* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

nachtuil
Berichten: 107
Lid geworden op: di 08 oktober 2002, 1:01
Locatie: NL, dichter en dromer

Berichtdoor nachtuil » do 16 december 2004, 0:25

Hallo MikMak
Ja, daar maak je me zeer zeker blij mee! Vooral als het gestampte zijn, dat vind ik een lekkernij...
:roll:
nachtuil

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 16 december 2004, 0:47

Een poosje afkicken alvorens tussen de frisse lakens te glijden .De avond was mooi en warm . Pittig cabaret , hoge zwarte hoeden , roze rozen , pumps en strass, bass, gitaar, gelach en gelag.... .Wat teveel rook om me heen , m'n ogen prikken , gelukkig ruikt het hier alleen naar de blokken in de haard.Ik zie de stad weer langs het oranje-zwarte water glijden , de verlichting glooide purper uit ...

Mensen spelen door m'n hoofd. Ik hou inwendige gesprekken en denk , oh "wat heerlijk zou jij dit gevonden hebben" .
Nachtuil is alweer vertrokken , Mik Mak zoeft door de donkere nacht . Annne heeft z'n Hoegaerden gehad en Dimpf mijmert nog even na.

Even zie ik alle gasten hier bewegen in de spiegel , donkergoud licht , twinkelende ogen , dromende blikken frambooskleurige wollen truien . Ze glijden langs elkaar achter het gespikkeld blinkend glas . Dromen in de nacht , verlangen terwijl het leven even wacht ...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » do 16 december 2004, 1:39

Ook ik loop soms achter het gespikkeld blinkend glas...zeer mooi heb je dat hier geformuleerd Droomvlinder. We blijven mensen van vlees en bloed, met (af en toe ) twinkelende ogen , dromende blikken en alle gevoelens we mee zitten als mens. Het is mooi om mens te zijn :wink:

Ja, ik heb het druk. Mijn studie, stage, eindwerk gecombineerd met moeder, vrouw, huishoudster, student en sociaal leven. Het vraagt soms enorm veel energie om het allemaal draaiend te houden, maar ik krijg er zoveel van terug. Blije kindergezichten, blije docenten, blije mensen rond me heen. Ik zou niets zijn zonder hen.

En toch heb ik af en toe een plaats nodig voor mezelf. Tijd om energie op te doen, en eventjes aan niets denken. Dat doet het goed om naar hier te komen, om eventjes mezelf te zijn, te doen wat ik zin in heb.
Uitrusten in mijn snoezelhoekje, gewoon zijn :D

Mijn moeder blijft hier nog 2 weken, daarna mag dat terug wat meer :wink:

Ik nip nog eventjes mijn glas leeg, en zoek een warme plaats om eventjes mijn hoofd neer te leggen.

Slaap zacht forumland.
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » do 16 december 2004, 9:54

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 16 december 2004, 21:10

Kom gerust binnen RD, Afbeelding we hebben je heldere blik en scherp observeringsvermogen al zolang gemist.

De hele kroeggemeenschap is inge-ent tegen virussen, virtueel en nite-virtueel.
Knuffel iedereen naar hartelust en laat je snot en kwijl heerlijk over onze wangen stromen. Hoest naar hartelust de longen uit je lijf en transpireer het edel vocht uit al je porien. We lachen erom .
Zuster MikMak tovert het weg Afbeelding als het desalniettemin doorstroomt en zuster Januce heeft de anti-griep spuit al in de hand Afbeelding . En Organic heeft nu ook een spoedcursus jongleren gedaan, zodat hij het in oogwenk kan doen verdwijnen. Afbeelding

Ik kom, ik kijk en ik keur goed.

Annne

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 16 december 2004, 23:05

:lol: Je bent wel weer op dreef, Annne. Es even kijken of ik die ballen hoog kan houden.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 16 december 2004, 23:10

Eeh, Organic, ik zie er maar 1 :roll:

Dimpf :wink:

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » do 16 december 2004, 23:17

ik kijk even om de hoek van de deur
het leven gaat gewoon door
ook hier
en gelukkig maar

we zijn van "verslagen, boos en verdrietig"
nu beland in "handelen"

onbegrip en verbazing
dat horen we steeds
veel steun
lief

we gaan door
hier komt niks tussen
dus neem een borrel
op ons
en op jezelf
:-)

femme

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 16 december 2004, 23:19

Eeh, Organic, ik zie er maar 1 :roll:

Dimpf :wink:
Met eén bal kun je je vaak nog heel goed redden, Dimpf! :P Tja, je weet hoe het is met die spoedcursussen, haastige spoed.......:wink:

Mm, dat bericht valt wat ongelukkig samen met Femme's inbreng. Ik drink met je mee. Maar met mate, mezelf kennende (op dat punt).

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » do 16 december 2004, 23:56

cheers organic
ik schenk
vanavond
met mate
:-)

femme

nachtuil
Berichten: 107
Lid geworden op: di 08 oktober 2002, 1:01
Locatie: NL, dichter en dromer

Berichtdoor nachtuil » vr 17 december 2004, 0:04

Toen nachtuil er wat ziekjes bijliep
heeft Januce hem ingeënt tegen de griep.
Sindsdien verdraagt hij de winter weer
en vliegt hij vol trots als een heer.

Ik krijg nog een rare vogeltic
door de ballen te volgen van Organic.
Jongleren is oud gedaan,
vertel dat maar aan de haan.

Wie wil me nu even masseren,
en mijn gewrichten smeren?
Ik vraag wel wat onderhoud
al ben ik nog niet zo stokoud.

nachtuil

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » vr 17 december 2004, 0:16

Op jullie, Femme, veel succes in deze strijd!

Dimpf

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » vr 17 december 2004, 0:57

ik schenk nog een laatste ronde...
dan mag iemand anders het overnemen

en ik rol mijn bed in
op zoek naar een warm plekje
:-)
en die is er
vast en zeker

femme
-eventjes barmevrouw-

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » vr 17 december 2004, 1:12

Ga maar lekker even bijkomen, Femme, ik hou wel de wacht.

Afbeelding

Gelukkig zat de Hoegaarden bij een andere zending, Annne, maar Grolsch wordt hier voorlopig niet meer geschonken zoals jullie zien.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 17 december 2004, 1:25

Yesssssssssss, ik mag weer eens achter de bar. Dank je Femme, je bent een geweldige barmadam, maar neem er nog een van mij. Ik heb nog een heerlijke rode Chileen open staan. Afbeelding Hoe langer je wacht, hoe warmer het bed wordt en hoe lekkerder het lijf om tegen aan te kruipen. Hij zal kirren van genot als je met je koude pootjes zijn warme buik vast gaat houden.

Ga de strijd aan maar warm je eerst nog aan elkaar. Ondertussen pak ik de schaaltjes met nootjes van onder de toog.En ik zet de tap nog eens open. Heerlijk Organic neem deze schuimkraag stevig vast en laat hem weer naar binnen glijden. Jeanne, hier is je kop groene vlierbesthee. Nog iemand? Ha MikMak, ik schenk je subiet een pittig eigenbereid drankje. Je zult dan veel beter kunnen vliegen. En Droomvlinder, eindelijk maak ik voor jouw een sprookjescocktail. Afbeelding Januce, neem deze koppige Chileen ook maar. Uit de wijnstreken aan de voet van de Andes. Afbeelding Je weet niet wat het met je doet. Heeee, daar is ook Dimpf. Wat mag ik voor jou inschenken? Wat zeg je? Tonic????????? Dat hebben wij hier niet. Nou ja niet meteen kwaad weglopen Afbeelding . Ik zoek wel een ander zoet drankje.

Proost allemaal, op ons en She

Annne, wouldbe barman


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten