>> Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

coldredfusion
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 juli 2014, 23:14

>> Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor coldredfusion » do 31 juli 2014, 22:02

Hallo ik ben Cold Red Fusion
wie ben ik
- 32j
- 10 jaar een relatie waarvan 8 samenwonend
- kind van 5 jaar

mijn momentele ik: de ergste versie van een "nice guy"


We hebben dit jaar (tot 31 juli dus) amper 1x seks gehad en enkele schamelijke pogingen...
Ik wil echt niet in een langdurige relatie eindigen waar seks niet meer bestaat!
Neen, daar kan ik geen vrede mee nemen....

(Ik vermoed echter dat dit heel vaak voorkomt)

Dat heb ik haar dan ook gezegd.

Intimiteit en seks zijn (voor mij) een onderdeel van een gezonde relatie.
Na bijna iedere dag pogingen te doen, hints te geven, te proberen (als we s 'avonds in bed liggen)
ben ik de afwijzingen beu.

Ik ben wel zover gekomen dat niet zij maar ik het probleem wel eens zou kunnen zijn...
het is tijd voor verandering, beginnend bij mezelf :-)
actieplan:
- stoppen met bijna smeken voor seks.
- tijd nemen voor mezelf en vrienden
- aan zelfontplooiing doen

Ik wil de beste versie van mezelf maken - genieten van dit leven!

Vrouwen willen een lieve, zorgzame man die alles voor hen doet enz...
maar ik denk, dat die "super nice guy" zijn op lange termijn dodelijk is voor het intieme leven in een langdurige relatie.

Ik denk dat een man zorgzaam en lief moet zijn maar ook een duister kantje hebben, niet?
Ik wil dat mijn vrouw zin heeft in seks, lekkere seks met mij

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Het wordt tijd om mijn mannelijkheid terug te winnen!

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Peter50 » vr 01 augustus 2014, 7:30

Hallo Cold Red Fusion,

Welkom op Shespot. Allereerst mijn complimenten dat je precies de drie dingen bekend maakt die ik belangrijk vind om te weten, namelijk geslacht, leeftijd en duur van de huidige relatie.
Verder roept je probleem nog wel wat vragen op.
Neen, daar kan ik geen vrede mee nemen....

[...]

Dat heb ik haar dan ook gezegd.
Hoe reageerde zij daarop?
Hoe staat zij in dit probleem?
Wat geeft zij als reden voor de afwijzingen?
Tot nu toe zie ik geen reden om te veronderstellen dat jij het probleem bent.
  Echte liefde is niet blind.

coldredfusion
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 juli 2014, 23:14

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor coldredfusion » vr 01 augustus 2014, 9:16

@Peter50
Ik heb met haar gepraat over onze intieme relatie.
Ze denkt dat ik haar nooit zou/zal bedriegen.
Verder kan ze zelf geen verklaring geven voor het gebrek aan zin of initiatief nemen.
Hiermee moet ik het dan maar doen...

Ik wil echt dat mijn partner wil vrijen met mij
Zij mag het echter nooit zien als een verplichting!

Daarom ben ik ook als eerste duidelijke "actie" beginnen ophouden met "vragen/hints geven/subtiele aanrakingen enz... als we gaan slapen.

Hopelijk valt voor haar mss nu een bepaalde druk weg en geeft het onze relatie wat ademruimte.

Ik hoop echt het verlangen in haar trg te kunnen aanwakkeren zodat ze zin heeft/verlangen heeft om te vrijen met mij.
Hopelijk vind ze voor zich zelf ook het seksuele aspect bij haarzelf terug.

Het is een nieuwe manier voor mij om seks niet meer als hoofddoel te zien van mijn leven. Hoewel ik (denk ik) niet geobsedeerd ben door seks.
3 tot 5 keer per maand is toch wel een realistisch beeld, denk ik dan, of niet?


Verder help ik haar waar ik kan, het huishouden de opvoeding van ons kind, alles doen we samen, kzou zelfs durven zeggen dat ik net iets meer doe dan haar.
voor iemand het zou denken:
ik hoef daar niets voor terug te krijgen. in de zin van seks
Seks mag geen betaalmiddel voor huishoudelijke hulp/opvoedingshulp/financiële ondersteuning.

intimiteit, geborgenheid, een intense band, genieten als partners, niet enkel als papa en mama dat is wat ik verlang. dat is iets wat ik nooit kwijt wil of opgeven.
Dan nog liever alleen of met iemand anders verder.

Het enige wat mij nu rest/kan doen is verder bouwen aan mezelf en haar de nodige ruimte geven.
Hopelijk ziet ze dat ik positief verander en indien niet... ben ik klaar om verder te gaan

Gebruikersavatar
waterdraakje
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:23
Locatie: Vlaams-Brabant, België

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor waterdraakje » vr 01 augustus 2014, 21:12

Dag Coldredfusion,
Spijtig dat dit zo moeilijk loopt bij jullie. Eigenlijk heb ik totaal geen ervaring met de dingen waarover je schrijft, maar ik schrijf toch maar iets omdat er zo weinig mensen reageren (tja, veel mensen op vakantie?). Jullie probleem kan natuurlijk met zoveel te maken hebben ... en aangezien ik jullie niet ken, lijkt het risico erin te zitten dat ik onzin ga zitten schrijven waar je niets aan hebt.
Eerst en vooral vraag ik me af waar je eigenlijk naar vraagt: heb je nood aan mensen die de stap gezet hebben naar een andere relatie? Of vraag je eerder naar manieren om het anders aan te pakken in je relatie?
Daarnaast denk ik dat het super is dat je verder bouwt aan jezelf. Dat kan alleen maar goed zijn.
x
Apocaloptimist: someone who knows it's all going to shit, but still thinks it will turn out ok.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Benno » za 02 augustus 2014, 18:16

Coldredfusion, je vertelt niet hoe het er in de afgelopen jaren bij jullie aan toe ging. Maar voorlopig neem ik aan dat jullie ooit wèl een gezonde relatie hadden.

Je zoekt oorzaken bij jezelf, en dat is goed. Maar je gaat wel voorbij aan de mogelijkheid dat zij seksueel op jou uitgekeken is (of denkt te zijn). Soms liggen redenen zo erg voor de hand dat je er gewoon overheen kijkt en de oorzaak veel te ver gaat zoeken.

coldredfusion
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 juli 2014, 23:14

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor coldredfusion » zo 03 augustus 2014, 18:17

De afgelopen jaren gingen vrij goed, op en af zoals bij de meeste koppels denk ik.

Als ze seksueel uitgekeken is op moet ze dat dan maar eens dringend gaan zeggen.
zoals gezegd, zoals het nu gaat blijft het niet duren!

Ik kan echt niet aanvaarden dat het als normaal beschouwd wordt dat in een langdurige relatie het normaal is dat seks erg verminderd, tot zelden en uiteindelijk niet meer... zeker nu nog niet (beiden 30's) we zouden zelfs nog 60+ mogen zijn, dan nog...

Waarvoor kiezen mensen dan voor elkaar?
Waarom gaan mensen dan een verbintenis aan in de eerste plaats?
Omdat ze elkaar leuk vinden,omdat ze van elkaar houden, omdat er een band is, omdat ze aangetrokken zijn tot elkaar...

Ik lees de laatste tijd heel veel over "alpha males vs beta" en dergelijk en kan mij in heel veel zaken die beschreven worden heel erg terug vinden.

Ik hou zielsveel van haar maar intimiteit blijft (voor mij) één van de basispijlers van een relatie.
Ik volg nog steeds de route van verandering en zelfontplooiing en ben niet van plan om die op te geven.
Momenteel heeel veeel leeswerk

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor de_onbekende » ma 04 augustus 2014, 14:20

Daarom ben ik ook als eerste duidelijke "actie" beginnen ophouden met "vragen/hints geven/subtiele aanrakingen enz... als we gaan slapen.

Hopelijk valt voor haar mss nu een bepaalde druk weg en geeft het onze relatie wat ademruimte.
Top. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik je eerste post las. Wat niet werkt heeft sowieso weinig nut om te blijven doen. En waarom zou je jezelf dan op die manier blijven kwellen?

De hamvraag is denk ik: zou je partner in haar hart ook weer meer seks willen? (Even voorbijgaand aan de huidige dynamiek in jullie relatie dan natuurlijk, want dat ze er nu met jou weinig zin in heeft, dat lijkt me duidelijk.)
Als ze er, om wat voor reden dan ook helemaal klaar mee is, met jou of met wie dan ook, dan is er weinig hoop. Maar volgens mij is dat maar zelden het geval.
Dus wordt het dan een (hele persoonlijke) uitdaging om uit te zoeken waarom seks vrijwel helemaal van het spectrum van jullie relatie verdwenen is.
Is andere intimiteit dat ook? Knuffelen, zoenen, aaien, zonder dat het op seks gericht is? Of is het allemaal al zover gekomen dat elke lichamelijke aandacht die seksuele "dreiging" heeft?

Verder ga je er van uit dat als je lief en zorgzaam bent dat je vrouw zich niet meer tot je aangetrokken kan voelen. Maar ik ben zelf ook heel erg zorgzaam en toch kan ik niet zeggen dat mijn seksleven daaronder te leiden heeft. Je speelt nu eenmaal verschillende rollen toch?

Als je partner met hoofdpijn thuiskomt na een klotedag op haar werk, dan kun je de woeste onbereikbare George Clooney uit gaan lopen hangen, maar ze zal je waarschijnlijk leuker vinden na een nekmassage en een pijnstiller van je gehad te hebben.
Als ze een nieuwe jurk heeft aan gedaan en die aan je showt kun je heel zorgzaam haar haar beter opsteken, maar haar laten weten dat ze onweerstaanbaar sexy is zal dan beter passen :p
Voor elke situatie heb je een andere rol, en die passen prima in dezelfde persoon.

ik kan je geen hapklare hulp geven je/jullie op deze manier ECHT te helpen met dit hele persoonlijke probleem, maar wat ik je dus wel mee wil geven is je niet blind te staren op het feit dat je een lieve man bent.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Benno » ma 04 augustus 2014, 22:51

Net zoals jijzelf waarschijnlijk ook niet uitsluitend de aantrekkingskracht van „nice girls” ervaart, mag je er niet voetstoots van uitgaan dat jouw „nice guy”-zijn op haar onvermijdelijk erotisch zou moeten werken.
Als fysiologische oorzaken - verkeerde pil bv. - uitgesloten zijn, zouden jullie een sessie bij een seksuoloog/relatietherapeut kunnen overwegen.
De oorzaak achterhalen *kan* soms al de helft van de oplossing betekenen.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Peter50 » di 05 augustus 2014, 12:26

Nog steeds is er niets dat er op wijst dat jij het probleem bent. Wellicht ben jij de enige die verandering kan bewerkstelligen, omdat je vrouw daarvoor de motivatie mist, maar het lijkt me goed om te beseffen dat het nemen van de verantwoordelijkheid om dit probleem op te lossen niet hetzelfde is als de schuld op je nemen.
Op het eerste gezicht lijkt jouw vrouw de veroorzaker te zijn. Als het tenminste zo is dat zij is veranderd en jij niet. Jij ervaart de huidige situatie als een probleem, zij niet. En kennelijk doet zij geen moeite om jou te helpen je probleem op te lossen. Is zij wel bereid om daar moeite voor te doen?

Ik heb geen oplossing. Misschien reageren er nog mensen die (beduidend) langer dan tien jaar een relatie hebben. Het lijkt of er een soort blauwdruk voor relaties bestaat, dingen die in alle relaties op ongeveer dezelfde tijd spelen. Met blauwdruk bedoel ik uiteraard niet een voorschrift, waar je zou moeten proberen te voldoen, maar bedoel ik slechts een constatering van een patroon dat vaker voorkomt.
Eerst is er het stadium van verliefdheid, dat duurt anderhalf tot drie jaar. Toen ik Marjan ontmoette ben ik twee jaar tot over m’n oren verliefd geweest en dat vond ik heel bijzonder, alsof het een compensatie was voor alle jaren daarvoor. Later las ik ergens dat het normaal is dat je zolang verliefd blijft! Anderhalf tot drie jaar dus, in die tijd heb je vaak seks.
Dan treedt er een periode in van gewenning. Sommige mensen zeggen dat de verliefdheid plaats maakt voor houden van. Zou kunnen, ik denk dat er tijdens die verliefdheid ook al een ‘houden van’ bestaat. Misschien niet voor diegenen die zeggen dat liefde blind is.
Dan komt de beroemde “seven year itch” (een film met Marilyn Monroe). Dat is het moment dat de man voor het eerst vreemd gaat. (Wanneer de vrouw gewoonlijk voor het eerst vreemd gaat, is mij niet bekend.) Ik ben nog nooit vreemd gegaan, maar ik herken de behoefte wel. Alleen voor mij komt dat stadium gevoelsmatig een paar jaar later.
Mijn eerste relatie begon toen ik 25 was. Na ruim 8 jaar vond ik een collega zo leuk, dat ik serieus aan mijn relatie begon te twijfelen. Voor die tijd had ik ook getwijfeld, maar minder zwaar. Ik had mijn twijfels aan de kant gezet en we kregen kinderen. Vanaf dat moment (overigens was een verbintenis met die collega kansloos) begon ik het reëel te vinden om er op enig moment mee te kappen. Toen we elkaar 12 jaar kenden ben ik eindelijk weg gegaan en daarna weer terug gekomen. Dat is volgens mij ook een patroon dat meer mensen zullen herkennen. Na 14 jaar ben ik definitief weg gegaan. Eén van de belangrijkste redenen was het tekort aan seks. Dat was toen zo’n eens in de twee weken.
Nu zit ik in mijn tweede relatie, wij hebben elkaar ontmoet toen we beiden 40 waren. De eerste drie jaar hebben we waarschijnlijk vaker geneukt dan ik in mijn hele eerste relatie bij elkaar. Vanaf 3½ jaar is onze seksuele activiteit steeds minder geworden en is vooral haar zin in seks steeds minder geworden. Ik wijt dat aan de combinatie van life events, overgang en medische problemen. De laatste keer dat zij klaar is gekomen was toen we elkaar 5 jaar kenden, nu ruim 6 jaar geleden. Het eigenaardige is, dat zij dat toen niet belangrijk vond, ze had het ook prima gevonden om niet klaar te komen.

En nu is de belangrijke vraag: wat gebeurt er als je langer dan tien jaar bij elkaar bent?
Wie kan ons daarover vertellen? Ik heb geen zin om het aan familieleden te vragen en onder mijn generatiegenoten zijn er opvallend veel relaties die de tien jaar niet halen. Gaat het seksleven op enig moment weer vooruit? Wanneer is dat en hoe wordt het dan? Of is het zo dat het achteruit blijft gaan? Yvonne Kroonenberg schreef ooit: Neem een grote pot en stop daar gedurende het eerste jaar van je relatie steeds een erwt in als je het doet. Na dat eerste jaar haal je er steeds een erwt uit als je het doet. Die pot komt nooit leeg.

Wellicht nuttige links
Praten over erotiek: Buitenwoon
Mannenzaken: Een moeilijk verhaal
Kroonjuwelen: * Handleiding voor de vrouw die de passie terug wil
Externe link: blijfbeminnen.wordpress.com met “De Handleiding voor de gehuwde vrouw voor een gelukkigere en meer vervullende relatie”
Het artikel Geen zin in seks? De 6 oorzaken van libidoverlies bij vrouwen is helaas verdwenen.
Dan maar deze: Geen zin in seks
  Echte liefde is niet blind.

coldredfusion
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 juli 2014, 23:14

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor coldredfusion » wo 06 augustus 2014, 9:42

Inderdaad Peter50

Ik heb ook nogal wat gelezen over de cyclus binnen de langdurige relatie.
Het is moeilijk om te aanvaarden dat seks zomaar verdwijnt na x aantal jaren.
Gaat het er ooit terug op vooruit gaan...? Geen idee

Ook in mijn omgeving vallen ettelijke relaties stuk. In 9 op 10 gevallen is ook hier intimiteit/seks één van de/belangrijkste oorzaak.


Toch...
Ik weiger te aanvaarden dat seks verdwijnt binnen de (gezonde/normale) langdurige relatie. Sterker nog:
Wat ik wel geloof (momenteel) is de vrouwen MEER seksueel en sensueel zijn dan mannen.
Ik geloof ook dat het aan ons(mannen) is om dit levend te houden.
Dat het (voor een deel) onze verantwoordelijkheid is.

intimiteit kan vele gezichten hebben...het moet niet altijd eindigen is seks
Het verbonden voelen, het uitwisselen van alles zeggende, speelse blikken.
knuffelen, passioneel zoenen, wegdromen in elkaars armen.

Seks heeft nog veel meer gezichten (in mijn wereld)
van super romantisch tot keiharde dierlijke seks.
Maar om dit alles te kunnen delen...en blijven delen is een sterke relatie nodig.

Na nog maar eens een gesprek weet ze nog altijd niet waarom de zin weg is...
Ze mist het niet/het heeft geen belang.
Goed ik ga "het" onderwerp voorlopig niet meer aansnijden.
De bal ligt in haar kamp

Ondertussen bouw ik verder aan mezelf

Janus
Berichten: 55
Lid geworden op: di 04 december 2012, 15:44

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Janus » wo 06 augustus 2014, 14:53

Ik vraag me af of alleen sex het probleem is. Knuffelen jullie wel, zoenen jullie wel meer dan het obligate hoi-kusje bij komen of gaan, lopen jullie wel hand-in-hand, gearmd, noem maar op. "Smeken" om sex is niet leuk, maar kunt je niet gewoon beginnen en haar zo veroveren ?
Het kan zijn de je vrouw haar hele intimiteitbehoefte goeddeels gevuld word door het gezinsleven op zich en de omgang met jullie zoon. In dat geval zou het weer in orde kunnen komen, want aan zoons van 13 valt gewoonlijk weinig te knuffelen.
Mochten jullie nog een kind willen dan zal het er toch eens van moeten komen. Hoe dan ook: 32 is rijkelijk jong voor de sexuele dood in de pot, en wat je beschrijft mag wel herkenbaar zijn en veel vaker voorkomen, helemaal normaal en gezond is het ook niet.
Een keertje zonder zoontje op vakantie ? Dat ze op je is uitgekeken of al een ander heeft lijken me ook reeele mogelijkheden.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Laars » wo 06 augustus 2014, 17:19

Ik geloof ook dat het aan ons(mannen) is om dit levend te houden.
Dat het (voor een deel) onze verantwoordelijkheid is.
Het is jouw verantwoordelijkheid naar jouw vriendin toe, denk ik :) En zoiets draag je gezamenlijk, toch? Zij heeft net zo goed de verantwoordelijkheid.
Zou er een universeel antwoord/oplossing zijn voor dit probleem? Ik denk het niet, ik vind dat je teveel bezig bent met wie of wat de oorzaak is. Werken aan jezelf is natuurlijk altijd goed ( wat doe je precies dan?) je voorkomt hiermee een levensgrote projectie, is mijn oordeel.

Ik vind het deel intimiteit versus seks interessant. Kan het ene bestaan zonder het andere?
Hoe blijf je uit een (onderhuidse) machtsstrijd?
Kan het intiem zijn om over het niet meer beleven van de seksualitiet te praten? Kun je elkaar daarin aanraken? Kun je behoeften onderzoeken? Of is het te eng?
Kun je seks hebben zonder intiem te zijn? Vanuit een lichamelijke behoefte? Wordt dat gemakkelijker omdat er duidelijkheid is over...?
Is het een crisis? Of is het een keerpunt?

Laars, ooit gestrand voor de utopie
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Jippie » ma 18 augustus 2014, 22:42

Ik lees eigenlijk niets over hoe je vrouw tegen seks aankijkt.
Hoeft het voor haar niet meer en waarom niet?
Of zou ze wel zin hebben als het spannend is? (en dan heb ik het niet over blinddoekjes maar over seks met een vreemde)

Als de thermostaat op "koelkast" staat dan trek je het zomaar niet vlot

Je bent in ieder geval seksueel niet meer zo aantrekkelijk voor haar dat zij het voortouw neemt.
Want ik heb een beetje het idee dat je afwacht tot zij zin heeft.
Er zijn ook kerels die hun vrouw er s-nachts voor wakker maken en gewoon hun zin doordrukken.
Dat is niet jouw stijl.. maar de mannen die gewoon zelf het initiatief nemen hebben wel meer seks.
Maar dat soort mannen is vaak ook meer met hun vrouw bezig, aandacht, vastpakken, op een speelse manier flirten....
Afwachtend in je pyjama stappen en dan achter haar gaan liggen hijgen en drukken werkt averechts in ieder geval.

De gouden tip heb ik ook niet. Zorg in ieder geval dat je er aantrekkelijk uitziet voor ander vrouwen. Goed verzorgd, goed gekleed en goede manieren.
Een beetje flirten met ander vrouwen is soms goed voor het zelfvertrouwen, dat straal je dan ook weer uit. En misschien gaat de waakvlam wel weer wat vlammen als je een andere uitstraling hebt.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor Laars » ma 18 augustus 2014, 23:21

Afwachtend in je pyjama stappen en dan achter haar gaan liggen hijgen en drukken werkt averechts in ieder geval.
:DD
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

oscar
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 1:02
Locatie: Utrechtse regio

Re: Tijd voor verandering! - Ik ben het probleem

Berichtdoor oscar » di 19 augustus 2014, 17:18

Hi Coldredfusion,

Er is al veel geschreven, met zinnige opmerkingen en vragen. Ik voeg er toch iets aan toe, vanuit mijn eigen beleving. Sinds 15 jaar heb ik een relatie (ik ben nu 54). Seks was er, en is er al een aantal jaren vrijwel niet meer. Dat is vrij gek, want beiden zijn wij wel gek op seks, en ook op elkaar. Je piekert je suf, en komt niet tot een helder antwoord, laat staan tot een oplossing.

Het sekstekort ontstaat niet ineens. Het groeit. Zonder dat je het wilt. De vraag is: waardoor groeit dat tekort? Als de liefde over is, of als er anderen in het spel zijn heb je een begin van een verklaring. Bij mij werd het echte tekort pas duidelijk toen ik een stormachtige seksuele relatie kreeg. Met een vrouw die eigenlijk ook een tekort had. Dat was niets voor mij, dacht ik. Verwarring alom. Hou ik dan niet meer van haar? Hoe kon dit gebeuren? De enige verklaring is dat de relatie op sterven na dood was, en dat daardoor bij mij ruimte ontstond.

Hoe is dat bij julllie, vraag ik me dan af. Hoe zit het echt, met de intimiteit? Wat bindt jullie (afgezien van jullie kind)? Wil je haar of wil je seks (en dat geldt voor haar ook)? Wat bracht jullie ooit bij elkaar? Was dat goed, of was dat een verkeerde reden (achteraf makkelijk te zien, maar toch belangrijk)?

Hoe zie je haar? Zelf ben je mr Nice Guy. Hoe zie je haar, en hoe ziet zij zichzelf, en jou?
Dat mr Nice Guy lijkt wel aardig, maar ik ben het met je eens dat daar een probleem kan zitten. Te dienstvaardig, te veel willen helpen en zorgen, je te veel richten op haar. Precies wat ik deed. Kun je voldoende jezelf zijn? Helpen etc is niet erg, zo lang het maar niet ten koste gaat van jezelf. Ik proef een beetje dat het wel die kant op gaat. Ze ziet je dan niet meer als man, maar als hulpje, broer, butler, vriend, maar niet meer als sekspartner.

Ik vind niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om de seksuele relatie op orde te krijgen. De tijd dat mannen altijd het initatief moeten nemen is voorbij. Dat vrouwen nog altijd graag veroverd worden is ook zo. Maar je bent hoe dan ook beiden verantwoordelijk, vind ik.

Hoe je dat moet doen kan ik je ook niet vertellen, misschien herken je iets. Succes in ieder geval!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 23 gasten