Meisjes...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Meisjes...

Berichtdoor Iago » do 23 september 2004, 12:16

Hier maar plaatsen omdat ik niet weet waar het onder valt...

De 12-jarige dochter van vrienden vertrouwt mijn vrouw, en vertelt dat ze onder 'dwang' van vriendinnetjes heeft staan zoenen met een man van 36, nog één van die leeftijd en een 'vriendje' heeft van 19 die haar over probeert te halen tot seks met het verhaal dat hij het zo graag wil en ze toch te jong is om zwanger te worden.
Loverboy materiaal, maar nu naast de deur. Uiteraard mogen haar ouders niks weten, en het gegeven dat ze er iig met iemand over praat is volgens ons zó waardevol, dat dat vertrouwen (nog) niet beschaamd mag worden....

Maar hoe leg je zo'n kind uit dat het niet goed is? Dat de aandacht die ze krijgt van het verkeerde soort is? Dat een vent van tegen de 40 gewoon een pedofiel is als hij zich inlaat met dit soort fratsen, dat ze zwaar beschadigd kan raken als ze niet uitkijkt....

Terwijl ze zelf soortement trots is dat ze dit voor elkaar gekregen heeft, dat ze 'erbij' hoort, dat het 'stoer' is....

Welke benadering moet je kiezen? Iemand? Zonder haar weg te jagen?

Ze komt uit een hecht, liefdevol gezin, maar het zijn niet echt praters. Puberende dochter, met de bijbehorende problemen, met blijkbaar wél het besef dat er iets niet klopt maar toch ook de behoefte aan aandacht alleen voor haar, waar de heren op inspelen... Of zie ik, zien wij het zo verkeerd?

Iago, beetje bang.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » do 23 september 2004, 12:23

Nee jullie zien het echt niet verkeerd!
Probeer te achterhalen wie die vent is, en verzwijg het niet voor de ouders.
Ga desnoods naar de politie maar dit soort dingen moeten met wortel en al uitgeroeid worden!
Echt wacht er niet mee, want het kan zo ontzettend fout aflopen.
Ik wil je niet bang maken maar meestal begint het met dit soort fratsen en voor je het weer belanden die meiden via die zogenaamde aardige stoere en vooral oudere kerels in de prostitutie.
Het is zo moeilijk om die meiden daartegen te beschermen!
Probeer ook te achterhalen wie die vriendinnetjes zijn die die oudere mannen kennen.
Slinger het desnoods aan op school, maar wacht niet af!

Sterkte ermee.

Groetjes Mas.

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » do 23 september 2004, 12:31

Neen Iago. Je ziet dit helemaal niet verkeerd. Een meisje van 12 is en blijft een kind. Toch in vergelijking met een man van bijna 40, die beter zou "moeten" weten.
Dat ze nieuwsgierig is, kan ik best geloven, maar dat wil niet zeggen dat het goed is. Het is gewoon te vroeg. Zoals je zelf aanhalt, wil ze zelf "stoer" zijn, en de kans is dan ook groot dat ze, eenmaal dat ze toegestaan heeft, veel verder zou moeten gaan om "stoer" gevonden te worden.
Met iemand vrijen moet je gewoon niet doen om stoer over te komen, je moet dat doen omdat je die persoon graag ziet, en niet omdat je onder druk gezet wordt. Probeer haar uit te leggen dat haar lichaam die van haar is, en dat zij zelf besliest wat ze er mee wilt doen, en dat dat maar pas stoer is! Nee kunnen zeggen, dat is echt durven....

Greetz Januce, die zelf ook stoer wou zijn...met alle gevolgen vandien.
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

Bo
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 september 2004, 20:19

Berichtdoor Bo » do 23 september 2004, 12:52

Ik vind dit altijd zo afschuwelijk he, dit soort praktijken.
Dit zijn mannen die alleen maar met hun pik denken en er niet bij stil staan wat voor schade ze aanrichten voor zo'n kind, want dat is ze nog.

Ik zou samen met je vrouw nog eens heel goed gaan praten met haar (of desnoods je vrouw alleen) dat dit gewoon dingen zijn die niet kunnen, niet mógen. En wil ze niet luisteren, niks van jullie aannemen zou ik zeker niet schromen om haar ouders in te lichten.
Stel dat de situatie andersom zou zijn en zij jullie niet zouden inlichten hetgeen er speelt. Zou je daar blij van worden?
Ik denk niet dat dit meisje in staat is hier de juiste beslissingen over te nemen en ik vind eigenlijk dat je als volwassene moet ingrijpen.
Nu zal zij daar vast niet blij van worden en het gevoel krijgen verraden te zijn maar er komt een dag dat ze jullie dankbaar zal zijn.

Succes met deze moeilijke keuze!

Bo

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 23 september 2004, 12:57

Terecht dat je bang bent Iago.

Het kind ( en het is een kind !!! ) neemt niet een volwassene in vertrouwen om alleen maar haar verhaal te doen, want dat kan ze bij vriendinnen ook.
Dit is ook een vraag om bevestiging of hulp. Gegarandeerd !

Niet er bij blijven staan kijken en maar afwachten.
Beter een beschadigd vetrouwen dan een totaal beschadigd kind. Dit gaat onzettend fout zo.


0900-1231230
Avies- en meldpunt kindermishandeling en kindermisbruik.


ADVIES VRAGEN !! Zij weten hoe of wat dit aan te pakken of verwijzen je door. BELLEN !! NU !!!













Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 23 september 2004, 13:12

@melixande , ik zit al een hele tijd hetzelfde te denken maar kon het niet verwoord krijgen.

Ik denk net als jij dat hier redelijk vlug iets moet gebeuren en vooral contact houden met het meisje ook .

Ik hoop dat je in het adviescentrum doelmatige raad krijgt en volg je intuitie Iago .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » do 23 september 2004, 13:17

Vooral in actie treden!

Mij lijkt ook een goede adviesgever voor wat je moet doen:

Stel dat jou kind dit gaat vertellen aan de buren. Wat zou je dan willen dat er gebeurt?

Spot - wenst je moed

En remember: beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan van die je niet gedaan hebt.

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » do 23 september 2004, 13:23

:(

Iago nee tuurlijk kan en klopt het niet van geen kanten

ik sluit mij aan bij massie en bo en droomvlinder .. bel die er raad mee wten maar dit kanecht niet

eigenlijk wanneer ik zo lees vertrouwt ze je vrouw..
zo mooi zijn niet met en preekvinger haar te begeleiden ff, maar wel moeilijk het feit dat haar verhaal verteld zegt toch ook dat ze het diep down zelf eigenlijk ook niet vertrouwd
sfinxs

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 23 september 2004, 13:24

Ik sluit aan bij Melixande: niet zelf gaan prutsen, en heel zuinig zijn op de vertrouwensbanden die er zijn.
Zij heeft een probleem, maar jullie ook, want hoe handle je zoiets verstandig? Daar zou ik best een extra hulpje bij willen.

Dimpf,
moeder van een 12-jarige dochter.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 23 september 2004, 14:21

Stel dat jou kind dit gaat vertellen aan de buren. Wat zou je dan willen dat er gebeurt?
Daar hebben we vannacht lang over gepraat. Ik zou hopen dat degene aan wie het vertelt wordt zich bewust is van de verantwoordelijkheid, en keuzes maakt die mijn kind ten goede komen, denk ik. Het zou me pijn doen om te moeten weten dat er dingen zijn die ze niet aan mij durven te vertellen, maar ik zou wél blij zijn dat ze het niet alleen proberen op te lossen.
volg je intuitie
Dat slingert tussen gewelddadig ingrijpen en huisarrest tot ze 30 is, of mijn kop in het zand steken en net doen of ik gek ben (ik ben ook maar mens..), of te proberen bij haarzelf de bewustwording in gang te zetten dat er zaken zijn die niet kunnen, hoeven of moeten.
In gesprek met een kruising van jonge vrouw en kind, heb ik dat....

Vandaar hier de vraag, en ik ben blij met alle reacties....

Iago, met een omweg toch een dochter erbij. :?

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » do 23 september 2004, 14:30

Ik heb hier al een heleboel goede raad gezien waar ik me bij wil aansluiten.
Ik wil er echter wel 1 ding aan toevoegen: behandel haar niet als een klein kind.
Kinderen van deze leeftijd voelen zich al heel groot, en gaan er juist tegenin als ze als kind behandeld worden. Betrek haar bij de beslissingen die je neemt. Laat zien dat wat zij vind en denkt ook belangrijk is en luister naar haar. En probeer haar op deze manier te laten zien dat ze op de verkeerde weg zit.

Heel veel sterkte

Carina
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

te simpel?

Berichtdoor mykittens » do 23 september 2004, 14:49

Ben ik te simpel geworden of te bot?

Wat ik zou doen, en dat eigenlijk zonder enige schroom: ik zou met het meisje praten (niet Iago, als ik het goed begrijp, maar je vriendin) en daarin duidelijk maken dat je -hoe moeilijk ook- vindt dat je het met de ouders moet opnemen. Samen in vriendschap en liefde (tís een warm nest immers!) oplossing zoeken.
EN OOK: niet te erg schrikken van alles wat er in de wereld mogelijk is. We zijn er zelf bij, tís onze wereld. In liefde vriendschap en eerlijkheid maken we 'm.

MK, vader van dochter van 15, weer 's ff terug

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » do 23 september 2004, 14:52

WOOOOOOhhhh, als ik dat soort dingen hoor, die gebeuren... die kerels kan je toch de nek omdraaien???
Maar goed...
Ik lees hierboven heel veel goeds. Vind de aanwijzingen van Seleen heel duidelijk en ik sta daar ook volledig achter.
Ga vooral niet het meisje 'straffen', maar laat haar in wezen boos worden op de situatie en op die kerel... en de vriendinnetjes..

Probeer of zij het (samen met je vrouw misschien) zelf zou willen vertellen aan haar eigen ouders. Izda een optie?

Groets Mark

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » do 23 september 2004, 15:53

He, wat vervelend! :? ..ik hoop dat iemand dit meisje duidelijk kan maken dat dit niet goed is voor haar. Het zal een behoorlijk heftige gebeurtenis zijn in haar jonge leventje, dit allemaal....maar je kunt maar beter ingrijpen als liefhebbende volwassene. Ze zal er veel aan hebben, heel veel, als ze voelt dat er iemand is die echt naar haar luistert, en haar respecteert. Een volwassene die paniek gaat zaaien (wat op zich heel begrijpelijk is) draagt niet bij tot het vertrouwen wat dit meisje nodig heeft.

En ik denk dat het ook goed is dat je haar ouders op een gegeven moment er ook over spreekt. Als het meisje een goede band met haar ouders heeft, moet dat geen punt zijn.

Natuurlijk wel heel voorzichtig zijn.....als de "lovers" er achter komen dat ze het toch heeft verteld, maakt dat de boel wel onveilig voor haar lijkt me.

Maar eerst moet zij zélf inzien dat het niet goed is. Ze kan zich wel stoer voelen, maar dat ze in wezen misbruikt wordt heeft ze kennelijk (?) niet door. Hoeveel overzicht heb je daar ook over als je 12 bent?

Dus: take care, maar ik zou wél iets doen!!

Succes, en we lezen het vervolg wel.
Sens.

Jojanneke
Berichten: 108
Lid geworden op: do 26 augustus 2004, 13:44
Locatie: Brabant, studente

Berichtdoor Jojanneke » do 23 september 2004, 16:26

Ik denk ook dat je het haar ouders wel moet vertellen.
Maar ook het meisje vertellen dat je dit niet alleen op kan lossen, en haar vertellen welke stappen je neemt! Als ze merkt dat je van alles "doorlult" achter haar rug om, vertrouwt ze je nooit meer... Dus niet vragen of je haar ouders mag inlichten van haar, want dat mag vast niet. Maar vertellen dat je dit eerst tegen haar wil zeggen dat je dat wilt doen. Want dit mag zo niet door gaan! Dit is gewoon kindermisbruik.

Het is voor haar erg belangrijk om te weten dat het absoluut niet normaal is wat er nu gebeurt, dat haar 'vriendinnen' op deze manier geen echte vriendinnen zijn.
Echte vriendinnen dwingen je niet.
Ook denk ik dat het heel erg belangrijk is voor haar om te weten dat iemand haar steunt. Als ze zich achteraf vies gaat voelen of zich schaamt, dat er iemand is bij wie ze haar verhaal kwijt kan.

Echt, dit moet stoppen hoor!
Desnoods schakel je de politie is, maar doe iets!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 26 gasten