seksuele taboes

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

seksuele taboes

Berichtdoor Goldengirl » wo 01 oktober 2003, 16:47

zijn die er nog?

wat mij zelf betreft praat ik behoorlijk open over alles wat sex betreft
welmerk ik soms dan mensen schrikken als je de dingen bij de naam noemt zoals bv masturberen

wat is jullie ervaring?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » wo 01 oktober 2003, 17:10

Taboe, nou ja, voor zover het nog met sex heeft te maken?

:evil: kinderen
:evil: beesten
:evil: rape sites
:evil: snuff rotzooi

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » wo 01 oktober 2003, 17:23

Jippie
wat jij daar opnoemt komt niet eens in mij op als taboe op sexgebied
dat vind ik eigenlijk vanzelfsprekend dat je met jouw 4 taboes de sexconnectie niet maakt :?

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 01 oktober 2003, 17:24

Ik las vanochtend in de Spits dat er een groter taboe rust op masturberen dan op een druiper :shock:

Ik wil overal over praten maar het hangt sterk af met wie ik praat.
LeAvEr DeA aS sLeAf

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » wo 01 oktober 2003, 18:00

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

GJW2
Berichten: 86
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 15:11
Locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor GJW2 » wo 01 oktober 2003, 19:02

Zolang het mij niet zelf raakt ben ik zp open als de pest. odra ik over mezelf moet gaan praten wordt het toch wel moeilijk. Waarom weet ik niet maar als mijn vrouw en ik al de moed bij elkaar verzamelen en over seks gaan praten voel ik me enorm opgelaten, omdat ik dingen zou willen zeggen over mezelf maar schaam ik me dan daarvoor, of ik wil haar niet kwetsen. Mijn vrouw vertelt ook niet de echte gevoelens aan die ze over seks heeft. Ik weet door haar houding en reacties dat ze seks helemaal niet zo leuk vindt. maar ze vind dat seks in een huwelijk erbij hoort en af en toe vind ze het nog wel leuk als we samen masturberen. Maar erg open zijn we niet
GJW2

Peer
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 11 juli 2003, 13:59
Locatie: Waddinxveen

Plassen enzo

Berichtdoor Peer » do 02 oktober 2003, 9:49

Over taboes gesproken: niemand in mijn naaste omgeving weet dat mijn vriend en ik het soms leuk en lekker vinden om over elkaar heen te plassen en soms wel meer. Daar durf ik echt met niemand over te praten want ik realiseer me dat dat toch wel kinky is voor de meesten. Maar wij voelen ons er prima bij, we willen dat allebei en als we in the mood zijn dan is het echt een kick. Plassen doen we sowieso onder de douche samen, of in bad maar hij vindt het dan ook nog extra opwindend als hij kijkt wanneer ik mijn behoefte doe. Nu ik het weer es lees is het inderdaad wel raar maar nogmaals, voor ons is het echt een extra in onze sexbeleving.
Niet doorvertellen dus hè?!
Petra

Elsbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 augustus 2003, 16:37
Locatie: Nederland

Berichtdoor Elsbeth » do 02 oktober 2003, 12:50

Met elk taboe dat doorbroken wordt, komt er een nieuw taboe bij.

Tenminste, dat denk ik wel eens als ik de vragen hier op het forum zie. Het lijkt een taboe te worden dat je (en dan vooral als vrouw) bepaalde dingen NIET lekker vindt. Als moet kunnen en alles moet mogen. Lijkt me geen goede ontwikkeling. En nu kunnen we wel steeds roepen: "Als je iets niet wil, dan moet je het niet doen!", maar wat de één als volkomen normaal beschouwd kan voor de ander een drempel waar men niet overheen wil.

En wat betreft taboes als praten over masturbatie en dingen als Peer hierboven beschrijft. Ik zou er geen moeite mee hebben om daarover met mijn partner of hele goede vriend(inn)en te praten, maar niet met iedereen. Ik moet er niet aan denken dat ik zulke dingen over mijn collega's wist of zelfs naaste familie.

Met een partner zou ik over alles kunnen praten, ik denk dat je alleen niet moet gaan denken dat je verplicht bent elke fantasie van je partner te realiseren. Want dat zou wel eens een nieuw taboe kunnen worden.

Peer
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 11 juli 2003, 13:59
Locatie: Waddinxveen

Berichtdoor Peer » do 02 oktober 2003, 14:25

Dat is ook zo maar met vriendinnen is het toch anders. Iedereen hoort graag verhalen en intieme dingen maar ze vertellen zelf haast nix. Ja, hoe vaak ze het doen en dat ze hem ook wel eens pijpt maar echte zaken die verder gaan? No way! Da's het mooie van die discussies hier, ik geneer me niet want het is ver weg en ik ken jullie niet. Het is wel leuk om te lezen hoe anderen 'het' doen en andere varianten ervaren. Zeker als het over extreme dingen als plassen en poepen gaat als erotische variant. Dat doe je namelijk niet en zeker mijn vriendinnen niet. Tenminste, dat neem ik aan want we hebben 't er nooit zo over.

Iemand wel zo gek als wij?
Petra

LoveAngel
Berichten: 193
Lid geworden op: di 12 augustus 2003, 15:00
Locatie: overijssel

Berichtdoor LoveAngel » do 02 oktober 2003, 14:48

er zijn zoveel taboe's...
helemaal op sexgebied, maar zolang je je er zelf prettig bij voelt, maakt het toch niet uit wat een ander er van vind?
We zijn zelf vrij open, op verplichte verjaardagspartijtjes of zoiets, word er altijd wel over opgeschept, maar echt er over praten, nee dat gebeurt niet veel. Dat hoeft ook niet, maar t is zo logisch dat mensen die getrouwd zijn, ook het bed delen met elkaar, en alles wat er in/om/ergens anders afspeelt. Er worden nog steeds wereldwij elke dag babytjes geboren, die worden echt niet vanzelf gemaakt...
Maar waarom die taboe? geen idee...
heb ook geen sexuele voorlichting gehad, ook zo'n taboe...
Voor mijn gevoel, kan je er niet open genoeg over zijn. T is wel iets wat fijn moet zijn tussen 2mensen (of meer).
Maar ik merk ook wel weer dat ik er niet met iedereen open over wil zijn, dat ligt dan niet aan het onderwerp, maar meer de taboe die ik voel voor die persoon... :wink:

enne peer, je hoeft en bent echt niet gek als je op elk vlak van elkaar geniet... k zou zeggen: geniet ze!
doe maar gewoon gewoon...:)

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » do 02 oktober 2003, 15:37

eigenlijk heb ik geen taboes (verbaal) er zijn lichamelijk best wel dingen te verzinnen die voor mij taboe zijn, en die ik ook nooit zal uitvoeren, maar erover praten is geen enkel probleem
wat vaak wel taboe is, is dan weer de plaatsen waar dit wordt besproken , ik ga niet op een vol terras sexuele/persoonlijke zaken zitten bespreken..ook wanneer ik aan het werk ben ga ik niet in op de bewuste onderwerpen, NIET omdat ik het onderwerp beschouw als taboe, maar omdat ik het niet de juiste plaats vindt voor dat soort onderwerpen, óf omdat degene die mij een vraag stelt me niet aanstaat :)

Misty
music was my first love, and it will be my last :)


ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 02 oktober 2003, 17:40

ik heb niet echt een taboe op seksgebied, al zijn er wel echt dingen die ik gewoon niet leuk en fijn vindt, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het dan ook stom vind.
overal over praten doe ik niet altijd met iedereen, maar dat hoeft ook niet vind ik, seksualiteit is naar mijn mening iets persoonlijks, dat gaat gewoon een heleboel mensen geen zak aan tenzij ik daar zelf over wil praten :)
tussen mij en mijn vriend kan overal open over gepraat worden en dat vind ik ontzettend belangrijk, het lijkt me vreselijk om binnen een relatie niet over dingen te kunnen praten die je toch bezighouden op dit gebied en trouwens op elk ander gebied netzo.

x
nothing will kill me except a silver bullet

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 02 oktober 2003, 18:12

Schaamte lijkt langzamerhand wel een taboe. Is het ook niet zo dat taboes spanning verhogend kunnen zijn? Zolang taboes niet in de weg staan, kunnen ze in dat opzicht ook een positieve waarde hebben.

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » do 02 oktober 2003, 18:32

een taboe heeft een negatieve lading vind ik
enne Peer: het is beslist niet raar dat je plassex lekker vind, persoonlijk vind ik het meer dan opwindend om bv te "helpen' bij het plassen :P

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 02 oktober 2003, 21:00

O ja, impotentie en frigiditeit zijn doorgaans ook niet zulke gangbare onderwerpen.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 22 gasten