Dominant of onderdanig

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 18 april 2010, 23:43

Ja daarentegen ben ik wel degelijk te domineren alleen tja it takes a hell of a person to do that.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

tukkie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 december 2009, 23:32

Berichtdoor tukkie » zo 18 april 2010, 23:58

Ah.. een bed vol opstandige slaafjes. Rawrrrr!

~ Fuzz pakt zijn lasso, zwaait er drie keer mee, werpt de lus richting Dominque, trekt het touw aan zodra zij de lus om haar middel bemerkt en bindt het andere uiteinde aan de klink van de deur.

Zo.. das één!


Tukkie..kom eens bij oom Fuzz? Nee? Ok.. dan doen we het zo:

~ pakt Tukkie's linker hand beet en haalt een set handboeien uit zijn broekzak. In een oogwenk heeft ze een van de helften om haar pols. Savanne staat ondertussen observerend maar nietsvermoedend zich af te vragen of Fuzz haar partij kan geven. En voordat ze er erg in heeft
grijpt hij haar rechterhand en hoort ze een zachte klik. Ai, vastgeketend aan Tukkie.

Dan pakt hij van beiden hun andere handjes en terwijl ze (natuurlijk gespeeld) tegensputteren trekt hij ze richting het bed, laat ze omdraaien met de kuiten tegen het bed en geeft ze beide een subtiel duwtje, zodat ze omvallen en op het bed ploffen. Fuzz springt boven op het bed, midden tussen de niet meer zo opstandige slaafjes in, en haalt nog twee sets boeien tevoorschijn (een echte man is op alles voorbereid). Hij pakt de vrije hand van Savanne beet en bindt deze aan de spijlen van het bed. Vervolgens herhaalt hij de procedure voor de rechter hand van Tukkie.

Dusss.... nog vragen of opmerkingen?

(sorry, dit is wel heel off topic zo :roll: )


yheeaaaaaaaaa make my day baby 8) , moet je medelen dat je donders vlug zal moeten zijn. Want voordat je met je ogen kunt knipperen zit je zelf al vast geketend vast aan het bed :wink:

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » di 20 april 2010, 7:41

Ja daarentegen ben ik wel degelijk te domineren alleen tja it takes a hell of a person to do that.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
..more like a devilish mind... :wink:
Je kan nooit genoeg oefenen.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 20 april 2010, 8:26

stttttttttttttttttttttttttttttttttttttt 8)
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » di 20 april 2010, 11:06

Well if you can't even deal with that.. it's an easy win.. :twisted:
Je kan nooit genoeg oefenen.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » di 11 mei 2010, 22:18

Dominant ben ik zeker niet en past het zeker niet bij mij.

Bijna altijd gaat het om interactie op gelijke niveau.

Heel af en toe kom ik iemand tegen bij wie ik diep in mijn wezen "herken" dat hij mijn "meerdere" is, en dat hij iets kan toevoegen. Er ontstaat dan van zelf een bepaalde erotische spanning wat meer inhoud dan alleen een fysieke aantrekkingkracht. Er is speelsheid en nieuwsgierigheid.

Het gaat niet om bewust kiezen voor onderdanigheid; het verloopt geheel natuurlijk. Ik geef graag gehoor aan wat hij verlangt. Dat hij niet over mijn grenzen heen gaat schrijf ik toe aan volwassenheid van geest en, zelfs vanuit zijn natuurlijk dominantie, een verlangen om het ook mij naar mijn zin te maken. Altijd is er humor, en altijd is er ruimte voor een serieus gesprek, en altijd gaat het om twee mensen die altijd zichzelf zijn. Rollenspel heeft er niets mee te maken.

Ik heb ontdekt bij mijzelf dat ik aangedikte of gespeelde dominantie niet aantrekkelijk vind. Ik knap er op af.
Het is een "gut feeling" de dynamiek te voelen. Heerlijk!

Van nature ben ik vrij meegaand als iets mij bevalt. "Onderdanig" ben ik voor een "select few".
Dominant ben ik nooit.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 12 mei 2010, 14:37

'k Vind het mooi wat je schrijft over rollenspel en gespeelde onderdanigheid/dominantie Monique.
Ik persoonlijk denk dat weinigen sub of dom an sich zijn. Het is een interactie tussen twee mensen. En het is dat natuurlijke samenspel tussen twee mensen waaruit iemand zich kan stellen in een dominerende of ondergaande plaats. In de relatie zelf, in de sexuele relatie of in beiden.
Niet een attribuut of een bepaald kledingstuk maakt dat ik wil ondergaan of gebruiken. Al accentueert het wel de mindplay.
Just my 2 cents.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » wo 12 mei 2010, 23:38

...Ik persoonlijk denk dat weinigen sub of dom an sich zijn. Het is een interactie tussen twee mensen. En het is dat natuurlijke samenspel tussen twee mensen waaruit iemand zich kan stellen in een dominerende of ondergaande plaats. In de relatie zelf, in de sexuele relatie of in beiden.....
Ja, precies. Ik ben van mening dat je niet altijd, voor iedereen, dezelfde houding aanneemt. Dom danwel sub zijn is een soort oerreactie op wat de ander bij je losmaakt. Het is een diepgewortelde neiging.

Het is wel zo dat er beiden, Dom of sub houdingen aangenomen kan worden, zoals ook duidelijk is door de verhalen van anderen.
Persoonlijk vind ik dat moeilijk te vertalen naar mijn eigen ervaringen. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om een man te domineren. Een onderdanige man vind ik niet aantrekkelijk, en zal het nooit tot meer ontwikkelen dan een platonische relatie.

De magische trigger zal me altijd in een sub(achtig) rol plaatsen.

Het is ook zo dat een attribuut of kledingstuk datgene wat er al is accentueert of versterkt. Voor mij hoeft het niet altijd. Juist omdat het niet een vanzelfsprekend onderdeel van de relatie is, heeft het meer impact wanneer toegepast.

Een kennis vroeg een keer naar hoe het subzijn zich dan uit tussen ons.

Helemaal in het begin van onze relatie zei hij heel terloops dat hij me het liefst in rok of jurk zie, zonder slip. Meer maakte hij er niet van. Bijna altijd kom ik hem tegemoet, zonder ooit er over te hebben. Het loopt geheel natuurlijk en denk ik er niet eens meer over na. Er zijn gerust dagen dat ik een broek draag, omdat het zo uitkomt. Ook daar wordt niets over gezegd.

Het voelt dan vreemd, bijna schuldig voel ik me dan. Het is mijn eigen gevoel, niet wat hij me oplegt.
Zo "hoort" die verhouding bij ons....een blik, een aanraking...geheel natuurlijk en subtiel tussen de lol en heerlijke gesprekken door.

De wederzijdse waardering is absoluut. Hij verwent me met zijn liefde en aandacht. Ik ben altijd beschikbaar als we samen zijn. Nooit met tegenzin. Integendeel. De passie neemt alleen maar toe.

De verhouding is altijd stabiel en consequent. Ik weet dat als hij ooit, om wat voor reden dan ook, zou switchen naar een sub rol, het over zou zijn.
Geheel natuurlijk. De verhouding laat geen ruimte voor twijfel naar de aard van de ander.

Mocht het ooit over zijn tussen ons, zal het niet meevallen een ander te vinden die hetzelfde gevoel bij mij zal weten los te maken.

Ben ik sub? Nee, eigenlijk niet. Maar voor een enkele wil ik het met hart en ziel zijn. Inmiddels weet ik dat het voor mij de toppunt van genot is.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » do 13 mei 2010, 10:47

@ Monique

Wat een wonderschone,
openhartige, gloedvolle posting.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » do 13 mei 2010, 11:52

@ Monique

Wat een wonderschone,
openhartige, gloedvolle posting.
Dank U, Inqui!

Het is een wonderschone relatie, mét grenzen. :wink:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 16 mei 2010, 14:47

Wat is domimant? Als iemand tegen mij opkijkt omdat hij bang voor me is? Als iemand tegen mij opkijkt omdat hij respect voor mij heeft? Als iemand tegen mij opkijkt omdat ik veel geld, veel macht of de juiste connecties heb? Als iemand tegen mij opkijkt omdat ik iets heb wat voor een ander onbereikbaar is?
Het is een titel die bestaat bij de gratie van anderen.

De sub laat zich domineren en bepaald in hoeverre de dom mag domineren. In feite is degene die gedomineerd wordt dus de baas. Als de sub de magie verbreekt slaat de dom een modderfiguur.. Wat stelt het dus voor als je jezelf dominant noemt terwijl een sub je met gemak kan breken?

Ik ben dominant als het nodig is en stel mij ter dienste als het nodig is.. c' set tout.. mij gevoel bepaald wat goed is.

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » di 18 mei 2010, 10:00

Een sub bepaalt zijn/haar grenzen, maar dat is niet meer dan logisch. Iets kan te pijnlijk zijn, of te heftig. Dat kun een sub van te voren aangeven, of via een STOP-teken. Dat maakt een sub nog niet dominant.

Het is een spel en binnen de spelregels die sub en dom gezamenlijk afspreken heeft de dom echter vrij spel en ondergaat de sub. Belangrijk is dan natuurlijk dat de dom de grenzen van de sub respecteert. Vandaar dat respect als zo belangrijk wordt gezien.

Als een sub de 'magie verbreekt' dan zijn spelregels gebroken en is er van het hele dom-sub verhaal niks meer over. Vertrouwen is geschonden.

De dominantie bestaat binnen het spel, daarbuiten kunnen heel andere regels gelden.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 18 mei 2010, 18:58

Gaat de vraag alleen over S.M.??

Hoeveel forunleden doen er dan aan S.M.? dat zal toch geen storm lopen denk ik.

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » di 18 mei 2010, 20:00

Stille wateren
hebben diepe gronden...

Ik denk dat het aantal mensen,
zo ook Shespot-forumleden
wat in meer of mindere mate
in extremere of mildere vorm
aan bd-D/s-sm doet
wel eens groter zou kunnen zijn
dan je nu vermoedt...
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 18 mei 2010, 20:11

.
Laatst gewijzigd door Mar op za 16 maart 2013, 1:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten