nieuwe liefde

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

nieuwe liefde

Berichtdoor ChiXio » do 25 maart 2004, 14:56

Net nu ik er meer dan genoeg van had, mannen, bah, laat me met rust..
en opeens kijk je dan in ogen die hetzelfde zien, hetzelfde voelen als jij...

Hoe het begon..

Een vriend van vrienden van mij, ik had hem wel eens gezien en ook wel eens gedacht "oe, leuke vent!" maar verder niet over nagedacht.
Tot een paar dagen geleden die vriend van mij hem en mij samen in een msnvenstertje propte, we raakten wat aan de praat, vaak savonds laat, beide zijn we vaak nog laat wakker, ik slaap nooit voor 1 uur, hij ook niet...

Toen afgelopen weekend, ik kwam net thuis, het was een uur of half twaalf savonds, hij zou net weg.. de kroeg even in. Of ik misschien ook mee wilde, hij reed, zou nog een vriendin oppikken die hier ook vlakbij woont, dus ik kon zo mee als ik zin had.
Nah waarom niet, ik had nog wel zin om even weg te gaan, plus mijn sigaretten waren op en ik kon alleen maar nieuwen scoren in een kroeg nog op dit tijdstip, goed excuus om mee te gaan dus.

Snel nog even andere kleren aan, beetje make up op, ready to go.

Die avond, was super, het klikte zo! Veel gelachen, beetje lopen rellen, gek doen in een kroeg waar mensen niet echt veel gewend zijn, hij genoot ervan dat ik net zo maf was als hij en vise versa.
En steeds dichter bij, steeds closer, steeds langer aankijken, steeds minder alleen maar lachen, verbaasd over wat we zagen bij de ander, wat we voelden...

Onze eerste zoen is vastgelegd, staat op de site van die kroeg, wij in het midden van de dansvloer, de lichtjes precies om ons heen, alsof het zo moest zijn.
De dagen erna heb ik hem meer wel dan niet gezien, de dingen die we zeggen, het is alsof puzzelstukjes in elkaar vallen, alles klopt. Hij vertelt mijn verhaal ik vertel zijn verhaal, hij zegt wat ik denk en andersom...
Beetje eng is het wel, het is zoveel, zo overweldigend, maar zo fantastisch, ik zei hem ook dat ik wel bang ben, omdat het zo ontzettend ingeslagen is, zomaar in 1 keer en dat ik me er wel goed bij voel, heel goed zelfs, maar het eng vind om op mijn gevoel af te gaan.

En dan die lieve ogen, die lieve lach en "meisje, ga maar op je gevoel af, het is goed"

*zwijmel*

Gewoon uiten wat je voelt, wat je denkt, zonder te selecteren, zonder te filteren of je dat nu wel zou moeten zeggen, of hij het wel zal snappen.. ik weet niet wat me overkomt.
Hij begrijpt wie ik ben...

*geniet met volle teugen van de lente*
nothing will kill me except a silver bullet

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 25 maart 2004, 15:00

Heerlijk Chixio :D

Gewoon genieten !!!!

liefs

orchidee
die hoopt op een dergelijke clash zaterdag ;)
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » do 25 maart 2004, 16:13

wat fijn voor je,
heerlijk he die periode dat je nog verliefd bent

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 25 maart 2004, 16:28

JAAAAAAAAAAAAAAA! Het leven lacht! En als dat dan ook nog in de vorm van een lekkere, leuke, lieve Liefde is...... geniet ervan, het is jou (en hem!!) gegund!

pipje
Al jaren gelukkig met de Liefde, maar soms zoekende naar even wat extra spanning ;)

seasonflower
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 17:26
Locatie: gent

Berichtdoor seasonflower » do 25 maart 2004, 21:32

Wonder boven wonder is me dat enkele weken geleden ook overkomen. Totaal onverwachts. Had nooit gedacht dat ik eigenlijk iemand zou kunnen vinden die geïntereseerd zou zijn in mij. Dit omdat ik het een hele tijd heel zwaar gehad heb. Veel en zwaar ziek geweest, operaties op onleuke plaatsen (zeker voor relaties), zware medicatie die je fysiek veranderen. Ik heb namelijk de ziekte van Chron. Ik had ook nooit gedacht dat ik echt van iemand zou kunnen houden, o.a. door ziekte en zaken die in het verleden zijn gebeurd. Nooit gedacht dat ik nog iemand zo dicht zou laten komen. Meestal hield ik mannen van me af. Maar het is er toch van gekomen en hij is een heerlijke man. Het is inderdaad een heerlijk gevoel te weten en voelen dat iemand van je houdt zoals je bent en om wie je bent en de minder leuke dingen erbij neemt.

Ik wens aan iedereen hetzelfde toe !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Karo81
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 20:26
Locatie: België, student

Berichtdoor Karo81 » do 25 maart 2004, 22:31

Chixio en seasonflower,

GENIET ERVAN

Karo
Niemand heeft de waarheid in pacht, iedereen denkt alleen maar mee

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » zo 02 mei 2004, 10:51

dat was het dan...
zaterdag heb ik hem voor het laatst gezien, misschien zie ik hem morgenavond nog heel even en dan issie weg...
dinsdag vertrektie naar het buitenland om te gaan wonen en werken...
de keuze was moeilijk maar hij wilde het altijd al en vindt dattie het moet doen..
stiekem hopen dattie me mist, dattie weer bij me komt, ooit...

bad case of lovesickness, ben der echt ziek van :(
nothing will kill me except a silver bullet

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » zo 02 mei 2004, 12:32

sla mijn armen om je heen
lieve ChiXio

het leven is onvoorspelbaar
vreugde en weer verdriet
zo herkenbaar

liefs femme

Ko van Dijk
Berichten: 44
Lid geworden op: za 01 mei 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam, zelfstandig ondernemer

Berichtdoor Ko van Dijk » zo 02 mei 2004, 16:50

de keuze was moeilijk maar hij wilde het altijd al en vindt dattie het moet doen..
stiekem hopen dattie me mist, dattie weer bij me komt, ooit...
Beste ChiXio, het hele leven bestaat uit het maken van keuzes en het nemen van beslissingen. Je krijgt kansen en het is aan jou wat je daarmee doet.

Ik heb 2 keer in mijn leven de keuze moeten maken: of mijn vriendin of een nieuwe start in het Buitenland. In beide gevallen heb ik gekozen voor het meisje en niet voor het werk. Achteraf heb ik daar enorm veel spijt van. Ik heb mooie kansen laten lopen die nooit meer op mijn pad zullen komen omdat ik nu te oud ben. Het gevolg is dat ik mijn toekomst en een onbezorgde oude dag heb vespeeld voor een vrouw. Waren zij dat waard? Neen. Maar dat weet je pas achteraf.

Hoe moeilijk dit verlies ook voor je is, ik kan niet anders dan je vriend gelijk geven. Van de liefde kun je helaas niet leven. Maar wat staat je in de weg om hem achterna te gaan? Studeren kun je ook in het buitenland. Als de liefde echt diep zit dan pak ook jij je spullen op, ondanks dat je daarbij afscheid van je familie en vrienden zult moeten nemen. Je bent nog jong en afstanden zijn tegenwoordig overbrugbaar.

Hij heeft een keuze gemaakt maar jij tenslotte ook. Het is verdrietig maar de wereld houdt niet op te bestaan.
Leef bij de dag, morgen kan het je laatste zijn.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » zo 02 mei 2004, 23:20

wat mij tegenhoudt om hem achterna te gaan is mijn dochtertje en dan vooral haar vader die hier in de buurt woont en toestemming zou moeten geven als ik met mijn kleine naar het buitenland vertrek en dan heb ik het nog niet eens over hoe het voor haar zou zijn
geloof me, als ik alleen geweest was, had ik er geen seconde over hoeven nadenken en was ik met hem mee gegaan..
en ik geef hem ook echt geen ongelijk dattie gaat, hij moet sowieso gaan ookal is het maar om uit te zoeken of dat het nu echt is, als hij niet zou gaan zou hij zich dat altijd blijven afvragen, het laatste wat ik wil is iemand waar ik zoveel van hou tegenhouden in zijn dromen. maar het is fucking moeilijk, juist omdat ik geen enkele keus heb in deze situatie en alleen maar kan toezien hoe iets wat zo mooi is gewoon niet kan en mag zijn op deze manier.
tuurlijk moet hij gaan, tuurlijk moet hij zijn dromen volgen, nooit zou ik hem daarin tegen willen houden, juist omdat ik van hem hou...
maar damn, ik ga hem missen.. he takes a part of me with him...
nothing will kill me except a silver bullet

Ko van Dijk
Berichten: 44
Lid geworden op: za 01 mei 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam, zelfstandig ondernemer

Berichtdoor Ko van Dijk » zo 02 mei 2004, 23:41

wat mij tegenhoudt om hem achterna te gaan is mijn dochtertje en dan vooral haar vader die hier in de buurt woont en toestemming zou moeten geven als ik met mijn kleine naar het buitenland vertrek en dan heb ik het nog niet eens over hoe het voor haar zou zijn
geloof me, als ik alleen geweest was, had ik er geen seconde over hoeven nadenken en was ik met hem mee gegaan..
..
Ik ken je verhouding met je ex niet en vraag me ook af of het juridisch klopt dat hij je zou kunnen tegenhouden. In een procedure voor de rechtbank kiest de rechter toch in 99% voor de degene die het kind opvoed. Een kind past zich sneller aan dan je denkt. Neem de kinderen van diplomaten. Ik ken er een paar die heel blij zijn dat ze zoveel hebben gezien en meegemaakt.

Maar het is natuurlijk nog de vraag of je vriend het redt in het buitenland. In dit geval is het misschien verstandig om af te wachten alvorens hier al je schepen achter je te verbranden. Laat hem daar eerst wat opbouwen en reis later alsnog achter hem aan (indien de liefde nog wederzijds is)

Ik ben wel blij dat jij ook inziet dat hij zijn droom moet proberen waar te maken en dat je hem daarom niet hebt tegengehouden. En natuurlijk huilt je hart. Gelijktijdig denkt ik hoe onverstandig het is van mensen om op jonge leeftijd kinderen te nemen. Met de zorgen voor een kind, hoe welkom dat kind ook is, heb jij je aan de ketting gelegd.
Leef bij de dag, morgen kan het je laatste zijn.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » ma 03 mei 2004, 0:00

jij bent wel lekker kort door de bocht zeg, godskolere, mijn kind is GEEN ketting, het maakt alleen dat ik niet zomaar naar het buitenland kan, en haar vader heeft gewoon recht om haar te zien en een bezoeksregeling van 1 weekend in de twee weken en de helft van de schoolvakanties (standaard)en het is standaard dat daarin opgenomen wordt dan geen van beide ouders met het kind naar het buitenland gaat (en dan bedoel ik niet vakanties).

en hoezo jong, over twee jaar wordt ik dertig!

bovendien zijn er ook veel kinderen die veel verhuisd zijn en geen jeugdvrienden hebben op latere leeftijd en zich daardoor tamelijk ontheemd kunnen voelen, nergens een echt thuis, nergens lang genoeg om echt een kring om je heen op te bouwen, dat is niet altijd even leuk, alles heeft zijn keerzijde. nu zou dat wel anders zijn als je voorgoed naar het buitenland gaat, maar ik kan haar niet weghouden van haar bloedeigen familie, laat staan haar vader, zo egoistisch kan je als ouder toch niet zijn..

ik kan echt pissig worden als mensen zeggen van met de zorg van een kind heb je je aan een ketting gelegd, what the fuck! ik heb gewoon de verantwoordelijkheid genomen toen ik zwanger werd en ik ben nou echt niet bepaald een tienermoeder ofzo, dus watnou zo vreselijk jong, het lijkt mij als kind nou ook niet bepaald leuk om in je pubertijd te zitten als je ouders al bijna beginnen te dementeren, tegenwoordig is het carriere voor en na en owee als je voor je 35e kinderen krijgt, well weet je, fuck that!

en ja mijn hart huilt, maar ga verdomme niet komen met misschien zou je dit en zou je dat en ik vraag me af of, ik heb echt wel over alle mogelijkheden nagedacht, en helemaal als je al aangeeft dat je de situatie niet kent, wat loop je dan te suggereren?

laat mij me verdomme gewoon ff klote voelen zonder betweterig te preken
danku
nothing will kill me except a silver bullet

Ko van Dijk
Berichten: 44
Lid geworden op: za 01 mei 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam, zelfstandig ondernemer

Berichtdoor Ko van Dijk » ma 03 mei 2004, 0:21

laat mij me verdomme gewoon ff klote voelen zonder betweterig te preken
danku
Ik zou bijna zeggen wat zeur je dan.... En die betweterigheid van Kootje komt omdat ie een fors aantal jaartjes ouder is dan jij en heel veel heeft gezien om zich heen. Op voorhand, ik ken je verhouding met de vader van je kind dus niet en dat realiseer ik me.

-----------------------------------
Story uit mijn leven: moeder gaat scheiden omdat ze niet meer van haar man houdt. Neemt haar 2 kinderen mee en gaat op loopafstand wonen van haar ex zodat de kinderen hun vader kunnen zien wanneer ze dat willen. Alles verloopt 7 jaar lang in goede harmonie. Dan krijgt vader nieuwe vriendin en gaat ineens heel moeilijk doen. Rechtzaken, stalking, verdachtmakingen, politie over de vloer enz. Tot over maat van ramp krijgt moeder ook nog borstkanker en vader ziet nu helemaal zijn kans schoon. Moeder gaat toch dood zo verklaart hij voor de rechter. Een van zijn kinderen kiest partij voor vader de ander voor haar moeder. De rechter is een verstandig mens en wijst alle eisen van vader af. Gelukkig knapt moeder weer op en kan weer aan ´t werk. Maar ze had ooit de keuze om ver weg van haar ex een nieuwe start te maken en kan zich nu de haren uit haar hoofd trekken dat ze dit niet heeft gedaan.
-------------------------------------

Deze betweterige Kootje wil je nog één ding meegeven: jouw toekomst en jouw geluk is belangrijker dan de zorg voor je familie en de vader van je kind. Je kind heeft meer aan een moeder die lacht dan aan een moeder die huilt.
Leef bij de dag, morgen kan het je laatste zijn.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » ma 03 mei 2004, 0:58

mijn kind heeft ook maar 1 vader, niet alleen maar een moeder
enne als we over lifestories gaan beginnen, denk niet dat je omdat je ouder bent je automatisch ook meer gezien en meer meegemaakt hebt, dan ben je echt bij de verkeerde.
wijsheid is juist weten dat je ookal ben je ouder je het echt niet altijd beter weet, mensen die zeggen van ik weet echt wel hoe het leven in elkaar zit want ik ben ouder en ik heb echt wel veel meegemaakt, zijn minder wijs dan ze denken.
ik zou nu kunnen gaan smijten met de dingen die tot de story van mijn leven behoren, maar ik heb daar geen zin in, dit is geen wedstrijdje van ik weet het beter, maar ko, als je werkelijk zo wijs bent, hoe kan het dat je zo ontzettend je eigen ding doordramt en meteen maar ervanuit gaat dat je wel beter zal weten wat het leven allemaal kan zijn dan ik?

wise men know when to shut their faces
nothing will kill me except a silver bullet

Ko van Dijk
Berichten: 44
Lid geworden op: za 01 mei 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam, zelfstandig ondernemer

Berichtdoor Ko van Dijk » ma 03 mei 2004, 1:18

als we over lifestories gaan beginnen, denk niet dat je omdat je ouder bent je automatisch ook meer gezien en meer meegemaakt hebt, dan ben je echt bij de verkeerde.
wijsheid is juist weten dat je ookal ben je ouder je het echt niet altijd beter weet, mensen die zeggen van ik weet echt wel hoe het leven in elkaar zit want ik ben ouder en ik heb echt wel veel meegemaakt, zijn minder wijs dan ze denken.
Dit is de eeuwige strijd tussen jong en oud die wel altijd zal blijven bestaan. Mijn vader zei altijd: jongen je moet doen wat je hart je ingeeft maar ik heb al een heel leven achter me. Ik zal je vertellen wat ik op basis van mijn ervaring denk dat je het beste kunt doen het is aan jou of je mijn raad wel of niet ter harte neemt.

Ik was een eigenwijs joch en ging mijn eigen weg. Helaas moet ik met het schaamrood op de kaken bekenen dat mijn vader in 99% van alle gevallen waar ik het niet mee eens was gelijk gekregen heeft.

Natuurlijk heb je gelijk dat leeftijd niet altijd gekoppeld is aan levenswijsheid en dito ervaring. Er zijn mensen van 25 die meer hebben meegemaakt dan iemand van 60. Jij weet ook niet wie Kootje is en wat zijn achtergronden zijn. Laat ik daar dit over zeggen: Herman Brood en Kootje werden op dezelfde dag (5 november) geboren. Alleen Brood een paar jaartjes eerder dan Ko. Mijn leven vertoont veel overeenkomsten met dat van Boord met dit verschil: Kootje is nooit aan de drugs geweest. En daarom zit Ko nog hier en lacht Brood me toe vanuit de Kosmos :twisted: 8)

Ik hoop dat je toch nog een beetje kunt slapen ondanks je verdriet. Een welgemeend kusje van Ko
Leef bij de dag, morgen kan het je laatste zijn.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 9 gasten