Je sexleven bespreken met vriend(inn)en

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Je sexleven bespreken met vriend(inn)en

Berichtdoor Suzanne-74 » vr 07 december 2007, 22:30

Zijn er mensen die hun sexleven uitgebreid bespreken met vrienden en of vriendinnen (a la Sex & the City)? Ik niet, om de een of andere manier komt het er nooit van. Zou soms wel eens willen voor goede raad maar zou het vervelend vinden als ze daardoor anders tegen mijn man of mij aan gaan kijken. (Zeker als dat negatief is :) )

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 07 december 2007, 23:43

Haha ja dat vind ik een heerlijk gespreksonderwerp :lol:

Maar niet met alle vriendinnen. Met sommigen kan je goed over relaties praten, met anderen leuk stappen, en weer met anderen praten over de intellectuelere dingen.

Op de 10 vriendinnen kan ik misschien met 2 echt leuk en open over seks praten. Met mannelijke vrienden beter overigens, die lijken zich er minder voor te 'generen'..

Sja en als ze anders naar me zouden kijken? dat is toch meer hun probleem? Zoiets draait dan toch wel bij? Tenzij ze gelijk hebben, nou dan is dat maar zo..

(kan je een voorbeeld geven want ik weet niet precies hoe je dat bedoelt)

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » vr 07 december 2007, 23:52

Voorbeeld: ik heb vaak genoeg op het punt gestaan om het hele gebeuren hier thuis (man met laag libido, die wel veel op internet zit etc etc, wellicht ken je het verhaal ondertussen) te bespreken met een bepaalde vriendin. Alleen kent die vriendin manlief ook, en ik weet zeker dat hij het iig niet tof zou vinden als zij er van af zou weten. Ik denk dat hij zich een beetje beschaamd zou voelen, en ik misschien ook (alsof ik hem tekort doe oid...)

sneeuw
Berichten: 48
Lid geworden op: di 02 januari 2007, 20:33

Berichtdoor sneeuw » za 08 december 2007, 0:06

Ik heb mijn relaas met 1 vriendin enigszins besproken. Ik moet toch ook mijn ei kwijt............ Maar mijn partner ziet deze vriendin niet zo vaak, dus dan vind ik het niet zo erg, ook al zou hij het er niet mee eens zijn.

Maar je mag altijd met mij mailen hoor. Dan moet je via pm even mijn mail opvragen. Ik vind dat niet erg, soms is het wel lekker om gewoon even van je af te schreeuwen......

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » za 08 december 2007, 1:47

Ja, met een héle goede vriend. Hij is er ook héél open in.
Met sommige vriendinnen ook wel, en met anderen weer niet.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » za 08 december 2007, 1:52

Ik ben erg heel erg openlijk over. Niets om voor te schamen en laat me ook zeker de mond niet snoeren. Vriendinnen van me die vragen wel eens of ik wat te kort kom, maar het is gewoon een erg vrij onderwerp. Altijd leuk om over te babbelen. al moet je het natuurlijk wel durven ;)
On the end of the rainbow, there will you find it.

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » za 08 december 2007, 2:32

Ik heb hier met mijn vrienden een soort ongeschreven regel over.

Als het om je vaste partner gaat zeg je niets, terwijl je als het over een scharrel gaat je alles vertelt.

Dit is inderdaad om te voorkomen dat je iemands partner anders gaat zien.
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » za 08 december 2007, 13:10

Misschien raar, maar ik bespreek heel veel met mijn dochter. Niet tot in de details maar toch uitgebreid.
Zij vertelt mij ook (bijna) alles.

Vriendinnen heb ik niet veel. Daar bespreek ik het niet mee.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 08 december 2007, 15:15

Dit soort zaken bespreek ik op Shespot. In het begin vond ik het onwennig maar de meningen zijn wel objectief.
Tussen vriendinnen zijn de sekspraatjes meer algemeen, oppervlakkig en lacherig waardoor je nooit helemaal zeker weet in hoeverre het echt 100% waar is.

Omdat het anoniem is heb ik ook minder het gevoel dat ik manlief 'kwets'.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

RV78
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 13:20
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor RV78 » za 08 december 2007, 18:25

Ik vind dat je zoiets moet kunnen bespreken met je beste vrienden/vriendinnen. Ik heb 1 vriendin waartegen ik alles kan zeggen, en andersom ook. En waarom zouden ze je partner anders gaan bekijken? Dat zou maar een kleingeestige mentaliteit zijn van die persoon. Ik weet, als ik iets tegen m'n vriendin vertel, dat dit niet verdergaat. Daar zijn echte vrienden toch voor.

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » zo 09 december 2007, 0:35

Ik vind dat je zoiets moet kunnen bespreken met je beste vrienden/vriendinnen. Ik heb 1 vriendin waartegen ik alles kan zeggen, en andersom ook. En waarom zouden ze je partner anders gaan bekijken? Dat zou maar een kleingeestige mentaliteit zijn van die persoon. Ik weet, als ik iets tegen m'n vriendin vertel, dat dit niet verdergaat. Daar zijn echte vrienden toch voor.
Ik zou het zeker niet een kleingeestige mentaliteit willen noemen. Vriendschappen zijn er naar mijn meining om lief en leed te delen, om elkaar te steunen en om persoonlijke zaken te kunnen bespreken. Dat je de persoonlijke zaken van jouw man/vriend ook met hen bespreekt vind ik niet echt kunnen. Je hebt het wel over het intiemste en meest "geheime" gedeelte van iemand die je zomaar even bij jouw vriendinnen neerlegt.

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als dit soort zaken bij de vrienden van mijn sekspartner terecht komen. Dat ik geen seks met hen heb zegt al dat ik vind dat dat soort zaken ze helemaal niets aan gaan.
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 10 december 2007, 0:36

Volgens mij bedoelde ze vooral dat iemand je partner anders gaat zien door iets intiems te weten. En dat zou ik ook vreemd vinden. Een seksueel detail is toch geen reden om iemand gelijk anders te 'beoordelen'?

Maar ik begrijp jouw standpunt ook wel Lizzy. Ik zou dat ook helemaal begrijpen van mijn partner. MAAR. Dat ik zo open over alles praat is een 'symptoom' van mijn persoonlijkheid. Anders uitgelegd; ik heb het eens gevraagd aan mijn ex-vriend (waar ik jaren een relatie mee heb gehad), of hij dat erg vond. Zijn reactie was er een van; "Ja ergens wel, maar ik weet dat jij het bent, ik weet HOE je zoiets verteld, ik weet dat het een wezenlijk deel van je is dat je dat seks bespreekbaar wilt maken, weet dat het goed zit".

Iemand die een relatie met me heeft weet allang dat ik met weinig gene over dit soort dingen kan praten. Tegelijk zal ik niet snel een relatie aangaan die zelf gesloten is (ook op dit front). Dan krijg je dus al dat ik mijn partner niet snel kan kwetsen daarmee.

Daarbij komt dat ik er wel met respect mee omga. Leuke dingen kan je lacherig in een groepje vertrouwde vriendinnen vertellen, negatieve/vervelende dingen zijn niets om lacherig over te doen, en is 1-op-een-gesprekstof waarvan je weet dat de ander betrouwbaar is en ook dat soort dingen met jou deelt.

Deels off-topic oveigens; in Psychologie Magazine van deze maand staat er toevallig een artikel over (openheid). Het schijnt ook daadwerkelijk zo te zijn dat het goed is voor je psyche als je je problemen met een derde bespreekt. Zoals ik zelf ook heb ondervonden kan het je helpen objectiever te kijken naar het probleem, en/of ander invalshoeken te zien. Het is ook een uitlaatklep waardoor het minder aan je gaat knagen. Soms kan een probleem ineens zo megagroot worden doordat je het ophoopt, terwijl, als je er voor jezelf wat luchtiger mee omgaat (dus ook voelt dat je het bespreken kan) het ook een stuk luchtiger 'voelt' (zo, dat lucht op ;) )

Maar, dat ervaren we allemaal hier op het forum al geloof ik :)

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 10 december 2007, 0:41

Voor mij is het heel verschillend.. sommige dingen kan ik hier makkelijk kwijt .. andere dingen weer liever bij een vriendin... heb er 2 a 3 waar mee ik werkelijk alles kan bespreken... en verder herken ik de opmerking over mannen.. heerlijk babbelen.. soms brengt zelfs mijn mamma uitkomst :D

Weet je ik als bebbelkous.. met mij komt t wel goed... en t is minder eng dan het lijkt trouwens...

succes.. she is alvast een goede start!

Liefs sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 10 december 2007, 0:44

Quote van mezelf
Volgens mij bedoelde ze vooral dat iemand je partner anders gaat zien door iets intiems te weten. En dat zou ik ook vreemd vinden. Een seksueel detail is toch geen reden om iemand gelijk anders te 'beoordelen'?
Gek is dat, zo na het schrijven besef ik me; maar in het virtuele ervaar ik dit dus WEL;
ik ben terughoudender om hier iets te schrijven over mijn partner(s). Juist omdat dat dan het enige is dat het beeld creeert. Je schrijft hier al snel meer over problemen dan over de mooie en goede dingen. Dus als ik negative dingen schrijf heb ik het gevoel dat er een beeld ontstaat dat mijn partner 'slecht' is oid. In het echte leven heb ik dat dus juist minder, omdat mijn (betrouwbare) vriendinnen weten wie het is, hoe we zijn, wie ik echt ben.

Dus in een topic hier ziet men dan vooral het negatieve, en dàt vind ik dan juist wel vervelend. In het virtuele zijn beelden van andere gebruikers sowieso wat omslachtig. Hoewel het me niets uit zou moeten maken (over mezelf doet dat het dan ook niet, wel over andere mensen waar ik over zou willen schrijven).

RV78
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 13:20
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor RV78 » di 11 december 2007, 14:52

Ik zou het alleszins liever hebben dat mijn partner zoiets bespreekt met z'n beste vriend(in), in plaats van het op één of ander forum in geuren en kleuren te gaan vertellen.

Maar misschien ligt dat gewoon aan mij....


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten