Niet de liefde, maar de lust, heeft mijn binnenbrand geblust

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nikki
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 21:37
Locatie: Provincie

Niet de liefde, maar de lust, heeft mijn binnenbrand geblust

Berichtdoor Nikki » vr 28 november 2008, 22:55

Ik doe het niet zo vaak als ik geen relatie heb. Een paar keer per jaar ofzo. En dan nog moet ik een mentale drempel over, omdat ik het liefst binnen een relatie, of liever gezegd: liefdevol doe. Jaja, ik heb het over vrijen.

Maar goed, ik was al een paar weken, maanden eraan toe en heb me wat georienteerd op wie wat voor mij zou kunnen betekenen (een ex? neen, trof zijn huis goor aan, was van plan me te laten nemen op de keukentafel, maar ik verloor mijn lust bij het zien van al die plakkerigheid. Toen nog serieus gereageerd op een jongeman die een advertentie plaatste in het NRC voor een vrij-relatie. Niet helemaal mijn most wanted scenario, maar hij vond de situatie (single mom uit provincie) te complex voor zijn pielemuis) Enfin, ik vond in mijn omgeving een geschikte meneer: iemand tot wie ik me aangetrokken voelde, maar niet iemand waar ik voor zou vallen.

En die heb ik gevraagd me te verleiden. Ik had wat koud watervrees, want in het verleden ben ik nog al eens in kort durende relaties beland/gebleven, terwijl ik eigenlijk alleen een vrijpartij verlangde. Maar daarna werd ik dan toch onwillekeurig verliefd, hormonen.
Of ik vond dat ik toch moest proberen iemand beter te leren kennen, want nette meisjes als ikzelf, vrijen in een relatie.

Als ik het hier schrijf en ook uitleg aan mensen, sta ik altijd versteld van mijn hersenkronkels hierover. Ik ben nl een zinnelijke vrouw, maar als ik erover praat of nadenk, beland ik altijd in een soort SGP gedachtegoed.

Anyways, ik deed het dus met Man. Man heeft al 2 vriendinnen, die niet weten van elkaars bestaan, noch dat hij eigenlijk open relaties heeft.
Ik wilde slechts ehm een veilige en grote beurt, dus dat maakte mij, voor deze ene keer, niet uit. Na afloop, nou ja, in de pauze, wilde hij opeens afspraken met me maken: ik zou een soort onregelmatige schaduwrelatie dan worden. Zo noem ik het hoor, hij niet.

Wat mij meer bezig hield was: word ik opnieuw verliefd? Wil ik een relatie aangaan, terwijl ik dat op voorhand niet! wil met de vrijpersoon?
Dat blijkt dus deze keer niet zo te zijn. Ik heb technisch prima seks gehad, ook wel attente enzo. Nul verliefdheid. Zelfs interesse met mate. Maar ik pendel tussen: nou vind ik het wel goed geweest, bevredigend en bovendien vind ik het sneu voor de 2 onwetende vrouwen die ook in zijn spel zijn: ik kan een keer nog verantwoorden, maar een structureel bedrog niet en aan de andere kant de gedachte dat ik best meer met hem zou kunnen vrijen, om dan meer te experimenteren (hoewel die drang meer van hem komt dan van mij: ik miste wat intimiteit/warmte tijdens de circusattracties) of regelmatiger te vrijen wat ook best een aantrekkelijke gedachte is...

Alleen dan heb ik dus weer een soort van relatie met iemand, ook al is het dan uitsluitend voor vrijen en koffie, terwijl ik juist níet aan iemand vast wil komen te zitten als het geen relatiemateriaal is.

...

Enfin. Het is wellicht wat weinig erotisch. Maar meer kan ik er niet van maken.

Laat me weten wat het bij je oproept (en als je me een complexe denker vindt, ben je de eerste of enige niet ...)
Laatst gewijzigd door Nikki op vr 28 november 2008, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » vr 28 november 2008, 23:12

Hoi Nikki,

Als 1x voor jou voldoende is geweest met deze meneer én je weet dat je er niet meer van wílt maken....dan zeg je dat toch gewoon...

Waarom gaan afvragen of en als, als je het toch al duidelijk weet. Of mis ik hier nu iets.
Je haalt je op voorhand al alles in je hoofd wat er (nog) niet is.

Zo komt het op mij over.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 28 november 2008, 23:31

Ik heb een andere insteek dan Clover:

:D Ik vind inderdaad dat je te moeilijk denkt.

Als dit in jouw gedachten niets meer voorstelt dan iemand om af en toe van te genieten, met kop koffie toe dan hoeft je toch ook niet meer er van te maken. Vaster dan dit wordt het in jouw beleving ook niet, het is een vrijvriend of zo. Dat er meerdere indirect betrokken zijn is misschien niet eens zo'n ramp. De 2 vrouwen zijn niet jouw verantwoordelijkheid. Het maakt het begrip 'relatie' ook minder van toepassing, en zou je gerust een tweede minnaar bij kunnen hebben.
Zonder een relatie te hebben met iemand is het evengoed mogelijk liefdevol sex te beleven. Het gaat om je eigen beleving. Een warm gevoel (genegenheid) is al een vorm van liefde. Ik zou het persoonlijk niet anders willen.

Jij bent een volwassen vrouw. Het is toch fijn dat je ergens je verlangens kwijt kan. Hoe makkelijk of moeilijk jij erover denkt is helemaal up to you.

De kunst is dan alleen om de afstandelijkheid te behouden wat betreft jouw (en zijn) gevoel.

Ik zou toch proberen van de SGP gedachtengang af te komen. Jij doen jezelf daar tekort mee. De enige bij wie jij verantwoording dient af te leggen is jezelf.

Monique (very openminded over sommige dingen :wink: )
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » vr 28 november 2008, 23:48

Ik heb een andere insteek dan Clover:

:D Ik vind inderdaad dat je te moeilijk denkt.

Als dit in jouw gedachten niets meer voorstelt dan iemand om af en toe van te genieten, met kop koffie toe dan hoeft je toch ook niet meer er van te maken. Vaster dan dit wordt het in jouw beleving ook niet, het is een vrijvriend of zo.
Zoveel anders is mijn insteek niet hoor :D

Kan me vinden in de rest van je post.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » za 29 november 2008, 1:58

Beste nikki je wilde je binnenbrand geblust hebben en dat is gelukt, laat het erbij want als je doorgaat met deze man word kan het volgens mij alleen maar tegenvallen want dat is wat hij wil, jouw kut vullen met zijn pik.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

edwin29
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 januari 2006, 0:52

Berichtdoor edwin29 » za 29 november 2008, 8:15

Beste Nikki,

Je zocht een avontuurtje, die heb je gehad en het was bevredigend. Wij kunnen met zijn allen wel ja of nee roepen maar uiteindelijk moet je voor jezelf een keuze maken. Is deze man een goede minnaar waar je af en toe het bed mee wil delen of kan je je toch niet helemaal in zijn levensstijl vinden. Als hij meer wil en jij twijfelt kan je er natuurlijk ook een spelletje van maken, hou hem op afstand, laat hem moeite doen, dan merk je vanzelf wat hij voor jou over hebt!

En voel je je niet fijn bij de hele situatie kijk dan verder om je heen en laat hem weten dat je het fijn vond voor 1 keer...

Enneh... hou ons op de hoogte natuurlijk!

Nikki
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 21:37
Locatie: Provincie

Berichtdoor Nikki » za 29 november 2008, 9:00

Laat ik beginnen te zeggen, jullie hebben allemaal gelijk. Het is maar net welke denk- of gevoelstrant ik bewandel, waar ik me meer in herken. Ik ben tot nadenken gestemd en heb ook erg hard moeten lachen, wat ook altijd fijn is (ook om mezelf).

Maar dit is the bottom line: ik kom er niet uit. En dat is ook een teken. Want als ik namelijk wel echt iets wil, dan weet ik dat ook. Soms vind ik dat ik mijn grenzen wat moet verkennen en oprekken (nou ja, dat had ik dus gedaan), maar mijn behoefte om dat in deze situatie wéér te doen, ontbreekt.

Dus ik laat het, nu, voor wat het is en dat heb ik inmiddels laten weten (zo ben ik dan wel, ik ga hem niet laten bungelen, zet liever zelf een punt dan een open eindje. Bovendien wil ik hem nog 'gewoon' tegen kunnen komen).

Ik voel wel gelijk dat het meer ruimte geeft.
Oa voor de napret, want het was toch wel een heel avontuur geweest.

Er is nog een bij-effect (oh my G, analyseer ik altijd alles zo grondig? eh ja, vaak wel), nl dat ik dacht, ervaarde; de wereld ligt aan mijn voeten. Ik kan, als ik wil, gewoon vrijen met iemand met wie ik dat wil en dan daarna prettig afscheid nemen. Genieten en (weinig) gedoe. Er was euforie (goede beurt) en er is tevredenheid...
De meeste mensen experimenteren wellicht eerder, in hun 20-er jaren, ik ben wat dat betreft een laatbloeier.
Nee, ik hoef niet gelijk met ie-de-reen. Maar met wie ik wil, als die wil, dat wel....da's toch amazing!?

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 29 november 2008, 11:12

Als ik het dan goed begrijp zocht je op een manier bevestiging voor jouw denkwijze, aanpak en ervaring.

Voor de dingen waar jij nog geen antwoord heb, laat ze rusten en volg gewoon je gevoel.

Bij deze nogmaals, geniet van je verworven 'vrijheid' en inzicht. Je heb het goed gedaan (for what it's worth :wink: ).
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Re: Niet de liefde, maar de lust, heeft mijn binnenbrand geb

Berichtdoor guinevere » za 29 november 2008, 11:31

Hey Nikki,

Wou je even laten weten dat ik je topictitel geweldig vind. Ik moest er heel hard om lachen. Zoiets lezen wekt dan weer mijn nieuwsgierigheid. Je schrijft grappig en toch duidelijk ook al vind je misschien zelf dat je moeilijk doet. Volgens mij ligt dat aan de (simpelheid van) anderen, niet aan jou en je hersenkronkels ;) Alleen al het feit dat je kronkelt maakt je, in mijn ogen, tot een behoorlijk spannend... hoe zei je het ook al weer ... net meisje. :)

Veel advies kan ik je niet geven tenzij dat je in dit geval iets minder moet gaan kronkelen boven en meer afgaan op je gevoel onderaan (hoeft niet meteen letterlijk genomen te worden hoor ;). Uiteindelijk heb je dat inmiddels al gedaan door een punt te zetten en de komma weg te halen.

Ik wens je wel toe dat je nu weer geen weken of maanden met koud watervrees hoeft te wachten vooraleer er weer (een) Man langskomt die je kan verleiden.

En, wat betreft : De meeste mensen experimenteren wellicht eerder, in hun 20-er jaren, ik ben wat dat betreft een laatbloeier...neem maar van me aan dat in singlesland vaak tot op 'late' leeftijd dit soort vragen en gedachtes blijven bestaan (getuige mijn 'oude' 40-er en 50-er vriendinnen).

Succes met het zoeken naar goeie brandweermannen !

guinevere
Vrouwen zijn prachtige klungels - Kamagurka

Lemonbyte
Berichten: 65
Lid geworden op: za 22 november 2003, 1:44
Locatie: zuid, oost en zuidoost

Berichtdoor Lemonbyte » za 29 november 2008, 11:41

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Monique!

En hier nog een kleine toevoeging van Baz..



Don't worry about the future; or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum. The real troubles in you life are apt to be things that never crossed your worried mind; the kind that blindside you at 4pm on some idle Tuesday.
Do one thing everyday that scares you.


Maak er een mooie weekend van
Think happy and smile

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Berichtdoor nikki-wear » ma 01 december 2008, 7:25

Hoi Nikki,

Wat gaaf als je zo de topic leest. Je begint het gesprek, maar gaande weg vind je zelf de oplossing. Volgens mij dus gewoon je gevoel volgen.
De uitslag was al te lezen in je opening, maar je moest er zelf nog achter komen. (makkelijk hè om dat achteraf te schrijven :) ).

En betreft "de meeste mensen expirimenteren misschien wat eerder": er zijn er zeker zoveel (including me) die ook later expirimenteren.

Veel plezier :wink: Nik
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast