* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 24 november 2004, 7:24

Oef , gelukkig staat het koffieapparaat paraat .Heel even een pause . Vanmorgen in de spiegel gezien dat ik het vege lijf dringend moet aanpakken en wat minder aan de pc hangen . Toch is het hier zo leuk , maar het ene sluit het andere niet uit , leven is boeidend toch , alleen een kwestie van ( af en toe ten minste proberen ) doseren ( hmm )

Er hangen enkele guitige foto's aan de wand . Ik herken Dimpf en glu en ja zowaar Peter Tilburg ook . Vreemd Ifje zie ik niet , ik moet dringend wat bijlezen . Jammer van Amsterdam , ik zie dat het weer pittig was met overheerlijke contacten . Ben wel blij dat iedereen het weer zo goed had want het zijn stuk voor stuk uitzonderlijk lieve mensen allemaal .

Nu moet ik nog wat mijmeren in m'n blikje tussen de blikjes ...

Even terug naar huis voor een turbobadje en een opknapsessie , zucht , wie verkoopt me nog wat bijkomende energie ik zou graag nog wat meer in het leven bijten .

(Januce , welkom in dit warme hoekje , blij je te zien )
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » wo 24 november 2004, 9:24

Ik klim op de mij zo vertrouwde zetel en grijns. Je weet het al barmadam. Ja ook voor de dame naast me. Hoe heet je ook al weer?
Gizem is de naam.

Ik kom hier niet zo vaak, maar op die sporadische momenten dat ik even om het hoekje kom kijken, realiseer ik me telkens weer dat dit een plekje is waar je zuinig op moet zijn. Een plekje waar je echt even tot rust kunt komen na een lange vermoeide dag en een nacht waarin er meer door je hoofd gaat dan je lief is.
Bedankt Annne voor je drankje!
Heerlijk, dat je even mijn klankbord wilt zijn!

Gizzy die soms even die rust nodig heeft.
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » do 25 november 2004, 1:04

Dank u wel Droomvlinder!

Brrr, het is hier binnen wel niet echt warm he, zal ik maar vlug wat meer hout in ons openhaard leggen, het is buiten aan het vriezen dus dat mag wel.
Ik hou daar enorm van, zo’n openhaard, het horen en zien van de vlammen…zalig is dat.
En dat samen met een tas glühwein. Puur genieten :P
Afein, zal ondertussen dicht bij de vuur ff verder werken aan mijn thesis. alhowel dat dat niet echt genieten is :roll:

Afbeelding
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 25 november 2004, 1:10

O wat heerlijk dat vurig brandende haardje!
Mijn hoofd voelt zo zwaar, m'n spieren doen pijn en ik heb niks gedaan vandaag. Eigenlijk alleen geslapen.

Niet slim, want nu is die slaap dus ver te zoeken.

Maar gelukkig kan ik hier bij de haard rustig zitten en luisteren naar het gekabbel van de gesprekken om me heen. Ben te duf om mee te praten, maar geniet van het gezelschap.

xx
MikMak

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 25 november 2004, 1:27

Een glaasje gluhwein, een warm-gloeiend haardvuur, buiten een heldere hemel en binnenin mij de naklank van prachtige piano-muziek. Wat een wondere wereld - met dank aan... nee, dat is mijn geheimpje.
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » do 25 november 2004, 2:13

ff mijn neus buiten steken…brrrrrr, het is nog steeds kou ja
Mooie sterrenhemel inderdaad, met een heel mooie maan (bijna volle..)
En dan effkes stilstaan bij het feit dat we eigenlijk, feitelijk, blij zouden moeten zijn dat we lekker warm binnenzitten.

En dat we in een lekkere warme bed kunnen gaan slapen als we dat zouden willen (S’nachts he MikMak :wink: )
(Tenzij je ziek ben natuurlijk, of gewoon zin hebt om effkes te rusten, of daar iets anders dan slapen zou willen doen, of je een nieuwe bed heb die dringend eens moet uitgetest worden natuurlijk, of een oude, die je moet testen of hij nog ff kan meegaan, of, of, of…dit geheel terzijde natuurlijk…) :lol:

Bon, het wordt laat, en ik begin onzin uit te kramen dus. Tijd om met mijn werk (thesis) te stoppen (alles is goed om uitstel te zoeken)
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Afscheid

Berichtdoor organic » do 25 november 2004, 10:23

Fijn dat je het hier zo naar je zin kunt hebben, Gizem. Griet Titulaer zul je wel niet bedoelen, Dimpf(?)

M'n tijdelijke gezelschap, het katten stel, is vertrokken. M.n. de roodbruin gekleurde (ook de ogen, wat bijzonder blijkt te zijn) was hier gehecht geraakt. Op het laatst overnachtte hij hier ook. De buurvrouw vroeg zich al af waar die katten toch bleven. De laatste avond was ie nogal baldadig. Zou zo'n kat iets voorvoelen? 's morgens liep ie de slaapkamer in, om door het slaapkamerraam naar buiten te verdwijnen, waarbij hij nog even uitzij keek in mijn richting. Het leek een beetje op een afscheid. Zal de vensterbank met hun pootafdrukken maar eens gaan schoonmaken. Dit was niet de eerste keer, dus, wie weet, krijg ik nog eens weer zulk bezoek, met al die door mijn tuin trekkende poezen en katten.

Mm, doet me meteen realiseren dat ik Werdandi en Jeanne al een tijdje mis.

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 25 november 2004, 12:44

Vanmorgen moest ik ijs krabben om door de ruiten van mijn oude vertrouwde vervoermiddel te kijken.
En toch had het iets om in het donker dit klusje te klaren.
Bij de meeste huizen in de straat was het nog donker, hier en daar zag ik een klein lichtpuntje vanuit het slaapkamer- en/of badkamerraam.
Het is donker en koud als ik begin aan mijn dagelijkse route, maar ik heb er zin in.
Ik ben vroeg klaar en steek nog even mijn neus om de deur van de kroeg.
Rustig hier!
Het haardvuur is zwak en als ik er niet snel iets meer hout opgooi gaat het langzaam uit.
Toch wel vervelend dat er niemand is. Ik had zo graag even mijn verhaal verteld aan iemand.
Ik stook het haardvuur weer lekker op en nestel me in de grote stoel naast de haard.

Een dubbelgevoel heeft zich van mij meester gemaakt.
Mijn huisje is verkocht! Ik zou blij moeten zijn, maar het is een wirwar van gedachten in mijn koppie.
Na 43 jaar in deze stad te heben gewoond ga ik weg, weg van hier en begin een heel nieuw leven elders.
Hoe zal mijn toekomst eruit gaan zien? Ik weet het niet.
Misschien zwakt het allemaal wel wat af door het verstrijken van de tijd.
Maar nu zit ik er nog middenin. Er moet zoveel geregeld worden!

Langzaam zakken mijn oogleden naar beneden en val ik in slaap, naast het haardvuur in de grote stoel.

Laat me maar even, ik heb het schijnbaar nodig!

Giz even moe!
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 25 november 2004, 13:01

Zachtjes strijk ik slapende Gizem over haar haar.
Ik weet zo goed hoe je je voelt.

Ooit heb ik tranen met tuiten staan huilen, omdat mijn zaak zo ongeveer werd afgebroken tbv een aanzienlijke verbouwing.
Nog altijd kijk ik vol weemoed naar het huis waar ik mijn jeugd heb doorgebracht.
Ik moet er ook niet aan denken dat mijn ouwe, trouwe autootje ooit vervangen zal moeten worden.
Het nieuwe wacht lonkend, maar het oude achterlaten gaat je toch aan je hart.

Maar Gizem, het nieuwe zal ook zo de moeite waard zijn. Dus "go for it"

xx
MikMak

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » do 25 november 2004, 22:49

wat een avond
de hele dag was er de mist
de kou
en nu
warmte
heerlijk gegeten
nagenieten van een bijzondere dag
op het werk
nu nestel ik me in een hoekje op de bank
en geniet
kijk en zie dat het allemaal rustig doorgaat
ook als ik er even niet ben
ik laat een berichtje achter
voor een ieder die meeleeft
het gaat goed
met ons
-wat klinkt dat heerlijk, ik herhaal het nog eens... ons...-
en we zijn sterk
medic heeft nog wat noten te kraken
maar hij kan het...
het komt goed
ondertussen
genieten
ik ontkurk een heerlijk flesje wijn
kom aanschuiven
en genieten
van een heerlijk vuurtje
morgen weer een dag
maar nu even NU

liefs femme

Angelofmercy
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 04 oktober 2004, 17:36
Locatie: Noordholland

Berichtdoor Angelofmercy » do 25 november 2004, 23:01

Hmmm doe mij maar een borrel,
ik doe mijn jas uit en kom er gezellig bij,
verbazingwekkend hoe helder mist kan zijn,
een grote muur van reflectie,
heerlijk om achteruit zittend na te denken en reflecteren op de dingen die zijn geweest.. en die komen gaan,
sommige mensen kunnen zelfs op de meest heldere dagen dingen niet goed zien, alsof zij hun eigen mistige wereld hebben gecreeerd,
ik laat ze maar in hun eigen waarheid voort kabbelen,
ik laat het aan de wijze heer, of dame, van het gerecht om te bepalen wat nu werkelijk waar is, in de volle overtuiging dat voor hun mist niets anders is dan nevel, geen sluier, geen masker, maar gewoon nevel.
Ik ben helder, onverborgen, oprecht en met goede bedoelingen,
ik laat het...net als de mist van vandaag... over mij heen komen in de wetenschap dat er altijd wel weer een dag zal komen dat er voor een ieder meer zicht zal zijn dan zij nu beseffen.
Kom laat ik eens gek doen, een rondje van mij, proost! op vrienden, mogen zij allen hun eigen helderheid ontdekken, en op de ietwat mindere "vrienden" ..mogen zij....hun eigen borrel betalen.


Angelofmercy for those who deserve it.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » vr 26 november 2004, 0:13

Cheers Femme en Angel. Goed te lezen dat het met jullie samen zo goed gaat!

dus cheers..... op jullie samen!


xx
MikMak

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 26 november 2004, 0:22

Is hier een feestje? Neem me mee in het gejoel. Geen geroezemoes meer, maar luid gekrakeel rond de terugkomers. Goed dat het jullie goed gaat. Positieve geluiden kunnen we niet genoeg krijgen hier.

Laten we klinken op hun geluk en de weg die ze gaan. En proost op heb die even hun winterslaap doen.

Barmevrouw schenk mij de lekkernij van Angel en Femme. laten we het op een slobberen zetten.

Psssst, Organic met Jeanne heb ik onlangs nog een tete a tete gehad. Het gaat haar goed. Werdandi slaapt in haar hol.

Annne, feeestelijk gestemd

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » vr 26 november 2004, 1:00

Na 43 jaar in deze stad te heben gewoond ga ik weg, weg van hier en begin een heel nieuw leven elders.
Hoe zal mijn toekomst eruit gaan zien? Ik weet het niet.

Laat me maar even, ik heb het schijnbaar nodig!

Giz even moe!

Elke stap maakt niet waar naar toe, of waarheen ........is uiteindelijk toch een stap naar jezelf, want met dat je risico's legt, .............verleg je ook je eigen grenzen, en daar door voel je nog meer wie je bent,............. en waar je staat.
Gooit een stukje hout op het vuur voor Giz!
Alles komt goed!
Lana nu echt slapen!

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » vr 26 november 2004, 1:45

psssst Annne...daar wordt ik zowaar even wakker van :) ...(al was ik al even door het muziekdeurtje naar binnengepiept, Organic...een synchroon moment?)...ik kom letterlijk even uit mijn warme holletje voor een klein moment van slapeloosheid, ook om nog even een glas hete citroendrank te nemen en dan op naar de volgende ronde van verkoudheidsverjagende warme slaap.
Het snel naderend weekend fluistert al fijne beloftes en die laat ik niet graag verstoren door een ongewenste griep..het extra blok hout op het vuur helpt goed...ik hoop ook Gizem, veranderingen kunnen soms zo onzeker maken...wat brengt het... warm je maar aan de woorden hierboven.. 'alles komt goed' ..

het laatste slokje warmt mijn hoofd en lijf, dus...
..
werðandi kruipt weer lekker in haar hol


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten