De virtuele wereld gebruiken in je relatie.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

De virtuele wereld gebruiken in je relatie.

Berichtdoor Mélixande13 » ma 06 februari 2006, 15:11

Eerst even een paar quotes die mij aan het denken hebben gezet de afgelopen week en mij aanleiding geven tot dit topic:

Van Dimpf:
Een virtuele relatie is een relatie die ergens aanhaakt aan de fysieke wereld. De fysieke wereld, de IRL, wordt ook wel omschreven met: de geactualiseerde, feitelijke of verwerkelijkte wereld, zoals je in allerlei psychologische theorieen de term 'verwerkelijkt' tegenkomt.
De virtuele wereld kun je begrijpen als: potentieel, een wereld van mogelijkheden. De virtuele wereld is zo groot als je voorstellingsvermogen......

.... beide werelden hebben connecties met elkaar. De geactualiseerde wereld draagt de virtuele mee. De feitelijke wereld is de plek van toetsing van de virt-wereld, en tegelijk wordt die feitelijke wereld gevoed door die andere, die onzichtbare.

...het vraagt het nodige inzicht om die twee werelden te handlen, om heen en weer te stappen van de ene naar de andere omgeving, om ze elk naar waarde te schatten en ze in je eigen leven in balans te houden....



Van Iago:
En het gekke is, dat hoe langer we ermee bezig zijn, hoe meer we ons bewust zijn van hoe waardevol het is wat wij samen hebben. We kunnen vrijuit praten, hardop zeggen wat ons dwarszit zonder dat er meteen een beerput open getrokken word, kennen elkaar goed genoeg om te weten dat je sommige zaken beter per brief, mail, of zelfs MSN kan bespreken. Commentaar wordt niet meteen als verwijt opgevat, we hebben start- en stopwoorden als we merken dat het te hard gaat, en bij ons werkt het



...

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » ma 06 februari 2006, 15:18

En dan nu mijn twijfel..of noem het mijn vraag.
In het begin van onze relatie hadden wij (mijn lief en ik) enorm veel contact via mail en msn en sms.
Dat was deels ingegeven door de omstandigheden maar daarnaast zijn we ook allebei een beetje IT-freak en dan krijg je dat natuurlijk :wink:

Het gebeurde heel vaak dat we gezellig een uurtje of wat in de kroeg zaten te kletsen en dan bij thuiskomst (ieder in eigen huis) daar virtueel vrolijk mee verder gingen en vervolgens ook weer een soort van commentaar uitwisselden op dat voorafgaande uurtje in de kroeg.

Bijvoorbeeld op msn:
A:"Wat keek je kwaad toen ik dat zei".
B:"Keek ik kwaad ? ik was me daar niet van bewust, ik moest aan iets denken, ik was bezorgd" etc.
A:"Waar dacht je dan aan?"
B: Ik dacht aan "..."
etc etc etc etc

Uren lang wisselden wij op virtuele wijze enorme hoeveelheden “innerlijke informatie” uit van complimenteuze gedachten, al of niet erotische liefdesverklaringen, diep filosofische kwesties, kleine en minder kleine irritaties, verborgen wensen, idiote ideeen, tot aan duistere gedachten....you name it..wij hadden het er over.

Op deze manier leer je elkaar enorm snel en intensief kennen. Op deze manier blijft je altijd een redelijk kort lijntje openhouden naar de innerlijke belevingswereld van de ander. En ook de erotiek kan er inderdaad zeer weelderig door bloeien!

Uiteindelijk is dit verwatert tussen ons. Grotendeels omdat ik er op lange termijn mentaal erg moe van werd. Voor virtueel contact is veel tijd nodig. Je zit veel stil. Je wordt er enorm door in beslag genomen, het dicteert het ritme van je leven . Je gaat 2 levens leiden…. een virtueel leven en een stoffelijk leven
Ik had gewoon simpelweg geen zin meer om de godgandse tijd voor dat scherm te zitten. Virtueel contact kleeft je gewoon vast aan je computer, leuk voor een tijdje maar genoeg is genoeg.

Wat gebeurde is dat we steeds minder gingen communiceren. En dat we elkaar ipv meer steeds minder lijken te kennen.
Het gaat mij redelijk makkelijker af om mijn innerlijke ziel en zaligheid op tafel te leggen in een gesprek met oogcontact. Hij heeft daar veel meer moeite mee en dat werkt voor mij besmettelijk. Ik merk dat ik daardoor ook geremder word en waarschijnlijk besmet ik hem daarmee ook weer terug. Hoe dan ook het word steeds lastiger merk ik.

Ik vind het erg naar om te denken dat dat uitwisselen van onze innerlijke gevoelens ons alleen zo makkelijk lukt wanneer het virtueel is. Het geeft mij een beetje een bijsmaak… wat je me niet recht in mijn gezicht durf te zeggen hoef je me ook virtueel niet te komen vertellen. …zoiets in die trant …even recht door de bocht bot gezegd hoe dat dan smaakt.

Wat daar ook een belangrijke rol bij speelde was het feit dat ik steeds vaker het gevoel kreeg dat ik irl bij hem was en dat ik straks, later op de dag, wel de "evaluatie" zou krijgen en dan wel te horen zou krijgen wat hij werkelijk dacht op dit moment. Want ja..hij is iemand die altijd even tijd nodig heeft om te zeggen wat hij op zijn hart heeft.

Aan de andere kant.. wat is er mis mee eigenlijk? Ik begin nu te twijfelen naar aanleiding van bovenstaande postings van Iago en Dimpf.

De intimiteit die wij virtueel gedeeld hebben is als het ware een reservevoorraad … er zijn stellen die in geen 20 jaar zo in elkaar ‘ziel’ kijken als dat wij dat nu al virtueel gedaan hebben. Die reservevoorraad af en toe aanvullen is natuurlijk geen slecht idee.

Ik vind het idee van een virtuele wereld al in de tijd van de Grieken een ander licht werpen op mijn eigen (voor)oordeel. En de gedacht om msn, mail etc te zien al een hulpmiddel bij het aanboren van netelige kwesties zonder het risico te lopen dat er een beerput open gaat… hm… zo had ik het nog niet bekeken!

MAAR….
Hoe doen jullie dat dan Iago? Wanneer besluit je te gaan msnen/mailen/schrijven? Word je daar dan ook niet pissig over wanneer iemand je niet wilt aankijken wanneer hij/zij iets te zeggen heeft. (want zo interpeteer ik het altijd een beetje bijmijzelf)
En hoe gebruik jij het virtuele in je relatie met je man Dimpf?
En anderen… ? Wie communiceert er virtueel met zijn/haar eigen partner (dus geen internetliefde etc).
Hoe gebruik je mulitmedia positief in je relatie op termijn (behalve voor erotiek)

Vragen vragen vragen…

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » ma 06 februari 2006, 16:08

:shock:
Sjee, dan had ik liever dat je me belde :lol:

Even kijken hoor...

Wij zijn natuurlijk in het stenen tijdperk begonnen. Toen had je nog van die hele grote zwarte CD's en zo.
Dus we raakten pas later digitaal in de weer. We schreven wel eens brieven, maar daar maakten we eigenlijk nooit echt een gewoonte van..
Dan bleek er toch wel veel onuitgesproken te blijven.
Toen ging ze een tijdje geleden een paar weken herstellen in een land, hier ver vandaan. En toen konden we eigenlijk alleen maar sms'en. En dat werd al gauw hitsig natuurlijk, en er werden zaken geopperd waarvan ik dacht... huh??

Thuis wilden we er over doorpraten, maar dat bleek dan toch lastig. Ondertussen wel op het net, en omdat ik door mijn werk nogal eens van huis ben zijn we mailend contact gaan houden. Vervolgens werkte ik thuis, ik boven op de PC, zij beneden en daar begon het MSN'en....

Goed, tot zover de beeldvorming...

Op erotisch gebied?
Ik ben iemand die zich aan afspraken houdt. Dus als ze aangeeft iets niet prettig te vinden, zeur ik daar niet over en begin er ook niet meer over.

Dan blijkt vaak dat je het toch verkeerd begrijpt. Het is voor mij best ongemakkelijk om tijdens de koffie 's morgens bijvoorbeeld te vragen: O ja, lief, vind je het nu wel of niet prettig als ik in je gezicht klaarkom? Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dan vraag ik dat liever in het donker, of via MSN. :P
Misschien vreemd, maar bij ons werkt het...

Op ander gebied?
Ik kan enorm piekeren. In gesprekken kom ik er wel eens niet helemaal uit wat ik bedoel, en onder andere hier op het forum ontdekte ik hoe confronterend het kan zijn om zaken op te schrijven, of neer te typen in dit geval.
Dus met zaken die diep gaan kan ik gaan zitten schrijven. Dan heb ik tijd om mijn woorden te wegen, en precies te zeggen wat ik wil...

Ik besluit om te gaan schrijven op het moment dat ik merk dat ze twijfelt, of ik iets duidelijk wil maken wat me hoog zit, verdriet doet of wil bevestigen wat ik in een gesprek geprobeerd heb duidelijk te maken. Of gewoon omdat ik wat liefs wil zeggen :)

MSN contact loopt zoals het loopt, dat plannen we eigenlijk niet.

Het is bij mij juist zo dat ik irl op bepaalde gebieden sneller diep ga dan per mail of msn, omdat ik het op een of andere manier nodig heb om iemand te ruiken.
Zeggen dat ik van haar hou terwijl ik haar in mijn armen hou komt denk ik beter over dan xx onder aan de mail....

Afijn, 06-Iago. :)

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » ma 06 februari 2006, 16:37

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op ma 23 maart 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 06 februari 2006, 16:47

Wat jij beschrijft Mélixande, lijkt op een patroon waar jullie in vast gingen zitten (althans hij) Als hij telkens gewend raakt om alleen zijn diepste gevoelens digitaal te uiten, wordt het volgens mij ook steeds moeilijker om het face to face te doen..
Wat je schreef, dat je 'bang' werd na elke irl ontmoeting een 'rapport' via internet achteraf te krijgen. kan ik me dan ook goed voorstellen. Je werd het immers gewend :?

Wij gebruiken het ook, maar er zit geen patroon in. Ik denk dat als je samen dat patroon wilt vermijden, het internet contact minder negatief uitpakt.

Maargoed. Wij wonen samen :roll: Het is al een 'gestoord' idee dat er heel af en toe een diep gesprek op msn komt, terwijl we op 4 meter afstand van elkaar zitten :roll: .
Wanneer dat gebeurt, heeeel soms, wordt er op msn een soort muurtje afgebroken. Komt iets uit waar mijn vriend over piekert. Betere uitdrukking is misschien dat msn hier heel soms wordt gebruikt om het ijs te breken. Binnen no-time gaan we dan wel naast elkaar zitten en het face to face verder uitspreken. Als dat nodig is. Anders kom ik even 'langs' voor een kusje :)

Aan het begin van onze relatie, maar ook ervoor in andere relaties, schreef ik brieven als er ECHT iets niet lekker zat. Als ik hem zag had ik geen zin om de kostbare tijd te verspillen aan diepe dramatische emoties (ja, ik kon vroeger ook overdrijven :wink: ). Een brief schrijven was makkelijker. Dan kon ik mijn verhaaltje kwijt zonder angst om in de rede gevallen te worden en niet meer te weten wat ik nou wilde zeggen (en dan blijft het hangen). Voor de ander was zo'n brief fijn, want je kunt het even wegleggen, of nog iets overlezen, om te begrijpen.
De helft van de keren was het schrijven van zo'n brief al zo'n opluchting, en zag ik het probleem zo helder, dat ik het gewoon kon bespreken, zonder drama :oops: :wink:

Nu is dat idd niet meer zo. de laatste keer dat ik wat schreef was 2 jaar geleden. Nu is het mijn vriend die heeeel sporadisch wel eens op mijn msn venster staat met het bericht "Babe, ik moet even wat kwijt in tekst. Vind je het erg?".

Vind ik dus niet erg... het gebeurt maar eens in de.. 8 maanden ofzo. De rest doen we in woorden.

Msn is een makkelijke 'ijsbreker'. Ik denk dat je het zo het best kan zien bij ons :)

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » ma 06 februari 2006, 17:22

Melixande ik ben best wel een beetje trots dat mijn overwegingen een aanknopingspunt geven. Uiteindelijk staat er een brok ervaring, veel denken en machtig veel voelen in een paar alinea's samengevat, hoewel er ongetwijfeld velen met mij dezelfde gedachten zullen hebben geformuleerd.

De tijd is inmiddels rijp voor de vraag die je me stelt: Wat doet en deed het virtuele in mijn basisrelatie?

Ik zal antwoord geven, dat is zo'n logisch vervolg in mijn eigen plek tussen echte mensen met wie ik me mede in de virtuele ruimte verbonden voel, maar...ik antwoord niet nu. Eerst wat stoffelijke activiteiten als eten koken en zo meer uitvoeren ;) :)


Dimpf

Miss*P
Berichten: 122
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 17:32
Locatie: Student

Berichtdoor Miss*P » ma 06 februari 2006, 17:56

Doordat mijn vriend ging studeren in een andere stad zie ik hem nu alleen in het weekend en soms door de weeks als ik naar hem toe ga. Daardoor val je al heel snel terug op msn/mail/sms inderdaad. Als het niet zo lekker loopt tussen ons, of als er iets is, dan kan ik me beter uiten in een mail. Deed ik dat vroeger met mn moeder bv. in een brief, daar is nu email voor.

Verder msnen we veel, problemen worden besproken, dingen worden gepland. Meestal komen we nog even terug op de problemen als we elkaar in real life zien. Daar komt dan vaak ook méér naar voren juist, omdat je elkaar dan face to face ziet. Ik heb ook wel eens met tranen achter msn gezeten omdat je elkaar dan liever vast wilt houden.

Maar ik snap je heel goed: diep filosofische kwesties, kleine en minder kleine irritaties, verborgen wensen, idiote ideeen, tot aan duistere gedachten ook dat bespreken wij op msn, maar als we elkaar dan zien en we liggen lekker op de bank/bed ofzo dan komt het weer naar voren en gaan we er nog even op door.

Andersom gebeurt het ook: iets wordt in real life besproken en op msn nog even herhaald of nog verder uitgebreid.
Voor ons is het de kunst om te blijven praten. Stel dat we elkaar doordeweeks niet gezien hebben, maar via msn wel een irritatie gehad hebben. Weliswaar is het opgelost, maar op het moment dat we elkaar zien nog wel even de vraag of alles weer oké is.

Over en weer... en blijven communiceren. Op dit moment werkt het via msn/mail misschien niet voor jullie. Ook al vindt je vriend het moeilijk om te communiceren face to face ik denk toch dat dat erg belangrijk is. Jullie zitten nu in zo'n vicieuze cirkel.Oogcontact, de ander zien, aanraken, voelen, non-verbale communicatie. Naar mijn mening zegt dat allemaal al zoveel meer dan msn/mail.

Miss*P

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » ma 06 februari 2006, 19:51

Hmm, mijn vrouw en ik zijn niet de enigen die op parallelle nivo's communiceren...

Bepaalde diepgaande dingen kunnen wij niet bespreken: zij valt me graag in de rede, ik raak geirriteerd... of zij komt met zo'n serie zakelijke argumenten dat ik denk: laat maar.. of we krijgen werkelijk knallende ruzie.

Via email kan een ieder er even over nadenken en zijn/haar woorden weloverwogen op (cyber)papier zetten.

Ik vind het een nuttige aanvulling op het gewone face-to-face contact, maar zeker geen vervanging.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 06 februari 2006, 20:25

Heel interessant topic vind ik .
En Iago , prachtig verwoord getuigenis .
Zelf merk ik dat ik m'n laatste geliefden allemaal via internet leerde kennen hoewel ik heel veel alleen ga stappen ...Ja ik weet het , het sluit niet helemaal op de vraag aan maar toch is het een eerste punt voor me .M'n virtuele en reele ervaringen met deze geliefden is erg verschillend al naargelang de persoon .
Sommige mannen schrijven duidelijk heel weinig , altijd minder dan ik ,anderen schrijven mooier maar zijn moeilijk bereikbaar irl .

Bij mij vullen beide soorten contacten elkaar aan , maar ik bel wel graag wanneer iets niet duidelijk is via msn of mail , het duurt me trouwens ook vaak te lang ( en teveel aan de pc zitten verveeld me makkelijk )

Wat me opvalt is dat ik niet teveel conclusies moet trekken uit scharig mailcontact want telefonisch kan het dan heel warm worden . Een geliefde zegt me bv dat hij niet vlot schrijft en dat dit hem veel te lang duurt .Verder heb ik een andere vriend die echt bijna niet schrijft en dat vind ik dan jammer , zogoed als geen reacties op m'n berichtjes , maar hij is er altijd wanneer ik bel en heeft een pracht van een luisterend oor .

Ik hou meest van oogcontact , heb er geen moeite mee , ook niet in een conflictsituatie , maar gezien ik alleen woon zijn msn en mail en telefoon welkome hulpmiddelen .
Wat ik niet meer zou willen of aankunnen is een langeafstandsrelatie waar mail en telefoon de enige middelen zijn en waarin ik voel dat een van beide partners de regie wil houden en dus afhoudt wanneer het hem goed uitkomt .
Laat het duidelijk zijn, het gaat nu om relaties waarin irl , levend en werkelijk contact primeert ook al houden we nog internetcontacten uit practisch oogpunt .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » ma 06 februari 2006, 23:52

prachtige reacties allemaal weer!
ik hoop dat er nog veel meer komen.

inderdaad Jessebel...er is/was sprake van een patroon dat ik probeerde te doorbreken door te stoppen met mailen etc.

het is zo frappant... drie jaar geleden kletsen wij uren irl en daarnaast uren virtueel... het een was dus geen vervanging voor het ander... maar nu het virtuele is gereduceert tot bijna niets komt het irl ook niet meer uit de verf..

ik heb daar steeds maar het oordeel bij dat dat "laf" is... maar als ik lees dat er meerdere zijn die af en toe wat drempels ervaren bij het zich uiten en daarvoor de toevlucht zoeken tot msn of mail... dan beschouw ik dat beslist niet als laf

zo heb ik ook precies het zelfde gevoel als Jessebel... je bent toch gestoord als je in 1 huis woont en dat gaat msnen of mailen :lol: ... maar tja.. als het helpt om drempels op te heffen vind ik daar bij nadere beschouwing helemaal niks mis mee... ! :lol:

Precies wat ik bedoelde Droomvlinder... rmooi gezegd.. en inderdaad het gaat om relaties waarbij irl contact primeert.... het gaat hier niet om relaties die zowiezo al geheel virtueel zijn....

het is een hulpmiddel... hoe pas je het toe... hoe vind je de balans....

@Iago 8) ... maar je schrijft mooie dingen !

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » di 07 februari 2006, 0:07

Ik heb ook veel virtcomm gehad met enkele geliefden. Ik keek het nog eens even na: met mijn bijna ex-vrouw, overmorgen tekenen we het convenant, sprak ik over msn, elke dag bijna, uren op mijn werk soms, van maart 2003 tot november 2004. Ik heb alles in een Word-document opgeslagen, het is 380 pagina's groot....
Verder mail ik graag. Hoewel ik moeilijk formuleer van gedachte tot geschreven woord heb ik bij tijd en wijle echt de schrijveritis en kan ik lange epistels schrijven. Met een vriendin gedurende bijna 2 jaar lang elke dag zeker 2 emails uitgewisseld (heb ze eens geteld: meer dan 500 van mijn kant) , naast 5 sms/dag en ruim voldoende irl live meetings...

Ja dus, naast de irl gesprekken vind ik ook de digi contacten waardevol.

Overigens verandert het wel: op zeker moment is het niet meer zo nodig zoveel digi uit te wisselen lijkt het wel. Dingen kunnen wat meer wachten, woorden verbaal ("oraal" in mijn jargon) zijn op den duur bij mij toch fijner gebleken.

MK, digitaal waardevol maar oraal toch lekkerder

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

sms

Berichtdoor mykittens » di 07 februari 2006, 0:25

één ding geleerd: SMS moet je NOOIT gebruiken voor negatieve uitingen of rruzie, dat gaat geheid mis. Alleen te gebruiken voor lieve dingen, dat gaat prima. Gedachte daarachter: het aantal tekens is te klein om nuances aan te geven voor negatieve dingen. De ontvanger zal dus bij het beperkt aantal woorden zijn/haar eigen woorden bijdenken. Dat lijdt tot misverstanden.
Bij positieve / lieve dingen zal de ontvanger er ook dingen bij gaan denken, dat lijdt juist tot "invulling" met eigen woorden. En dat kan erg goed werken.

Tot zover mijn theorie over boos en lief SMS-en

MK, >10000 sms berichtjes in 4 jaar
Laatst gewijzigd door mykittens op di 07 februari 2006, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

leuk artikel

Berichtdoor hadewijch » di 07 februari 2006, 13:21

http://www.uoc.edu/in3/hermeneia/sala_d ... erspac.htm
ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar t ziet er interessant uit.

ook leuk:
www2.eur.nl/fw/hyper/odyssee/cyberlinks.html met oa veel links naar artikelen van Jos de Mul.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 07 februari 2006, 13:38

en deze www.sociosite.org (in het nederlands)

Lotte25
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:59
Locatie: twente

Berichtdoor Lotte25 » wo 08 februari 2006, 15:24

wij gebruiken de mail ook weleens in onze relatie. Ik ben nogal een doordenker, kan alles van alle kanten bekijken, beargumenteren en wil het dan ook nog met hem delen. Als ik dit soms in een gesprek doe dan komt er geen einde aan en heeft mijn mannetje het na een tijdje wel gezien, dat geeft me weleens een onbevredigend gevoel, ik wil dan ook niet doorzeuren maar moet het wel kwijt, dus dan grijp ik naar de mail.
Ik schrijf alles van me af, lees het na, verwijder soms dingen en mail het hem dan toe, op de een of andere manier ben ik in een mail toch een stuk duidelijker. Hij begrijpt mijn gedachtengang, ik ben het kwijt en we kunnen er daarna weer gewoon over praten, zonder dat ik uren door ga zitten denken. Echt ideaal!
Maar ben het met de rest eens dat het echt puur een aanvulling moet zijn, bij ons is het dat zeker, gelukkig kunnen we ook face to face goed met elkaar praten. Mail is bij ons meer de achtergrond informatie zeg maar, haha.

@my kittens. Ik ben het volkomen met je eens sms is voor ons ook geen goede aanvulling om te communiceren. Die korte berichtjes zijn leuk voor lieve dingen, afspraken maken of regeldingen maar voor het echte diepe gevoel werkt het bij mij ook niet. Ik kan er de meest bizarre invullingen aangeven en dan gaan we hopeloos de mist in.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten