gewoon lekker zijn gang gaat en jij bijzaak bent. Het lijkt alsof het hem totaal koud laat als jij pijn hebt (lichamelijk, of in je hart)... Terwijl als je van iemand houdt... die je ziet 'lijden'... je op zijn minst ook wat pijn hebt... en zoekt naar een oplossing om BEIDE happy te zijn..

Het spijt me chaosgirl maar ik denk idd dat het aan hem ligt, en je jezelf tekort doet door bij hem te blijven.

Heel veel succes in ieder geval!

Rabbi_Yentl
Berichten: 350
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 14:15
Locatie: Oosten van het land, parttime muziekdocente en rabbi in opleiding

Berichtdoor Rabbi_Yentl » vr 04 november 2005, 23:41

Ik zou er na een tijdje echt niet meer tegen kunnen en bij hem weg gaan.
Is aan het vechten en zal overwinnen!

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Re: Ik voel me zo alleen!!!

Berichtdoor Dimpf » vr 04 november 2005, 23:49

ik voel me gescheurd en de muren komen op me af...

iemand wat raad?

of moet ik misschien in therapie?
Nee. Je moet helemaal niet in therapie. Slik eventueel een paracetamol tegen hoofdpijn. Laat de muren voor wat ze zijn en ga door de deur naar buiten.
Schrijf een brief vanuit een hotel, of beter: een eigen appartement of kamer en bedank voor de genoten diensten. Als je iets voor hem betekent, moet hij dat maar duidelijker maken dan hij nu doet, want in mijn ogen lijkt het nergens naar.
Het klinkt misschien heel boud, heel heftig, maar ik vind je vriend geen vriend. Hij laat je, zeker voor het gevoel, aan je lot over.

Sterkte!

Dimpf

*Shagadelic*
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 oktober 2005, 22:29

Berichtdoor *Shagadelic* » za 05 november 2005, 1:30

Dit klinkt als mijn ex. Zijn vrienden gingen altijd voor, er hoefde maar 1 te bellen en hij vloog weg. Wilde nooit alleen met zijn tweeen op vakantie. Uiteindelijk gaat dat je opbreken. Je deelt een huis, maar geen leven met elkaar.

Als je er niet met hem over kan praten en hij is niet bereid meer tijd en aandacht aan je te besteden......

Het ligt dus niet aan jou!!!!!
Oh can u handle me baby.....

patrick
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 06 oktober 2004, 14:36

Berichtdoor patrick » za 05 november 2005, 9:20

Chaosgirl

ik zal proberen het e.e.a. te ordenen wat je allemaal zelf schrijft, zodat je het eens terug kan lezen en het serieus kan nemen. Ik heb stellig de indruk, dat je het nl. allemaal wel opnoemt, maar dat het geheel niet tot je doordringt wat dit nu betekent.
Jouw verwachtingen die je van hem hebt kloppen in het geheel niet met wat hij voor jou duidelijk neerzet. Ik moet hem toegeven: hij is er wel eerlijk over geweest.

Goed:
1. vrijheid staat, schrijf je, voor hem bovenaan, dat betekent dus niet zijn
relatie (en wat staat er bij jou bovenaan??)

2. hij wil ruimte houden om met meer vrouwen wat te kunnen doen.
wat betekent dat voor jou??? Kies jij voor zo'n relatie of zeg je geen nee
uit angst hem kwijt te raken??
Waar liggen jouw grenzen?

3. Jij hebt alles voor hem opgezegd? Bent verhuisd. En wat heeft hij
ingeleverd? Wat verwachtte jij daarvan??

4. je kent niemand en bent dus op hem aangewezen, terwijl bij hem alle
vrijheid voorop staat.

5. ondanks ziekte gaat hij zijn eigen gang. Hij is wel konsekwent dat zijn
vrijheid boven aan staat, dus niet jij, ook niet als je ziek bent.

6. je hebt hard gewerkt, verwacht iets romantisch (= dat jij een keer
boven aan staat), maar hij blijft straigt: zijn vrijheid staat bovenaan.

Als je je afvraagt wat jij er aan kan doen, zal zou ik, als ik jou was eens gaan bedenken wat jouw verwachtingen nu eigenlijk van deze relatie zijn. En daarnaast wat de realiteit is.

Schep inderdaad wel orde in je chaos en kijk met open ogen, ook al doet dat pijn naar wat er is en niet wat je verwacht. Dit klinkt misschien wel hard, maar ik ben bang dat je anders nog meer teleurstellingen zult ondervinden en dat moet je jezelf niet aandoen.

Veel sterkte met dit proces.

Patrick
AANRAKEN........raakt je

chaosgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 november 2005, 21:46

Berichtdoor chaosgirl » za 05 november 2005, 9:29

wat een lieve reacties allemaa, hartstikke bedankt!!!
ik heb van iemand ook een pm gehad maar helaas kan ik die niet lezen, misschien kan de pm-er hier zijn/haar woorden neerzetten???

ik weet het niet...
ik denk dat jullie allemaal een punt hebben.

ik zou moeten stoppen...

maar lijk net verslaafd/verdoofd
ik mis de kracht om helemaal alles op te geven (ook mijn baan hier etc.) het liefst wil ik weg maar ik wil ook uitzoeken waarom ik op zo iemand val...

het is iig duidelijk dat hij zich niets aantrekt van mijn pijn. dat gaat tegen al mijn principes in een relatie van 'zorgen voor elkaar' in.

maar vinden jullie dat je relatie niet goed is als de een zz boven de ander stelt? dus wat is belangrijker vrijheid om jezelf te zijn (in zijn geval vrij zijn dus) of samen zijn?

pff ik kan even niet goed denken... zo'n chaos in mijn kop...

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » za 05 november 2005, 11:00

welkom op she

heb je eigen inkomsten chaosgirl?

wanneer je dat heb, koop een krant , kijk op het net voor je eigen appartement, regel dingen om op eigen benen te staan , zonder hem ,waarom zonder hem omdat hij er toch niet is met jou bij jou en voor jou, daarom! hij heeft jou alleen maar nodig als veilig haven tussenaanhalingsttekens jij bent niet wanhopig maar hij!!! sorry dat ik het zo bottig neerzet voor jou...


dat is wat ik nu neer kan zetten en hoe hij handelt doet en is is van hem.. ik zou zeggen vaar je eigen schip daar ben je best toe in staat ..

sfinxs

oww en chaosgirl juist misschien om te leren dat je zelfstandig genoeg bent en vertrouwen kan hebben op je zelf in gevoel en handelen..

succes!!!!!!!

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » za 05 november 2005, 11:30

Ik vind het verbazingwekkend dat chaosgirl haar eigen leven zo opzij zet voor een man waarvan ze weet dat hij geen serieuze bedoelingen heeft. Het feit blijft dat wanneer jullie beide voor deze relatie kozen de regeles duidelijk waren. Nu is hij de enige die ze blijft volgen. Kan je hem dat kwalijk nemen? Misschien wel, als het gaat om dingen die op je gevoel spelen, ziek zijn etc. Misschien niet, maar ik denk dat je mag verwachten dat wanneer chaosgirl haar leven opzij zet voor hem hij dan ook wat intresse toont. Ik neem aan dat hij ooit met het plan ingestemd is dat zij bij hem kwam wonen.

Ik heb maar één advies. Blijf altijd jezelf. Wat het ook kost.
Sterkte, MissN
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » za 05 november 2005, 11:43

Als jij werkelijk vindt dat je meer waard, bent: wegwezen daar!



Lila
live and enjoy

Rabbi_Yentl
Berichten: 350
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 14:15
Locatie: Oosten van het land, parttime muziekdocente en rabbi in opleiding

Berichtdoor Rabbi_Yentl » za 05 november 2005, 13:00

Kun je geen eigen appartementje / kamer / huisje / flatje gaan zoeken?
Dan hoef je je baan niet op te zeggen en kun je even lekker tot rust komen.
Is aan het vechten en zal overwinnen!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 05 november 2005, 13:20

Het komt op mij over als of hij jou als een soort van huishoudster ziet. Lekker makkelijk. Er is iemand in huis als ie thuis komt. Verder leeft ie zijn eigen leven. En oh ja, er is ook nog iemand die hij zich vriendin noemt. (als het hem uitkomt?)

Kies voor jezelf, jouw leven. Zoek eigen woonruimte, misschien kan je bij een vriendin tijdelijk inwonen.
Maar ga weg bij hem.
En ja oke, ik weet dat wij hier allemaal makkelijk praten hebben, zeker als jij van hem houdt, maar de keren dat hij zegt van jou te houden, hmmm, lijken mij meer vasthoudertjes naar jou toe.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » za 05 november 2005, 14:06

hij heeft jou alleen maar nodig als veilig haven tussenaanhalingsttekens
Chaosgirl, om de chaos nog groter te maken haal ik deze woorden van Sfinxs aan.
Bedenk goed: je hoeft niet alles morgen al geregeld te hebben!
Wordt eerst beter (je had toch griep??), en ga dan stapje voor stapje verder.
Schrijf voor jezelf op wat je met deze postings kunt, bijvoorbeeld.
En dan wat je kunt doen. En hoe, en wanneer.

En dan, een hele tijd later, kun je misschien hier ook over nadenken, over de woorden van sfinxs.
Jij, wij, we weten niet wat in zijn koppie omgaat, we raden er naar. Maar wat we wel zien, is wat sfinxs neer zet: jij bent een makkelijke basis voor hem.
Dat ben je nu, voor deze man, maar voor een ander kun je dat zo maar weer zijn.
Daar moet je voor oppassen. Het is heerlijk om gewenst te zijn, maar verschrikkelijk om gebruikt te worden. Je mag best een thuishaven zijn, als je er zelf ook een hebt, aan die ander.

Volgens mij noemen ze dit soort 'dingen' een valkuil: misschien had jij er stiekum (zonder dat je het van jezelf wist) best behoefte om een thuishaven te zijn - en nu zit je met de gebakken peren. Zoals anderen ook al zeggen: ga dat voor jezelf na of dat klopt. Wou je zo'n haven zijn? Eerlijk uitzoeken, en voor jezelf. Niemand hoeft het te weten, als jij het maar weet.

*grin* gebakken peren zijn best lekker. Beetje suiker erop, en smikkelen maar.

Je zult zien dat je later, als je je flatje hebt ingericht en zondagavond een prachtige man de straat uitzwaait met een "Tot dan!" , dat je dan snapt hoe lekker die gebakken peren waren.

Snap je?

Hou je haaks!


Dimpf


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten