hoever moet je emotie laten zien.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

hoever moet je emotie laten zien.

Berichtdoor webman » za 19 november 2005, 2:54

Hoi allemaal,
had een uur geleden een gesprek met een jongen die ik goed ken.
over waarom ik zo veel pijn en verslageheid voel omdat ik me zo vergist heb in de relatie/ vriendschap met mijn "beste vriend".
de beste vriend heeft alle emoties gezien van wat er met mij gebeurd sinds de scheiding.

hij heeft nu een relatie met mijn ex..

hij vond zelf dat je niet alles kunt laten zien omdat dat de vriendschap aantast. iemand je anders gaat bekijken. hij dacht dat dat misschien wel de deur heeft dicht gedaan. te veel emoties die zichtbaar worden ofzo.
(weet het niet precies te omschrijven)

ik vond dat dat juist de band versterkt / krachtiger maakt. maar nu begin ik te twijfelen en denk dat er een soort van waarheid in zit.

hoe zien jullie dit,
Een echte vriend mag alles zien, geen grenzen. of zijn er toch beperkingen.

empeejeetje
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 12 maart 2004, 12:57
Locatie: Haarlem

Berichtdoor empeejeetje » za 19 november 2005, 3:20

Een echte vriend.......vriendin.......

Een persoon waarbij je 100 % jezelf kunt zijn........(ook je negatieve kanten)
Een persoon waarbij je je emoties kunt laten gaan, die je laat uitpraten, die je aanhoort (al voor de zoveelste keer), die BEGRIP probeert op te brengen voor jou!!

Ze zijn zeldzaam die personen!!

Toon Herman heeft er ooit een versje over geschreven!!!

Ze zijn zeldzaam.........terwijl ik het gevoel heb.......
Dat ik er eentje gevonden heb...... :D :D :D

kuss

empeejeetje
ff niks....kzou niet weten wat!!

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » za 19 november 2005, 9:29

@webman..... voel je alsjeblieft niet schuldig het is goed je emoties te durven laten zien........het gros van de mensen kan dit helemaal niet, juist dat maakt je tot een mens!!!!

@empeejeetje .....jij hebt daarom helemaal gelijk dat deze personen zeldzaam zijn ....en ik ben blij dat jij dat gelukkig net zoals ik ook nog wel voelt en hoe!!!!

Blijf jezelf
dan weet je dat je leeft
Ook de langste reis begint bij de 1e stap.........

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » za 19 november 2005, 14:14

ik laat alles zien, wanneer de ander daar niet mee om kan gaan, is t niet een beste vriend/in.
live and enjoy

Alex48
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 02 februari 2004, 1:34
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Alex48 » za 19 november 2005, 15:50

Ik denk dat de reactie van je 'vriend' meer zegt over hem dan over jou.

De meeste mensen neigen alles vanuit hun eigen belevingswereld te bekijken. In zijn belevingswereld is het niet normaal je emoties te laten zien, terwijl jij daar blijkbaar heel anders over denkt.

Ik neig te zeggen: prijs je reik dat jij je emoties durft te delen, en jammer dat je vriend dat blijkbaar niet kan.

Maar ik denk ook: veroordeel je vriend niet al te hard. Hij heeft zichzelf niet gemaakt. Hij is zo ook geworden door ervaringen en voor hem zal het delen van emoties met anderen iets zijn dat te eng is om te doen.
Don't ask me, I'm only visiting this planet...

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » za 19 november 2005, 23:48

veroordeel hem niet om het stuk dat hij niks kan laten zien/ denk zelf wil laten zien want ooit was het beter. dat is ook de reden dat ik mijzelf heb blootgegeven. om te laten zien dat hij belangrijk is (was).
ik hoorde vandaag de uistpraak. verliefdheid maakt blind en daardoor zoveel stuk. ben bang dat dat zo is.


off topic.

veroodeel hem wel dat hij heeft gezwegen over zijn relatie met mijn ex.
vind dat hij geen ballen heeft.
of je verteld dat de relatie serieus word en er intiemere stappen staan aan te komen. (ja dat is moeilijk ja..) of je wacht af tot je vriend klaar is met het afsluiten van de relatie. dan doet het ook pijn maar ben je er wel voor hem (webman) geweest.

Ben vandaag langs geweest er stond iets van mij bij hem in huis. wilde daarmee een gesprek op gang brengen. hij liep naar boven.
heb daarna nog aangebelt en gezegt dat ik nu niet anders kan reageren zoals ik nu doe.
dat begreep hij en wenste me sterkte. de eikel. ik hoopte zo op een goed gesprek.

Hij loopt zijn lul achter na.
Ook al schijnt de zon niet, de warmte is altijd voelbaar

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » zo 20 november 2005, 0:01

ik ga met lila mee :)

lila
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 14:36
Locatie: zuiden

Berichtdoor lila » zo 20 november 2005, 20:36

hee gezellig gurley :D
live and enjoy

teigertje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 12 november 2003, 17:21

Berichtdoor teigertje » za 17 december 2005, 16:43

lila zegt het heel erg goed, ben het daar helemaal mee eens.
Een echte vriend of vriendin is zeer zeldzaam, en als je haar of hem hebt wees dan idd gewoon eerlijk en toon die emoties.
Eerlijkheid duurt nog altijd het langst.
leven is het meervoud van lef - loesje

Nathaniël
Berichten: 51
Lid geworden op: za 24 december 2005, 2:22

Berichtdoor Nathaniël » za 24 december 2005, 13:20

Het is me opgevallen dat over over het algemeen veel mensen (in onze omgeving tenminste) vinden dat een man niet mag huilen en zijn emoties niet mag laten zien omdat hij zo nodig stoer wil zijn. Zo jammer, want er zullen echt wel veel vrouwen zijn die het fijn vinden als een man zijn emoties juist wel laat zien. Mijn vrouw vindt het altijd fijn als ik met haar meehuil als ze pijn heeft. Vroeger liet ik altijd alleen mijn stoere kant zien, waardoor het op haar overkwam alsof haar pijn me koud liet. Voor ons zijn emoties een manier om iets te delen. Iemand die dat niet begrijpt en bij hoog en laag blijft zeggen dat een man alleen maar stoer mag zijn zal nooit een vriend(in) van ons zijn.
Natuurlijk hoef je niet overal om te huilen en emotioneel over te zijn, maar naar mijn idee is emoties delen alleen maar goed, in elke relatie of vriendschap.

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » za 24 december 2005, 18:02

Definitie van een vriend: Iemand die jou goed kent, maar je desondanks graag mag!
I'm a creationist... I believe man created God.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 25 december 2005, 0:58

Mooie sig jeff !

Ik heb een subtiele vriendschap met een vrouw, waar ik heimelijk een beetje verliefd op ben.
Zou ik dit laten merken dan zou ik de relatie waarschijnlijk onherstelbaar beschadigen...
Ik heb haar liever als platonische vriendin dan helemaal niet.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

webman
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 oktober 2005, 1:09
Locatie: prov. Utrecht

Berichtdoor webman » wo 28 december 2005, 0:54

ik vind nog steeds dat je emoties moet en kunt laten zien.
ik heb bij de persoon die een relatie begonnen is met mijn ex dan ook een laatste poging gedaan om de vriendschap weer op gang te krijgen. me nog 1 keer laten zien dat het allemaal pijn doet maar dat ik er wel een plekje voor vind. weet niet wat hij er van vind. weet wel dat ik blijkbaar over zijn grens ben gegaan. hij heeft geen behoefte aan de vriendschap meer er is te veel gebeurd in korte tijd.. maar denk zelf dat de complicatie van vrienschap en zijn vriending (mijn ex) daar ook met mee speelt
misschien kan of wil hij niet anders..ach leren doe je er wel van.
vriendschappen kunnen dus toch anders lijken dan verwacht.
moet nu wel zeggen dat ik niet zo snel meer mijzelf zal laten zien, maar
denk wel dat als een vrienschap goed zit dit contact vanzelf ontstaat.
Webman kijkt wel wat de toekomst brengt.. mensen blijven vreemde wezens als er verliefdheid in het spel is.

guessme
Berichten: 86
Lid geworden op: do 25 september 2003, 23:44

Berichtdoor guessme » wo 28 december 2005, 10:36

Om eerlijk te zijn geloof ik van heel zijn redenering niet veel, en wil hij van je af omdat hij voor zichzelf (en je ex) kiest. Denk maar aan de situatie dat er wat van jou in zijn woonplaats stond en hij wegloopt als je er hem mee confronteert. Laat je dus niet uit het lood slaan door deze situatie : emoties tonen kan en mag, en zoals gesteld door Lila is het geen vriend(in) die daar niet mee om kan. Alleen moet het wel natuurlijk niet helemaal uit de hand lopen, en keer op keer uitdraaien op mateloos verdriet.
Ik zou zelf nooit wat beginnen met een ex van een vriend, of toch niet in de nabije toekomst, gewoon uit respect voor hem. Ik heb in mijn omgeving al enkele gelijkaardige situaties ervaren, het is steeds confronterend, én toont de ware aard van die zgn. vriend.
Probeer er een streep onder te trekken, onder de 6 miljard mensen op deze aarde zijn er genoeg je echte vriendschap waard.

Jessie
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 07 december 2005, 1:39

Berichtdoor Jessie » do 29 december 2005, 19:58

Als iedereen wat eerlijker zou zijn over zijn gevoelens, zou de wereld een mooiere plek zijn.
Helaas kan je niet zomaar aan jan en alleman vertellen wat er in je omgaat. 'Gewone' vrienden en vriendinnen weten veel van me, maar mijn diepste zieleroerselen....? Nee.
Daarnaast heb ik twee hele goeie vriendinnen, zij staan samen op de plaats van 'beste' en daar kan ik werkelijk alles aan kwijt. Ook een mannelijke beste vriend (ja, ik ben gezegend met 3 beste vrienden...) waar ik alles aan kan toevertrouwen.
Het zal nooit tegen me gebruikt worden, nooit doorverteld, alles is veilig bij deze drie lieverds.
In een goeie vriendschap is het mogelijk om alles met elkaar bespreekbaar te maken, en eerlijk te zijn over alles wat er in je speelt. Soms is het moeilijk onderscheid maken tussen mensen die het echt goed met je menen en mensen die de vriendschap toch een tikkeltje anders zien dan jij.
Trouwens, vind ik dat je vriend het echt niet kan maken om er met jouw ex vandoor te gaan.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten