De sociale gevolgen & hoe het verder ging

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor lana » di 10 maart 2009, 18:14



Het mijne zal je wel niet aanstaan, maar moet ik me daarvoor schamen?
dacht het niet.
Wat jij en je bewonderaars aanhangen heeft naar mijn smaak alles met ongebreidelde en egoistische passie en niks met liefde te maken.

Het is maar waar je van houdt.


mirthe

Als buitenstaander kan niemand niemand zeggen of dit onder:"ongebreidelde en egoistische passie" volstaat.
Amada het is jou weg en zijn weg en die bewandelen jullie.

Liefs Lana

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 10 maart 2009, 18:18

Lana, ik lees wat ik lees.
Amada, wees blij dat je weet dat hij getrouwd is. Dat geeft je een emotionele voorsprong op je lotsverwanten die dat niet weten.
Laatst gewijzigd door Mirthe op zo 12 april 2009, 17:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » di 10 maart 2009, 19:37

Hoewel de ervaringsfeiten leren dat een heftige verliefdheid op iemand die al een partner heeft vaak op veel frustratie en teleurstelling aan alle kanten uitlopen, hebben alle betokken partijen daarin natuurlijk hun eigen verantwoordelijkheden.

Het bevreemdt mij dat de derde persoon, de buitenstaander in de relatie, vaak zoveel verantwoordelijkheid krijgt toegedicht door de buitenwereld.

De hoofdverantwoordelijke naar de 'bedrogen partij' is toch degene die vreemdgaat. Niet degene met wie hij / zij dat doet.

@ Amada, het lastige van de emotionele en verraderlijke valkuil waar je in zit is dat de kaarten ook zomaar anders geschud kunnen worden en dat jij 'bedrogen' achterblijft. Het lijkt me verstandig dat je je dat zoveel mogelijk realiseert. Want hoe sterk jullie verliefdheid nu ook kan lijken, je zult die vaak niet lang kunnen beschermen tegen alle negatieve omgevingsfactoren. Zoals de angst voor ontdekking, en daarmee de angst alles te verliezen wat hij met zijn partner deelt. Het schuldgevoel.

Die factoren kunnen in eerste instantie de passie erg aanjagen, maar worden meestal al snel ontwrichtend.

Natuurlijk hoop ik dat het je desondanks zal lukken om uiting te geven aan je verliefdheid op een manier waar je zelf ook op de langere termijn een goed gevoel over houdt. Succes daarmee!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » di 10 maart 2009, 20:29

@ Mirthe.
Ik verzet mij tegen jouw woorden 'de verdediging is opgestaan'. Eenieder heeft het recht te doen wat hij of zij wil. De (gekwetste) ander heeft ook dat recht.
Jijzelf poneert een mening en op het moment dat je daar een reactie op krijgt die je niet aanstaat ga je 'slaan'. Dit overigens geheel naar mijn gevoel.....

Ikzelf ben best wel eens verliefd geweest op een getrouwde/gebonden man. Helaas, want dat is niet mijn 'ding'. Zo nu en dan heb je dat niet meteen door (zie Amada). Maar vervolgens is het aan jou om er al dan niet wat mee te 'doen'. Ik heb daar niets mee gedaan, Amada wel.

Nogmaals, het is niet mijn 'ding', ik wil graag exclusief zijn. Maar als Amada daar vrede mee heeft, wie ben jij, Mirthe, om daar een oordeel over te hebben. Hou het bij een mening en hou het bij jezelf....

En verder Amada, sluit ik me helemaal aan bij Millie en Dragonlady.
For what it's worth......

Fuutje
(die Mirthe weer een glaasje vitriool aanbied)

(edit wegens taalfoutje)
Laatst gewijzigd door fuutje op di 10 maart 2009, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 10 maart 2009, 21:12

Post weggehaald. Ik vind de draad niet zuiver uitgewerkt worden.

Voor het overige: Panta rhei.


mirte
Laatst gewijzigd door Mirthe op zo 12 april 2009, 12:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » di 10 maart 2009, 22:00

“Ik ben dus opeens de minnares van een getrouwde man”.
Mm, is dat opeens werkelijk zo? Bedoel je hiermee te zeggen dat je geen keus hebt gehad? Lijkt me sterk. Dat je verliefd kunt worden op een bezet persoon, dat kan gebeuren ja.
Behalve jezelf de vraag te stellen of jij zou willen dat dit jou gebeurt, zal ik voor nu het morele stuk even laten. Been there, done that, got the T-shirt, zogezegd.

De sociale gevolgen: geen gezamenlijk weekendje weg, vakanties, alleen zijn met feest-en verjaardagen. Je kunt niet spontaan bij hem langs gaan. Om over ergere zaken des levens nog maar te zwijgen.

Je hebt al antwoord gegeven op je eigen vraag: het sociale gevolg heb je ondervonden want je vertelt al niet meer dat hij getrouwd is. Als jij een uitbundig iemand bent en liefst wil laten weten dat je hartstikke verliefd bent, dan heb je al een grote stap teruggedaan.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » di 10 maart 2009, 22:56

(edit wegens taalfoutje)
Edit nog maar een keer Fuutje, er staat er nog een in :wink:

(met excuses voor off-topic)
if you have it, flaunt it!
(E. Jinek)

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor Frans49 » di 10 maart 2009, 23:16

.......................

Ik ben dus opeens de minnares van een getrouwde man.
Hoe dat op termijn verder moet, daar gaat het nu niet over.
Ook niet over de moreel verwerpelijke aspecten.
Daar valt genoeg over te zeggen, maar in een ander topic graag.
...................................

Ik klaag niet.
Ik geniet.
Ben alleen benieuwd naar ervaringen van anderen.

Naar mijn mening is door de topic starter duidelijk aangegeven dat ze niet wil praten over andere aspecten dan de sociale gevolgen van het hebben van een relatie met een getrouwde man. Daar wordt wel een beetje van afgeweken.

Zelf heb ik ook ervaren (in mijn geval was ik de getrouwde man, vriendin ongebonden) hoe het je kan overkomen, het klikte gewoon en voor je het weet zit je er midden in. Dan wil je het van de daken schreeuwen, tegen iedereen vertellen want je bent er vol van. Ik kon dat niet omdat ik getrouwd was, dus dan voel je je best in een sociaal isolement zitten.
Uiteindelijk toch de rationeel beste beslissing genomen, maar de pijn is er niet minder om. Binnen jullie wereld voeld het super, maar daarbuiten mag het eigenlijk niet bestaan. En ik denk dat ik me te weinig heb gerealiseerd hoe dat voor m'n vriendin voelde.
Begrijp je probleem dus heel goed, ook al zat ik dan aan de andere kant van d schutting
All I ask of living is to have no chains on me

Susanna
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 11 maart 2009, 16:44

Berichtdoor Susanna » wo 11 maart 2009, 18:42

Verleden jaar had ik een relatie met een getrouwde man en niemand wist dat dat zo was. Ik heb het als heel vervelend ervaren om daar niet open over te kunnen zijn; je let op je woorden als je in gezelschap bent, je voelt onrust als je kunt worden 'overlopen' enz. Mijn ervaring dan. Ik vond het te paradoxaal, bij elkaar zijn en op die roze wolk zitten, en alle andere momenten (en die zijn er véél meer) kiezen op elkaar en onderdrukken wat je eigenlijk wilt zeggen, uitroepen, want verliefd zijn is zo gigantisch lekker. Het zwijgen was voor mij een te hoge prijs en heb daarom de relatie beïndigd.
Op dit moment heb ik weer een relatie met een getrouwde man, maar deze keer is het open tussen betrokken personen. Het is nog pril allemaal, en we zijn nu gericht op het elkaar allemaal beter leren kennen, zijn gezin en ik dus. Nu zijn we voor zijn en mijn omgeving nog vrienden, omdat we eerst onze eigen draai willen vinden in dit plaatje. Onze werelden mixen we dus wel, maar houden het in woord bij vriendschap en reppen niet over relatie. Het is heel goed mogelijk dat we in de loop van de tijd meer openheid zullen gaan geven naar buiten toe, dat zal afhankelijk zijn van hoe onze relatie zich ontwikkelt. Eerst meer zekerheid hierin willen dus, daarna is die buitenwereld pas aan de orde.
Maar de start van deze relatie voelt voor mij heel wat beter en heeft gevoelsmatig voor mij een heel andere waarde dan de vorige relatie. Het nu niet volledig vertellen geeft mij minder problemen omdat ik mijn gedrag niet in heel concrete zin hoef aan te passen aan de situatie.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor Clover » wo 11 maart 2009, 23:02


Zelf heb ik ook ervaren (in mijn geval was ik de getrouwde man, vriendin ongebonden) hoe het je kan overkomen, het klikte gewoon en voor je het weet zit je er midden in.
Even een misverstand uit de wereld (vandaar het gequote zinnetje van Frans)

Ja, het kán je overkomen dat je verliefd wordt op een ander dan je eigen partner. We zijn mensen en geen robots.

Het is echter een kéuze om daar mee verder te gaan, dat overkomt je niet, daar ben je met je volle verstand bij.
En dus ook met de sociale gevolgen.

Maar Amada, wat wil/denk je zelf uit deze 'relatie' te halen? Is hij voor nu veilig voor je? Want waarom zou je dit niet kunnen/willen hebben met bijv. een vrijgezelle man, die je voor de seks hebt?
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor Frans49 » wo 11 maart 2009, 23:20

Even een misverstand uit de wereld (vandaar het gequote zinnetje van Frans)

Ja, het kán je overkomen dat je verliefd wordt op een ander dan je eigen partner. We zijn mensen en geen robots.

Het is echter een kéuze om daar mee verder te gaan, dat overkomt je niet, daar ben je met je volle verstand bij.En dus ook met de sociale gevolgen.
Natuurlijk gebeurt dit niet snel als de relatie waar je in zit perfect is, maar waar vind je pefectie. Het hoort niet in dit topic thuis, (misschien wel helemaal niet bij shespot) maar het is wel intressant om eens de kant van de getrouwde man te horen.
All I ask of living is to have no chains on me

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: De sociale gevolgen van een relatie met een getrouwde ma

Berichtdoor Amada » wo 11 maart 2009, 23:56

Maar Amada, wat wil/denk je zelf uit deze 'relatie' te halen? Is hij voor nu veilig voor je? Want waarom zou je dit niet kunnen/willen hebben met bijv. een vrijgezelle man, die je voor de seks hebt?
Maar het gaat toch niet om zomaar seks of verliefdheid? Daar kan ik inderdaad wel een ongebonden man voor uitzoeken.

Het gaat om deze man. Die mij diep in mijn hart raakt. En ik hem. Iets uit deze relatie willen halen? Dat is een ander level denk ik.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » do 12 maart 2009, 0:06

Aha, de verdediging is opgestaan...

Amada, Lana, de bewonderaars... ga vooral verder op de ingeslagen weg. Oogst bewondering, en sodemieter voor mijn part nog zeven keer op je bek als je het nodig hebt, als het op je weg past, als je ff geen zin hebt om anders te kiezen. Prima. Maar ik walg van het gemak waarmee over de buitengesloten partner wordt heengewalst.

Nogmaals : als de ene opvatting schaamteloos mag bestaan, mag de ander het ook (en zal dat ook). Hoe lullig dat op she ook gevonden mag worden.
Beste Mirthe,

Ik heb respect voor jouw mening. Je hebt bovendien het morele gelijk aan je zijde. (en dat bedoel ik niet ironisch)

Ik wals absoluut niet over de bedrogen partner heen.
Ik heb alleen gevraagd om dat in een ander topic te bespreken.
En ik hoef al helemaal geen applaus......

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » do 12 maart 2009, 0:09

Frans,Susanna, Clover,
Fuutje, Millie, Lana, Dragonlady
Bedankt voor jullie bijdragen.
Ik denk erover na.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » do 12 maart 2009, 0:14

Een vriendin van me heeft een geheime relatie , ze zien elkaar weinig, en ze weet niet hoe ze het zou te weten komen dat er iets mis is met z'n gezondheid, dit vind ik behoorlijk angstwekkend...

Bespreek dit alles, probeer een gemeenschappelijk neutraal tussenpersoon te vinden voor moeilijke momenten als ziekte enz.
Geniet maar blijf bij jezelf....
Ik heb begrepen dat jij niet naar een partner zoekt die met je samen moet leven , zorg er ook voor dat jij ook je vrijheid behoudt zodat je een ruime vriendenkring opbouwt ( vrienden zijn er voor het leven )
Inderdaad een neutrale tussenpersoon zou fijn zijn. Het zou toch erg zijn als er iets aan de hand is en ik heb er geen weet van.

En Droomvlinder, maak je geen zorgen, ik heb een ruim sociaal netwerk, doe mijn eigen dingen. Ik ga niet afhankelijk zitten wachten op mijn lief. Hoe lief hij ook is.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten