ik word niet goed van al dat moois

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » zo 06 augustus 2006, 1:19

Heel veel respect heb ik voor Jamie Lee Curtis (weet niet of ik dit goed schrijf).
Zij heeft zich laten fotograferen hoe ze werkelijk is. Dus zonder allerlei poespas, maar met vetrolletjes. Eindelijk iemand die ons laat zien dat we mogen zijn wie we zijn.... :)
Nou heb ik een heel lang topic gehad waarin mensen mij proberde te overtuigen dat mannen wel op dikke vrouwen vallen wordt het hier duidelijk gezegd dat het inderdaad moeilijk is voor een dikke vbrouw een mooie mnan te krijgen.
Mijn broer is getrouwd met een dikke vrouw. Al 24 jaar. En wie durft te zeggen dat mijn broer geen mooie man is die kan maar beter maken dat ie weg komt.... :roll: :evil:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » zo 06 augustus 2006, 11:29

Ja mooi hè, dat artikel met Jamie Lee Curtis heb ik gezien. Na al die jaren als fitnessgoerroe, slank en prachrtig laat ze zich nu van een andere kant zien en die is veel echter en mooier!
eL

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 06 augustus 2006, 13:08

Shazman is al jaren helemaal verknocht aan JamieLee. En hij zegt dat ze er met de jaren alleen maar mooier op wordt.

Jaaaaaa, smaak heeft ie wel, die kerel van mij. :lol:
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » ma 07 augustus 2006, 17:12

ff voor shazman, carina en mijzelf
Jamie Lee Curtis, de actrice die in haar hoogtijdagen vooral beroemd was door haar sexy lijf en rondborstigheid, laat zich – inmiddels oud en uitgezakt – bloot fotograferen. Tot groot enthousiasme van de vrouwelijke bevolking. De door haar opgerichte Dare to Look Your Age Movement trekt tienduizenden volgelingen.
ze blijft mooi, die Jamie.
Afbeelding

Afbeelding

Daphne
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 08 januari 2006, 21:48
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Daphne » ma 07 augustus 2006, 17:23

Happy !

Ik had gister al even zitten zoeken naar de betreffende foto's maar geen succes gehad.

Tx dat je d'r eentje erop zette, had ze toendertijd wel gezien maar wilde het geheugen best opfrissen.

XX
Daphne

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » ma 07 augustus 2006, 17:29

Persoonlijk word ik misselijk van die reclame's alla Dove. Niet vanwege de vrouwen die erop staan (doorgaans knappe vrouwen), maar wel de boodschap die deze reclame's meegeeft.

Ik heb al eens gelezen dat er als onderschrift stond "Dove, voor echte vrouwen". Zijn al die vrouwen die dan niet volslank (slanker of dikker dan dat) zijn geen echte vrouwen??? Of wat dacht je van "tijd voor echte schoonheid"? Nogmaals, zijn vrouwen die dikker of slanker zijn dan geen echte schoonheden?

Bovendien heeft dit nog een ander pervers effect. Deze reclame's pretenderen "normale" vrouwen af te spiegelen. Alles wat daarvan afwijkt is dus "abnormaal". Infeit doen zij nu nét hetzelfde als reclames waarin graatmagere meisjes als norm moeten dienen, alleen is nu de size ietsje vergroot.

Een ander pervers effect hiervan is dat er nu wel meer vrouwen aan deze norm kunnen voldoen, maar de vrouwen die niet aan deze norm kunnen voldoen (die nog dikker zijn dan deze in de Dove-achtige reclames) gaan zich NOG slechter voelen dan tervoren. Tervoren waren er immers een hele hoop vrouwen die niet konden voldoen aan het ideaalbeeld, nu zijn er dat veel meer. Het gevolg is dat de dikkere vrouw meer en meer mensen om zich heen ziet die wél aan schoonheisidealen voldoen (magere zoals id klassieke reclame, volslanke zoals in de Dove reclame) waardoor zij een beetje alleen achterblijft wat betreft mediatieke schoonheidsidealen. Enfin, er zullen minder vrouwen zijn die zich slecht voelen, maar de vrouwen die zich slecht voelden zullen zich nu nog slechter voelen.

Ik heb ooit in de klas een meisje in tranen zien uitbarsten vanwege enkele foto's van volslanke mensen. De boodschap was ook van "tijd voor een realistisch ideaal blablabla". De commentaar die haar tranen vergezelde was van "shit, zélfs daaraan voldoe ik niet"....

Enfin, voor wat het waard is :lol: . Diversiteit is goed, maar afkomen met nieuwe schoonheidsdogma's is weer iets anders.



(ivm die foto van Curtis: je kan toch ook een sexy foto trekken zonder photoshop , make-up etc. Dit soort foto's zijn altijd zo "naturalistisch" en anti-seksueel)
bow down before the one you serve.

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Re: ik word niet goed van al dat moois

Berichtdoor Oceann » di 08 augustus 2006, 15:43

Ik kom regelmatig met mezelf in conflict over het volgende;

Je kunt geen programma aanzetten of de Barbie's en Ken's vliegen je om de oren. Videoclips, Temptationeilanden.....
(...)
Wie herkent dit innerlijk conflict en wil er iets over kwijt. En dan graag eerlijk hoe het VOELT!
(...)
Laat je fantasie de vrije loop als je me begrijpt... kan ik er tenminste ook nog eens om lachen....

Kom op, please... De quote hierboven, daar gaat deze interessante topic over...
on topic dus en inhoudelijk a.u.b.

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » di 08 augustus 2006, 16:43

Bovendien heeft dit nog een ander pervers effect. Deze reclame's pretenderen "normale" vrouwen af te spiegelen. Alles wat daarvan afwijkt is dus "abnormaal". Infeit doen zij nu nét hetzelfde als reclames waarin graatmagere meisjes als norm moeten dienen, alleen is nu de size ietsje vergroot.
Wow AZ, zo had ik 'm nog niet bekeken. Ik ben altijd heel blij geweest met de Dove-reclames, maar inderdaad, de dames die ze nu featuren, hebben zo ongeveer mijn figuur, dus geen wonder dat ik ze tof vind. Ik blijf het natuurlijk wel een vooruitgang vinden ;), maar je hebt helemaal gelijk, als ze echt een boodschap uit willen dragen, zouden ze veel diverser moeten gaan, van graatmager tot dik.

En over het algemene onderwerp, tja, ik blijf het lastig vinden. Ja, ik vind mezelf een lekker wijf als ik goed in mijn vel zit, maar even regelmatig is het heel lastig ontkomen aan het grote ideaalbeeld. En word ik spontaan weer even jaloers op vriendinnen die kunnen eten en drinken wat ze willen, en toch hartstikke slank zijn.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » di 08 augustus 2006, 18:42

Weet je waar ik me altijd zo over verbaas?
Als je een postorderbedrijfcatalogus voor grote maten bekijkt, dan staan er altijd foto's bij van dames die, in mijn ogen, toch ernstig slank zijn.
Zelf vind ik dat nogal krom. Ik denk nl als ik een rok koop (maat 42/44) dat die me anders zal staan dan iemand met maat 38.... :?
En dat terwijl die kleding dan tot maat 52 ofzo gaat.... :roll:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » wo 09 augustus 2006, 11:03

Weet je waar ik me altijd zo over verbaas?
Als je een postorderbedrijfcatalogus voor grote maten bekijkt, dan staan er altijd foto's bij van dames die, in mijn ogen, toch ernstig slank zijn.
Zelf vind ik dat nogal krom. Ik denk nl als ik een rok koop (maat 42/44) dat die me anders zal staan dan iemand met maat 38.... :?
En dat terwijl die kleding dan tot maat 52 ofzo gaat.... :roll:
ze nemen inderdaad de slanksten van de volslanksten.... ik ken iemand die wel eens posseerde, maat 42, uh een grote maat dus. :?

Daphne
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 08 januari 2006, 21:48
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Daphne » vr 11 augustus 2006, 20:34

EK atletiek ....
die buikjes .....
echte spieren .......

Daphne beetje jaloers

Ikkebenikke
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 17:12
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Ikkebenikke » vr 11 augustus 2006, 22:20

EK atletiek ....
die buikjes .....
echte spieren .......

Daphne beetje jaloers
Maar absoluut geen tieten. Om je maar weer even met beide benen op de grond te zetten :)
geluk zit in jezelf!

Daphne
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 08 januari 2006, 21:48
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Daphne » za 12 augustus 2006, 9:18

Whahahaaah, inderdaad !!!

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » za 12 augustus 2006, 11:14

waren dat vrouwen ? :roll:

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » zo 20 augustus 2006, 10:53

Afbeelding



jammer dat ik deze mooie discussie gemist heb
maar ik moest onmiddelijk aan de poster van de bodyshop denken..
die heeft jaren lang in hun etalages gehangen


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten