Zeggen dat ik verliefd ben?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

knop33
Berichten: 13
Lid geworden op: do 27 oktober 2005, 12:42
Locatie: noorden

Zeggen dat ik verliefd ben?

Berichtdoor knop33 » do 27 oktober 2005, 15:07

Inmiddels ben ik als bezoeker redelijk bekend met Shespot. Al een paar maanden lees ik wekelijks de geplaatste berichten met veel belangstelling en plezier. De openheid op dit forum waardeer ik zeer en heeft me nu uiteindelijk over de streep geholpen ook een onderwerp te plaatsen. (complimenten!) Eerst heb ik gelezen wat anderen over het onderwerp verliefdheid hebben geschreven en gekeken of het me hielp, maar ik merk dat ik in een cirkel begin rond te draaien en wil eigenlijk weten wat anderen gedaan hebben in een soortgelijke situatie.
Ik ben al een hele poos verliefd op een studiegenoot. Kan buitengewoon goed met hem opschieten, veel lol en gedeelde visies op van alles en nog wat. Hij bezit allerlei eigenschappen die mijn partner (14 jaar bij elkaar) niet bezit. Nu weet ik dat een verliefdheid over kan gaan door je gewoon op andere zaken te concentreren, maar ik wil deze persoon als vriend niet kwijt, dus stoppen elkaar te spreken zit er wat mij betreft niet in. Nu overweeg ik al een poosje het gewoon te zeggen, maar ik durf niet zo goed. Bang dat ik hem dan niet meer zal zien of dat het wederzijds is (er hangt wel een soort spanning in de lucht)

Zal ik 't zeggen of zal ik 't niet zeggen? Ik vind het gewoon griezelig en merk dat ik dit ook opschrijf met vlinders in m'n buik a. van spanning en b. omdat ik aan hem denk.
Ontroerd is met een lepeltje (Ted van Lieshout)

happy_me
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 25 februari 2005, 19:39
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor happy_me » do 27 oktober 2005, 18:39

Misschien belangrijk om eerst voor jezelf op een rijtje te zetten wat je verwacht als je het gaat zeggen? Denk je dan dat hij zal reageren met "oké, fijn om te weten, heb jij voor mij de aantekeningen van de vorige les"? Als je het eenmaal hebt gezegd, dan zal het nooit meer zo zijn als voorheen. Hou daar rekening mee. En je loopt een risico... Wat nu als het wederzijds is? Wat ga je dan doen? Erover praten?? *grinnik* Dan denk ik dat het alleen maar moeilijker wordt.

Heb er een beetje moeite mee dat je zegt dat je studiegenoot alles bezit wat je partner mist. Is dat niet waar het in dat gezegde over gaat, van dat groener gras... Je voelt kriebels of je bent verliefd, ken je dat verschil? Persoonlijk word ik ieder jaar weleens verliefd, maar ik sla niet aan de vergelijk met mijn eigen partner. Ik geniet ervan, het maakt mijn leven op dat moment extra boeiend en dat is het dan. Als je echt gaat twijfelen over je relatie is dat een ander verhaal, maar je kunt daar niet normaal over nadenken als je al verliefd bent.

Ik ben ook ooit verliefd geweest op een studiegenoot, we hadden beide een relatie. Ik hoefde niet te vragen of het wederzijds was, dat wist ik. We hebben er nooit over gesproken, alleen maar stiekem van elkaar genoten. Het bracht de nodige (prettige) spanning teweeg en mijn studiejaren waren eens zo plezierig! Overigens heb ik dat met een collega ook al eens gehad, bedenk ik me net. Ik word dus geregeld eens verliefd, geniet me dan te pletter en ga ondertussen verder met waar ik bezig ben met weer een ervaring rijker.

Bezint eer gij begint is hier wel op zijn plaats denk ik... Succes!
xxx enjoying life xxx

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » do 27 oktober 2005, 23:18

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.

knop33
Berichten: 13
Lid geworden op: do 27 oktober 2005, 12:42
Locatie: noorden

Berichtdoor knop33 » vr 28 oktober 2005, 9:16

Bedankt voor de reacties Happy me en rusteloze dame. Het gras is inderdaad groener aan de andere kant van de heuvel en dat steekt me. Hoe kan ik m'n partner dat nu kwalijk nemen. Hij is immers niet zo! Hij is heel open en aardig, zo aardig dat hij het prima vind dat ik een vriendschap onderhoud met een studiegenoot. Het levert af en toe alleen van die gekke situaties op, waarin ik eigenlijk alleen nog maar kan denken: ik wil je zoenen, ik vind je geweldig! Het is een heerlijk gevoel daar hebben jullie gelijk in en daar geniet ik ook van, maar het doet af en toe ook behoorlijk zeer. Ik ben niet zo'n licht ontvlambaar typje en heb een poos getwijfeld of ik het me niet alleen maar verbeelde, maar het gevoel is er nu eenmaal en het begint tussen mij en de ander (want wat hij voelt weet ik natuurlijk gewoon niet) in te staan. Ik wil gewoon met m'n huidige partner verder, dat stond voordat ik de vraag stelde eigenlijk al vast. Wat raak je kwijt, terwijl dit een hele leuke ervaring is, zoals Happy me al schreef. Maar soms komt er iets verleiderlijks voorbij, iets anders...
Het gekke is dat ik in de afgelopen veertien jaar twee keer eerder verliefd ben geweest. Beide keren heb ik aan m'n partner opgebiecht, maar dit keer heb ik de neiging niet en ik kan maar niet ontdekken bij mezelf wat nou het onderscheid is. Ik kan eigenlijk alleen maar een ding met zekerheid zeggen en dat is dat ik hem vreselijk zou missen wanneer ik hem niet meer zou zien. Dames bedankt en ik pieker nog ff verder. To be continued... :D
Ontroerd is met een lepeltje (Ted van Lieshout)

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » vr 28 oktober 2005, 22:35

Hallo Knop33!!

Het afgelopen (ruim) half jaar gebeurt mij hetzelfde als jij nu, maar dan met een collega.
Om een lang verhaal kort te houden zal ik maar liever niet in detail treden!!
Als ik alles terug kon draaien zou ik willen dat mijn collega dit alles van mij niet wist....de gevoelens waren ontzettend wederzijds....
Ook mijn partner kreeg het in de gaten en was op z'n zachtst gezegd niet blij met deze situatie.
Ik wist niet meer hoe ik met m'n collega om moest gaan, en de vriendschap die er eerst was veranderde plotseling in een hele zenuwachtige situatie, echt niet leuk!!
Ook thuis was de spanning om te snijden, jaloezie kwam er bij kijken...
Nu heeft mijn partner me 'verboden' om nog contact met m'n collega te hebben.....

Door alles eerlijk te vertellen is mijn relatie niet echt ten goede gekomen, en tegelijkertijd ben ik een hele lieve vriend kwijtgeraakt.....

Als 't me ooit weer zal overkomen bedenk ik me nog wel een keer , en nòg wel een keer ....!!!
Ik denk niet dat ik weer zo eerlijk alles op zou biechten...

Maar aan de andere kant, het is ook moeilijk om het allemaal voor je te houden....verwarrend...
Hmm, ik geloof niet dat je veel aan mijn antwoord hebt...sorry, ik kan je niet verder helpen!!

Ik wens je veel sterkte, en denk goed na...!!
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

knop33
Berichten: 13
Lid geworden op: do 27 oktober 2005, 12:42
Locatie: noorden

Berichtdoor knop33 » zo 30 oktober 2005, 12:47

Hallo Janny

Iedere reactie is welkom, ook de minder positieve. Daar was het me om te doen. Zoals al gezegd is heb je de neiging om naar alleen de positieve en leuke dingen te kijken. Ook omdat je gewoonweg niet weet hoe het zou verlopen wanneer je het hardop gaat zeggen. Ik probeer in iedergeval afleiding te zoeken en er niet te veel aan te denken. En inderdaad waar rook is is vuur: wat mis ik dan in mijn huidige relatie en praat daar maar eens eerst over. Ingewikkeled en het blijft ploeteren. Houden van is een werkwoord, dus ik moet gewoon aan de slag. Verder vind ik het al geweldig dat mijn partner me deze vriendschap gunt en het vertrouwen geeft dat ik niks zal uitspoken, dat is ook wat waard! Maar ondertussen razen de vlinders door m'n buik. En ik moet eerlijk bekennen dat ik er in het begin energie van kreeg, maar het gaat nu tenkoste van m'n humeur en m'n energie. Bedankt voor het inzicht :)
Ontroerd is met een lepeltje (Ted van Lieshout)

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » zo 30 oktober 2005, 14:35

@ knop33
Ja het is gewoon een rotsituatie....en ik ben er ook nog lang niet klaar mee....
En houden van als werkwoord....hier moet ook nog hard gewerkt worden....

Sterkte en liefs van janny.....
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » zo 30 oktober 2005, 17:00

hallo Knop

Niet altijd wil een verliefdheid zeggen dat er "iets" mis is met je huidige relatie.
Verliefdheid overkomt je wat je ermee doet is een tweede.

Probeer eerst voor jezelf uit te vinden wat het is waarom je, je aangetrokken voelt tot die ander. Oneerlijk is het om deze verliefdheid te meten aan je huidige relatie. Je partner waar je mee leeft deelt alle dagelijkse zorgen.

Verliefdheden komen en gaan.

:) sterkte

deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

knop33
Berichten: 13
Lid geworden op: do 27 oktober 2005, 12:42
Locatie: noorden

Berichtdoor knop33 » zo 30 oktober 2005, 17:40

Volgens mij ben ik gewoon geschrokken van het feit dat ik verliefd werd, wat er dan wel niet allemaal in je hoofd gebeurt! Niet te geloven. M'n love- ineterst is buitengewoon creatief en kan goed over z'n gevoelens praten. creativiteit en praten over gevoelens zijn eigenschapen die m'n vriend niet bezit. Ik neem hem dit ook niet kwalijk, alleen merk ik nu pas hoezeer ik deze eigenschappen soms mis. Praten over gevoelens kun je je aanleren. Zover was ik zelf al wel. Wanneer ik dat graag met m'n vriend wil delen, moet ik misschien ook wel het initiatief nemen. En dit kan soms aanvoelen als een gevecht waar ik knap moe van wordt. Met m'n love-ineterst bestaat dit gewoonweg niet. Het gebeurt gewoon. Natuurlijk ben ik me bewust van het feit dat hij ook negatieve eigenschappen heeft, maar een rose bril is nou eenmaal een rose bril. (Er is verder natuurlijk ook nog helemaal niks gebeurt...)
Bedankt
Ontroerd is met een lepeltje (Ted van Lieshout)

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » zo 30 oktober 2005, 18:12

Mensen hebben bepaalde functies in ons leven.. met de 1 praat je lekker, met de ander jank je fijn weer een ander is de ultieme uitgaanspartner.. en zo heeft iedereen een functie.

Tuurlijk is het mooi om positieve energie in je huidige relatie te stoppen zeker als het gevoel er nog steeds is. Ook is het een feit dat indien we verliefd worden op iemand buiten de relatie die energie er niet meer ingestopt wordt. Eigenlijk zijn mensen die in hun relatie er een verliefdheid naast hebben vaak niet meer gefocussed op hun huidige relatie en neigen naar het negatief benaderen van hetgeen wat er is.

pfeww.. ik hoop dat ik overkom :s

groetjes deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 30 oktober 2005, 23:28

Ik ben niet helemaal akkoord met wat je zegt define.
Ik merk dat net door mijn verliefdheid op w. ik meer dan ooit het positieve zie in mijn vaste partner en onze relatie nu beterdraait dan ooit tevoren... En ik vind dit erg confronterend. Het confronteert me met mezelf en het beeld dat ik had over 'de ware liefde'.

Katarine -die nog heel wat te overdenken heeft-

knop33
Berichten: 13
Lid geworden op: do 27 oktober 2005, 12:42
Locatie: noorden

Berichtdoor knop33 » di 01 november 2005, 11:09

Een positief inzicht:
Ik merk wel dat ik me verbaas over de flexibilteit van m'n vriend. Het feit dat hij geen bezwaar maakt tegen deze vriendschap en plagerig zegt:'Wel handjes boven de dekens houden" wanneer ik iets ga doen met m'n studiegenoot zegt eigenlijk alles. Hij heeft ook wel door dat er tussen mannen en vrouwen spanningen meespelen bij vriendschappen. We hebben het er ook wel over gehad. Hij heeft ook een paar keer leuke meiden ontmoed waar hij goed mee kon opschieten. Deze vriendschapen heeft hij niet onderhouden omdat hij bang was dat er iets zou gebeuren. Ik heb het altijd jammer gevonden dat hij deze vriendschappen geen plek/ kans heeft gegeven. Ik had er in ieder geval geen bezwaar tegen. Nu overkomt het me zelf en zit ik gelijk met vlinders in m'n buik :D .Ik ondervind nu aan den lijve het bezwaar wat hij indertijd maaktte tegen vriendschappen tussen de sexen. En ik hoop dat ik duidelijk over kom: Ik houd nog steeds van em, dat maakt het juist zo verwarrend.
Vraagje voor Katarine: heb je er ook over gesproken?
Ontroerd is met een lepeltje (Ted van Lieshout)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten