Erotische workshops. Ja graag, of nee dank je?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Erotische workshops. Ja graag, of nee dank je?

Berichtdoor EstherC » ma 28 januari 2013, 0:56

Vanmiddag was ik weer eens bij mijn favoriete erotiekwinkel, Mail en Female in Amsterdam.
Zoals gewoonlijk werd ik er weer prima geholpen. En ik stond al snel een heel open en prettig gesprek te voeren over seksspeeltjes en glijmiddelen en voorkeuren daarin.

Ik weet dat ze al een tijd allerlei workshops organiseren. Dat had ik al vaker in de nieuwsbrief voorbij zien komen. Vaste hit is bijvoorbeeld de workshop Aftrekken voor vrouwen. Ik vroeg haar dus ook of die eerdaags nog werd gegeven. Toen attendeerde ze me erop dat er komende week twee verschillende workshops worden gegeven, op woensdag en donderdag, waar nog meer dan voldoende plek voor was.
Woensdag een workshop genaamd 50 tinten seks. De bekende boekenreeks vormt hier uiteraard het uitgangspunt voor, maar veel meer dan slechts een uitgangspunt is het niet. BDSM vormt er bijvoorbeeld maar een klein onderdeel van. Donderdag echter is er de workshop Intro in BDSM.
Meer info vind je hier:
http://www.mailfemale.com/shop/workshops/ws-ca/ca188" onclick="window.open(this.href);return false;

Naar aanleiding van dat gesprek heb ik op hun website eens gelezen wat zo'n workshop nou inhoudt en ik heb me ingeschreven voor de workshop van woensdag. Gewoon omdat ik eens benieuwd ben wat zo'n avond nou te bieden heeft. En ik ervan overtuigd ben dat ik nooit te oud ben om te leren.

Ik ben benieuwd wat jullie hier nou van vinden. Zou je wel of niet naar zo'n workshop gaan en waarom?
Zijn er onderwerpen die je speciale interesse zouden hebben? En natuurlijk hoor ik het ook graag als er hier dames zijn die al ervaringen hebben met soortgelijke workshops. Na woensdag zal ik hier uiteraard laten weten wat ik ervan vond.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Spelfje » ma 28 januari 2013, 14:51

Het ligt uiteraard aan het onderwerp of ik interesse in een workshop zou hebben. Ik vrees dat ik me bij een "workshop Aftrekken" zou gaan vervelen.
Eerlijk gezegd zou ik nu even geen onderwerp weten waarover ik ge-workshopt zou willen worden. Het zou in ieder geval een onderwerp moeten zijn waar mijn nieuwsgierigheid bevredigd wordt.

Veel plezier woensdag! :)
"Women are made to be Loved
....not understood"

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Laars » ma 28 januari 2013, 16:16

Ik vind "workshop Aftrekken" zo .. zo...ehm.. als een "kilo appels"?? Kan en wil ik het zo zakelijk benaderen? Ik weet iets van reclame, producten en verkooptechnieken maar.. dit is wel wat klinisch, het 'trekt' mij niet meteen over de streep :D1 .
Ik weet het niet.. het is te kort door de bocht om te zeggen dat het niets voor mij is, ik ben daar afgelopen tijd behoorlijk mee de berm in gereden. Blijk ik toch dingen leuker te vinden dan ik dacht..
Ik krijg wel ietwat rare beelden als gezamelijk in de hurkzit en dan gedwongen naar een te groot uitgevallen plastic penis staren. Een soort van Cisca Dresselhuys doet allerhande 'trek'pogingen maar snapt het zelf ook niet. Ervaringsdeskundigen, in dit geval de man, kunnen betreffende informatie beter overbrengen.
Ik heb te snel last van het 'verkeerde feest gevoel' betreffende speciale vrouwenworkshops. Bij mandala tekenen en klankschalen zul je mij niet aantreffen :D6 .
Het soms aanwezige 'laagje' magische zogenaamde spirituele tintje zorgt al helemaal voor zoeken naar een uitgang.
Aan de andere kant:
Leren is groeien, en als je niet de mogelijkheid hebt om dat 'nature' te doen, is het misschien niet een gek idee om het in deze vorm te gieten.
Als je nog geen relatie hebt of/en in je jonge jaren ervaring opdoen is beslist geen minder idee. Misschien onze kinderen meer opvoeden met het idee dat het leuk is meerdere mannen en vrouwen te leren kennen, dat het helemaal niet erg is om eens een paar o.n.s'jes te proberen. Dat je dan geen hoer bent, of een player. Met respect iemand leren kennen en genieten.
In het kader van aftrekken ( waarom denk ik nu aan de ontstopper), reageert elke man op een zelfde manier? Is de manier universeel? Is daar cursusmateriaal voor te maken? ... naja.. ik dwaal af.

Ja Spelf, jij hebt geen cursus nodig, jij bent waarschijnlijk de Cruijff onder ons betreffende het aftrekken, logisch! :DD
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Venus » ma 28 januari 2013, 17:19

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 0:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Noortje » ma 28 januari 2013, 17:29

Nou....als daar tevens "de waterval" langskomt, dan vind ik het wel interessant om erheen te gaan hoor
Nou, dat heeft me ook wel nieuwsgierig gemaakt eigenlijk.

henkiepenkie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 16 januari 2013, 18:11
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor henkiepenkie » ma 28 januari 2013, 17:34

@Laars

[color=#0000FF]Ik krijg wel ietwat rare beelden als gezamelijk in de hurkzit en dan gedwongen naar een te groot uitgevallen plastic penis staren. Een soort van Cisca Dresselhuys doet allerhande 'trek'pogingen maar snapt het zelf ook niet. Ervaringsdeskundigen, in dit geval de man, kunnen betreffende informatie beter overbrengen. [/color]
Wellicht enigszins gevaarlijke opmerking (waar bemoei ik me weer mee): Nodig dan een (leuke) man uit voor deze sessie; voelt beter dan plastic, en je krijgt feedback.

Leren is groeien, en als je niet de mogelijkheid hebt om dat 'nature' te doen, is het misschien niet een gek idee om het in deze vorm te gieten.
Als je nog geen relatie hebt of/en in je jonge jaren ervaring opdoen is beslist geen minder idee. Misschien onze kinderen meer opvoeden met het idee dat het leuk is meerdere mannen en vrouwen te leren kennen, dat het helemaal niet erg is om eens een paar o.n.s'jes te proberen. Dat je dan geen hoer bent, of een player. Met respect iemand leren kennen en genieten.


Helemaal mee eens. Waarom is het niet of wordt het heel moeilijk geaccepteerd om in je jonge jaren wat ervaring op te doen, zonder (voor)oordeel. Ik besef daarbij dat het voor jongens wellicht makkelijker is als voor meisjes: Als jongen ben je al snel een bink als je wat experimenteert en ervaring opdoet, terwijl je als vrouw al snel een bepaald stempel opgedrukt krijgt.
Een mens kan in zijn eentje niet overleven, hij heeft de nabijheid van anderen nodig.

henkiepenkie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 16 januari 2013, 18:11
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor henkiepenkie » ma 28 januari 2013, 17:44

Die sessie past overigens in CFNM :lol:
Een mens kan in zijn eentje niet overleven, hij heeft de nabijheid van anderen nodig.

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor EstherC » ma 28 januari 2013, 18:07

Hoewel ik jullie reacties mbt het aftrekken begrijp denk ik dat je het ook anders kan zien. Sowieso geeft niet elke man gemakkelijk of graag aan wat hij lekker vindt. Zelf klooi ik dus altijd maar wat aan.
Ik zou het dan best fijn vinden om wat nieuwe manieren of technieken bij te leren. Zodat ik die op de heren kan uitproberen en afhankelijk van hun reacties ze vaker kan toepassen.

Ik denk niet dat ze tijdens die workshop doen alsof ze precies weten wat elke man het lekkerste vindt hoor. Gewoon meer een manier om zelf dus wat meer te kunnen afwisselen.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Anwen » ma 28 januari 2013, 18:10

Een cursus aftrekken..... ik heb echt visioenen van iedereen krijgt zijn eigen neppik en dan maar oefenen dames! Jeetje!
Al vind ik dat mijn aftrekkkwaliteiten zeer te wensen overlaten, dat zou ik dan toch weer niet doen....Iedere man is ook anders. Al hoewel, wat Esther zegt, een paar algemene technieken manieren is nooit weg. Ik klooi namelijk ook altijd maar wat aan wat dat betreft.

Ik zou zelf wel eens een workshop willen volgen, meer onder het mom van je bent nooit uitgeleerd. Maar wat dan? Daar denk ik even over na......
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor 230volt » ma 28 januari 2013, 18:24

Ik zou daar niet te moeilijk over doen. Wanneer ik wat kan leren waar ik mijn partner en/of mijzelf een plezier mee kan doen, zal ik dat niet laten. En of dat nu begint met een klinische workshop, nou en? De basis heb je dan te pakken en je kan daar altijd een eigen invulling aangeven, afhankelijk van de behoeftes.
Nieuwsgierig naar van alles en nog wat, heb ik zo ooit ook Shespot ontdekt en daar heb ik ook geen spijt van :D .
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
miranda1975
Berichten: 221
Lid geworden op: di 18 december 2012, 14:01
Locatie: dorpje in de achterhoek

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor miranda1975 » ma 28 januari 2013, 18:25

misschien hier een topicje in het mannenhoekje openen, tips voor de vrouw voor het aftrekken hihi
leven en laten leven, heb respect voor de ander

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor 230volt » ma 28 januari 2013, 18:27

Via de tip van 'De Waterval', heb ik via googelen een filmpje gevonden op sexdumpert.
Is er bezwaar tegen om hier de link te plaatsen?
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Venus » ma 28 januari 2013, 18:57

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Laars » ma 28 januari 2013, 18:57

Nou....als daar tevens "de waterval" langskomt, dan vind ik het wel interessant om erheen te gaan hoor
't Lijkt leuk! Hoewel ik Maxim een aardige vent vind en wel om hem kan lachen denk ik toch dat hij meer media-geil is dan dat hij het echt heeft meegemaakt. Een joint kan het beeld best wel wat vertekenen :D1

Ja HenkieP, je zou iemand uit kunnen nodigen, maar is niet echt voor de hand liggend en ook wel een beetje gekunseld. Ik ga jou ook niet uitnodigen, dan weet je dat maar alvast 8)


Esther je hebt wel een punt denk ik, ik ging weer even uit van mijn eerste binnenkomer. Aanklooien weet ik alles van en dat is niks! Ik heb meer leren vragen (niet tijdens, dat wordt niet gewaardeerd =): ) Ik kan het immers niet weten? Ik heb ook leren kijken omdat hij keek. Het veranderde bij mij pas toen ik het niet meer als 'lastig en moeilijk en misschien doe ik het wel niet goed enzo' ging ervaren. Dat maakte het grote verschil. Misschien kan dat komen doordat je je zekerder gaat voelen door de technische aanwijzingen in de workshop.
Heel veel plezier in ieder geval en ik hoop dat je wat 'opsteekt'

Laars, amateur
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Laars » ma 28 januari 2013, 18:59

Ervaringsdeskundigen, in dit geval de man, kunnen betreffende informatie beter overbrengen.
Precies. De workshop "Spuitend klaarkomen" kan dus ook beter door een vrouw gegeven worden, dan door meneer Geniet :mrgreen: :mrgreen:
Tja, iedereen mag een duitje in het zakje doen... toch? :D
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten