Gebruik je seks?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruik je seks?

Ik doe alleen aan seks als ik er zelf zin in heb (ik gebruik seks alleen voor mijn eigen genot)
13
54%
Ik geef (soms) seks om mijn partner seksueel tevreden te houden/te plezieren, hij weet dat niet
3
13%
Ik geef (soms) seks om mijn partner seksueel tevreden te houden/te plezieren, hij weet dat
6
25%
Ik geef (soms) seks om mijn partner immaterieel te beinvloeden, hij weet dat niet
1
4%
Ik geef (soms) seks om mijn partner immaterieel te beinvloeden, hij weet dat
0
Geen stemmen
Ik geef (soms) seks om mijn partner materieel te beinvloeden, hij weet dat niet
0
Geen stemmen
Ik geef (soms) seks om mijn partner materieel te beinvloeden, hij weet dat
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 24

KLAAR(tje)
Berichten: 42
Lid geworden op: do 09 maart 2006, 13:03

Gebruik je seks?

Berichtdoor KLAAR(tje) » vr 23 juni 2006, 14:58

Uit de Libelle seks-enquete blijkt dat

ruim 40 procent van de vrouwen gaf aan wel eens tegen haar zin te vrijen

13 procent van de vrouwen doet 'het' om de relatie leuk te houden.

Over dit onderwerp had ik ook laatst met een vriendin een discussie, over het "gebruiken" van seks.

Seks kan een geweldig manipulatie/machtsmiddel zijn. Wie heeft haar/zijn moeder niet eens of vaker horen zeggen: "ik praat vanavond wel met je vader". Pas jaren later ben ik de ware betekenis van deze opmerking gaan begrijpen.

Welke vrouw gebruikt niet (soms) bewust of onbewust seks om de partner te beinvloeden? Bijvoorbeeld om hem seksueel te plezieren of hem tevreden te houden (uit angst voor vreemdgaan, om hem dus te binden), of zijn humeur te beinvloeden (kan ook bijvoorbeeld zijn om een schuldgevoel af te kopen na vreemdgaan of iets anders) of iets van hem gedaan te krijgen, immaterieel dus. Maar het kan materieel zijn. Voor bijvoorbeeld die vakantie (voor de kinderen) of die leuke kleding (voor de kinderen).

Er zijn genoeg immateriele en/of materiele redenen om dit krachtige middel te gebruiken. En ik geef het toe, ik doe het ook, bewust. Eigenlijk zijn meerdere keuzes zo nu en dan aan de orde, ook de laatste :oops:

Lauw
Berichten: 15
Lid geworden op: za 17 december 2005, 12:44

Berichtdoor Lauw » vr 23 juni 2006, 15:17

Het is een economisch principe. Mannen zijn bereid te betalen voor sex dus vrouwen slaan daar munt uit. Ook in een relatie.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Re: Gebruik je seks?

Berichtdoor Aaarghje » vr 23 juni 2006, 15:24

Welke vrouw gebruikt niet (soms) bewust of onbewust seks om de partner te beinvloeden? Bijvoorbeeld om hem seksueel te plezieren of hem tevreden te houden (uit angst voor vreemdgaan, om hem dus te binden)...
Oh... En als ik het nu gewoon leuk vind om mijn partner seksueel te plezieren?

Aaargh, kan genieten van zijn genot, zonder angst voor vreemdgaan, zonder hem te willen binden. :D

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » vr 23 juni 2006, 15:25

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op vr 27 maart 2009, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » vr 23 juni 2006, 15:34

Gek eigenlijk, als mijn partner aangeeft dat hij zin heeft, heb ik dat ook onmiddellijk. Zelfs als ik er daarvoor helemaal niet bij stil stond. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik ooit géén zin had in seks. Ja, met iemand die er niks van bakt, daar krijg ik inderdaad geen zin van...

Antwoord 1 dus. Als ik iets wil, zorg ik daar zelf voor. Daar heb ik een ander niet bij nodig. Daar blijft de seks lekker simpel door: zuiver voor de lol :lol:

KLAAR(tje)
Berichten: 42
Lid geworden op: do 09 maart 2006, 13:03

Berichtdoor KLAAR(tje) » vr 23 juni 2006, 16:14

Hi Aaarghje, met "Oh... En als ik het nu gewoon leuk vind om mijn partner seksueel te plezieren?" bedoel ik keuze 1, dan doe je het (ook) voor jezelf omdat je het leuk vindt. Toch?

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » vr 23 juni 2006, 16:57

Hi Aaarghje, met "Oh... En als ik het nu gewoon leuk vind om mijn partner seksueel te plezieren?" bedoel ik keuze 1, dan doe je het (ook) voor jezelf omdat je het leuk vindt. Toch?
Er staat bji optie 1 "ik doe het alleen voor mijn eigen genot", vandaar dat ik die niet kies. Ik doe het dan namelijk niet alleen voor mijn eigen genot, maar vooral (en juist) voor zijn genot. Er is niets mis met onbaatzuchtig geven, toch? :)

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 23 juni 2006, 17:07

Aarghje , je haalt me de woorden uit de mond , iemand doen en zien genieten is een waar genot .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gaia
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 juni 2006, 16:37
Locatie: Drenthe

Berichtdoor Gaia » vr 23 juni 2006, 17:13

Uitraad heb je (als het goed is) alleen sex op het moment dat je daar zelf zin in hebt. Maar dat neemt niet weg dat sex een machtsmiddel kan zijn, zeker voor de vrouw. En ik denk dat de meeste vrouwen, bewust of onbewust, daar vast wel eens gebruik van maken.
Be yourself!!!!

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » vr 23 juni 2006, 18:59

Gaia, het lijkt me correcter en eerlijker wanneer slechts antwoord geeft vanuit jezelf. "Ik denk dat de meeste vrouwen..." is een onpersoonlijk, generaliserend antwoord waarmee je eigenlijk geen echt antwoord geeft, waarmee je slechts een idee of een vooroordeel presenteert. De enige vrouw over wie je daadwerkelijk iets kunt zeggen ben jij zelf. Van wat jij denkt over de meeste vrouwen leer ik niets.

Liefs!

Aaargh.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 23 juni 2006, 19:11

Ik denk hetzelfde als Aaarghje. Heb het nooit gedaan om iets anders dan ons genot en plezier ..

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » vr 23 juni 2006, 20:39

Aarghje , je haalt me de woorden uit de mond , iemand doen en zien genieten is een waar genot .
Maar dan is het dus toch niet "onbaatzuchtig", nietwaar? ;-)

leintje
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 22 maart 2006, 23:26

Berichtdoor leintje » vr 23 juni 2006, 20:45

ik heb alleen maar seks als ik er zin in heb (uiteraard) maar ik weet dat mijn libido sowieso lager ligt dan dat van mijn vriend (dat van hem is moeilijk bij te houden :) ) dus af en toe let ik er dan ook op om 'zin te krijgen' niet als relatiebindmiddel, maar omdat ik weet dat hij dat fijn vindt, om hem te plezieren dus (en ik geniet er uiteindelijke minstens evenveel van)...

Heb onlangs gemerkt dat seks idd ook een machtsmiddel kan zijn. Laatst toen we beiden in een dronken bui waren, vroeg ik hem iets wat hij eigenlijk niet graag heeft, en toen zei ik al lachend en suggestief: ik zal je er ruimschoots voor belonen. Zijn ogen werden groot als schoteltjes en hij stemde onmiddellijk in. (ik heb mijn voorstel onmiddellijk teruggetrokken, net omdat ik vind dat seks geen machtsmiddel mag zijn, maar het verwonderde me wel! zoiets zou bij mij geen effect hebben... :- )

leintje

KLAAR(tje)
Berichten: 42
Lid geworden op: do 09 maart 2006, 13:03

Berichtdoor KLAAR(tje) » vr 23 juni 2006, 20:52

Aan de eerste reacties hier op shespot te zien zijn sommige Libelle lezeressen veel pragmatischer ingesteld met seks (40% doet het wel eens tegen haar zin en 13% gebruikt het om de relatie leuk te houden) dan sommige lezeressen hier. Grappig, ik had eerder andersom verwacht, dat libelle lezeressen dogmatisch met seks zouden omgaan en lezeressen bij shespot juist eerder pragmatisch. Zijn Libelle lezeressen dan slinkser en eerder genegen "het wapen" te gebruiken? En is het dus eigenlijk Lellebel lezeressen?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 23 juni 2006, 22:25

Je kan het ook zo zien dat je pragmatischer met seks om kan gaan als het niet zo belangrijk voor je is (maar wel voor een ander)..

Ook maar een stelling :)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten