nemen mannen nóóit meer het initiatief???

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Baubo
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 0:54

nemen mannen nóóit meer het initiatief???

Berichtdoor Baubo » wo 21 april 2004, 14:32

Wat ik mij eigenlijk al een decenniumpje of zo loop af te vragen, is waarom de mannen van tegenwoordig zo ongelooflijk bleu en terughoudend zijn. In vergelijking met bijvoorbeeld Zuid-Europeanen bedoel ik. Werkelijk, het lijkt wel alsof de Nederlandsche man alleen nog maar op de digitale versiertoer durft te gaan (en dat dan ook meteen massaal), maar ‘in het echt’ is het aanspreken van leuke, aantrekkelijke vrouwen kennelijk te eng geworden of zo. Hoe komt dat? Een negatief effect van de vrouwenemancipatie? Zijn vrouwen te mondig geworden? Te bitchy? Zijn mannen bang voor de juridische implicaties van ‘ongewenste intimiteiten’? Ik vind het echt vreemd. Als ik op de Shespot-datingsite kijk, dan wémelt het van de (getrouwde) mannen die dolgraag weer eens wat spanning en buikvlinders willen, maar in het dagelijks leven kan ik vriendelijk oogcontact maken tot ik er dood bij neerval, maar de overgrote meerderheid van de heren bijten nog liever hun tong af dan dat ze een gesprek beginnen (en nee, ik zie er echt níet uit als een Oekraïense betonvlechtster). Ik realiseer me dat ik generaliseer, maar toch… Zucht… het is zo weinig levenslustig, he? Beetje depressing zelfs. Wie van jullie durft hier eens een gefundeerde boom over op te zetten?

Nieuwsgierige groet,
Baubo

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 21 april 2004, 15:26

Uit angst om een blauwtje te lopen? en dus trots, eergevoel. Ik ging toen ik single was nooit op de versiertoer, heb minstens een introductie nodig via via voor ik met een meisje praatte.

Ik vond het wel stom van mezelf, maar zo zat ik in mekaar. Ik liet het initiatief aan de vrouwen over. Gelukkig leefde en leef ik in een geëmancipeerde tijd :) .

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » wo 21 april 2004, 15:54

Hangt er van af waarom je als vent een vrouw aanspreekt... Om een wip te scoren?..gewoon omdat je vriendelijk bent (tegen mooie vrouwen dan wel te verstaan)... omdat je een relatie zoekt?.
Ik ben geen flitterig type.. en ik zoek geen relatie bij een andere vrouw. Ik zou dus ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom ik een vreemde vrouw aan zou moeten spreken buiten dat er toevallig eens een vriendelijk gesprek plaats kan vinden omdat je samen ergens staat te wachten of zoiets... maar naar dat soort gesprekken zat Baubo niet te zoeken geloof ik
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » wo 21 april 2004, 19:56

Afbeelding


En dan ligt het natuurlijk aan de situatie, ik denk dat het op een perron of in een winkel b.v. moeilijker is voor een man om een vrouw op een leuke manier aan te spreken dan in een uitgaansgelegenheid.

Mona lisa!
Een suppermarkt is een erg voorde hand liggende plaats om juist dames aantespreken.
Je let even op de inhoud van het karretje, en lijkt dit op een 1 persoons huishouden, dan stijgen de kansen al aanmerkelijk.
Je let even op tot de dame in het juiste winkelpad is en vraagt iets over het product wat ze in haar handen heeft. Is dat nou gemakkelijk klaar te maken, mijn moeder komt morgen eten, en ik kook nooit (Moet je natuurlijk niet vragen bij de tampons).Tussen neus en lippen door even een opmerking over die ene schitterende ring.
en het gesprek is geboren. :)
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Berichtdoor If then... » wo 21 april 2004, 20:16

Tip van IF:

Spreek vrouwen aan bij de benzinepomp; begin over de bandenspanning. Meeste vrouwen snappen daar niets van en zijn erg blij en dankbaar als je hen daar even bij wilt assisteren... natuurlijk charmant bukken heren en liever geen bouwvakkers-decollete showen. :wink:

IF :!:
(zelfstandig)

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » wo 21 april 2004, 20:21

Mwah If

Als een vent mij aanspreekt over bandenspanning en alles erom heen dan denk ik: "Vent ga in de garage werken, als je die behoefte hebt!"

Giz die haar eigen boontjes dopt!
:)
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » wo 21 april 2004, 20:32

Eric ik zie je zo staan!
Dat zal voor jou geen probleem zijn! :wink:
Lana

Anastacia
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: aan de Waddenzee een boek aan t schrijven
Contacteer:

Berichtdoor Anastacia » wo 21 april 2004, 20:57

[quote="eric62
Is dat nou gemakkelijk klaar te maken, mijn moeder komt morgen eten, en ik kook nooit [/quote]

Ik zou dan denken: weer zo'n sukkel die niet voor zichzelf kan zorgen :lol:

Maar Eric62 en ondergetekende weten dat de digitale manier ook heel spannend en effektief kan zijn :wink:

GroetZ!

Anast (nooit gebrek aan initiatiefnemende mannen :wink: )

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » wo 21 april 2004, 21:13

En wat ik me nog kan herinneren kookt Anastacia heerlijk, heb nog steeds een lekker recept van haar :wink:!

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » wo 21 april 2004, 21:22

"Ja mevrouwtje. er staat heel wat spanning op dat bandje. Zal ik hem even voor u bijvullen? We zullen de boel een flink omhoog pompen."

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » wo 21 april 2004, 21:36

En wat ik me nog kan herinneren kookt Anastacia heerlijk, heb nog steeds een lekker recept van haar :wink:!
Is dat zo? Oh, dan wil ik best initiatief nemen hoor....
Ik wil best een vrouw versieren die voor mij kookt :mrgreen:

Sens.

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » wo 21 april 2004, 23:25

Eric ik zie je zo staan!
Dat zal voor jou geen probleem zijn! :wink:
Lana
tsja Laantje,
dan zal je wel een uurtje moeten rijden om mij in de suppermarkt tegen te komen :wink:
Eric
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Berichtdoor zee » do 22 april 2004, 11:29

Even een poging tot een gefundeerde boom, of beter gezegd: een stevig gewortelde boom óf een goed gefundeerde in beton gegoten stelling.

Misschien zijn we in NL, in vergelijking met b.v. de mediterrane landen, het ouderwetse versieren wat verleerd? Het één en ander kan verband houden met de veranderingen op het gebied van de verhoudingen tussen de seksen.

Voorbeeld:
Ik kreeg van een Australisch meisje ooit te horen dat ik een hork was, omdat ik het autoportier niet galant voor haar openhield.
Tevens kreeg ik in diezelfde tijd van een Nederlands vriendinnetje te horen, toen ik vooruitliep om een zware deur voor haar open te doen: joh hee, ik ben geen watje hoor!
Om maar aan te geven hoe delicaat zaken als hoffelijkheid en galanterie kunnen liggen.

Wellicht zijn de verhoudingen tussen de seksen in NL met de jaren geëgaliseerd. Al is dit enorm generaliserend, ik poneer de stelling toch:
vrouwen hebben sinds enige decennia de toegenomen vrijheid om (cliché, cliché) 'mannengedrag' te vertonen (initiatief nemen, jagen, actief versieren, etc.) terwijl sommige mannen in toenemende mate onzeker zijn geworden over hun houding:
mogen/moeten ze nou macho stoere aso neukgerichte rook&drink-bink zijn, of vrouwvriendelijke empathische op hun hurken plassende kinderzitjes slepende elke dag het vlees snijdende knuffelgrage zorgvaders zijn? Of zit er nog een gulden middenweg tussen, waar niet elke man op weet te komen?

Je ziet het ook aan het feit dat in de media aan het uiterlijk van mannen veel meer aandacht wordt besteed dan vroeger. Zonder wasbordje ben je toch eigenlijk wel een loser, als je glossies als de MAN moet geloven.
Dus misschien is deze mannelijke onzekerheid, alsmede grotere (sexuele) gelijkwaardigheid tussen de seksen, reden voor schuchterheid en toegenomen politiek correct mannengedrag i/h openbaar.

Al ben ik de eerste om te zeggen dat mijn voorgaande betoog bol staat van de clichés en generalisaties (sprak hij *fucking politiek correct*) :-)

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » do 22 april 2004, 12:04

Ik zocht op internet naar een artikel over "de man" in de reclame en vond het onderstaande. Ik vind het een aardig verhaal en passend voor deze discussie.
Het is nog erger. Mannen zijn aan het fluiten in het donker en praten onderling nauwelijks over hun gapende kwetsbaarheid. En als ze er al over praten zijn vrouwen eerder gesprekspartner dan andere mannen. De reclame-industrie en mannenbladen spinnen er garen bij en maken overuren.
http://www.ctt.nl/de_man_als_loser.doc

MK, viriele loser

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » vr 23 april 2004, 11:40

Werknemers Brits operahuis moeten op hun woorden letten
LONDEN - Bij de English National Opera lopen voortaan geen schatten of lieverds meer rond. In de strijd tegen seksuele intimidatie zijn dergelijke woorden onder werknemers van het operahuis taboe verklaard. De directie van de organisatie heeft in een nieuw beleidsdocument de overheidsregels over wat beschouwd wordt als 'opdringerig' en seksueel disciminerend gedrag nog eens aangescherpt.

Behalve opmerkingen of beledigingen die betrekking hebben op de sekse van een persoon en fysieke toenadering, is nu ook het gebruik van liefkozende woorden, zoals schat of lieverd ('darling') uit den boze verklaard. Ook openlijk flirten is verboden. "Het beleid is erop gericht om werknemers te beschermen en regels op te stellen over wat aanvaardbaar gedrag inhoudt op de werkplek", aldus een woordvoerder van de English National Opera.

De zegsman verklaarde overigens dat de maatregel alleen geldt voor nieuwe werknemers. Mensen die al in dienst zijn, kunnen elkaar nog steeds zo noemen zoals zij zelf willen, zo meldt de Britse krant The Times op donderdag.


bron: De Telefgraaf

Dit is imo een voorbeeld waarom de West-Europese man terughoudender geworden is :?

Een paar maand geleden had ik id virtuele kroeg een posting geplaatst ivm een soortgelijk thema. (Van een mannelijke prof die beschuldigd werd van seksisme door zijn vrouwelijke studentes omdat ie teveel naar de rokjes zou kijken, en van een mannelijke prof die teweinig naar de meisjes keek en zo seksistisch zou zijn. Hoe moet je je dan gedragen hé??!!)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 12 gasten