Relaties

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Relaties

Berichtdoor If then... » zo 22 december 2013, 20:25

Bijna iedereen wil graag een relatie, of dat nu samenwonen is of LAT oid.
Waarom wil je een relatie?
Wat denk je dat een relatie toevoegt aan jouw leven? En is dat ook in het echt zo gebleken?
Neem je genoegen met iets minder of moet het perfect zijn?

Jaja kerst, navelstaren onder de kerstboom... ook ik doe dat soms.

IF :!:

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Relaties

Berichtdoor droomvlinder » zo 22 december 2013, 23:00

Voor mij is in relatie zijn met iemand, delen van intimiteit en liefde.
Dit geeft me een gevoel van geborgenheid hoewel ik alleen leef.Perfect is het lang niet, en dat zal het nooit worden, in geen enkele relatie. Dit heb ik na een paar lange periodes van in relatie zijn wel begrepen( ik spreek hier van 15 , 17 en nu ongeveer 8 jaar ) Ik geloof niet dat dit bestaat trouwens. Of ik met minder genoegen neem, jazeker, ik verwacht niet dat het in relatie zijn met iemand mijn leven zal vullen en wensen vervullen. Ik val trouwens op vrij moeilijke types die me erg boeien maar ook flink vermoeien soms :mrgreen: Dus hou ik een mooi eigen tuintje om me heen om in evenwicht te blijven.
En ja soms kan dit wel wat eenzaamheidsgevoel geven.Daarom hecht ik ook zoveel belang aan vriendschap. In feite heb ik behoefte aan in relatie zijn met meerdere mensen.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Snoopey_
Berichten: 87
Lid geworden op: do 23 juli 2009, 10:21

Re: Relaties

Berichtdoor Snoopey_ » ma 23 december 2013, 1:27

Wat een moeilijke vraag!

Het is iets waar ik nu op dit moment ook veel over na aan het denken ben. Ik verlies mijzelf makkelijk in een relatie. Ik blijf niet mn eigen dingen doen en word teveel 1 geheel met mn partner. Ondanks dat ik het weet doe ik het telkens weer...

Dan de vraag waarom wil ik dan een relatie? Ik zou het echt niet weten. Het is puur de verliefdheid die er voor zorgt dat ik keuzes maak die ik normaal nooit zou kiezen. Raar. Leuk? Ik weet het niet.

Pleasure
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 09 augustus 2013, 22:39

Re: Relaties

Berichtdoor Pleasure » ma 23 december 2013, 23:32

Voor mij is in relatie zijn met iemand, delen van intimiteit en liefde.
Dit geeft me een gevoel van geborgenheid hoewel ik alleen leef.Perfect is het lang niet, en dat zal het nooit worden, in geen enkele relatie. Dit heb ik na een paar lange periodes van in relatie zijn wel begrepen( ik spreek hier van 15 , 17 en nu ongeveer 8 jaar ) Ik geloof niet dat dit bestaat trouwens. Of ik met minder genoegen neem, jazeker, ik verwacht niet dat het in relatie zijn met iemand mijn leven zal vullen en wensen vervullen. Ik val trouwens op vrij moeilijke types die me erg boeien maar ook flink vermoeien soms :mrgreen: Dus hou ik een mooi eigen tuintje om me heen om in evenwicht te blijven.
En ja soms kan dit wel wat eenzaamheidsgevoel geven.Daarom hecht ik ook zoveel belang aan vriendschap. In feite heb ik behoefte aan in relatie zijn met meerdere mensen.

Wat prachtig verwoord, het raakt me.. ik herken mezelf. Bevestiging is soms erg prettig, bevestiging dat ik niet de enige ben die anders is dan mainstreem. Dat had ik net even nodig. Is het de tijd van het jaar?

Dank Droomvlinder!
met plezier,
Pleasure

scarfmaster
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 15 oktober 2010, 16:10

Re: Relaties

Berichtdoor scarfmaster » do 26 december 2013, 23:19

@Mar: van gokken is geen enkele sprake. Spontaniteit, eerlijkheid. Gewoon jezelf zijn, en zeggen wat je bent en leuk vindt. Zonder daar iets voor terug te verwachten. Ik kan ook wachten tot Godo en er dan mee komen, maar dat is in feite ook niet echt eerlijk, toch?

@ Twijg: Het gaat niet eens om verleiden. Als je het leuk hebt met iemand en je voelt een zekere sensuele spanning, moet je dan verzwijgen wat je leuk, dan wel lekker vindt? Het is idd lastig om een moment in woorden te vervatten. Daar zitten zoveel tinten in, dat elk woord tekortschiet.

@ Suzette: Milde BDSM, is - in mijn interpretatie - een beetje teasen, spelen met dominantie, onderdanigheid; bondage, wat lichte bondage, geen heftige dingen als zwaar leer, pijn en extreme latex expressie. Laten we zeggen: romantisch SM-spel :)
Realiteit is fantastischer dan de fictie

Charliew94
Berichten: 22
Lid geworden op: di 24 december 2013, 21:11

Re: Relaties

Berichtdoor Charliew94 » vr 27 december 2013, 16:56

Ik vind zelf dat een relatie bestwel belangrijk is.
Het is een soort van bevestiging dat je voor elkaar wilt gaan!

Wat het toevoegd? Bij mij een lach op mn gezicht als ik wakker word of haar zie
En het hoefd niet perfect te zijn maar je kan het wel perfect proberen te maken vind ik!

Grtz Charlie
Where words fail, music speaks

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Relaties

Berichtdoor Twijg » vr 27 december 2013, 17:03

Voor mij is in relatie zijn met iemand, delen van intimiteit en liefde.
Dit geeft me een gevoel van geborgenheid hoewel ik alleen leef.Perfect is het lang niet, en dat zal het nooit worden, in geen enkele relatie. Dit heb ik na een paar lange periodes van in relatie zijn wel begrepen( ik spreek hier van 15 , 17 en nu ongeveer 8 jaar ) Ik geloof niet dat dit bestaat trouwens. Of ik met minder genoegen neem, jazeker, ik verwacht niet dat het in relatie zijn met iemand mijn leven zal vullen en wensen vervullen. Ik val trouwens op vrij moeilijke types die me erg boeien maar ook flink vermoeien soms :mrgreen: Dus hou ik een mooi eigen tuintje om me heen om in evenwicht te blijven.
En ja soms kan dit wel wat eenzaamheidsgevoel geven.Daarom hecht ik ook zoveel belang aan vriendschap. In feite heb ik behoefte aan in relatie zijn met meerdere mensen.
Superbe!
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Relaties

Berichtdoor Aphrodites' zoon » vr 27 december 2013, 18:31

Ik vind dat een relatie zeker wat, zeg maar gerust veel, toevoegt aan mijn leven.

Toen ik in 2007 uit mijn huwelijk stapte realiseerde ik mij een ding niet goed:
ondanks alle intimiteits/seksuele problemen was er toch veel gezelligheid.

Samen weekendjes weg naar Parijs of de Ardennen, samen naar de sauna, samen bergklimmen, samen met de honden wandelen, samen in bad, samen koken, ga zo maar door. Nu moet ik iedere keer een vriend(in) bellen om mee te gaan of mijn broer. Het is dan gezellig, maar toch anders. Weekend uitstapjes heb ik al jaren niet gemaakt.

Een relatie is ook: er zijn voor elkaar als het wat minder gaat. Toen ex kanker kreeg, was ik er als partner om haar te steunen. Ze zegt nu nog dat ik er helemaal voor haar was toentertijd en dat ze daar veel aan gehad heeft. Afgelopen jaar ben ik hartpatiënt geworden en ik vind het een erg vervelend idee om alleen in huis te zitten als me wat overkomt.

Een relatie is ook: leren van elkaar en elkaar ontwikkelen. Ik heb erg veel geleerd van mijn ex in mijn huwelijk en zij ook van mij. We hebben elkaar gestimuleerd en verder gedreven, soms de ander vooruit geduwd als die het niet meer zag zitten. Samen kom je verder.

Perfect zal een relatie nooit zijn, maar je kunt er samen wel naar streven.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Meestes
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 december 2013, 19:04
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Relaties

Berichtdoor Meestes » vr 27 december 2013, 19:09

Voor mij speelt liefde en vertrouwen een grote rol in een relatie

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Relaties

Berichtdoor Jippie » vr 27 december 2013, 23:40

je moet ijzer met ijzer scherpen.
als je alleen bent raak je afgestompt en leeg.. dat is mijn gevoel.
Mijn relatie is een aanvulling op mijn leven, je tilt elkaar op als je valt, troost elkaar als er verdriet is, slaat een deken om iemand heen als het koud is.. we vechten, beminnen, en kunnen uren naast elkaar zitten zonder iets te zeggen.. gewoon genieten en naar de open haard kijken.
Het geeft anderzijds ook verantwoordingen waar je niet voor weg mag lopen. En vaak is is het meer geven dan nemen.. denkt iedereen...
maar wat je terug krijgt in een relatie is onbetaalbaar.

Het lied van Boudwewijn de Groot de avond geeft voor mij perfect weer wat een relatie inhoudt

Lariks
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 02 maart 2012, 1:49

Re: Relaties

Berichtdoor Lariks » di 14 januari 2014, 9:54

IJzer scherp je met steen en zand. En dat is niet om te muggenziften. Ik geloof niet zo in relaties met een kopie van jezelf, maar juist in de meerwaarde van de ander in het anders-zijn.

GigolovoorJou
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 09 december 2013, 10:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Relaties

Berichtdoor GigolovoorJou » wo 15 januari 2014, 18:09

Hoewel ik er zelf geheel anders in zit vind ik de post van "Aphrodites' zoon" erg mooi!

Mvg

Len


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten