Oh dat duivelse whatsapp..

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Juliette
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 1:01
Locatie: Brabant

Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Juliette » di 20 augustus 2013, 20:59

Ping! Daar gaat het belletje van WhatsApp en als een hondje grijp ik naar mijn telefoon. Want 8 van de 10 keer is HIJ het. Niet mijn man. Die oud-collega, die nieuwe vriend in mijn vriendenkring. Die van alles met me deelt en me laat glimlachen om de raarste dingen. En ja af en toe gaat het de schuine kant op. Hij is een happy single en vertelt graag over zijn avontuurtjes en miskleunen. En over fantasieën die hij heeft. En vooral dat laatste vind ik ernstig leuk.

Het is een soort alternatieve vorm van voorspel vrees ik, dit whatsappen. Het strekt zich oneindig uit. Bevat talloze beloftes. Kan overal en altijd plaatsvinden. Is totaal onvoorspelbaar. Is een tikje geheim en daarom extra spannend. En kost niks dus gaat eindeloos door.

Ik ben geen vreemdganger. Maar ik vind dit te leuk. En die extra lading uit de berichtjes kruipt langzaam maar zeker in onze ontmoetingen en in mijn fantasieën.

Ik wis de berichtjes niet uit mijn telefoon. Mijn man weet van de vriendschap en de appjes, ook van het schuine kantje van de toon af en toe. Mijn echtgenoot moet wel merken dat ik er springeriger door loop, meer lach, vaker seks wil. Maar ik besef me wel degelijk dat ik over een dun lijntje loop omdat ik snak naar meer berichtjes. En meer ontmoetingen, als ik eerlijk ben.

Jullie gedachtes? Herkenning? Dank.
Life shrinks or expands in proportion to one's courage.
Anais Nin

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Suzette » di 20 augustus 2013, 21:43

De moed in e motto...
Welke moed zou je willen hebben?

Juliette
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 1:01
Locatie: Brabant

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Juliette » di 20 augustus 2013, 22:24

Oei dat is een scherpe vraag.. :)

Ik merk dat de verlangens wisselen maar dat geldt denk ik niet voor de bijbehorende moed. De moed is om eerlijk te blijven naar mezelf, wat ik voel en wat ik heb beloofd richting echtgenoot, namelijk oprecht zijn en blijven praten over wat ik wens en verlang..

Ik heb mezelf expres een paar keer in een-op-een situaties gebracht met mijn berichtjesstuurder om te testen of ik hem echt fysiek wilde. Of ik mijn getrouwde gezinsleven - dat prima is - op het spel wil zetten voor een extra avontuur. Dat was dus niet zo. Het gaat meer om het spel dan om echt die volgende stap. Ik vrees voor de vriend dat hij dankzij de berichtjes een schaduwpersona heeft gekregen die ik leuker vindt dat de real deal. Maar twee dagen geen berichtje en ik voel me minder lekker. Verslaafd dus...
Life shrinks or expands in proportion to one's courage.
Anais Nin

Robb
Berichten: 145
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 23:42
Locatie: Brabant

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Robb » di 20 augustus 2013, 22:24

Allereerst wil ik zeggen dat je, je stukje op een leuke, aantrekkelijke manier hebt opgeschreven; ik voel me helemaal meegenomen in je verhaal. Het is ook zo herkenbaar, de spanning die een WA-berichtje oproept zowel bij ontvangen als wanneer je zelf iets verzendt. Goed dat je zo open bent naar je partner, wel zo prettig voor hem. Zoals je het schrijft gaat dit de kant op van een steeds verder oplopende spanning. Het ventiel zit 'em blijkbaar o.a. in meer seks met je vaste partner. Tot zover zie ik alleen nog voordelen voor iedereen ;-) of zie ik toch twijfels van jou over het hoofd die ik tussen de regels door had kunnen oppikken?

Mijn tweede vraag aan jou is;
In hoeverre is jouw onderschrift voor dit verhaal gemaakt? Het is zo goed van toepassing hier...

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Suzette » di 20 augustus 2013, 22:36

Moed...

De moed om het te laten zijn wat het kan zijn met medeweten van je partner, gewoon spannend
De moed om heet te laten zijn wat het is zonder medeweten van je partner ( hij weet iets maar ook alles?)
De moed om vd verboden of minder verboden vruchten te proeven
De moed om het te stoppen

Ik heb er geen oordeel over. Ik ben jou niet en ik ken jouw situatie niet.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Iago » wo 21 augustus 2013, 9:25

als een hondje grijp ik naar mijn telefoon....
Dat dekt de lading wel ongeveer?
Je wordt geleefd, zoals ondertussen hele hordes met de zogenaamde 'smart'phones. De enige die smart zijn, zijn de leveranciers van toestel en diensten, de gebruiker verliest hersencapaciteit en is niet meer dan een Pavlov hondje. *pling* --> *kwijl*

Iago, belmeniet.

Juliette
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 1:01
Locatie: Brabant

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Juliette » wo 21 augustus 2013, 14:30

@Iago: pling-kwijl is perfect verwoord. Ik doelde ook op Pavlov. Ben absoluut helemaal afgericht op het geluidje van whatsapp. En dat al een jaar lang. Aan de ene kant sneu misschien. Aan de andere kant is het gewoon een instrument om in te zetten naar eigen wensen, zoals je ook een vibrator zo zou kunnen beschouwen. Het aspect verslaving hangt er echter wel aan vast..

Het maffe van whatsapp is dat je het bijdraagt, een soort zenuw die bloot ligt en die anderen kunnen prikkelen. Je hebt wel wat controle over het wel en niet reageren maar het is te leuk. Het 'gratis' karakter (uiteraard een illusie want je betaalt met je privacy, je trouw en je tijd) zorgt er ook voor dat dingen eindeloos gerekt kunnen worden. Of heerlijk direct kunnen zijn. Niet als beknopte smsjes, niet als mails waarvoor je achter een pc moet kruipen.

@Robb: onderschrift is puur toeval maar wel toepasselijk hier... ik weet nog niet wat ik met de situatie écht wil (en welke soort moed ik nodig heb Suzette) maar ik hou wel van dit langzame opbouwen, suggereren en hinten. Dingen opbiechten aan elkaar. Fantaseren. En ontdekken hoe dit nou verder gaat. Want we zijn absoluut aan het teasen. We nemen de opgebouwde spanning denk ik allebei mee naar onze eigen relatie(s). Die wel (wat) weten maar niet meelezen. Ondertussen wordt bij de echte ontmoetingen de grijns wel steeds breder.
Life shrinks or expands in proportion to one's courage.
Anais Nin

Greytallman
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 juni 2013, 20:22

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Greytallman » do 22 augustus 2013, 0:06

Een geile WA is lekker

Fijn als de WA van je vrouw kom

Geniet er van !

sjors
Berichten: 40
Lid geworden op: do 05 april 2007, 22:24

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor sjors » do 22 augustus 2013, 16:06

Ik kan helemaal met je meevoelen, bevond me ooit in precies dezelfde situatie.

Alleen was het teasen wel teasen maar met serieuze gevoelens / hoop op meer er achter
door de afstand duurde dat eindeloos en het ging lanzaam steeds verder

Heel opwindend en geil tot ik me realiseerde dat ik nog iemand had met diezelfde gevoelens / verwachtingen / hoop binnen mijn bestaande relatie.
Je zegt je bent geen vreemdganger. Misschien moet je dit naar je WA vriendje uitspreken

De val uit die roes kan pijn doen... maar maakt wel veel duidelijk.

Verder vroeg ik me af: wat is de ruimte die je man je geeft? hij kent de schuine randjes van jullie relatie en accepteert die. Wat gunt hij jou? Hoever wil je zelf gaan?

Sweetlady
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 08 april 2013, 23:26

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Sweetlady » do 22 augustus 2013, 20:29

Weet precies wat je meemaakt en voelt.
Heb hetzelfde voorgehad.
Dagelijks uren whatsappen. Elkaar teasen en meer
Heel de dag wachten op dat geluidje
Spannend , verlangend en op het laatst echt met
Meer gevoelens zitten. Was zo intens.
Heb er na drie maanden een einde aan gemaakt.
Deed diep pijn en nu nog. Heb van mijn hart een steen gemaakt.
Maar echt mooie ervaring die ik nooit meer zal vergeten
en soms zelfs spijt van heb dat ik het gedaan gemaakt heb.
Wist niet dat eigenlijk zoiets virtueel je zo diep kon raken

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Mar » do 22 augustus 2013, 21:29

Verrassend dat tien jaar na de introductie van 'de kabel' deze problematiek nog zo springlevend is.

Mar :st:
Samen lopen door omstandigheden

Jay4
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 7:01
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Jay4 » vr 23 augustus 2013, 7:05

Hoi all en speciale goedemorgen voor Juliette. Hoe herkenbaar is het wat je schrijft, de spanning het spel van elkaar leren kennen en ook wel een beetje het gemak van elkaar niet in de ogen kijken maar wel veel delen. Ik zeg geniet ervan want soms heb je dat gewoon nodig. Zoals je zelf ook omschrijft het is nog goed voor je relatie ook.

Ik zeg altijd, het is verschoven van msn naar WA
Wie steeds omkijkt naar het verleden staat met zijn rug naar de toekomst

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor zee » vr 23 augustus 2013, 10:42

Flirting is the spice of life...

Niets mis mee, vanaf de 19e eeuwse handbriefjes tot aan whatsapp nu. Enkel het tempo van interactie ligt hoger. Met als eeuwige constante de persoonlijke situatie: hoe ver ga je erin door, hoe ga je om met de eventuele consequenties?

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Suzette » vr 23 augustus 2013, 18:10

Als ik doorga op wat Zee zegt

Vroeger had je briefjes ( in mijn fietsbel), en niet eens elke dag. Dan kon je nadenken wat de volgende stap voor gevolgen kon hebben

Whatapp's gaan zo snel, voor je het weet kost het je (te)veel tijd, ga je te ver, op welke manier dan ook.
Zeker bij de jeugd is dat zo, dan worden er dingen geschreven die verkeerd worden begrepen, er worden dingen geschreven zonder even na te denken

Ik herken zeker de flow.

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Oh dat duivelse whatsapp..

Berichtdoor Vaudeville » zo 25 augustus 2013, 12:56

Voor mij ligt de grens tot hoe ver zij zelf wil gaan. Zij bepaalt de grens.. Zo hou ik het zuiver voor ons beide. Natuurlijk wel eens plaagstootjes uitdelen, teasen..


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten