Altijd gedacht dat het onzin was die midlife crisis

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Altijd gedacht dat het onzin was die midlife crisis

Berichtdoor Amada » zo 12 augustus 2007, 15:15

Altijd gedacht dat het onzin was die midlife crisis.

Maar ik ervaar nu ook dat een deel van mijn identiteit was opgehangen aan mijn aantrekkelijkheid naar mannen. Nu ik tegen de 40 loop, ga je toch zien dat het fysiek minder wordt. Een rimpeltje, vetrolletje, het wordt allemaal wat minder strak. Lang denk je zelf nog dat je jong bent. Maar zo ondertussen moet ik toch echt erkennen dat ik niet meer kan tippen aan de dames die op tv voorbij huppelen.

Een vastgelopen huwelijk erbij en huppakee daar is hij dan: de midlife-crisis. De troost van samen oud worden en dat het niet geeft dat we ouder en slapper worden is er niet meer. ik voel me een beetje oud en afgedaan. Geen kansen meer op een mooie liefde.

Geen commentaar dat het allemaal onzin is graag. Rationeel weet ik dat ook wel. Maar wie herkent het gevoel? Wat heb je eraan gedaan?

Speelt het voor mannen ook? Of toch minder? Zit het nu gewoon tussen míjn oren of worden we toch een beetje geindoctrineerd door het bombardement van slanke, jonge, sexy dames in de media?

En nee, ik ben niet depressief, niet geobsedeerd maar soms heb ik er even last van.

Amada

The Earth Intruder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 02 juni 2007, 13:07
Locatie: geband

Berichtdoor The Earth Intruder » zo 12 augustus 2007, 15:28

Mooi topic, vind het dapper van je dat je dit durft te (h)erkennen, de meesten hier denken dat ze er mooier op worden met de jaren :shock: . één vraagje slechts... waarom zet je dit in de kroeg :?:
I am The Earth Intruder, i am The Sharp Shooter

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 12 augustus 2007, 15:48

. één vraagje slechts... waarom zet je dit in de kroeg :?:
In de kroeg kan je het overal over hebben toch? En erover lachen ook nog. Het had in in 'over erotiek' gekund. Misschien beter.

The Earth Intruder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 02 juni 2007, 13:07
Locatie: geband

Berichtdoor The Earth Intruder » zo 12 augustus 2007, 16:53


In de kroeg kan je het overal over hebben toch? En erover lachen ook nog. Het had in in 'over erotiek' gekund. Misschien beter.
Tuurlijk wel, versta me niet verkeerd, vind het in tegendeel te waardevol om hier tussen die hoop nonsens te gooien...
I am The Earth Intruder, i am The Sharp Shooter

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » zo 12 augustus 2007, 16:53

Sporten kan soms dat midlife gevoel tegen gaan. Je voelt je beter, de vetrolletjes worden minder en ja je krijgt meer zelfvertrouwen. En ook je frustratie kan je daar op een gezonde manier afreageren.
En na een tijdje zal je zien, het zelfvertrouwen straalt weer van je af. En nee je hoeft niet meer te concureren met slanke, jonge blommen. Nergens voor nodig.

liefs dholak
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 12 augustus 2007, 17:10

Sporten kan soms dat midlife gevoel tegen gaan. Je voelt je beter, de vetrolletjes worden minder en ja je krijgt meer zelfvertrouwen. En ook je frustratie kan je daar op een gezonde manier afreageren.
En na een tijdje zal je zien, het zelfvertrouwen straalt weer van je af. En nee je hoeft niet meer te concureren met slanke, jonge blommen. Nergens voor nodig.

liefs dholak
Dholak, je hebt vast helemaal gelijk. Zucht. :(

Ik ben nog steeds op zoek naar een manier van sport die ik léuk vind zodat ik niet na een tijdje afhaak omdat ik het zo'n opgave vind.

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » zo 12 augustus 2007, 17:21

Stap gewoon eens binnen bij een leuke sportschool. Je hebt daar de mogelijkheid om proeflessen te volgen.
Groepslessen, of gewoon op je zelf. Net wat je het leukst lijkt om te doen.
Zelf vind ik het heerlijk om cardio training te doen, en af en toe stoei ik wat met gewichten. Net waar ik behoefte aan heb. Ook ben ik begonnen met een looptraining, vind dit fijner om dat op de loopband te doen dan buiten.
Aktie ondernemen is al een heel goed begin. Gewoon rondkijken wat jou het beste ligt

dholak die ook vandaag lekker heeft getrained en een heel lekker en fit gevoel heeft overgehouden :lol:
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » zo 12 augustus 2007, 17:31

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op wo 25 maart 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » zo 12 augustus 2007, 17:40

Serendipity ik ben ook echt geen 30 meer :wink:
Dat rollercoaster gevoel heb ik ook, geloof me niets menselijks is me vreemd.
Ook mijn huwelijk is gestrand, dus ook dat gevoel herken ik maar al te goed. Het stukje sporten is juist een steun in de rug. Ook je hormonen werken dan een stukje beter. En de punten die jij opnoemde van zorg voor jezelf, vriendelijk de wereld tegemoed treden helpen ook allemaal.
De kwaaltjes, tja zelf heb ik reuma, ook niet te onderschatten hoor. Maar ik zet toch door, leg mezelf een stukje dicipline op. Juist door te sporten worden ook kwalen,of kwaaltjes een stuk minder.

liefs dholak
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 12 augustus 2007, 17:45


Wel heb ik gemerkt dat als je schouders recht, de wereld met een vriendelijke blik tegemoet ziet en gewoon de mensen gedag zegt op straat of een praatje aanknoopt in de winkel bijvoorbeeld dat je positiviteit uitstraalt en dan merk je dat je wel degelijk nog aandacht hebt. Dat er hier en daar weer een flirt is met een man. En dat is dan weer goed voor je zelfvertrouwen.
Dat is zeker waar, ik heb ook gemerkt dat dat werkt. Wanneer ik uitstraal dat ik ertoe doe krijg ik dat ook terug.
Maar wat me stoort: waarom heb ik die bevestiging nodig? Waarom kan ik niet gewoon blij zijn met mezelf, los van wat anderen van me vinden?
Als mens lukt me dat ook wel, ik ben best tevreden met wie ik ben en wat ik bereikt heb. Maar mezelf ervaren als aantrekkelijke vrouw lukt me niet. Nu moet ik toegeven dat dat mijn hele leven al een moeilijk punt is, ik heb het nooit geloofd als iemand me aantrekkelijk vond. Dus misschien heeft het wel minder met de midlife-crisis te maken als ik denk.

Amada

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 12 augustus 2007, 17:47

Ik ben nog steeds op zoek naar een manier van sport die ik léuk vind zodat ik niet na een tijdje afhaak omdat ik het zo'n opgave vind.
Als je die dan gevonden hebt, wil je het mij dan laten weten. :roll:

Ik weet ook heus dat sport gezond is maar om nu te zeggen dat sporten helpt tegen een midlife crisis...nee dat gaat me even te ver.
Gelukkig ben ik niet de enige. Ik voel me gesteund. 8)

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 12 augustus 2007, 17:51

Stap gewoon eens binnen bij een leuke sportschool. Je hebt daar de mogelijkheid om proeflessen te volgen.
Groepslessen, of gewoon op je zelf. Net wat je het leukst lijkt om te doen.
Zelf vind ik het heerlijk om cardio training te doen, en af en toe stoei ik wat met gewichten. Net waar ik behoefte aan heb. Ook ben ik begonnen met een looptraining, vind dit fijner om dat op de loopband te doen dan buiten.
Aktie ondernemen is al een heel goed begin. Gewoon rondkijken wat jou het beste ligt

dholak die ook vandaag lekker heeft getrained en een heel lekker en fit gevoel heeft overgehouden :lol:
Bedankt voor het meedenken. Maar ook in de sportschool ben ik al geweest. Bodypump, steps, cardio, gedoe met apparaten, whatever. ik voel me een slappeling maar toch is het zo: ik hou het niet vol. Zeker niet in de winter. Donker, koud, moe, hard gewerkt, en dan nog de deur uit om te sporten? Ik zou eigenlijk gelijk na mijn werk doormoeten, dan zou het nog wel gaan. Maar dat wil ik mijn gezin weer niet aandoen.

Ik denk echt dat het niet vol te houden is als het niet léuk is.

Amada

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » zo 12 augustus 2007, 17:59

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op wo 25 maart 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » zo 12 augustus 2007, 18:43

Ik herken het heel erg goed.
Ik wordt dit jaar 40.
Mijn oogleden gaan hangen, rimpels verschijnen en verdwijnen niet meer.
Vetrolletjes zetten zich vast in mijn middel.
Er verschijnen rare dingen boven mijn knieen en alle pondjes die eraan komen gaan er opeens niet meer zo makkelijk af.
Dingen aan mijn lichaam verslappen, en die lange nachten die ík eerst maakte, dat red ik niet meer.
Vlekjes en plekjes komen op mijn lijf..
Ik wordt er onzeker van weet je dat, ik vind mezelf ook niet meer zo aantrekkelijk, maar he als je het zelf al niet vind, wat verwacht ik dan van een ander.(negatief zelfbeeld straalt over op een ander) en dan wordt ik pas 40.. :?
Soms is het best lastig, maar ik probeer wel keihard aan mijn zelfbeeld te werken, want als je wat ouder wordt mag je er ook best zijn!!

Gr. Mas.

The Earth Intruder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 02 juni 2007, 13:07
Locatie: geband

Berichtdoor The Earth Intruder » zo 12 augustus 2007, 19:17

Ik zal het nog eens herhalen, dit wordt een schitterend topic :wink: .
I am The Earth Intruder, i am The Sharp Shooter


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten