Tips om partner met laag libido in beweging te krijgen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Tips om partner met laag libido in beweging te krijgen

Berichtdoor Suzanne-74 » zo 20 januari 2008, 21:56

Mijn man heeft een lager libido dan ik. Initiatief komt dan ook vaak van mijn kant . Om het interessant te maken en om te voorkomen dat je wordt afgewezen trek je steeds meer uit de kast. Terwijl gewone en onverwachte sex ook zo fijn kan zijn, zonder dat ik van te voren moet bedenken welke tactiek ik nu weer ga gebruiken om hem in actie te krijgen.

Wie o wie heeft de gouden tip om het initiatief ook van zijn kant te laten komen?

(En om die alvast in te dekken: aangeven bij hem dat ik graag wil dat hij ook eens initiatief neemt helpt niet, hij is liever lui dan moe :wink: )

Marger
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 januari 2008, 22:44

Berichtdoor Marger » ma 21 januari 2008, 1:04

'Hij is liever lui dan moe'... Klinkt ehh... niet heel erg respectvol van zijn kant naar jou (in mijn ogen dan he...). Wat voor een gevoel krijg je over jezelf als je steeds 'alles uit de kast moet trekken'? Vind je dat prettig, spannend? Of maakt het je moe? Moe dat hij je niet gewoon letterlijk neemt zoals je bent en moe dat hij je daardoor wellicht niet het gevoel geeft dat je de allermooiste vrouw bent voor hem...? Je brengt dit zo luchtig, maar is het dat ook? En je vraagt om tips... Nog meer tips? Nog meer dan al het spannends dat je al hebt uitgeprobeerd? In de hoop dat er op de dag een knop bij hem omgaat waardoor hij ineens ziet: ja, ik wil haar, helemaal, nu... en ik zal er wat voor doen ook.... Hoop je daarop? De enige tip die ik je met de info die ik nu lees kan geven is: wees eerlijk naar hem. Speel geen spelletjes, ben open over je verlangen en wat zijn reactie daarop met je doet, wat zijn houding met je doet... Maar misschien is het voor jou helemaal zo zwaar of serieus niet... ?

Marger.
less secrets = more love

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 21 januari 2008, 9:22

Hoi Susanne,

Tja tips.. van ondergoed tot samen douchen, strippokeren, naakt door het huis lopen, masturberen en hem dan roepen, maar om hem te laten beginnen.. dat is een moeilijke.
Mijn idee wacht tot hij zelf toe is aan sex, (dus neem zelf een paar weken geen initiatief en gebruik de vingers..;)) en laat hem dan naar hem komen, doet hij dit overspoel hem met complimenten, laat hem zien dat jij het leuk vindt maar laat hem de leiding nemen over het spel.
De andere optie is dat hij niet komt, dan is de drempel te hoog voor hem, en dan zul jij toch weer het initiatief moeten nemen, maar is dat zo erg??
"ff bungelen met die boobies en ik kom naar je toe" zegt mijn vriendje altijd, dus als het goed is hoef je niets "spannends" te bedenken, maar gewoon ff zonder kleding langs lopen...;)

Succes!!
Wat is het leven mooi

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

@ Marger

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 21 januari 2008, 18:11

Spijker op zijn kop hoor, ik wordt er ook onwijs moe van. Heb vaak helemaal geen zin in al dat gedoe, wil veel liever dat hij me ontzettend begeert. Dus misschien dat het er idd luchtig staat, maar eigenlijk voel ik me er helemaal niet meer luchtig over :? Soms denk ik"joh, niet zeuren, als je sex wil mag je daar best wat voor doen", aan de andere kant dus dat gevoel wat ik hier boven beschrijf.
Dus misschien dat ik idd met jouw tip aan de gang moet en toch maar weer het gesprek daar over op gang moet brengen, en het niet zo zeer moet zoeken in verleidingtactieken (op een gegeven ogenblik zullen die ook wel uitgewerkt zijn....)

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

@ Badeendje

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 21 januari 2008, 18:12

:P Beetje schudden kan nooit kwaad :P

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » ma 21 januari 2008, 20:21

Oke een laag libido kan door veel dingen worden veroorzaakt.
Eet hij voldoende vitamines?
Vooral Pompoen pitten zijn libido verhogend. Advocado en granen. Af en toe een beetje chocolade kan ook geen kwaad.. Veel rood fruit laten eten! (kersen, aardbeien, frambozen)
Misschien dat hij meer moet sporten. Als iemand in beweging is, maakt dat hetzelfde hormoon aan dat seks met iemand doet. Door lekker te sporten is het zo dat die lust gevoelens worden opgewekt, en hij dus in theorie meer behoefte eraan moet krijgen.
Vitamine B, is erg belangrijk voor het libido.
Junkfood heeft minder vitamine's en meer zout, het is dus niet alleen slecht voor je, maar zorgt ervoor dat je meer lusteloos wordt en minder zin krijgt.

Hopelijk heb je wat aan deze tips.
Groetjes,
draak
On the end of the rainbow, there will you find it.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 21 januari 2008, 22:06

Hoi Susanne...

Nee zeker niet.. :lol: geeft altijd leuke effecten..:)
Dus als je uit de douche komt en je hebt zin, ff schudden, zorgen dat hij op jouw afkomt, hem complimenteren op zijn initiatief, misschien vindt hij dat zo leuk, dat hij dat vaker "uit het niets" zal doen totdat hij geen aansproing meer nodig heeft...

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

GJW2
Berichten: 86
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 15:11
Locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor GJW2 » ma 28 januari 2008, 16:37

Ja, de een heeft nu eenmaal meer seks nodig dan de ander. Je kunt het aan hem overlaten zonder zelf iets te doen, dat heb ik ook gedaan en nu hebben we nog eens in de twee maanden seks. Dus niet aan te bevelen. Misschien een idee als je "toevallig"naar een programma met seks kijkt aankaarten en voorstellen seks als consumptie aan te merken en het als interim ontspanning te doen?
mensen geniet van het leven, het duurt maar even

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 28 januari 2008, 17:48

@GW:

Heb voor mijn gevoel al alle mogelijke manieren van aankaarten bij de hand gehad. Hem "bespringen", zgn onopvallend langs lopen in lingerie, zgn onopvallend naakt langslopen, sms-en, mailen, internetten, foto's et c etc etc: als hij niet wilt dan wil hij niet.
Gisteravond had ik zin, wilde eigenlijk gewoon naakt boven op hem zitten, maar ben al die moeite zo zat. Dus vroeg hem: wat gebeurd er als ik nu zonder ondergoed boven op je ga zitten. Antwoord hij met: niets.
Tja........... als dat nou eens 1 x gebeurd............. maar zelfs zo hoeft het niet. En het is een manier die bij totaal niet aanspreekt: ik wil het niet eens vragen, ik wil het gewoon doen. Dus zit nu in de modus: prima, laat ik het aan jou over, zo hoeft het voor mij ook niet (na 3 jaar aanklooien) . (Zie ook mijn andere topic onder Hoe doe ik....)
Maar als ik jou goed begrijp is het jou niet goed bevallen!?

blitz46
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 17 augustus 2007, 9:52
Locatie: Amsterdam, divers

Berichtdoor blitz46 » ma 28 januari 2008, 17:57

Ik moet altijd het initiatief nemen, dus ik doe dat ook.
De frustraties: zij vindt het toch ook lekker, dus waarom niet zij?
Ook best wel over gesproken, maar zij ervaart dat anders.

En dus: Ik neem gewoon altijd het initiatief, want anders kom ik misschien ook wel in een cyclus van eens in de twee maanden, en om met het Simplisties Verbond te spreken: dan kan je me over een jaar dinsdagochtend bij de vuilnisbak buiten zetten....

Niet de oplossing misschien waar je naar zocht, maar volgens mij is er ook geen andere...gewoon ZELF blijven initieren....

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 28 januari 2008, 18:02

@Blitz:
maar hoe houd je je zelf dan een beetje gemotiveerd als je toch ook vaak wordt afgewezen na initiatief van jouw kant? Of is het wel ok als je eenmaal initiatief hebt genomen?

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 28 januari 2008, 18:03

Kwam op mijn "nieuwe strategie" door de spreuk: als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je ook wat je altijd hebt gehad......

ilro
Berichten: 618
Lid geworden op: di 08 januari 2008, 18:05

Berichtdoor ilro » ma 28 januari 2008, 18:04

het duurde even voordat ik hier kan reageren na een aantal pogingen en evenzovele keren mijn bijdrage te hebben verwijderd..... wat gebeurt er als jij duidelijk maakt dat jij behoeften hebt ..en dat hij de aangewezen persoon is deze te vervullen (huwelijkse plichten ) maar als hij deze niet wil / kan vervullen wat hij ervan zou vinden dat jij deze behoefte bij een ander zou zoeken .. zonder het gevoel van liefde te willen ondermijnen of tekort te schieten als echtgenote ... puur als aanvulling op iets wat jij wel nodig hebt en wat hij je niet geeft .Het zou zonde zijn om een goede relatie op te geven omdat iemand iets tekort zou komen wat op een gecompliceerde maar toch "makkelijke" manier is aan te vullen ,zonder de huidige relatie op te geven ...
Ik weet dat dit niet door de meeste mensen zal worden begrepen op de juiste manier , maar als dit wel een mogelijkheid is om gelukkig in je relatie te blijven .

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » ma 28 januari 2008, 20:22

Hoi Suzanne,

Hier niet de gouden tip, maar wel de gouden vraag. Masturbeert hij, en zo ja hoe vaak?

Kijk, het zit zo. Masturberen is voor mannen een gemakkelijke vorm van seks. Je kan het krijgen wanneer je wilt en je hoeft er niet veel voor te doen. Niks mis mee voor een tiener, maar het wordt zo snel een gewoonte die in de weg staat aan datgene wat jij nu juist mist. Het wordt allemaal wat vlak, wat passieloos.

Mijn stelling: Een man die met zijn vrouw/vriendin afspreekt dat hij een maand lang niet zal klaarkomen, tenzij met toestemming van zijn vrouw/vriendin, is een gelukkige man die meer beleeft dan waarvan hij altijd gedroomd heeft. Dat wil zeggen, als hij een vrouw heeft als Suzanne......

Dus Suzanne, hoe zit dat?

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 28 januari 2008, 21:41

@ Thomas:

ja, hij masturbeert wel eens. Met de nadruk op wel eens. Ik houd het niet precies bij :lol: maar het zal om-en-nabij 2 keer id maand zijn. En hij kijkt ook wel eens op internet, al dat soort gein.

Dat is dus ook het probleem: hij heeft geen probleem: sex irl met een gewillige vrouw als het hem uitkomt, en verder zoekt hij zijn heil in cybercity en handmatig .

En van jouw theorie heb ik al vaker gehoord, maar eerlijk gezegd heb ik daar helemaal geen zin in. Kan weer alles van mijn kant komen.

Dus ehhhhhh nog andere ideeen? :shock:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 6 gasten