Met hoeveel mensen ben je al naar bed geweest?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

PingWim
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 28 mei 2004, 22:42
Locatie: UHR
Contacteer:

Re: sex-date memory

Berichtdoor PingWim » zo 28 maart 2010, 20:54

TOPTIP :idea: : even markeren met watervaste stift
What's a world without Wimmen ? Afbeelding

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » zo 28 maart 2010, 21:03

Of een domino-spel: dat hoofd hoort bij die...

Ik heb 3 partners gehad, incl manlief. Nooit vreemdgegaan of sex met anderen gehad binnen een relatie.
Live, Love and let BE

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » zo 28 maart 2010, 21:25

Even serieus, herkent iemand zich in het gevoel van: wat was dit nutteloze seks? Het gevoel van: dit sloeg nergens op?
En heb je dan het gevoel dat je jezelf voor niks weggegeven hebt? Dat je iets heel intiems van jezelf hebt laten zien en hebt gedeelt en dat je je er achteraf niet goed bij voelt? Gebruikt of dat het eigenlijk nergens goed voor was? Vind je het dan zonde dat je er aan begonnen bent?

Zomaar een gevoel wat ik probeer te plaatsen toen ik seks had gehad met een man en er eigenlijk geen fijne herinneringen aan heb over gehouden.

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » zo 28 maart 2010, 22:00

@Guusje: Dat herken ik absoluut! Helaas zou ik eraan toe willen voegen...
Dat je na afloop echt spijt hebt jezelf - letterlijk - te hebben blootgegeven aan die persoon. En dat je het eigenlijk terug zou willen nemen, maar dat kan nou eenmaal niet.
Zo'n katergevoel...heel vervelend.
Voor mij heeft het er op een gegeven moment wel voor gezorgd dat ik mezelf echt even een halt heb toegeroepen. Ik wilde me niet meer zo voelen, en ben toen ook echt even gestopt met daten. Het voelde niet meer goed, ik beschadigde mezelf ermee en dat was nooit mijn bedoeling geweest.

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » ma 29 maart 2010, 9:42

@guusje
Ja dat herken ik ook. Ik heb in de tijd tussen mijn scheiding en mijn nieuwe relatie wisselende contacten gehad.En achteraf heb ik daar wel spijt van,het ging eigenlijk nergens over.
Lege,platte sex,waar je naderhand niks meer aan hebt.Zelfs geen goeie herinnering.
Zonde...... maar ja.

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » ma 29 maart 2010, 19:45

ik ben met half Nederland naar bed geweest
en ik vond elk contact waardevol
van elk heb ik geleerd over mezelf
dank jongens :kiss:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » ma 29 maart 2010, 22:09

Half Nederland? Daar zou ik persoonlijk niet trots op zijn.
Maar ieder z'n ding.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 29 maart 2010, 23:00

Het heeft allemaal te maken met hoe je naar dingen kijkt en hoe je opgevoed bent...

Het is wel natuurlijk gedrag...

sav... niet zo van het oordelen....
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

O
Berichten: 207
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 15:45

Berichtdoor O » ma 29 maart 2010, 23:12

Het verhaal van één mens is het verhaal van de mensheid;

vrijen met één man is als vrijen met de hele wereld,
en vrijen met de hele wereld is als vrijen met één man,

en inderdaad leer je uiteindelijk iets over één persoon:
jezelf.

:wink:

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » ma 29 maart 2010, 23:20

@O, ik ben aan het nadenken over hetgeen wat je hierboven schrijft. Beetje filsoferen :wink: Dank je wel!

Mja, ik dénk dat de mens van nature niet monogaam is. (heel ander topic eigenlijk, beetje off dus). Maar naar bed gaan met heel veel personen? Is dat natuurlijk(er)? Ik denk dat het eerder voor iedereen anders is. De een voelt zich daar goed bij en leert er veel van, over anderen en over zichzelf, en de ander heeft al na een paar bedpartners door dat hij geen behoefte heeft aan meer.
Ik probeer zo voorzichtig mogelijk met mezelf om te springen, da ik niet te snel mijn lichaam (en ook mijn geest) blootgeef. Het moet voor mij wel aanvoelen als de juiste persoon, anders krijg ik dat lege, nutteloze gevoel achteraf.

O
Berichten: 207
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 15:45

Berichtdoor O » ma 29 maart 2010, 23:32

Als je nog niet veel ervaringen hebt, is experimenteren leuk, nuttig. Met één of met velen. Juist omdat je aan de hand daarvan jezelf steeds beter leert kennen, beter weet wat je wilt, wordt het in mijn ogen ook steeds moeilijker om maar met iedereen (bij wijze van) naar bed te gaan... Je hebt (hopelijk) al hele goede ervaringen achter de rug, ervaringen in/uit liefde in t beste geval, en om dan weer een stap terug te doen, voor minder te gaan.. dat moet je maar net willen/kunnen. En dan kan het snel leeg gaan voelen.

Zolang je maar doet wat voor jezelf goed voelt, denk ik. Persoonlijk vind ik kritischer worden dus wel een goede kwaliteit... dat samenhangt met zelfrespect.

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » ma 29 maart 2010, 23:55

Mee eens. Je verwoord goed wat ik dan weer niet zo goed weet te verwoorden :wink:

Ik heb al een aantal prettige ervaringen achter de rug en erg tevreden met diegene met wie ik nu ben. Er is een hele sterke seksuele klik, heel veel chemie in bed. We hebben nog geen behoefte aan experimenteren, maar weten wel dat we geen behoefte hebben aan meer of andere sekspartners.

De 2e man met wie ik ging was een one-night stand na 6 jaar relatie. Ik was niet kritisch, wel nieuwsgierig. Ik kende deze man goed, hij was een paar jaar jonger dan ik en zag er goed uit. In bed stelde het helaas niet veel voor. Maar je leert er van en bent een ervaring rijker. Ik heb er geen spijt van. Ik wist daarna wel beter wat ik wél wilde.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 29 maart 2010, 23:59

Ik heb niet half nederland gehad, heb daarvoor te veel lange monogame relaties gehad maar ik heb toch wel wat ervaring, en meer dan waar ik vroeger trots op zou zijn geweest.
Toch weet ik dat op een one night stand na en 1 langdurige relatie ( elders op forum staat wel mijn verhaal over deze man) na hele bijzondere ervaringen heb gehad. Ik heb boven al heel veel over mezelf geleerd, en ik heb hele mooie mensen tot in hun ziel kunnen bekijken... en heb er zelfs mooie vriendschappen aan over gehouden....

Ik ben maar slechts een keer wakker geworden met het gevoel dat ik een verkeerde beslissing had genomen...de avond ervoor... zo`n leeg gevoel...

Ik zeg nu overigens niet dat een andere opvatting slecht is.. ieder zo zijn keuzes, maar ik heb gewoon de ervaring dat het voor mij vaak iets bijzonders opleverde...

Sav... nu eenmaal in dr element in kwetsbare pure situaties
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 30 maart 2010, 9:23

.
Laatst gewijzigd door Mar op vr 15 maart 2013, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » di 30 maart 2010, 10:04

Het is mijn ervaring dat je in een (voor de meesten hier onwaarschijnlijk) lange, sexueel vrijwel strikt monogame relatie trouwens kunt blijven vrijen en leren. De nieuwigheid zit hem niet in elke keer een andere partner met een ander levensverhaal, maar in voortdurend dezelfde partner met een levensverhaal waar je al al lang een rol in speelt, en waar je nog steeds samen aan toevoegt.
Prachtige woorden :)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 4 gasten