* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » ma 26 september 2011, 15:34

Wat een kleine beweging, van blindheid naar slechtziend :DD .
Laat ik mijn stuivers tellen en een duit in het zakje doen. Ik hou van zwaaien en zwieren... van plek naar plek en van arm naar arm.
Heerlijk, zo vrij als een vogeltje mijn bewegingen zelf bedenken en coördineren. Ik zou bijna gaan denken dat ik daar alle vrijheid voor krijg.

Ik zwierezwaai op dit moment op 1 houten been. Het had de laatste tijd beter kunnen gaan met mij, ware het niet dat de gezondheid van lijf en leden zich niet laat leiden door de dans der verwachtingen. Het is slechts een oncomfortabel detail als je de muziek van het leven eigenhandig componeert. Immers... wie wil de klankkleuren nou niet zelf van een teder gouden randje voorzien?
Ik kan met al mijn frivoliteit zeggen dat ik opnieuw geluk heb gevonden. Of nee, het herwonnen... het voelt als een verovering misschien zelfs wel als een herovering.
Mijn stoute schoenen hebben het overgenomen, hen aantrekken was naast het spannendste ook het beste wat ik kon doen.

Annne? Kom achter die bar vandaan en neem onze Lies ter hand. Ze zal je vurig bedanken, dan zet ik ondertussen een verkoelend drankje voor jullie neer.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor fuutje » di 27 september 2011, 20:34

Heerlijk Elfri, zo'n verkoelend drankje (Chardonnay mag ik hopen :wink: ). Neem er zelf ook eentje, zo'n dans op stoute schoenen maakt volgens mij dorstig.
En wat heerlijk voor je dat je met het aantrekken daarvan je geluk weer hebt herwonnen.
Heerlijk meid!
Voor jou geen alcohol, je loopt zonder al met vleugeltjes.

Hier in het Oosten is het heerlijk toeven Liesbeth. Afgelopen zaterdag heb ik met een vriendin een 'rondje Lonnekermeer' gedaan, onderweg zo nu en dan eens stilstaand om een gedicht van Willem Wilmink te lezen.
Daarna zijn we op een terras gaan zitten en gaan eten.
Er zijn weer wat narcistische bomen doorgezaagd die gelukkig zowel voor mij als voor haar tot het verleden behoren. Erover praten helpt, ècht Liesbeth, zou jij ook eens moeten proberen :D5 :mrgreen:

Ik heb gemerkt dat zwijgen over verdriet(jes) niet goed is, je gaat er slecht van slapen, of te veel van werken, of te weinig van eten en of heel chagerijnig worden.
Niets van dat al, Liesbeth, ik ga ook een dansje wagen. Helemaal nu ik gehoord heb dat de dame waarvan ik les heb gekregen Nederlands kampioene paaldansen is geworden.

Lieve medekroeggangers, ik ga even aan de paal hangen. Annne doe je mee? Nee? Nou ja zeg, kom dan op zijn minst kijken hoe Liesbath en ik onszelf te kijk zetten.

Duimen jullie voor me? :(( Morgen heb ik twee kijkers voor mijn nestje.
Proost, allen.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » wo 28 september 2011, 16:15

Liesbeth! Wat maak je me nou...
Die zon, ow wat een heerlijkheid! Ik heb zo'n vreselijke zin in alles waar liefde bij hoort. Binnenkort zal daar gehoor aangegeven gaan worden, in de tussentijd verzink ik in diep verlangen en geef ik niet op.

Voor de liefhebbers is er zelfs een iets snellere manier van niet opgeven. Zo weet ik dat meneer Elfri deze versie prefereert.

Ik zal hem vasthouden en koesteren tot er niets meer toe doet. We geven elkaar niet op, we geven onze liefde niet weg. We zijn één, we voelen en ervaren samen. Laten we het terugbrengen tot jij en ik met niemand er omheen. We raken de weg kwijt en zweven... gewoon jij en ik tot we vallen. Niets doet er meer toe, we geven elkaar niet weg, we blijven 1.
Hou me vast, niets anders doet er toe. Het is sterk genoeg, jij en ik. Ik geef niet op tot we 1 zijn zoals we zijn. Onze liefde maakt ons één.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » vr 30 september 2011, 13:14

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Nymph » zo 02 oktober 2011, 22:33

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

Martin1973
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 15:06

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Martin1973 » ma 03 oktober 2011, 22:19

Hallo Liesbeth,

Wat is het hier toch fijn in de kroeg. Maar de komende tijd ben ik even afwezig; van de kroeg en ook van shespot. Met mij is alles goed, maar ik moet er even op uit om een aantal zaken te gaan doen, op orde te brengen, et cetera.

Tot later, alle goeds,

Martin

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Amada » ma 03 oktober 2011, 22:56

Herkenbaar Nymph.
Mooi geschreven.
Geniet!
Ik doe het ook.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » di 04 oktober 2011, 8:13

Martin, ik wens je veel succes en liefde op je zoektocht.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » di 04 oktober 2011, 15:02

Ik hou van kostbaarheid Mar, waardebepaling heb je in eigen hand tenslotte.
Iets wat dierbaar is, is in de meeste gevallen ook kostbaar. Misschien zelfs wel onbetaalbaar, gezien je in juist die gevallen het nergens kan kopen.
Waarom ik er van hou? Heel simpel.. de fragiliteit! De mogelijkheid het in 1 kleine beweging in meer dan 1.000.000 stukjes te kunnen krijgen, daar hoef je dan niets voor te doen. De macht die het geeft om iets dat zo sterk en onverwoestbaar lijkt met een haarfijn tikje onderuit te krijgen is uniek.

Ach ja liefde...

Lies, doe mij maar een sterke bak koffie en een molletje met water. Soms hoef je geen alcohol te nuttigen om te moeten ontnuchteren. De bijbehorende kater krijg je ook vanzelf. Had ik nou nog genoten van (te veel) rosé had ik nog begrepen waarom ik mezelf zo bezopen gedragen heb. Wat heb ik me in vredesnaam in de kop gehaald oude gewoontes zo makkelijk weer te herpakken?

Het doet me denken aan 'de oude vos verliest zijn haren maar niet zijn streken'. Waarop ik altijd geantwoord heb 'moet je die vos ook niet tegen zijn haren in strijken joh'.
Ik neem het er van, ik ga in de hangmat even volwassen liggen worden.

gloeiende gloeiende, waarom deed die steen nou zo zeer aan mijn hoofd? zal wel aan die kristallijnen binnenkant gelegen hebben.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » di 04 oktober 2011, 16:07

Je woorden zijn als scherp als diamant, Elfri, maar daarom heb je nog niet mijn gelijk. :D12
Bijvoorbeeld over hoe eigen je eigen 'hand' is. De mythe van de onafhankelijkheid noem ik dat.
Lieffie, waarom heb je het over macht? Waarom niet liever over moed?
Maar bij jou is dat nu even niet het perspectief, denk ik. Je bent nu eenmaal niet mijn M., niet degeen die m'n behoefte aan beeldspraken oprakelt.

Nou, hier je mol met thee. Nee, niet met koffie, dat is niet gezond nu. En een koude natte lap, voor op je hoofd. Dat je geen bult krijgt.
Dekentje bij? Het kussentje met het zachte hart?
Alsjeblieft. Ik maak je wel wakker als het etenstijd is, keej? :D33
Samen lopen door omstandigheden

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor fuutje » di 04 oktober 2011, 20:03

'De mythe van onafhankelijkheid' noem je dat, Mar?
En waarom je het niet over 'macht' maar over 'moed' moet hebben?
Nou ja, 'lieffie' Elfri, het zal jouw perspectief niet zijn, nu even......

Liesbeth, heb je ff een teiltje voor mij?

Mijn onafhankelijkheid en mijn zelfstandigheid zijn mij dierbaar, zijn kostbaar en niet op waarde te bepalen.
En mijn lief (mijn M in jouw woorden Mar) koestert en respecteert die behoefte van mij, waardeert deze en laat mij mijn eigen waarde(n) bepalen.
Dat is namelijk liefde!

En ik? Ik in al mijn onafhankelijkheid en zelfstandigheid koester mijn lief. Waardeer hem zoals hij is.
Wij beiden zijn daar gelukkig mee.

Jij ook Mar, of moet die steen nou toch maar een kristallijnen binnenkant hebben waarnaar 'iedereen' op zoek moet? Nee toch?

Liesbeth, ik heb het even gehad.
Geef mij een Chardonnay (mijn lijfdrankje tegenwoordig) en serveer die graag even bij mijn nestje naast de open haard. Kan ik gezellig even keuvelen met Elfri in de hangmat.

Nymph en Amada, koester al die heerlijke momenten en blijf er vooral over schrijven.
Schrijven over de liefde moet je hier vooral in de kroeg doen, niet waar Annne.....?
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » di 04 oktober 2011, 20:15

Weg.


@Fuutje, het is genoegzaam bekend dat je mij niet wil of kan begrijpen.
Zoals het voor jou wel heel moeilijk is om mij gewoon mij te laten.
Waarvan weer eens acte.

Jammer.
Meer heb ik daar niet over te zeggen.
Laatst gewijzigd door Mar op wo 05 oktober 2011, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » di 04 oktober 2011, 20:23

@Fuutje, je pm's weiger ik te lezen.
Ik stel voor dat je eerst eens tot tien leert tellen. Lijkt me geen gek kunstje voor een ambtelijk jurist.

Dan mag je nu een een vuilnisvat volkotsen.
Lies brengt het naar buiten en onze huisdokter heeft vast nog wel een pil voor je.


Mar, ook es boos.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Venus » di 04 oktober 2011, 20:57

Ik kan jou ook niet altijd volgen Mar...maar daar hoef je niet boos om te worden...Tis maar goed dat meningen verschillen, dat we niet allemaal hetzelfde mooi of leuk vinden. Dat maakt het toch leuk, om met anderen te praten? Anders waren we snel uitgekletst. En ach, ik reageer ook wel eens sneller dan eigenlijk goed is...maar dat houdt de boel een beetje levendig, zelfs hier in de kroeg.

Roséetje Mar? :kiss:

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » di 04 oktober 2011, 22:20

Schrijven over de liefde doe ik zo graag inderdaad Fuut. Soms loop ik over van liefde voor haar met wie ik samen ben en soms loop ik over van liefde voor jullie. Jullie zijn allemaal mensen van goud, af en toe zit er een braampje aan. dat maakt het juist zo aardig. Mensen zijn onvolmaakt en dat is het mooiste van de mens. We zijn allemaal anders door genen, opvoeding en geschiedenis. En in mijn fantasie heb ik jullie allemaal de liefde zien beoefenen. daar hebben jullie allemaal ruim aaneliding toe gegeven. En ik heb ervan genoten.

Het zijn weer heftige dagen, waarin ik rond dender als een haan met een ruige kam. Moet ik ook nog gaan staken. Mijn god hoe krijgen we het bedacht. Gelukkig mag ik het thuisfront sturen.

Wordt het niet tijd om allemaal eens tot tien te tellen, de een in het fries en de ander in het Spaans en de derde in amsterdams.

Geef ze allemaal een fikse borrel Liesbeth, :D33 :D33 :D33

En mijn een strongbow graag. Wat heb je die niet, dan maar weer een Hoegaarden.

Dikke zoen voor allemaal.

Annne


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten