geen sex meer

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Baboe
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 januari 2012, 5:14

geen sex meer

Berichtdoor Baboe » do 05 januari 2012, 5:32

Ik heb een prangende vraag...zit er ook al maanden over te dubben...

Zal even onze situatie schetsen, 8 jaar gehuwd..ik hou van mijn man, nog steeds, maar sex is niet aan de orde.
Hij verwittigde me al van bij het begin (voor we huwden) dat sex voor hem niet belangrijk was, niettegenstaande hadden we voor we huwden hele fijne sex..dacht ik (nu ja was ook zo) maar als hij klaargekomen was..was alles maar vies voor hem..en mij dan laten klaarkomen zat er echt niet in..want al dat vies spul van hem was er dan wel, en dat wilde hij zelfs met zijn vingers niet aanraken..

Intussen hebben we zowat sinds 2005 totaal geen sex meer..hij raakt niet eens mijn borst aan..en lager gelegen regiones zijn helemaal taboe want dan krijg ik zin...
Uiteraard heb ik erover gepraat met hem...vaak zelfs..mijn wanhoop geuit...maar het lost niets op..

Ik leerde iemand kennen (jeugdvriend) en daar had ik een paar maanden een 'sexrelatie" mee..en dat was wel goed voor mijn zelfvertrouwen..ik dacht dat ik niks meer waard was als vrouw..bovendien had ik een borstamputatie eind jaren 90 op jonge leeftijd.
Die relatie ging uit, heb hem echter wel verteld van 1 keer..en dat was dom...

De tijd ging verder...zonder iets..maar het bleef knagen en deed me erg veel verdriet..ook kussen was zeker niet aan de orde..
Ik leerde iemand kennen kort geleden...wij zagen elkaar 1 keer...(hij is in scheiding) en de sterren stonden aan de hemel bij het vrijen...ik vraag me af...ik weet, het is niet de oplossing (wil ook liefst mijn man), maar dit duurt zo al jaren verder...en gaat nooit veranderen (we zitten beide in een 2e relatie en zijn bijna 50 en begin 50)...ik wil dit zo niet verder..en hij heeft het heel druk..veel stress..met de zaak etc..maar die heb ik ook..

Kan je je vrouw intimiteit ontnemen....niet in therapie gaan (want hem mankeert nooit iets) en tegelijk eisen!!! dat ik hem trouw blijf? Heb hem ook eens voorgesteld, we blijven bij elkaar..maar ik wil ook wel wat (heel kort door de bocht hoor..er komen daar heel veel tranen en emoties bij..want ik wil dit niet)....

Hij drinkt ook regelmatig en veel meer dan me lief is..dan komt er van intimiteit ook niets...ik wil hem niet verlaten, maar hij maakt het me wel moeilijk...ik kan ook financieel niet weg wegens mijn eerdere kanker...

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Re: geen sex meer

Berichtdoor Searcher » do 05 januari 2012, 6:56

Sex is voor hem niet belangrijk en dat accepteer jij; voor jou is het wel belangrijk, dus dat zal hij moeten accepteren.

Enne, niet weg kunnen vanwege de financiëen is natuurlijk lariekoek. Misschien dat je daarna niet meer in een villa maar in een flatje woont, maar het kán altijd hè.
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SheilaNaGig
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 25 november 2011, 15:42

Re: geen sex meer

Berichtdoor SheilaNaGig » do 05 januari 2012, 10:56

Dat is iets wat ieder voor zichzelf nog altijd moet bepalen, financieën kunnen voor de een nou eenmaal zwaarder wegen dan voor de ander. En zoals ik het lees houd je ook nog heel veel van hem en alleen om de seksloosheid weg gaan is een flinke stap. Ik kan me je frustratie goed voorstellen. En snap ook dat je bevestiging buiten de deur hebt gezocht. Geen aanbidding meer krijgen van je vaste partner kan funest werken voor je zelfvertrouwen.

Ik zou toch proberen gezamelijk misshien in therapie te gaan. Er is dan in zijn ogen niks mis met hem, voor jou is jullie relatie wel schots en scheef gaan staan door het gebrek aan seksuele lust bij hem.

Ben het er ook zeker mee eens dat niet alleen jij dingen hebt te accepteren van hem. Hij moet jouw wensen en verlangens ook respecteren en in therapie gaan samen lijkt me daar een mooie stap van vertrouwen voor elkaar weer terugvinden in.

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: geen sex meer

Berichtdoor tes » do 05 januari 2012, 21:54

poeh, klinkt mij als een heel moeilijke situatie.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel veel van hem houd en daarom niet bij hem weg wilt, wat ik me alleen wel af vraag na jouw bericht is of je man in die 2e relatie dan ook geen seksuele verlangens heeft?

Ik moet zeggen dat ik me helemaal aan moet sluiten dat hij zich ook in jou moet kunnen verplaatsen en een derde partij erbij zoeken lijkt mij ook de enige mogelijke manier om er samen goed uit te kunnen komen aangezien je ook al aangeeft dat praten op niets eindigd..

succes!
live your life to the fullest!

cuck alterego
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 januari 2012, 14:26
Locatie: Vlaanderen Antwerpen

Re: geen sex meer

Berichtdoor cuck alterego » vr 06 januari 2012, 14:47

Misschien heeft je man wel een "hidden agenda".
Nooit zin in sex lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Zou het kunnen dat je man andere sexuele voorkeuren heeft ,die jij niet kunt invullen. Er zijn wel meer gehuwde homo's in deze wereld .

mxa
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 17:57
Locatie: noorden des lands

Re: geen sex meer

Berichtdoor mxa » zo 22 januari 2012, 20:19

ik kom uit een relatie waar mijn partner ook geen zin had in sex, eerst denk je ligt het aan mij? doe ik iets verkeerd? maar ik denk dat het gewoon zo kan zijn. de een heeft nou eenmaal meer zin dan de ander.
dat hij ander voorkeuren heeft lijkt me niet, hij heeft direct al aan gegeven dat hij "minder" met sex heeft. misschien slechte ervaring van vroeg. of gewoon geen zin... ik weet hoe je je voelt bij mij was dit een van de reden waardoor de relatie is stuk gegaan (wil je niet bang maken) maar het werkt toch door in je gevoel. er over praten en misschien is ander dingen proberen. al werkte dat bij mij niet...

jernick64
Berichten: 28
Lid geworden op: do 22 juli 2010, 23:23
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: geen sex meer

Berichtdoor jernick64 » zo 22 januari 2012, 21:24

Heel herkenbaar! In mijn (overigens erg gelukkige huwelijk!) is er hetzelfde min-puntje: mijn vrouw heeft een laag libido. Veel gepraat (inderdaad met tranen), en dat bracht de waarschijnlijke oorzaak wel aan het licht, maar bracht verder geen oplossing. We willen niet uit elkaar, maar het vreet wel aan me.
Ik ben met je eens, Baboe: degene met de laagste libido ontneemt de erotiek van degene met het hogere libido. En drukt daarmee haar zin door.... Dit is in een ander topic ook al eens tersprake geweest. Egoistisch? Zo kan ik het ook weer niet echt noemen.... Therapie is ook al niet bespreekbaar, want ze vindt me maar een oversexte man.... tja, wat doe je dan?
Je wordt in een hoek gedrongen, waar je niet makkelijk meer uitkomt....
http://fantasieen.blogspot.com
Zien genieten is zelf genieten!

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Re: geen sex meer

Berichtdoor Djinniyeh » zo 22 januari 2012, 21:32

ahum ... drukt daarmee haar zin door??

in mijn geval had mijn man een laag libido dus hier was het 'zijn' zin hoor!
Life is a gift, live it to the fullest ...

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9564
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: geen sex meer

Berichtdoor Carina » ma 23 januari 2012, 13:01

maar als hij klaargekomen was..was alles maar vies voor hem..en mij dan laten klaarkomen zat er echt niet in..want al dat vies spul van hem was er dan wel, en dat wilde hij zelfs met zijn vingers niet aanraken..
Heb je het er met hem over gehad waarom hij het vies vindt? Waar dat vandaan komt?

Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat hier de oorzaak zit van het geen sex willen hebben.
Tenslotte is het niet fijn om iets te moeten doen wat je vies vindt...

Probeer eens voorzichtig hierover te praten. Misschien kom je dan een stapje verder.
Als je de oorzaak weet, kun je misschien beter werken aan een oplossing. Gerichter...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

jernick64
Berichten: 28
Lid geworden op: do 22 juli 2010, 23:23
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: geen sex meer

Berichtdoor jernick64 » ma 23 januari 2012, 20:26

@Djinniyeh: ik bedoel alleen te zeggen dat diegene die het laagste libido heeft, zijn zin oplegt aan de andere... om het even of dat een man of vrouw is. En ik denk dat dat vaak ook nog eens onbedoeld of onbewust is: degene met het lage libido kan zich niet goed voorstellen wat het ontzeggen van sex of erotiek betekent voor iemand met een hoog libido. Daarnaast is het bij ons ook nog eens zo dat teveel aandringen of het willen bespreken een weerzin doet ontstaan.

Maar genoeg over mij, ik wil dit topic niet stelen :-)
http://fantasieen.blogspot.com
Zien genieten is zelf genieten!

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: geen sex meer

Berichtdoor Suzette » ma 23 januari 2012, 23:35

Sex is voor hem niet belangrijk en dat accepteer jij; voor jou is het wel belangrijk, dus dat zal hij moeten accepteren.

Enne, niet weg kunnen vanwege de financiëen is natuurlijk lariekoek. Misschien dat je daarna niet meer in een villa maar in een flatje woont, maar het kán altijd hè.

denk dat alle post hierna (nog niet gelezen) hiermee samengevat zijn.
Jezelf veranderen (jij, hij) gaat het ' um niet worden, lijkt me ook niet mogelijk. Of acceptatie of actie. en als je alletwee werkt lijken me de financien geen zorgen, en dat zou het eigenlijk ook niet moeten zijn. Als jullie samen geen kinderen hebben zal dat ook niet nog een struikelblok zijn.



tssssss ga ik toch nog uitgebreid verder op S's korte en krachte mail;)


Volgens mij trekt de gene met de meeste sexdrive altijd aan het kortste eind.
en ik geloof best dat dat soms te accepteren is, maar soms ook niet.

Probeer een balans op te maken wat jullie nog samen hebben en staat daar het geen sex hebben boven of onderaan?

Sexvriendjes kan een oplossing zijn, snap ik heel goed al ben ik er ondertussen geen voorstander meer van, dat terzijde.
Je kunt het stiekem blijven doen, je daardoor deels goed voelen en deels schuldig oid naar je partner.
Je kunt het openlijk doen, dat is ook dapper. Dan ligt misschien de bal bij hem. Niet dat je negativiteit moet aangaan ofzo maar soms helpen dit soort dingen om de boel open te gooien. Als jullie verder een prima relatie hebben op dit na, dan is dat wellicht toch mogelijk, niet makkelijk maar mogelijk

denk wel dat dit gedrag van hem, gebrek aan intimieit, bepalend kan zijn voor de basis van de rest van de relatie.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: geen sex meer

Berichtdoor Suzette » ma 23 januari 2012, 23:37

Misschien heeft je man wel een "hidden agenda".
Nooit zin in sex lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Zou het kunnen dat je man andere sexuele voorkeuren heeft ,die jij niet kunt invullen. Er zijn wel meer gehuwde homo's in deze wereld .

woesjjjjjjjjjjjj

die laatste opmerking vind ik wel een brug te ver hoor

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: geen sex meer

Berichtdoor Suzette » ma 23 januari 2012, 23:41

maar als hij klaargekomen was..was alles maar vies voor hem..en mij dan laten klaarkomen zat er echt niet in..want al dat vies spul van hem was er dan wel, en dat wilde hij zelfs met zijn vingers niet aanraken..
Heb je het er met hem over gehad waarom hij het vies vindt? Waar dat vandaan komt?

Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat hier de oorzaak zit van het geen sex willen hebben.
Tenslotte is het niet fijn om iets te moeten doen wat je vies vindt...

Probeer eens voorzichtig hierover te praten. Misschien kom je dan een stapje verder.
Als je de oorzaak weet, kun je misschien beter werken aan een oplossing. Gerichter...

Duh, reply 3 hier......

De ex van mijn lief vond na de seks ook alles vies, uiteindelijk ook seks maar dat is een ander verhaal.

In het kader van ' denk oplossingsgericht' ....... zou het helpen om met condoom te vrijen?

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: geen sex meer

Berichtdoor boku » ma 23 januari 2012, 23:44

Mijn ex had op een gegeven moment ook geen behoefte meer aan sex. Dat lag bij haar aan het gebruik van anti-depressiva. Voorheen was haar behoefte erg groot, dus de overgang van 'veel' naar 'bijna niets' was nogal heftig. We hielden van elkaar, het was een donkere wolk op een verder zonnige tijd die we hebben gehad. Dat we uiteindelijk gescheiden zijn, lag niet aan de sex (of het vrijwel ontbreken daarvan). Als de 'nood' echt hoog was, masturbeerde ik weleens als we in bed lagen. Natuurlijk een matig alternatief voor echte sex. Maar de intimiteit, het lekker tegen elkaar aanliggen en samen wakker worden, dat hebben we wel altijd gehad. Kortom, het was jammer dat de sex op een gegeven moment wegviel, maar als je van elkaar houdt hoeft dat geen onoverkomelijk bezwaar te zijn...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten