Op zoek naar de liefde dmv datingwebsites ..

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nanoek
Berichten: 860
Lid geworden op: wo 28 juni 2006, 12:46
Locatie: midden van het land
Contacteer:

Berichtdoor Nanoek » ma 08 januari 2007, 8:47

Mijn moeder heeft haar huidige vriend via een datingsite gevonden nu ruim 2 maanden terug :mrgreen:

xxx nanoek
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » ma 08 januari 2007, 13:14

Er is hier een heel mooi topic over geweest, over de verkenningstocht van Millie. Moet terug te vinden zijn via de zoekfunctie.

Kulderzipken
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 11:32
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Kulderzipken » ma 08 januari 2007, 19:21

zijn er wel leuke mannen op she :lol:
Zag er vanmorgen een in mijn spiegel :lol:
Carpe Diem

Becs
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 16:39
Locatie: area Nijmegen

Berichtdoor Becs » ma 08 januari 2007, 19:24

Wat stinkt het hier joh 8) :wink:

Kulderzipken
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 11:32
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Kulderzipken » ma 08 januari 2007, 20:11

Ikke niet hoor!!! :?

Kom maar ruiken. :lol:
Carpe Diem

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » ma 08 januari 2007, 23:20

Ik heb mijn beste vriend leren kennen via een datingsite. Het idee was eigenlijk een hele spannende one-night-stand, maar dat liep even anders. We zijn nu meer dan een jaar verder en een betere vriend heb ik nooit gehad. Nee, geen partner, en dat willen we ook niet van elkaar zijn. Maar wat we wél met elkaar hebben, is ons allebei heel veel waard.

De vader van mijn vriend heeft zijn vriendin ook via een datingsite gevonden. Afgelopen week zijn ze gaan samenwonen. Een duikbuddy van me is lang op zoek geweest, heeft de tijd van zijn leven daarmee gehad en heeft nu al driekwart jaar een hele leuke vriendin. Mijn zus heeft op het internet al drie keer 'de ware' gevonden, en is nu voor de vierde keer op zoek :? :lol:

Voorbeelden te over. Soms werkt het niet, soms werkt het geweldig.

Ik ben niet op zoek. Maar als het bij mij zou gaan kriebelen, zou ik zeker op het internet op zoek gaan. Ik ben geen kroegtijger, geen verenigingenmens en op mijn werk zie ik het ook niet gebeuren. Dan is het internet een geweldig startpunt!

Jennnn
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 december 2006, 9:50

Berichtdoor Jennnn » do 11 januari 2007, 9:58

Ik heb mijn ex leren kennen via een datingsite. Eigenlijk vond ik het daten op zich gewoon spannend en had verschilende dates. Toch bleef ik bij hem plakken.
Waarom? Het was nogal een dominante man waar ik best naar op keek :oops: De klik die ik voelde als we elkaar online spraken was er in real life ook.
Heel jammer alleen dat deze man na 8 maanden geluk ineens omsloeg en zijn handen niet kon thuishouden. Bij aangifte hiervan heb ik van de politie vernomen dat dit niet de eerste keer was.
Deze man heeft me 2 jaar gestalkt, ondanks straatverbod en een veroordeling wegens zware mishandeling en stalking.
Ik zal eerlijk zjn, dit is voor mij de reden geweest om het gehele internet en de gehele 'mannelijke wereld' te vermijden. Nu pas, na lange tijd waag ik me dus weer online. Echter daten? Nooit meer!
En natuurlijk weet ik best dat anderen hun geluk zo wel troffen maar het is niet langer mijn 'ding'

:? :oops:

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 11 januari 2007, 12:19

Jeetje Jennnn, dat is geen prettige ervaring ! (zacht uitgedrukt)

Was het werkelijk "ineens" dan de man zijn gedrag omsloeg of waren er toch al wel signalen geweest ? Vaak zien vrouwen de signalen wel maar hebben ze de neiging om ze weg te wuiven met het geheel onterechte idee dat het wel aan hun zelf zal liggen en zeggen vrouwen vaak tegen zich zelf "stel je niet aan, je ziet spoken, het ligt aan mijzelf, etc"

En wat bedoel je met "zijn handen niet thuis houden"?
Hadden jullie (nog) sex en werd hij tegen je zin handtastelijk of bedoel je dat hij gewelddadig werd?

En staat de man nu weer op internet op een datingsite ?




Ik hoor wel vaker verhalen van deze orde.
Met name de 'stalkings' verhalen.
Vraag me af of er een 'zwarte lijst' is waar je iemand op kunt laten zetten.



vragen vragen vragen :wink:

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor guinevere » do 11 januari 2007, 14:35

Maar op iemand vallen .... 'vallen' in de zin dat je je aangetrokken voelt tot iemand zodanig dat dat tot verliefdheid etc kan leiden.... dat begint mijns inziens toch met het 'ruiken' van iemand. En vervolgens zijn/haar spoor willen volgen dat zo koppig in je neus blijft hangen

Het grote voordeel van de - min of meer - anonieme, virtuele (dating)wereld lijkt me wel dat je niet alleen op uiterlijkheden wordt afgerekend maar dat je de kans krijgt om je ook "vanbinnen" te laten zien (mooi meegenomen voor wie anders dreigt te eindigen als muurbloempje :wink: ).

Wie voorzichtig met het medium (what's in a word!) en zijn mogelijkehden omspringt, wie zichzelf niet meteen huppeldepup verliest in roze wolken en zweverige atmosferen, wie eerst "de kat uit de boom kijkt", wie goed kijkt en luistert....zal, bij een eventuele ontmoeting, minder teleurgesteld zijn (in uiterlijkheden).

Verder lijkt de datingwereld mij niet veel te verschillen van ontmoetingen in een café, theater of de buurtwinkel.
In real life kan je dan wel op een uiterlijk vallen, op een vlotte babbel, je kan door de knieën gaan voor een blik of voor een geur maar evengoed kan je ook hier later een rekening worden gepresenteerd door op iemand gevallen te zijn die niet echt is wie hij/zij liet uitschijnen.

Het "mislukken" van datings, in de éne en in de andere wereld heeft m.i. dan ook niet zozeer te maken met de manier waarop mensen met elkaar in contact komen als wel met de snelheid en de oppervlakkigheid waarmee de éne zijn gedachten, gevoelens, wensen en verlangens projecteert op de ander. Tenminste, zo zie en hoor ik het vaak gebeuren.

De virtuele datingwereld heeft zich rond het jaar 2000 op gang getrokken en is nog steeds volop in beweging. Het is een wereld in evolutie waar volgens mij geen weg meer in terug is. Integendeel. Er goed leren mee omgaan zal dan wel de boodschap zijn.

En, tenslotte, als éénieders instelling zou zijn "Ik houd wel van neuken, maar niet van iemand vérneuken". (schitterend Alfredo !!), zowel in de échte als in de virtuele wereld, zou er alleen nog maar winst zijn voor alle (betrokken) partijen. :D

guinevere (die niet gelooft in een virtuele wereld maar wel in een virtuele wereld als aanlooppunt naar mooie dingen in de échte..... en omgekeerd)

Jennnn
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 december 2006, 9:50

Berichtdoor Jennnn » vr 12 januari 2007, 9:03

Jeetje Jennnn, dat is geen prettige ervaring ! (zacht uitgedrukt)

Was het werkelijk "ineens" dan de man zijn gedrag omsloeg of waren er toch al wel signalen geweest ? Vaak zien vrouwen de signalen wel maar hebben ze de neiging om ze weg te wuiven met het geheel onterechte idee dat het wel aan hun zelf zal liggen en zeggen vrouwen vaak tegen zich zelf "stel je niet aan, je ziet spoken, het ligt aan mijzelf, etc"

En wat bedoel je met "zijn handen niet thuis houden"?
Hadden jullie (nog) sex en werd hij tegen je zin handtastelijk of bedoel je dat hij gewelddadig werd?

En staat de man nu weer op internet op een datingsite ?




Ik hoor wel vaker verhalen van deze orde.
Met name de 'stalkings' verhalen.
Vraag me af of er een 'zwarte lijst' is waar je iemand op kunt laten zetten.



vragen vragen vragen :wink:
Je hebt helemaal gelijk! Natuurlijk waren er signalen. Achteraf gezien dan...en inderdaad dacht ik dan vaak ach ik moet me niet aanstellen. Hij bedoelt het niet zo... :roll:

Met zijn handen niet thuis kunnen houden bedoeld ik dat hij ronduit gewelddadig werd. Bij gewoon alles wat hij deed. Ik heb werkelijk doodsangsten uitgestaan met deze man. Toen dit nog 'vers' was, heb ik gevolgd wat hij deed online en hij was gewoon op diverse datingsites terug te vinden. Ik heb dat echter moeten loslaten om mijn eigen leven op te pakken. Nu weet ik dus niet of dit nog zo is. Ook weet ik niet of er een dergelijke zwarte lijst bestaat.

Ik ben me er van bewust dat dit ook in real life had kunnen gebeuren. Soms tref je het....soms niet!

:wink: Jennnn *die verder een heel leuk leven heeft :lol: *

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » do 18 januari 2007, 11:40

Wij zijn ook een "internetkoppel" :wink:

Ondertussen al iets meer dan een jaar samen :D

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » do 18 januari 2007, 17:24

Ik heb de mijne (Jippie) hier op Shespot leren kennen een aantal jaartjes terug.
Ondertussen wonen we sinds juni samen en is ons gezin uitgebreid met een hond, 4 kippen en een haan.. :mrgreen:

Internetdaten is best leuk, zeker hier op She.. :wink:

Gr. Mas.

sas
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 05 januari 2007, 22:30

Berichtdoor sas » vr 19 januari 2007, 12:48

Ik heb mijn vorige vriend via internet leren kennen en ben toen deze relatie juli jl uit ging best snel weer gaan daten via internet. Het was voor mij vooral therapeutisch. Om te merken dat ik 'nog goed in de markt lig', om het gevoel te hebben 'iets' constructiefs te doen aan mijn pijn en verdriet en als spiegel om erachter te komen wat ik nou wil en zoek. Om een lijn te ontdekken in de spagetti in mijn hoofd. En weer terug te vinden wie ik ben. Verder is het natuurlijk een lekker lui en relatief goedkoop medium, waar je gewoon zonder je tanden te poetsen mee aan de slag kunt. Ideaal voor mensen met liefdesverdriet.

Ik heb de laatste 'ronde' 6 dates gehad met allemaal bijzondere mannen die ik anders waarschijnlijk niet tegen was gekomen. De 'ware' zat er niet tussen. Ik ben wel verder gekomen in mijn proces. Het waren mannen die of stoer en afstandelijk waren, of super zachtaardig, verlegen en lief. 2 kanten die ook in mij zitten en waarvan ik zelf de balans nog niet gevonden heb. Ik relaliseer me nu dat het vinden van de ware liefde in eerste instantie een reis naar binnen is. Waneer ik die balans in mezelf (terug) vind, komt het ook wel goed met de liefde. Het vetrouwen hierin goeit, al maakt het enorme verlangen en het feit dat ik er geen controle over heb me regelmatig ongeduldig.

Ik geloof wel dat internet voor mij een middel kan zijn bij het vinden van de 'ware'. Feromonen en enrgiën vinden hun weg toch wel. Of ik nou m'n foto op internet zet, naar een singlesfeest ga, erover praat met mensen, of in mijn bed lig te dromen. Je komt op je pad tegen wat je uitstraalt.
T leven is een feest en je mag zelf de slingers ophangen

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » vr 19 januari 2007, 17:03

Ik sluit me geheel aan bij Sannetje op de vorige pagina. Internetdaten is leuk en spannend, zeker voor een ontzettende taalfreak als ik ben. Mannen die écht kunnen schrijven, hebben me zo bij mijn strot. Maar dat is dan ook meteen weer het nadeel, zeker in combinatie met mijn levendige fantasie. Ik geloof dat ik gestopt ben met daten nadat ik eens een totaal waanzinnige mailwisseling had gehad met iemand, die ook nog in de randvoorwaarden voldeed aan mijn ideaalbeeld: Een Vlaming (ik ben dól op die taal), astronomie en filosofie gestudeerd, heel actief bezig met muziek en taal (als liefhebberijen dan) en die mails... Zo humoristisch, zo leuk, zo goed geschreven, en zijn foto zag er ook nog eens heel aardig uit. En toen kwam de dag van de date, en er bleef niéts van over. Ik vond hem niet aantrekkelijk, het klikte niet echt, etcetc. Ik was gewoonweg gedesillusioneerd, terwijl ik toch best een nuchter typje ben. En wat ik me op dit moment afvraag: Stel dat ik hem spontaan was tegengekomen, zonder die torenhoge verwachtingen, was het dan anders gelopen? Weet je niet, natuurlijk.

Maar dé reden om te stoppen voor mij, is toch wel de energie en de tijd die het kost. Dat eindeloze surfen in mannenluilekkerland, de mailwisselingen, de zenuwen voor een eerste date. Ik zeg niet dat ik het nooit meer ga doen, sterker nog, ik mis die tijd nog weleens. Maar momenteel zijn er veel belangrijker dingen in mijn leven.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

*zucht*

Berichtdoor gurley » vr 19 januari 2007, 18:25

ik ontmoette mijn lief in de lift :)

en ik heb er veel gesproken op het www ... er is er geenéén die kan tippen aan hem (op welk gebied dan ook) ze vielen ~bijna~ allemaal door de mand ... alleen zij die me lief zijn <geworden> heb ik in mijn hart gesloten, soms zelfs in mijn huis gelaten ... maar voor mij is er maar één ... en die zit naast me op de bank !

lief: ik hou van je ... altijd eeuwig en overal !
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 8 gasten