(zonder) condoom-kwestie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

(zonder) condoom-kwestie

Berichtdoor DIE_FORM » di 17 mei 2005, 15:32

Jaja, ik ben niet al té snugger geweest :oops: Zoals jullie weten, ga ik voor een paar maanden stoppen met de pil (zie ander topic), dus moeten we terug aan de condooms... Nu moesten wij dus gisteren, na zes jaar zonder te hebben geneukt, weer aftasten hoe het was mét een rubber :?

Maar dat lukte nu dus niet, AZ voelde helemaal niks, en zelf moet ik ook zeggen: zonder voelt toch zoveel beter :oops:
Nu hebben we misschien in het totaal 10 minuten zonder condoom geneukt - we stonden alletwee zo geil als boter en dat heeft dus duidelijk een grote invloed op het gezond verstand -
Het is bij die 10 minuten gebleven, geen zaad in mijn poes dus, maar toch... Heb er totaal geen idee van of ik nu in een vruchtbare periode ben of niet, aangezien ik maar net gestopt met de pil en ik dacht dat je lijf daar wel terug moet aan wennen vooraleer het weer een regelmatige cyclus heeft.

Dus, lichte stress hier :? Ik weet dat de kans op zwangerschap immens klein is in dit geval, maar toch...

Mensen die ervaring hebben met de condoom-troubles? Hoe pakten jullie dit aan? 't Is tenslotte voor een paar maanden, en ik weet niet echt hoe we dit kunnen aanpakken. :(


Hopelijk zitten hier lotgenoten :o

Merci alvast!

Groet!

DF
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » di 17 mei 2005, 15:37

Als ik mijn rubberen laarzen aanhad, voelde ik ook duidelijk minder. Maar nog wel zeker genoeg om te genieten. Mar gezien het zonder condoom lekkerder is, speel ik nogal eens met vuur (in beperkte mate) door het zonder te doen en tijdig terug te trekken (coïtus interruptus heet dat zeker?) en het dan handmatig af te maken.
En bij regelmatige cyclus, deden we het voluit in de niet-vruchtbare periode. Da's wel redlijk spannend toch, want dat kan echt wel anders uitpakken dan voorzien.

Succes in elk geval.

PS: er is ook verschil in dikte van condooms, de dunnere geven dan ook een ietsje meer gevoel.

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » di 17 mei 2005, 15:46

In dit geval misschien handig om toch even langs de trekpleister te gaan voor de morning-afterpil....
En een pessarium? misschien is dat een optie voor je...

Lez, geen pil, rubbers of maandelijkse rommels meer...
Neem het leven zoals het komt en geniet van elk moment.

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » di 17 mei 2005, 16:20

Mja pessarium, mijn huisarts vond mij daar erg jong voor, was er blijkbaar geen fan van. En morning-after-pil, ach, ik weet et niet :(


Maar euh, is het zo - heb net ff zitten surfen - dat, na een lange tijd de pil te hebben geslikt, je eerste menstruatie langer op zich laat wachten dan normaal? Als dat zo is, dan zat ik gisteren nog net niet in mijn vruchtbare periode...

Tsja, ik freak misschien een beetje, maar heb gewoon totaaaaal geen ervaring met dit soort zaken :roll:


Groet!

Overoverspannen-DF :evil:
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

AppleBlossom
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 13 april 2005, 2:35
Locatie: Antwerpse studente

Berichtdoor AppleBlossom » di 17 mei 2005, 16:42

Meisje, ik zou zeggen, speel op veilig en ga de morning after pil halen...Is wel een bom hormonen en niet erg gezond, maar je bent wel ze-ker! Het kost wel een paar €'s, maar dat verdient je gemoedsrust wel eh?

Gewoon bij de apotheek te verkrijgen, zonder voorschrift...

En de huidigen zijn helemaal niet zo zwaar als die van enkele jaren terug. Toen kon je er naart schijnt zwaar ziek van zijn; maar de 2 keer dat ik de morning-after-pil genomen heb, heb ik er totaal geen last van gehad...

Good luck!
xxx
Ass nasty ass I wanna be.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » di 17 mei 2005, 17:59

Ik zou even contact opnemen met je huisarts en het overleggen, hij/zij weet wel wat je het beste kunt doen en of je uberhaupt al zwanger kunt worden.
Als je nu al met de morningafterpil gaat beginnen ben je echt voor niks gestopt met de pil..:?
Ik ken het hoor DF..heb er jaren en jaren mee te maken gehad en binnenkort misschien wel weer, zit in allerlei testfases met mijn Mirenaspiraaltje, maar als dat niet goed blijkt te zijn wordt het ook weer het condoomverhaal.
En dat gaat niet altijd goed weet ik uit ervaring.
Ik denk dat ik dan aan dingen als de persona etc. ga denken.
meten wanneer je vruchtbaar bent en alleen in die perioden anticonceptie gebruiken.
Pessarium zat ik ook al aan te denken, maar dat blijkt binnenkort in nederland bijna niet meer te krijgen te zijn.
De voorraad loopt op z'n end en de maker van het pessarium in Nederland is failliet.
Maar misschien zit dat in Belgie anders..(je komt toch uit Belgie?)

Maar iig sterkte!

groetjes Mas.

Lezrah
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Lezrah » di 17 mei 2005, 18:04

Pessarium zat ik ook al aan te denken, maar dat blijkt binnenkort in nederland bijna niet meer te krijgen te zijn.

Volgens mij is dit alleen voor de grotere maten. De andere "normale"maten zoals ze dat benoemen zijn gewoon leverbaar vanuit het buitenland.
En daarbij praten ze er over dat deze voorraad pas over ongeveer ander half jaar op zal zijn.

Of ik moet het verrkeerd begrepen hebben....
Neem het leven zoals het komt en geniet van elk moment.

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » di 17 mei 2005, 18:09

Ben intussen toch nog bij de apotheker geraakt, zelfs beetje van een preek gekregen toen ik alles uitlegde :roll:
Maar goed, heb ze hier nu dus liggen, maar om de redenen die Massie geeft, twijfel ik wel om ze te nemen.
En volgens de apotheker kan je wel degelijk zwanger raken, vlak nadat je gestopt ben met de pil.

Ach ja, ik blaas het misschien wel allemaal wat op nu, en de kans dat ik wel degelijk zwanger ben zal zo goed als onbestaande zijn, dat besef ik ook wel, maar ik wil gewoon op zeker spelen, en mijzelf wat gemoedsrust gunnen tot aan mijn - hopelijk! - volgende menstruatie.

AZ vindt me wel keihard freaken nu, maar ik denk dat ie ook nog wel geen papa wil worden ('t is zelf nog een kindje :P :wink: )
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 17 mei 2005, 18:37

Een vriendin van me heeft na een hoop gyneacologen te zijn afgegaan een alternatief voor het voor ons bekende spiraaltje gevonden.

'Probleem' is dat zij hieraan gekomen is door fysieke problemen die ze heeft gehad (ze is sinds een paar maanden revaliderend van chemocuren, nav baarmoederhalskanker. Er is een hele kleine kans dat ze zwanger kan raken maar ze is niet in staat een kind te dragen, vandaar dat ze wel aan anticonceptie moet, maar ze kan nergens 'tegen')

Het is een spiraaltje uit Japan, kleiner dan het koperspiraaltje en blijkbaar van een ander soort materiaal, dat veel minder 'kwets' als koper.

Ik krijg binnenkort de Europese vertaling van de naam. Maar ook dit zal duur zijn, aangezien het vanuit Japan moet komen.

-Wil toch altijd alle nieuwe mogelijkheden vemelden hier (of ze nu 'haalbaar' zijn of niet)

DF; ik herken het probleem... :? Ik zou wel minder stressen, dat wel. Volgende keer beter opletten, hoe moeilijk dat ook is. Wij zijn nog steeds alle mogelijke varianten van condooms aan het uitproberen... fetherlite (van durex) komt tot nu toe nog steeds als beste uit de bus.

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » di 17 mei 2005, 19:58

Mja heb ze intussen nu toch al ingenomen :( Dat mens in de apotheek heeft mij zowat de stuipen op het lijf gejaagd, ook al heb ik gezegd dat er geen zaadlozing was...

En idd, dat zoeken naar geschikte condooms gaat moeten gebeuren, want dit soort stress kan ik in deze drukke schoolperiode (examens en scriptie) echt wel missen als kiespijn :x

Ik weet et, 't is weer een hoop onnodige brol in mijn lijf, maar nu ga ik de komende weken met een gerust gemoed kunnen tegemoet gaan, anders zat ik nu wel "mijn kas op te fretten", om het es plat te zeggen.

Nu maar hopen dat ik hier vijf dagen niet de ziel uit mijn lijf ga kotsen :lol:

Groet!

Hormonia-DF
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 17 mei 2005, 22:00

Ik ben ook niet erg medisch onderlegd, maar ik heb me wel altijd wijs laten maken dat voorvocht zaad kan bevatten en dat je op de gekste momenten tegen alle logica in vruchtbaar kunt zijn. [...:(...]
MA is een bom vol hormonen, maar dat is een ongewenste zwangerschap ook. Idem voor de stress, die heb je sowieso te pakken. Misselijk ben je in een jonge zwangerschap toch ook nog vaak, en meestal langer dan een paar dagen.
En twee weken of zowat zitten zenuwen totdat je eindelijk die test kan doen...ik weet het niet.

Bon, je hebt je besluit genomen, je kent het voorstel ? :wink:

Hou je haaks!

Dimpf

oja, die ziel van jou zit stevig vast, zou 'k maar me maar niet druk over maken :)

Gebruikersavatar
oneandonly
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 11:09
Locatie: t Gooi, van 't leven genietend

Berichtdoor oneandonly » wo 18 mei 2005, 0:28

Heej DF, sterkte!
Geniet!

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » wo 18 mei 2005, 11:50

Heb toch niet de meest denderende nacht van mijn leven achter de rug; het was duidelijk oorlog in mijn onderbuik :shock:
Maar nu gaat et ondertussen wel weer, alleen wat lage rugpijn en wat sluimerende hoofdpijn, maar daar kan ik best wel mee leven.

Ik weet et, wil hier geen reclame maken ofzo hoor, voor die pillen, echt wel niet. Het was een eenmalige noodoplossing - besef ik heel goed -, en ben nu toch wel van een ton stress verlost.

Dit gaat me ook geen tweede keer overkomen, voel me nu al ambetant genoeg :?


Groet!

DF
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

Tommy
Berichten: 134
Lid geworden op: do 15 april 2004, 19:36
Locatie: België

Berichtdoor Tommy » wo 18 mei 2005, 19:10

Misschien een bruikbare tip:

Ik heb gemerkt (als man zijnde) dat sex met een condoom veel lekkerder is met veel glijmiddel. Klinkt misschien niet logisch, maar ik voelde dan meer.
Zonder condoom gebruiken we (bijna) nooit glijmiddel (mijn vriendin is nat genoeg), maar met condoom merk ik dus wel degelijk verschil.
God gave men perfect brains......but then the devil added testosterone.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 18 mei 2005, 20:42

Condooms maken droog, heb ik gemerkt.... idd


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten