Shespot en verlangen naar een beetje meer

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Bloopertje
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 14:47

Berichtdoor Bloopertje » vr 20 november 2009, 17:52

Er moet me iets van het hart. Over dat vermaledijde vroeger.

Juni 2004 gooide ik er een topic uit dat persoonlijk geinspireerd was, maar wel met veel aangrijpingspunten voor anderen.
Binnen een paar dagen stonden er twee pagina's inhoudelijke bijdragen waarin men zijn eigen ervaring en visie kon vertellen. Niet in bloemrijk nederlands, maar gewoon, hoe het bij eenieder paste, overwegingen, ervaringen, vragen, tegenvragen, een liedje, een ontboezeming. Er zijn postings bij waar ik nog steeds op terugval. Dat vind ik een fantastische meerwaarde waarvan ik me niet kan voorstellen dat dit nu nog op she voorvalt. WANT je moet je wel blootgeven EN je moet willen nadenken, en je inleven. Dat alles schijnt tegenwoordig niet meer populair te zijn. Het kan me verder niet schelen, maar het betekent wel dat ik she laat voor wat het is. Gemist kan het prima, gezien de tendens.

Maar Mirthe, er zijn en worden toch nog steeds persoonlijk geinspireerde draden geopend die het lezen waard zijn en waar prachtige bijdragen geleverd worden? Ik persoonlijk vind het niet ok om nu alles maar op een grote mesthoop te gooien en af te doen met, vroeger was het beter, bijna niemand doet hier nog zijn best, heeft nog diepgang, niveau enz.enz.
De goeie ouwe tijd weer he?

Sorry hoor,
Maar ik vind het werkelijk om gek van te worden.

Er wordt toch helemaal NIEMAND verplicht
om zich met de FUN bezig te houden?

JE HOEFT TOCH NIET


Waarom worden er dan nu, naar mijn idee,
wel mensen verplicht om inhoudelijke bijdragen te gaan leveren!


Als ik voor mezelf spreek
KAN IK DAT NU NIET

Ik heb op dit moment niet overal een mening over!
Gewoon, omdat ik op het moment discussies niet kan lezen,
omdat op het moment te weinig woorden in m'n hoofd doordringen.

MOET ik me dan perse mengen?
MOET iedereen zich perse mengen?
In discussies, in persoonlijke zooi?


Van mij staan toch heel wat dingen openbaar op het forum,
En om eerlijk te zijn, heb ik er spijt van.

Ik had hier namelijk wel een bredere blik verwacht.
Celine heeft hier absoluut een paar punten, en vooral de laatste 3 zinnen vind ik echt heel triest voor haar, en ik begrijp helemaal wat ze bedoeld. Wie bepaald dat haar persoonlijke bijdragen, of van wie dan ook, geen diepgang en/of niveau genoeg zouden hebben? Wie bepaalt dat, wat is het referentiekader waar iemand aan moet voldoen dan?
(Iedere persoon heeft een eigen referentiekader. Daarmee wordt de algemene samenhang van alle factoren bedoeld die voor een persoon, of zelfs een hele gemeenschap, de psychische werkelijkheid op een zeker ogenblik vormt. Bron: google) :wink:

Als het geiten en dollen niet gewaardeerd wordt in de kroeg, lees het dan idd niet of zoals eerder gezegd, waarom bestaat de virtuele kroeg dan nog in hemelsnaam?

De plek voor van alles en nog wat. Kleine berichtjes aan andere forumleden? Een spelletje, of wat doe je vandaag? Voor al je luchtige off topic items. Topics worden na 6 maanden stilstand automatisch verwijderd.


Ik ben het eens dat er buiten de kroeg minder gedold mag worden, minder één/tweetjes, onliners enz. ik heb mij daar ook regelmatig schuldig aan gemaakt. 8)

Afijn, ik laat het allemaal nog eens even bezinken en zou hij/zij die zonder zonden is de eerste steen willen werpen? :wink:
Yo soy yoy y mis: ik ben mezelf en m'n omstandigheden.

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Berichtdoor Oceann » vr 20 november 2009, 18:23

Mag ik even parafraseren, vrij naar Mirthe...

Er moet me iets van het hart. Over dat vermaledijde nu.

November 2009 gooit Joan er een topic uit dat persoonlijk geinspireerd is, maar wel met veel aangrijpingspunten voor anderen.
Binnen een paar dagen staan er twee - ehh tien pagina's inhoudelijke bijdragen waarin men zijn eigen ervaring en visie kan vertellen. Niet in bloemrijk nederlands, maar gewoon, hoe het bij eenieder past, overwegingen, ervaringen, vragen, tegenvragen, een liedje, een ontboezeming. Er zijn postings bij waar ik in de toekomst nog meermalen op terug ga vallen
Dat vind ik een fantastische meerwaarde waarbij ik met blijheid constateer dat dit nu nog steeds op She voorvalt. Want je moet je wel blootgeven en je moet willen nadenken, en je inleven.

:-)

Oceann

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » vr 20 november 2009, 18:23

-----
Laatst gewijzigd door silly op zo 11 december 2011, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
: )

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 20 november 2009, 18:26

Even persoonlijke visie, Ik denk dat er een groot misverstand heerst dat geiten en dollen niet gewaardeerd wordt, dat is een fout.
Het is de balans die gemist wordt door mij persoonlijk.
Er wordt naar mijn idee te vaak gegeit en gedold in serieuze topics hetgeen de doodslag is voor een topic.
Serieuze topics vervallen dan tot loltopics.
Verder vind ik dat het geitgehalte gewoon groot is momenteel, en dat trekt soms 'verkeerd; publiek, als je snapt wat ik bedoel.
Ik weet ook even niet hoe ik het anders moet zeggen.
En Celine ik zou het me niet zo persoonlijk aantrekken als ik jou was.
Juist jou vind ik een van de serieuzere 'nieuwelingen' .
Het gaat hier ook niet over personen en sich, het gaat hier over een sfeer op een forum en we zijn nu bezig om uit te zoeken waar dat vandaan komt.
Dat kan ook een wisselwerking zijn tussen 'oud' en ' nieuw' dus voel je niet aangesproken.
iedereen heeft er deel aan.

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Berichtdoor Oceann » vr 20 november 2009, 18:34

Mee eens Massie. Het simpele feit dat er een Virtuele Kroeg bestaat, is het beste bewijs dat vermaak, geiten en dollen prima kan op She. Het wordt zo relevant gevonden, dat er een heel eigen forum voor ingericht is, waar dit luchtige aspect van She het beste gedijt.

Gelijk andere insteken (als praktisch hoe doe ik, praten over erotiek vanuit vrouwelijk perspectief, mannenzaken en verhalen/discussie) ook elk een eigen subforum hebben gekregen. Allemaal even relevant en shespotwaardig.

Oceann

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 20 november 2009, 18:45

Maarreh... nou schrik ik weer een beetje van Celine's ( op één na laatste) post. Ik heb niet gelezen dat dat 'het' probleem is.. sowieso niet 'de fun' in de Virtuele Kroeg... maar wel een beetje dat die fun overloopt op de andere pijlers.. dàt vinden sommigen (waaronder ik) wel jammer.

Als de fun overslaat op de veelal serieuser bedoelde topics is de balans zoek. Dàt is toch wat sommigen zeggen?

Dat je je niet wilt mengen met 'persoonlijke zooi' (ha kijk, nu zou ik daar weer heel diep op in kunnen gaan, wat net zo goed bloedirritant is ;) -dus het gaat ook niet zozeer om 'diepgang' an sich!), moet je inderdaad helemaal zelf weten, ja.

(edit: en IK moet reactievensters niet te lang open laten staan.. nu lees ik dat ik Massie napraat :lol: -ben echt steeds laat in dit topic! )

Thrar
Berichten: 364
Lid geworden op: za 26 september 2009, 2:02

Berichtdoor Thrar » vr 20 november 2009, 18:54

Als er te veel "gegeit en gedold" wordt in de serieuze topics, dan is het naar mijn mening óók de taak van de moderators om dat af te kappen, zodat er weer serieus verder gepraat kan worden. Moderators zijn er nou eenmaal voor om topics in goede banen te leiden. Natuurlijk helpt het als de users zelf daar ook aan meehelpen.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 20 november 2009, 19:12

De goeie ouwe tijd weer he?
Laten we even het woord oude tijd relativeren. We praten over 5 jaar geleden.
Mensen die toen achter in de twintig waren zijn nu begin dertig.
We doen net of er een generatie kloof is.

Het zijn de mensen die volop participeren die een forum maken.
Vijf jaar geleden werd hier een soort sfeer gekweekt waar het duidelijk om een vrouwenforum ging. Het manvolk werd gedoogd mits ze zich gedroegen alsof ze op visite waren. Men noemde het zelfs een veilige haven voor vrouwen waar begrip was voor de typische vrouwenproblemen. felle of domme reacties werden direct de mond gesnoerd.
Dit idioom wat ooit door een stel vrouwen werd gedragen is verdwenen. Vijf jaar later lijkt het soms meer op een amusementenhal, en zijn het wederom de forumbezoekers die veelvuldig participeren die het beeld geven aan deze virtuele omgeving. Vergelijk eens hoeveel postings sommige mensen op hun naam hebben ten opzichte van de datum waarop men zich heeft aangemeld. Dan krijg je soms een omgekeerd beeld te zien.
En vroeger (5 jaar geleden) was er ook een virtuele kroeg. Je kunt niet ontkennen dat er momenteel een ander soort mensen het forum bezoekt. Daar kun je over mijmeren, je kunt het accepteren of je kunt wegblijven.
Alles wat niet dood is dat is in beweging.

En Celine.. ik weet niet of je vijf jaar geleden al de shespotgerechtigde leeftijd had.. maar je had er uitstekend tussen gepast.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Thrar
Berichten: 364
Lid geworden op: za 26 september 2009, 2:02

Berichtdoor Thrar » vr 20 november 2009, 19:21

De goeie ouwe tijd weer he?
Het zijn de mensen die volop participeren die een forum maken.
Vijf jaar geleden werd hier een soort sfeer gekweekt waar het duidelijk om een vrouwenforum ging. Het manvolk werd gedoogd mits ze zich gedroegen alsof ze op visite waren. Men noemde het zelfs een veilige haven voor vrouwen waar begrip was voor de typische vrouwenproblemen. felle of domme reacties werden direct de mond gesnoerd.
Dit idioom wat ooit door een stel vrouwen werd gedragen is verdwenen.
Weet niet waarom je "het manvolk" erbij haalt, maar het is toch zeker niet alleen maar de schuld van de mannen lijkt me zo. Ik zie vaak zat vrouwen domme/felle reacties geven. Nogmaals, daar moeten in mijn ogen de moderators gewoon harder tegen optreden als het zo een issue is.
Vijf jaar later lijkt het soms meer op een amusementenhal, en zijn het wederom de forumbezoekers die veelvuldig participeren die het beeld geven aan deze virtuele omgeving. Vergelijk eens hoeveel postings sommige mensen op hun naam hebben ten opzichte van de datum waarop men zich heeft aangemeld. Dan krijg je soms een omgekeerd beeld te zien.
En vroeger (5 jaar geleden) was er ook een virtuele kroeg. Je kunt niet ontkennen dat er momenteel een ander soort mensen het forum bezoekt. Daar kun je over mijmeren, je kunt het accepteren of je kunt wegblijven.
Alles wat niet dood is dat is in beweging.
Publiek verandert inderdaad, maar dat betekent niet dat automatisch andere/nieuwe mensen daarmee weggejaagd worden. Het feit dat ik zoveel postings heb in zo een korte tijd geeft meer aan dat ik het naar m'n zin hier heb lijkt me en ik denk dat dit ook voor andere (nieuwe) mensen geldt.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 20 november 2009, 20:10

@Thrar: Jippie spreekt volgens mij geen oordeel uit over dat 'manvolk', maar gewoon een feit dat het forum wat toen was, nu veranderd is... En bij 'felle of domme' reacties staat ook niet dat het enkel mannen waren die dat waren...
Inderdaad, de kwetsbare vrouw die hier haar verborgen leed op het forum bracht had een beschermde status. Men vond dat het een plek blijven moest waar vrouwen hun problemen kwijt moesten kunnen. Bijltjesdag was dus niet aan de orde en vooral de reacties van het manvolk werd gewikt en gewogen. (Want mannen waren vaak de boosdoeners die het leed veroorzaakt hadden)

@ Trar
Als mensen weggaan dan kiezen ze er zelf voor om dat ze zich niet meer thuis voelen, de enkeling daar gelaten die door de goed modererende mods een ban kreeg.

Zoals ik al eerder zei; alles wat leeft is in beweging. Andere fora veranderen ook en soms ben je bepaalde zaken ook ontgroeid. ik zie mezelf op een rolator leeftijd geen advies meer geven over allerhande erotische zaken.
Het aantal postings zegt inderdaad niets over 'waar of wat" je post maar algemeen genomen kun je wel een lijn trekken tussen de vele postings in de kroeg en het aantal postings wat vooral nieuwe mensen achter hun naam hebben.
De insteek van dit topic is denk meer om de verschuiving aan te geven dan om een oordeel te vellen.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » vr 20 november 2009, 20:33

Heb net met belangstelling de hele discussie gelezen.

Ik ben nog niet zo'n ervaren Shespotter. Kwam hier een jaar geleden via de verhaaltjes terecht en heb daarna de chatroom ontdekt.
Sinds een paar maanden lees ik ook veel op het forum, en ik kan mij bij Venus aansluiten dat ook ik het wel eens moeilijk vind om tussen al die mensen die zo goed hun gevoelens en gedachten in woorden om kunnen zetten mijn zegje te doen, die gevoelsmatig veel minder bloemrijk is.

Het heeft denk ik ook even tijd nodig om aan de dynamiek van zo'n forum te wennen. En om het alleen maar te schuiven op het feit dat de "nieuwelingen" minder ontwikkeld zijn, is wel erg makkelijk.

Het heeft er meer mee te maken dat ik mij tussen al de ervaren Forumgangers nog niet zo goed durf te bewegen. :oops:

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 20 november 2009, 20:45

Kwam hier een jaar geleden via de verhaaltjes terecht en heb daarna de chatroom ontdekt.
Sinds een paar maanden lees ik ook veel op het forum
Ik heb lang niet alles gelezen.
Geen idee of dit ertoe doet, maar ik weet niet of (ik durf het woord niet meer in de mond te nemen) 'toen' ook chat en andere forumdelen al bestonden. De entree was mogelijk anders.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » vr 20 november 2009, 21:00

Geen idee Mirthe "toen" kwam ik hier nog niet.

Wil wel laten weten dat ik She een geweldige site vind met heel veel inhoud. Het is zo waardevol om de ervaringen en verhalen van anderen te lezen. Ik heb hier mijn blik verruimd en een andere kant van mijzelf ontdekt, ik leer hier elke dag een beetje meer over mijzelf. :!:

En dat moet "ervaren" She gangers toch goed doen.

Maar het is soms ook best moeilijk om jezelf bloot te geven. Zo heb ik al een paar keer op het punt gestaan om een reactie te plaatsen in "het leven na een verkrachting" , maar daar ontbreekt de moed nog voor.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 20 november 2009, 21:11

Over het algemeen vind ik dat veel vrouwen en mannen heel netjes reageren en zie ik tussen beide geslachten weinig verschillen.

Soms is er een topic waarop felle reacties komen, blijkbaar een preciar onderwerp (s0ms overwacht).
Felle / rustige reacties daarnaast ook vanwege de karakters van posters, situaties, ervaring, visie.
Niet iedereen snapt dat dit een virtuele wereld is waarin we de lichaamstaal missen, stemintonatie, oogcontact etc

Voor sommigen is ditforum een groot onderdeel van hun leven, vooranderen een leuke bijkomstigheid

Niet iedereen beheerst de netiquette, door onwetendheid, door onaangepast zijn.

De een kent vele leden door de historie, door chats, bijeenkomsten, de andere niet

De een leest een topic die hem/haar egatief raakt en reageert er direkt op, de ander laat het voorbij gaan

Ik waardeer het heel erg dat modjes weinig ingrijpen, sommige tpics zouden daadoor een vroegtijdige dood zijn gestorven of neit leiden via off topics posts tot mooie topics.

Ik vind het een bijzonder foru,. de sex bindt ons. Door onwetendheid en vol vragen, door ervaring en dat te willen delen, door een ontdekingstocht.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » vr 20 november 2009, 21:17

Ik vind het een bijzonder foru,. de sex bindt ons. Door onwetendheid en vol vragen, door ervaring en dat te willen delen, door een ontdekingstocht.
En ik denk dat dit nu juist de kracht en de essentie van She is :!:

Ik sluit mij hier volledig bij aan Suzette


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten