Vrouwen weten niet wat ze willen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

GOGOGO

Berichtdoor GOGOGO » wo 10 september 2003, 15:22

Afbeelding

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 10 september 2003, 15:39

weer zo'n zinvolle bijdrage Gogogo
LeAvEr DeA aS sLeAf

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 10 september 2003, 15:42

Ik stigmatiseer niks, ik probeer gewoon een reden te bedenken waarom mannen zo'n stelling in zouden nemen. En dan valt het toch wel erg op dat de enige 2 mannen (en dat was het enige wat ik bedoelde met 'bepaalde' mannen, wat heel wat anders is dan 'de meeste vrouwen') die serieus met dit onderwerp bezig zijn, vrijgezel zijn.

Overigens legde je me zelf de woorden in de mond met je zin: 'Ik voel me net zo gefrustreerd als Cuddle' Kun je er wel smilies achter zetten, maar dat garandeert toch niet dat ik zo'n opmerking helemaal niet serieus neem ;)

CUDDLE
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 september 2003, 16:47
Locatie: Nederland

Berichtdoor CUDDLE » wo 10 september 2003, 16:34

Ik breng alleen het onderwerp maar ff ter sprake hoor...
niet vanwege dat ik gefrustreerd ben... heb zelf een vriendin die 10 jaar ouder is en we hebben het super samen!!
Als jij geeft wat anderen nodig hebben, zullen zij jou geven wat jij nodig hebt!

Gast

Berichtdoor Gast » wo 10 september 2003, 16:58

Ik verbaas me werkelijk over de hevigheid waarmee hier gereageerd wordt. Ik neem het hier niet persoonlijk en dacht niet dat anderen dat ook zouden doen. (als ik iemand beledig, dan mijn excuses!) Voor mij is het helemaal niet zo'n issue, maar ik ben wel van mening dat Cuddle ergens gelijk heeft. Ik ben inderdaad single en merk dat veel vrouwen die ik ontmoet, voldoen aan Cuddle's beschrijving.
@Moose: Ik zeg dus niet dat jij of andere reacties daaraan voldoen. Ik zag dat je juist helemaal niet op zoek bent naar Mister Right, maar naar vrijheid.
Die single vrouwen zijn dus op zoek naar iets waar ik als man nooit aan kan voldoen. Hun eisenlijst is zo groot dat geen enkele man dat kan (zelfs superman zit een rolstoel tegenwoordig). Zelf zien ze dat niet. Persoonlijk vind ik het charmanter om iets negatiefs aan iemand te ontdekken. Dat maakt je alleen maar menselijker.

P.S. Die smilies stonden er juist wel om aan te geven dat je dat niet serieus moet nemen.

Roy
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 september 2003, 13:11
Locatie: Randstad

Berichtdoor Roy » wo 10 september 2003, 16:59

Vergat in te loggen. Die laatste "Gast" is van mij.

CUDDLE
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 september 2003, 16:47
Locatie: Nederland

Berichtdoor CUDDLE » wo 10 september 2003, 17:18

Is ook niet persoonlijk bedoelt allemaal..
Het is ook bewezen... maar vouwen zullen het zelf nooit toegeven... aantrekkingskracht is onderbewust... vrouwen DENKEN dat ze weten wat ze willen...

2MOOSE:

Moose je zegt dat je geen man wil en als je er een hebt vindt je het niet erg dat ie vreemdgaat want dat wil je zelf ook kunnen.
Maar Moose, als jij nou een man ontmoet (een aantal x) ..en op een gegeven moment krijg je gewoon een gevoel diep van binnen... van hé dit is DE man die mij diep vervult van binnen... die het beste in mij naar boven haalt en die me volledig vrouw doet zijn... en hij heeft oog voor wat een vrouw nodig heeft... ..en hij lult niet alleen maar overzichzelf en mooie auto's.

Soms kun je gewoon helemaal een band voelen met iemand die je net kent.. niet dat je denkt dat je een band met hem hebt... maar VOELT (diep in je buik) dat je een band met hem hebt..
Hij is misschien helemaal niet knap en stroomt niet over van het geld... maar onbewust voel je je tot hem aangetrokken...
(Dan wil je waarschijnlijk ook niet meer vreemdgaan..)

ATTRACTION IS'NT A CHOISE
Als jij geeft wat anderen nodig hebben, zullen zij jou geven wat jij nodig hebt!

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 10 september 2003, 17:58

Nee, het is ook allemaal niet persoonlijk, snap ik wel, maar een zin als 'vrouwen DENKEN te weten wat ze willen..' daar gaan mijn nekharen toch van overeind staan hoor! En dat terwijl ik helemaal niet het type vrouw ben dat erg van de 'sisterhood' is, ik ben juist helemaal niet dol op vrouwen in het algemeen.
Maar hoe denk jij, cuddle, te kunnen weten wat vrouwen denken dan? Dat vind ik toch best knap... Ik kan heel goed met mannen (ook weer in het algemeen) overweg, maar ik pretendeer absoluut niet te weten wat ze denken. Ik kijk wel uit. En nog een vraag, je vriendin, weet zij wel wat ze wil? En is zij dan toevallig die ene gelukkig uitzondering ofzo?

't Is gewoon dat gegeneraliseer waar ik zo van ga steigeren, wat ik al eerder zei: 't Is toch wel heel toevallig dat er hier op She geen enkele vrouw rondloopt die zich in de beschrijvingen herkent. En dat ze dat wel doen, maar het niet durven toegeven, dat lijkt me sterk. Er lopen hier zo nu en dan heel openhartige discussies waarin mensen de meest vreselijke dingen over zichzelf durven toe te geven, da's nou net de lol van het anonieme.

Wat je vragen betreft Cuddle: Ik ben nog nooit een man tegengekomen die me het gevoel gaf vervuld te zijn van binnen, het beste uit me naar boven haalde etc. Ik haal namelijk zelf het beste in me naar boven, een man zou nooit een vervulling kunnen zijn voor mij, hoogstens een aanvulling (maar ook dat blijkt tot nu toe nog niet echt op te gaan, althans, niet als ik een traditionele relatie met zo iemand aanga)
Stel dat dat toch gebeurt, dan heb ik echt geen idee of ik dat vrije nog zou willen. Ik ken mensen die net als ik erg van de 'vrije liefde' waren, en inderdaad gigantisch verliefd werden en alleen nog maar voor die ene wilden gaan. Maar andersom zie ik ook: Mensen die ervan overtuigd zijn de ware te hebben gevonden, en daarin zo op elkaar vertrouwen dat ze elkaar alle vrijheid kunnen geven.
Die band voelen, dat herken ik wel heel sterk. Maar dat kan ook met meerdere mensen tegelijk, in mijn beleving.

bikinigirl.nl
Berichten: 42
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: omgeving Breda; moeder en dierenartsassistente, in willekeurige volgorde
Contacteer:

man <-> vrouw

Berichtdoor bikinigirl.nl » wo 10 september 2003, 18:06

gaat de topic eigenlijk niet over het stijgende percentage singles, dat soms wel wil, maar niet vind wat het wil?

pas geleden stond artikel in AD erover....er komen steeds meer singles; vrouwen zijn hoger opgeleid, hebben meer kansen en mogelijkheden (dan het afgezaagde taal = horizontaal, recht = aanrecht) willen die benutten; alleen vergeten in hun ideale vrije wereldje compromissen te sluiten.

maar ook vrijgezelle mannen die geciteerd werden in het artikel had een perfecte baan, leuk huis, gave vriendengroep en genoeg sex. hij wilden wel kinderen en een stabiele relatie, maar ja, zei hij, met elke vrouw tot nu toe moest ik iets opgeven, was het niet perfect en niet ideaal.

begijp je mannen, begrijp je vrouwen.....is that the question?

nee denk ik...begrijpen de singles, die graag een langdurige relatie hebben.....wel dat er meer is dan ik...ik...ik.....en mijn perfect ingerichte chique huis met een kast vol designer kleding etc etc etc...

of te wel zijn we niet verblind door de illusie altijd alles te kunnen krijgen (kopen) dus ook de ideale, (en niets minder dan dat), partner is te krijgen.

reclame sucks.....mijn man met zijn onvolkomenheden is des te idealer...ook al zou hij wat meer in huishouden moeten doen, niet zo slordig moeten zijn..etc etc etc.

bikingirl.nl
ps misschien heb ik makkelijk praten, ik ben al lang samen, ken het single zijn niet

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 10 september 2003, 20:51

Precies

Wat ik me ook nog bedacht (en wat Selene ook al zei eigenlijk, maar ik realiseerde het me net pas ;)) we zijn allemaal zo extreem opgevoed met het ideaalbeeld van de ideale man/vrouw! Want hoe gaat het in films? Je komt iemand tegen, je wordt hals-over-kop verliefd, zonder je ook maar een moment af te vragen of het wel echt iemand is die bij je past etc, zonder te twijfelen, je overwint wat moeilijkheden (bij voorkeur het feit dat je grote liefde met iemand anders in het huwelijksbootje wil stappen), je krijgt elkaar en je leeft nog lang en gelukkig. Dat laatste wordt meestal niet eens verteld, nee, dat spreekt voor zich.
Niks leren leven met elkaars fouten etc, de ware bestaat, je loopt hem/haar tegen het lijf en het is allemaal louter rozegeur en maneschijn.

Geen wonder dat iedereen op zoek is naar onmogelijkheden!

Geranium
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 18:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: man <-> vrouw

Berichtdoor Geranium » wo 10 september 2003, 21:28

begijp je mannen, begrijp je vrouwen.....is that the question?

nee denk ik...begrijpen de singles, die graag een langdurige relatie hebben.....wel dat er meer is dan ik...ik...ik.....en mijn perfect ingerichte chique huis met een kast vol designer kleding etc etc etc...

of te wel zijn we niet verblind door de illusie altijd alles te kunnen krijgen (kopen) dus ook de ideale, (en niets minder dan dat), partner is te krijgen.
Heeje, niet alle singles over 1 kam scheren hè. Dat is ook veralgemening! :)
Voor mij geldt dat ik heus wel weet dat er meer op deze aarde is dan alleen maar me, myself and I. En dat perfect ingerichte huis en die kast vol designerkleding heb ik niet. Ik ben niet verblind door de illusie dat ik alles kan krijgen (kopen) want ik kan niet zonder meer alles kopen wat ik wil en ik besef me terdege dat de ideale partner niet bestaat en dus niet te krijgen is....... En ik vermoed dat dit voor meer singles geldt.

Als ik programma's op tv zie die over singles gaan, lijkt het wel alsof ze meteen de meest oppervlakkige mensen uit de massa gevist hebben :?. Als ik om me heen kijk, is dat beslist geen representatief beeld van de gemiddelde single. Toegegeven, SOMMIGE singles hebben een heel arsenaal aan (vaak ook nog eens belachelijke) eisen ten opzichte van hun aanstaande partner, maar in mijn omgeving zijn de singles toch wel op de hoogte van het feit dat de ideale mens niet bestaat.
Of wijkt mijn omgeving misschien ernstig af van het landelijk gemiddelde? :) Kan natuurlijk ook.

Eerder gaf ik al aan geen wensenlijstje te hebben ten aanzien van mijn aanstaande partner. Ik stel ook geen belachelijke eisen. De enige "eis" die ik stel, is dat het moet klikken met de man in kwestie. Er moet een band, een connectie zijn. Ik geloof niet in "crash, boom, bang" en ben ervan overtuigd dat een relatie iets is dat opgebouwd moet worden.
Maar ik geloof wel in "de ware". Het "op ieder potje past een dekseltje-idee"..... Iemand waarmee ik zo'n verbinding voel, valt voor mij in de categorie "de ware". Geen romantisch beeld dus aan deze kant van de computer, ik vind mezelf toch wel realistisch. Of ben ik niet meer te redden? :wink:

Groet, Gera

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » wo 10 september 2003, 21:41

waarom moeten sexy mannen perse vreemd gaan en kunnen mannen niet stoer zijn als ze kunnen koken?

"nee schatje, jij kookt, daar ben ik te stoer voor"

hahaha zie je het voor je?

xxx

chix * die dit topic niet echt serieus kan nemen :) *
nothing will kill me except a silver bullet

Roy
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 01 september 2003, 13:11
Locatie: Randstad

Berichtdoor Roy » vr 12 september 2003, 11:33

Natuurlijk heeft deze discussie ook betrekking op mannen. Ik realiseer me nu pas dat de titel moet zijn: Singles weten niet wat ze willen. Althans wat mij betreft.

Ik kan helemaal meegaan in wat bikinigirl schreef. Niet alleen het AD heeft daarover geschreven trouwens. Dertigers en jonger zijn opgevoed dat met het idee dat ze alle kansen van de wereld krijgen, onze ouders: "Wij hadden die vroeger niet". Ze mogen dus niet met minder tevreden zijn en moeten vooral succesvol overkomen. Dat geldt voor carrierekansen maar ook prive. Relaties zijn er om je ze nodig hebt, maar zodra er een idealere man voorbijkomt, stort je je daarop.

Mel
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 12 september 2003, 15:42
Locatie: Baarle-Hertog
Contacteer:

Vrouwen weten niet wat ze willen

Berichtdoor Mel » vr 12 september 2003, 15:46

Je hebt misschien wel een beetje gelijk, een vrouw wil vaak van alles wat. Maar is dat ook niet wat mannen willen? Iedereen wil afwisseling in zijn leven denk ik. De ene keer romantisch met kaarsjes, de andere keer wild en ongeremd. Wat maakt het uit, zolang je maar niet probeert iemands karakter te veranderen, want als je daaraan moet beginnen kun je beter een andere partner zoeken. Ik heb toevallig geluk, mijn vriend heeft van alles wat. Lief en vurig, laat mij koken en kookt zelf, is stoer en vertederend tegelijk. Wat een bofkont ben ik! :)

Tari
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 1:59
Locatie: Nijmegen

Berichtdoor Tari » vr 12 september 2003, 16:10

Lijkt mij erg saai als je de andere sekse helemaal zou begrijpen en er geen uitdaging zou zijn om hem/haar beter te leren kennen.
En wanneer begrijp je die eigenlijk, als je niet meer voor verrassingen komt te staan of als je geen vragen meer hoeft te stellen?

Het verschil tussen mannen en vrouwen is al in veel boeken beschreven en in de meeste gevallen wordt dan bijna als terug gebracht naar de prehistorie. De tijd dat mannen alleen maar op jacht waren en vrouwen aan de haren mee de grot in sleurden, waarna deze weer voor de grot het eten klaar maakten.

Geen enkele vrouw is hetzelfde, net als dat geen enkele man hetzelfde is...gelukkig maar!

Ik ben heel blij met mijn mannetje, we staan aan het begin van een nieuwe relatie en ik heb er zin in! Ik moet er niet aan denken dat we elkaar nu al door en door zouden kennen en de ontdekkingsreis naar elkaar al over is. Tuurlijk kom je tijdens die reis ook minder leuke kanten tegen van elkaar, maar die heb je zelf ook.

Kus Tari X
Er zal er heus wel één zijn die beter vrijt dan ik!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten