Vragen over opgewonden raken

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Trust87
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 11:28

Vragen over opgewonden raken

Berichtdoor Trust87 » ma 18 maart 2013, 12:08

Hoi hoi!

Ik ga me gelijk even voorstellen, ik ben 25 jaar oud en sinds een maand heb ik een vriend!
Door allerlei omstandigheden heb ik wel wat gedaan op het gebied van seks maar nooit naar bed geweest met iemand. Met hem is het zo anders, ik kan echt alles met hem bespreken en hij weet alle 'geheimen' van mn lichaam al (ik heb een slechte huid met veel abcessen onder m'n oksels, echt rampengebieden zijn dat).

Ik vroeg me een paar dingen af, excuses voor als het misschien uitgekauwde onderwerpen zijn :D8

~ Tijdens het zoenen voel ik eigenlijk niets van onderen, ik voel niet dat ik, zoals dat heet, nat word, of dat ik tintelingen voel oid daar. Ik word ook een beetje suffig van zoenen, misschien omdat je je dan helemaal ontspant. Herkent iemand deze dingen?

~ Ik ben best kietelig en hij vindt het lekker als hij mijn nek zoent, maar ik vind het te erg kriebelen. Of als hij mijn oorlel likt, dat schijnt ook een erogene plek te zijn maar mij doet het niets.
Kan dit nog komen of als het er niet is, dan is het er gewoon niet?

~ Als hij aan m'n borsten zit dan wil ik dat hij stopt maar ook niet, een heel gek gevoel is dat. Alleen als hij dan met zijn tong mijn tepel likt voel ik dat niet echt. Moeten we elkaars lichaam hiervoor nog beter leren kennen of is dit ook een kwestie van verschillende lichamen en dus verschillende reacties, wat bij de één werkt is niet te generaliseren zeg maar.


Het is best een waslijst geworden, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn :D7

Fijne dag gewenst!
Laatst gewijzigd door Trust87 op di 19 maart 2013, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Suzette » ma 18 maart 2013, 17:52

Hoi Trust87

ik wil vanavond wel me buigen over je vragen maar eerst 2 dingen

Je hebt een nickname maar noemt in je post ook je eigen naam; ik denk dat het beter is die te verwijderen en je eigen Nick vast te houden, puur voor de anonimiteit.
(als je het bewust hebt gedaan of het kan je oprecht niets schelen, moet je het vooral laten staan natuurlijk en mijn bemoeienis als niet gemeld lezen)

Verder post je deels in blauw, met een groene achtergrond is dat zeer slecht leesbaar. Je zou mij, en wellicht anderen, blijmaken door dit aan te passen en gewoon in wit te plaatsen.

Ik zal proberen vanavond je vragen te beantwoorden, van wat ik er van las/kon lezen begrijp ik dat je hiermee zit

*edit vanwege 2 onafgemaakte zinnen, duh

walraven
Berichten: 153
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 18:03
Locatie: noorden v/h land

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor walraven » ma 18 maart 2013, 20:34

Beste Trust,
De antwoorden op jouw vragen liggen hoog opgestapeld op internet. Kijk bijv. op http://www.sexwoordenboek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Kom je er niet uit, koop of leen dan een goed boek. Ik heb hier in de kast staan "Sex. Het ultieme handboek". Daar staan de antwoorden op al je vragen in. Vind het eerlijk gezegd wel wat gemakzuchtig dat je je vragen hier stelt. Je mag er zelf ook wel iets aan doen om je problemen op te lossen. Zo ingewikkeld zijn ze nu ook weer niet. Toch veel succes en uiteindelijk veel genot gewenst!
Walraven

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor LittleMonkey » ma 18 maart 2013, 21:28

Beste Trust,
De antwoorden op jouw vragen liggen hoog opgestapeld op internet. Kijk bijv. op http://www.sexwoordenboek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Kom je er niet uit, koop of leen dan een goed boek. Ik heb hier in de kast staan "Sex. Het ultieme handboek". Daar staan de antwoorden op al je vragen in. Vind het eerlijk gezegd wel wat gemakzuchtig dat je je vragen hier stelt. Je mag er zelf ook wel iets aan doen om je problemen op te lossen. Zo ingewikkeld zijn ze nu ook weer niet. Toch veel succes en uiteindelijk veel genot gewenst!
Walraven
:shock: Wat is dit voor compleet idiote reactie?
Zo reageerden wij toch ook niet op jou?
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Suzette » ma 18 maart 2013, 21:56

Hoi hoi!

Ik ga me gelijk even voorstellen, ik ben Elisa, 25 jaar oud en sinds een maand heb ik een vriend!
Door allerlei omstandigheden heb ik wel wat gedaan op het gebied van seks maar nooit naar bed geweest met iemand. Met hem is het zo anders, ik kan echt alles met hem bespreken en hij weet alle 'geheimen' van mn lichaam al (ik heb een slechte huid met veel abcessen onder m'n oksels, echt rampengebieden zijn dat).

Ik vroeg me een paar dingen af, excuses voor als het misschien uitgekauwde onderwerpen zijn :D8

~ Tijdens het zoenen voel ik eigenlijk niets van onderen, ik voel niet dat ik, zoals dat heet, nat word, of dat ik tintelingen voel oid daar. Ik word ook een beetje suffig van zoenen, misschien omdat je je dan helemaal ontspant. Herkent iemand deze dingen?

~ Ik ben best kietelig en hij vindt het lekker als hij mijn nek zoent, maar ik vind het te erg kriebelen. Of als hij mijn oorlel likt, dat schijnt ook een erogene plek te zijn maar mij doet het niets.
Kan dit nog komen of als het er niet is, dan is het er gewoon niet?

~ Als hij aan m'n borsten zit dan wil ik dat hij stopt maar ook niet, een heel gek gevoel is dat. Alleen als hij dan met zijn tong mijn tepel likt voel ik dat niet echt. Moeten we elkaars lichaam hiervoor nog beter leren kennen of is dit ook een kwestie van verschillende lichamen en dus verschillende reacties, wat bij de één werkt is niet te generaliseren zeg maar.


Het is best een waslijst geworden, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn :D7

Fijne dag gewenst!

Met wat aanpassingen je blauwe tekst nu beter te kunnen lezen

Je schrijft dat je onervaren bent in de seks en zo kom je ook over, no offense. Het is de vraag of je hier aan het juste adres bent. Misschien dat andere sites dichter bij je liggen, bijv het viva forum. Daar zijn meer leefijdsgenoten en mede-nog geen seks-genoten.

Maar goed, verder:

Wat versta je onder kietelig? Is dat positief of negatief tegenover kietelen? Of heeft kietelig niets te maken met kietelen?

Niet iedereen heeft dezelfde erogene zones. Oorlel, borsten/tepels lijken normale erogene zones te zijn maar dat hoeft niet . Misschien word je pas opgewonden van het aanraken van je linker grote teen. Klinkt suf maar heeeeeeeeee ieder mens is anders

Ik denk eigenlijk eerder dat de oorxaak ergens anders ligt, gezien wat je schrijft over je lijf en je feeling daarmee (aanraken van je borsten - het wel/niet willen laten stoppen). Het niet kunnen ontspannen, ondertussen denken wat hij (of evt wie dan ook) ervan vindt en denkt.

Je schrijft dat je vriend weet van je lijf en alle issues. Hij is je vriend, vertrouw op hem.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Savanne » ma 18 maart 2013, 22:12

Hoi Trust,

Nu moest ik vanmorgen lachen toen ik jouw topic last, je noemt het vragenuurtje, maar geloof me de beste antwoorden komen meestal niet binnen een uurtje.

Wat ik je kan zeggen vanuit mijn eigen ervaring over bv zoenen is het volgende..

Mijn eerste keer zoenen met mijn eerste vriendje was verschrikkelijk spannend, wat had ik er naar uitgekeken. Erotisch was het niet , en kwa lichamelijke reacties was het bizar, ik kon mijn ogen bijna niet open krijgen na die tijd, ook zijn ogen leken behoorlijk gezwollen..

Later in de relatie werd het lomer, leek ik inderdaad sneller te ontspannen en het liefst knuffelde ik de hele avond, aangezet tot sex werd ik niet door zoenen niet..

Mijn eerste langdurige relatie was er meer tijd voor het ontdekken van sex, hij was ook meer ervaren dan ik was , en dat was op zich lastig, hij dacht plekjes te kennen die bij mij niets deden.. of in ieder geval op die momenten niet... Ik was te veel bezig met wat hoorde en niet met wat werkte voor mij..

Nu .. jaren later... met de juiste partner kan mijn hele lichaam een erogene zone zijn, fluisteringen in mijn oor kunnen me zo erg opwinden, sterker nog , er is ooit iemand geweest die me kon laten klaarkomen zonder aan me te komen...maar nog altijd merk ik dat geen dag hetzelfde is... Er zijn dagen dat mijn rug zo gevoelig is, dat daar aanraken de manier is om me in de mood te krijgen , terwijl andere keren dat absoluut niet werkt..

Mijn tip voor jou is ontdek en leer... sta open voor alles, lees.... ervaar , vraag.. ( bij voorkeur aan jouw partner) en praat..

Niets is vreemd en niets is moeten .. er is geen vrouw t zelfde

Succes
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Trust87
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 11:28

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Trust87 » di 19 maart 2013, 13:45

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties en tips, heel fijn!!

Ja en ik ben 25 dus mijn seks 'fobie' is ook best groot, hoe langer je ernaar uitkijkt hoe enger het word... dat is niet prettig.

Kietelig is niet negatief maar ik kan dan zijn aanraking niet verdragen want ik moet lachen.
Mn vriend zegt ook dat ik zelf eerst op onderzoek uit moet gaan, om te kunnen zeggen wat ik lekker vind.

Wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die niet wild word van zoenen :-D

Trust87
~ "If we knew each other's secrets, what comforts we should find." J.C. Collins. ~

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor junglelife » di 19 maart 2013, 23:18

Zoveel mensen zoveel wensen.
Niemand is hetzelfde en eerlijk gezegd is dat ook wat naiief om zo te denken.
Bedoel het niet negatief maar in deze tijd lees je toch veel meer als vroeger en dan weet je toch ook wel dat het bij iedereen anders ligt.
De een houdt van dit en de ander weer van wat anders.
Zo te horen is je vriend iemand die dat wel snapt, profiteer daarvan en vertrouw hem :D
Begrijp wel dat je je wat onzeker voelt maar leer te vertrouwen op je eigen gevoel en dat je best mag aangeven wat voor jou prettig voelt, ook voor je vriend is dat fijn als jij hem kenbaar maakt wat goed voor je voelt en wat niet.
De meeste mannen kunnen dat wel waarderen :wink:

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 09 januari 2004, 13:34

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Shadow » di 19 maart 2013, 23:37

Kietelig is niet negatief maar ik kan dan zijn aanraking niet verdragen want ik moet lachen.
Mn vriend zegt ook dat ik zelf eerst op onderzoek uit moet gaan, om te kunnen zeggen wat ik lekker vind.
Ik wil graag hier even op inspringen. Ik weet van mezelf dat als ik me ergens niet bij op mijn gemak voel (onzeker) dan lach ik vaak dingen weg. Begin te giechelen enzo.. Kan het zijn dat dit bij jou ook meespeelt?

Verder, inderdaad, iedereen is anders en ervaart dingen anders. Op onderzoek uitgaan tot je op dat punt komt dat je niet meer giechelt maar geniet ;)

Vertrouw op je vriendje :)
How do you spell 'love'?" - Piglet
"You don't spell it...you feel it." - Pooh

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Djinniyeh » wo 20 maart 2013, 10:39

Hm, inderdaad: zoveel smaken, zoveel voorkeuren ... mijn ervaring met kietelig is wel dat het dan te zacht gebeurd; zo kan strelen met de vingertoppen kietelig zijn, maar lange strelingen mat de vlakke hand zijn dat dan weer niet ... iets meet druk en een groter oppervlak kunnen helpen.

Als je niet opgewonden geraakt van zoenen kan je het misschien eens anders proberen? Lik eens over zijn lippen, gebruik eens echt enkel het puntje van je tong, geef zacht zuigende zoentjes zonder tong, kortom: experimenteer met wat je lekker vindt ... .

Verder denk ik dat het een kwestie van ontspannen, vertrouwen en ontdekken is ... door hem en door jezelf.

Succes!
Life is a gift, live it to the fullest ...

maistro42
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 maart 2013, 10:56

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor maistro42 » za 30 maart 2013, 11:26

Ha Trust,

Veel herkenning in je post.
Ik herinner me nog dat ik thuis bij mijn ouders het eerst voorzichtig probeerde mijn vriendin oraal te verwennen (een lang gekoesterde wens). Mijn lippen waren niet niet afgedaald naar het poesje van mijn vriendin of ze raakte in een enorme lachstuip. Zij vond het helemaal niet opwindend en inderdaad vooral heel erg kietelen. Ze stond er helemaal niet open voor.

Het enige dat je volgens mij kan doen is volgens mij er samen om lachen en verder proberen wat wel lekker is. Proef wat stress in je mail, maar echt, in sex hoeft niks. Klunzige sex is ook heel leuk. (Voel mezelf na 15 jr sex nog steeds weleens een kluns). Geef maar aan aan je vriend als iets niet lekker is en dat je wat meer tijd nodig hebt om op te warmen. Doe beroep op zijn creativiteit.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor Jippie » zo 31 maart 2013, 23:03

Hoi Trust87

Je hebt een nickname maar noemt in je post ook je eigen naam; ik denk dat het beter is die te verwijderen en je eigen Nick vast te houden, puur voor de anonimiteit.
Haal het dan ook even uit je quote weg Suzette.

En wat kieteligheid betreft.
Ik kan er niet tegen als vrouwen mij heel zacht strelen en kriebelen
als iemand aan mijn eigen mannentepels zit wordt ik chagrijnig
en verder..confession time.. in tegenstelling van veel manen staat pijpen laag op mijn verlanglijst .. ik wil gewoon echte seks.
en verder houd ik niet van slaan en andere s.m. praktijken.
zoveel mensen zoveel wensen
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Vragenuurtje

Berichtdoor boku » zo 31 maart 2013, 23:30

Hoi hoi!

(...)

Ik vroeg me een paar dingen af, excuses voor als het misschien uitgekauwde onderwerpen zijn :D8

~ Tijdens het zoenen voel ik eigenlijk niets van onderen, ik voel niet dat ik, zoals dat heet, nat word, of dat ik tintelingen voel oid daar. Ik word ook een beetje suffig van zoenen, misschien omdat je je dan helemaal ontspant. Herkent iemand deze dingen?

~ Ik ben best kietelig en hij vindt het lekker als hij mijn nek zoent, maar ik vind het te erg kriebelen. Of als hij mijn oorlel likt, dat schijnt ook een erogene plek te zijn maar mij doet het niets.
Kan dit nog komen of als het er niet is, dan is het er gewoon niet?

~ Als hij aan m'n borsten zit dan wil ik dat hij stopt maar ook niet, een heel gek gevoel is dat. Alleen als hij dan met zijn tong mijn tepel likt voel ik dat niet echt. Moeten we elkaars lichaam hiervoor nog beter leren kennen of is dit ook een kwestie van verschillende lichamen en dus verschillende reacties, wat bij de één werkt is niet te generaliseren zeg maar.


Het is best een waslijst geworden, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn :D7

Fijne dag gewenst!
Hallo Trust,

Om te beginnen: de onderwerpen zijn niet uitgekauwd, als jij bepaalde dingen tegenkomt, en je stelt daar vragen over op dit forum, zijn ze blijkbaar voor jou belangrijk of interessant genoeg, anders zou je het zelf niet vermelden. Als mensen daar last van hebben, dan lezen ze maar ergens anders verder...

Over jouw vragen: ik ben een krasse knar van 50+ (daar ben ik trots op, heb er geen last van, als je ouder wordt wordt het leven alleen maar leuker :D11 ) en gedurende de laatste 35 jaar heb ik met een aantal lieve, mooie, geweldige, interessante vrouwen het bed gedeeld. Wat me is opgevallen is dat er géén twee vrouwen hetzelfde zijn. Wat de een heerlijk vindt, vindt de ander gewoon níet leuk of zelfs afstotend. Er zijn vrouwen die helemaal niks moeten hebben van gekriebel achter hun oren, in hun nek of waar dan ook. Er zijn vrouwen (en misschien ook wel mannen) die vreselijk opgewonden worden van zoenen, anderen vinden het hooguit een leuk voorafje. Er zijn vrouwen die klaarkomen op het spel met de tepels, maar mijn huidige partner heeft er niks mee. 'Mijn tepels zijn niet aangesloten', zegt ze.
Samenvattend: wat jij lekker vindt, dat bepaal jij. En wat jij lekker vindt is voor jou normaal. Als je langere tijd een seksuele relatie hebt, dan leer je elkaar steeds beter kennen, je went aan elkaar. Je weet van elkaar wat je wel of juist niet lekker vindt. Dat hoort er allemaal bij. Dus wat je hier beschrijft: ik vind het allemaal heel 'normaal', al doende zul je elkaar beter leren kennen en ontdekken. En dat 'ontdekken' houdt nooit op, weet ik uit ervaring :wink:

Veel plezier !


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten