Vrouwen weten niet wat ze willen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

CUDDLE
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 september 2003, 16:47
Locatie: Nederland

Vrouwen weten niet wat ze willen

Berichtdoor CUDDLE » di 09 september 2003, 21:47

Na 30 jaar onderzoek had Freud op 1 vraag nog steeds geen antwoord...
"Wat willen vrouwen?"


Wat vrouwen willen:

Vrouwen willen een man die macho is, maar ook goed kan koken
Vrouwen willen een man die gevoelig is, maar ook stoer
Vrouwen willen een man die wat te vertellen heeft, maar ook goed kan luisteren
Vrouwen willen een man die sexy is, maar niet vreemd gaat
Vrouwen willen een man die van een feestje houdt, maar niet teveel drinkt
Vrouwen willen een man die mannelijk is, maar niet slaat
Vrouwen willen een man die intelligent is, maar niet uit de hoogte doet
Vrouwen willen een man die knap is, maar niet ijdel
en als ze 'm dan hebben gevonden... proberen ze 'm te veranderen

En nog zoiets..
In de meeste landen zijn man en vrouw in evenwicht. Maar dit evenwicht is oneerlijk verdeeld. Wie in een bejaardentehuis kijkt, ziet daar een vrouwenoverschot. Want er is namelijk een draaideureffect: Boven de veertig is er een vrouwenoverschot, onder de veertig een mannenoverschot. Sommige biologen hebben hier diverse verklaringen voor: bijvoorbeeld dat de natuur teveel mannen 'aanmaakt' omdat die in oorlogen moeten sterven et cetera.

Er zijn 25 procent meer alleenstaande mannen onder de veertig. Dit percentage is boven de veertig omgekeerd.

De situatie voor vrouwen onder de veertig is dus net zoals een kind wat met een hele goedgevulde portemonnee een snoepwinkel binnenkomt. Het kind heeft zelf heel erg veel te bieden en daarbij een overvloed aan keus. Het gevolg is (en dit hebben we zelf allemaal weleens meegemaakt als je met teveel geld iets wilt kopen) er kan uiteindelijk geen keuze gemaakt worden.

Deze problematiek wordt duidelijk gemaakt in sex in the city. De dames neuken daar meer dan de gemiddelde prostituee in een Antwerps bordeel, maar ze klagen dat ze geen man kunnen vinden. Het probleem is: door de enorme keuze die ze hebben, kunnen ze niet het ideaal wat ze hebben vinden. Dit is dus aan de hand met veel single vrouwen in veel landen. Die gaan zich dus heel kritisch en apart gedragen: ondanks de overvloed aan keus doen ze alsof ze geen keus hebben. En die overvloed wordt onderbouwd door harde feiten.

(CUDDLE trekt harnas aan... :wink: )
Als jij geeft wat anderen nodig hebben, zullen zij jou geven wat jij nodig hebt!

kaske
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 augustus 2003, 21:59
Locatie: omgeving Antwerpen

Berichtdoor kaske » di 09 september 2003, 21:54

Cuddle vindt zichzelf een vrouwenkenner.
Vrouwen reageer maar. Ik ben benieuwd wat ik te lezen ga krijgen.
Hij die veel over anderen weet kan geleerd zijn, maar hij die zichzelf begrijpt is intelligent.

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » di 09 september 2003, 22:03

Ik wil helemaal geen man
Als ik dan toch een man heb vind ik het prima als hij vraamdgaat, want die vrijheid wil ik zelf ook.
Ik heb nog nooit moeite gemaakt met iets te kiezen als ik een hoop geld op zak had, maar die situatie doet zich dan ook eigenlijk niet voor.
Ik ben zelf in evenwicht, dus het zal me worst wezen of percentages mannen en vrouwen in evenwicht zijn.

Basta :)

CUDDLE
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 september 2003, 16:47
Locatie: Nederland

Berichtdoor CUDDLE » di 09 september 2003, 22:07

Ik wil helemaal geen man
Als ik dan toch een man heb vind ik het prima als hij vraamdgaat, want die vrijheid wil ik zelf ook.
Ik heb nog nooit moeite gemaakt met iets te kiezen als ik een hoop geld op zak had, maar die situatie doet zich dan ook eigenlijk niet voor.
Ik ben zelf in evenwicht, dus het zal me worst wezen of percentages mannen en vrouwen in evenwicht zijn.

Basta :)
Natuurlijk zijn er ook andere vrouwen...
maar dit gaat wel op voor de meeste vrouwen
Als jij geeft wat anderen nodig hebben, zullen zij jou geven wat jij nodig hebt!

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » di 09 september 2003, 22:17

Pff, ik word ondertussen heel moe van 'de meeste vrouwen'. In het andere topic is het toch ook ondertussen duidelijk dat 'de meeste vrouwen' hier blijkbaar niet rondlopen.
Maar ik wil wel uitleggen hoe het volgens mij zit:
Alle vrouwen willen een hele knappe man, die een leuke, maar vooral goeie baan heeft, die lief is en trouw, waar je goed mee kunt praten, die je altijd begrijpt, zelfs al zeg je niet wat er aan de hand is, die spontane lieve dingen voor je doet, waar de seks fantastisch mee is, kortom, zo'n perfecte man dat je nooit meer naar een andere vent om hoeft te kijken. En dat kan niet, en moet je er maar het beste van zien te maken met wat wel kan.

En voor mannen (tatatadaaaa) geldt precies hetzelfde.

Geranium
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 18:56
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Geranium » di 09 september 2003, 23:00

*grijns* Ik ga niet schieten...... :wink:
Er is een simpele verklaring voor het feit dat Freud maar geen antwoord op die vraag kon krijgen: iedere vrouw wil iets anders! Dat geldt toch ook voor mannen? Als we allemaal hetzelfde zouden willen, was er geen lol meer aan natuurlijk.........

Ik ben wel op zoek naar een man maar ik heb geen wensenlijstje. Ik geloof niet zo in wensenlijstjes :). En ook niet "een ideale man" trouwens. Die bestaat namelijk niet. Net zomin als de ideale vrouw. Ieder mens heeft zo zijn tekortkomingen en daar moeten we het met z'n allen mee doen.

Het lijstje dat je noemt, klinkt wel leuk maar ik moet de eerste man nog tegenkomen die daaraan kan voldoen! Als hij bestaat, is hij voor mij :twisted:.

Groet, Gera
die niks merkt van een mannenoverschot 8)

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » di 09 september 2003, 23:52

Vervallen we niet een beetje in pseudo-wetenschappelijke theorien om toch maar gemiddelden te vinden ?
Is dit misschien geruststellend? :mrgreen:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Berichtdoor If then... » wo 10 september 2003, 10:01

Gaat dit verhaal niet ook op voor mannen?

Mannen willen een zelfstandige vrouw, maar ze mag niet meer verdienen dan hij
Mannen willen een vrouw die nooit zeurt, maar alles meteen snapt
Mannen willen een vrouw met de ideale maten, maar ze mag niet sjansen
Mannen willen een vrouw voor hem zorgt, maar ze mag hem niet bemoederen
Mannen willen een vrouw die een hoer is in bed, maar ze mag er niet verleidelijk bij lopen buitenshuis

nou ja, ga maar door....
ALLEMAAL ONZIN DUS!

Als ik van mijn ex-vriendjes/huidige partner een mix kon maken zou ik misschien mijn ideale man hebben - maar weet zeker dat dat heel snel zou gaan vervelen.... Er moet dus blijkbaar iets te wensen over blijven

Kleine Hans

Berichtdoor Kleine Hans » wo 10 september 2003, 10:20

ik geloof niet dat de auteur/topicstarter schrijft dat Freud 30 jaar lang (alleen) de vrouw heeft onderzocht, maar dat hij überhaupt 30 jaar de menselijke id-est-ego bestudeerde, maar toen nog niet wist "wat de vrouw wil". lijkt me een nuanceverschil waarbij de in het oosten gestationeerde kruisraketten in hun silo's kunnen blijven :lol:

wat een strijdbaarheid vanuit die hoek de laatste tijd, lieve hemel

Kleine Hansje

Berichtdoor Kleine Hansje » wo 10 september 2003, 10:23

o sorry, het is natuurlijk id-ego-superego

Roy
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 september 2003, 13:11
Locatie: Randstad

Berichtdoor Roy » wo 10 september 2003, 11:44

Ik voel me net zo gefrustreerd als Cuddle...... :lol: :lol:

Maar hij heeft een btje gelijk dames, veel single vrouwen zoeken een Prins op het Witte Paard. Wakker worden! Hij bestaat niet! Het koninklijk huis is niet zo groot en de prinsen zijn niet meer zoekende.
Zelfs Geranium geeft stiekum toe dat ze die prins wil hebben.

Roy - die ook zijn prinsesje niet kan vinden

Schorpioen
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 05 november 2001, 2:01
Locatie: Oost-Vlaanderen, werkloos/studerend

Berichtdoor Schorpioen » wo 10 september 2003, 11:53

Bovendien rijden de hedendaagse prinsen niet meer op witte paarden, maar in rode Ferrari's.
Terug van (nooit echt) weggeweest

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 10 september 2003, 12:11

Ja maar hallooooo...

Waarom denk je dat jij je prinsesje niet kan vinden Roy? Misschien omdat je ook op zoek bent naar Rapunzel met haar meters lange blonde vlechten?

En If then: Helemaal mee eens!

Het begint er in deze topics op te lijken dat bepaalde mannen gewoon gefrustreerd zijn dat vrouwen hen niet willen, en daarom maar heel hard gaan roepen dat vrouwen ofwel niet weten wat ze willen, ofwel alleen voor geld gaan!

Roy
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 september 2003, 13:11
Locatie: Randstad

Berichtdoor Roy » wo 10 september 2003, 12:23

Hoho Moose, was jij nou net niet degene die zich verbaasde over "de meeste vrouwen"? Nu ga je "bepaalde mannen" stigmatiseren. :?

Neehoor, mijn rapunzel hoeft helemaal geen meterslange vlechten te hebben, tot op de schouders vind ik ook mooi.

Roy - die erg happy is met zn Fiat Panda :)

GOGOGO

Berichtdoor GOGOGO » wo 10 september 2003, 15:21

Afbeelding


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten