Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
igor
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 december 2011, 11:28
Locatie: Brasschaat

Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor igor » ma 26 december 2011, 12:07

Zou er wat in kunnen zitten?

Ik heb er vroger nooit zo in geloofd tot mijn huidige vrouw er altijd mee bezig was.
Toen ben ik er ook op gaan letten en merkte ik dat altijd als ik aangetrokken word door een vrouw, zij het zelfde
sterrenbeeld heeft (schorpioen).
Twee weken geleden nog komt een vriend bij ons met zijn nieuwe vriendin, vreselijk aantrekkelijk, en ja hoor, weer een schorpioen.
Frapant vind ik. Hoe ervaren jullie dat?

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor NachtVlinder » ma 26 december 2011, 18:46

Ik ervaar zo ongeveer hetzelfde, ikzelf ben Stier.
Mannen die ik aantrekkelijk vind zijn (doorgaans) ofwel Maagd ofwel Stier.

Ik heb persoonlijk niets met horoscopen, maar vind dit wel opvallend.

Edit (aanvulling); Mijn ascedant is Maagd.
Laatst gewijzigd door NachtVlinder op ma 26 december 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

WhoAmI
Berichten: 642
Lid geworden op: wo 21 december 2011, 18:24
Locatie: Weer terug in het zuid-westen van den lage landen

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor WhoAmI » ma 26 december 2011, 21:05

Dat is toch wel erg bijzonder!!
Ik zal daar eens op letten :)

Femke
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 27 november 2011, 13:30

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor Femke » di 27 december 2011, 8:53

Volgens de boekjes is mijn ideale partner een stier of een schorpioen, tjonge, laat dat nou net de mensen zijn met wie ik het meest overhoop lig. Mijn meest dramatische relatie was met een stier en zowel schorpioenen als stieren in mijn omgeving snap ik gewoon niet.

Het slechtst kan ik het treffen met een kreeft, goh, laat ik daar nou net al 12 jaar mee getrouwd zijn. Verder ben ik omringd door kreeften en die snap ik allemaal.

Of dat nu echt aan die sterrenbeelden ligt weet ik niet. Ik voel me vast wel eens aangetrokken tot andere sterrenbeelden en ondanks dat er dan prettige momenten worden beleefd ga ik er dan niet naar vragen. Het zou dus goed zo kunnen zijn dat ik al meerdere bedpartners heb gevonden in andere sterrenbeelden.

Wat je opvalt, onthou je, de rest vergeet je. Bijna hetzelfde dat als je zelf een nieuwe auto koopt, je er zo een ineens overal ziet rijden, terwijl je hem daarvoor nooit zag...

Wat zou je eigenlijk willen (en kunnen) doen met deze kennis?
Ik zie mezelf al staan: naam, sterrenbeeld, niet goed, next! :lol:

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor EstherC » di 27 december 2011, 9:33

Voor mij gaat het echt niet op. Als ik zo eens in gedachten de mannen waarmee ik iets heb gehad of heb gewild naloop is er geen lijn te trekken wat sterrenbeelden betreft. En das maar goed ook denk ik, want zoals Femke ook al zegt lijkt het me dus echt niks om mannen te gaan selecteren op sterrenbeeld.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
igor
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 december 2011, 11:28
Locatie: Brasschaat

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor igor » di 27 december 2011, 11:38

Het was een constatering in mijn geval, selectie van je partner op basis van het sterrenbeeld is ook belachelijk.

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor JeffreyBi » di 27 december 2011, 11:46

Astrologie is volstrekt onbewezen pseudowetenschap en bijgeloof. Beweren dat aantrekkingskracht door iets willekeurigs als door mensen verzonnen sterrenbeelden veroorzaakt wordt is dus ook precies dat.

Welke astrologie bedoel je trouwens? We hebben de westerse astrologie, de chinese astrologie, de vedische astrologie uit India, de astrologie van de Maya's en die van de Azteken, uit Zuid-Amerika. Kies je er gewoon eentje uit die bij je past?
I'm a creationist... I believe man created God.

Gebruikersavatar
igor
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 december 2011, 11:28
Locatie: Brasschaat

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor igor » di 27 december 2011, 11:51

Astrologie is volstrekt onbewezen pseudowetenschap en bijgeloof. Beweren dat aantrekkingskracht door iets willekeurigs als door mensen verzonnen sterrenbeelden veroorzaakt wordt is dus ook precies dat.
Sterke opinie Jeffrey, alleen als je mijn bericht leest zie je dat het bewezen is.....want het is mijn ervaring.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor Iago » di 27 december 2011, 12:02

Sterke bewijsvoering ook :lol:

Ik heb werkelijk geen idee, maar ben wel dol op die kant en klaar horoscopen. Ik win altijd, ideaal.
Het is wel mooi makkelijk om je achter te verschuilen. Ik kan er niks aan doen, want mijn sterrenbeeld is Eend. En ik ben op haar gedoken, omdat haar sterrenbeeld Kever is en Eenden en Kevers... Tja, dat is van boven bepaald.

Femke
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 27 november 2011, 13:30

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor Femke » di 27 december 2011, 12:03

Sterke opinie Jeffrey, alleen als je mijn bericht leest zie je dat het bewezen is.....want het is mijn ervaring.
Opmerkelijke stelling Igor!
Wat je opvalt, onthou je, de rest vergeet je. Bijna hetzelfde dat als je zelf een nieuwe auto koopt, je er zo een ineens overal ziet rijden, terwijl je hem daarvoor nooit zag...
Het is niet bewezen omdat jij het toevallig zo ervaart.
Ervaringen zijn subjectief, bewijzen komen voort uit objectief gedegen onderzoek.

Gebruikersavatar
igor
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 december 2011, 11:28
Locatie: Brasschaat

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor igor » di 27 december 2011, 12:10

Sterke bewijsvoering ook :lol:

Ik heb werkelijk geen idee,.
Nog een sterke mening :mrgreen:

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor Iago » di 27 december 2011, 12:16

Sterke bewijsvoering ook :lol:

Ik heb werkelijk geen idee,.
Nog een sterke mening :mrgreen:
Als je zo quote is het inderdaad sterk. Het lijkt wel een horoscoop, lees wat je lezen wil 8)

Gebruikersavatar
igor
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 december 2011, 11:28
Locatie: Brasschaat

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor igor » di 27 december 2011, 12:17

Sterke opinie Jeffrey, alleen als je mijn bericht leest zie je dat het bewezen is.....want het is mijn ervaring.
Opmerkelijke stelling Igor!
Wat je opvalt, onthou je, de rest vergeet je. Bijna hetzelfde dat als je zelf een nieuwe auto koopt, je er zo een ineens overal ziet rijden, terwijl je hem daarvoor nooit zag...
Het is niet bewezen omdat jij het toevallig zo ervaart.
Ervaringen zijn subjectief, bewijzen komen voort uit objectief gedegen onderzoek.
Het is voor mij bewezen Femke want het is mij heel vaak overkomen, het kan natuurlijk zijn dat de ene mens er gevoeliger voor is dan de andere.
In horoscopen geloof ik niet, ik geloof wel in bepaalde karaktereigenschappen van mensen geboren onder een bepaald sterrenbeeld. Maar cultuur en plaats van conceptie/geboorte speelt wat mij betreft ook mee.

Gebruikersavatar
igor
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 26 december 2011, 11:28
Locatie: Brasschaat

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor igor » di 27 december 2011, 12:18

Sterke bewijsvoering ook :lol:

Ik heb werkelijk geen idee,.
Nog een sterke mening :mrgreen:
Als je zo quote is het inderdaad sterk. Het lijkt wel een horoscoop, lees wat je lezen wil 8)
Lago ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen een horoscoop en waar ik over berichtte.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Aantrekkingskracht door sterrenbeeld bepaald?

Berichtdoor Iago » di 27 december 2011, 12:31

Ehh...

Voor de eerste de beste nitwit is 'sterrenbeeld' misschien voldoende, maar voor mij dus niet.
Ik stelde al eerder dat geen idee heb, maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet waar ik over praat.

Als je dan al een relatie wil leggen tussen geboortedatum en je tot iemand aangetrokken voelen, dan moet je kijken naar, jawel, de geboortehoroscoop.

Maar, zoals Leffrey volkomen trerecht opmerkt, er zijn nogal wat varianten van deze wetenschap.
En ik beschouw het inderdaad als wetenschap, dat dan weer wel. Het is net zo ongrijpbaar als die neutrino, die bier kan bestellen voor hij aan de bar zit.

Je stelt:
In horoscopen geloof ik niet, ik geloof wel in bepaalde karaktereigenschappen van mensen geboren onder een bepaald sterrenbeeld
Tja...

Astrologiago.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 33 gasten