Uit de kast ...met Arie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Uit de kast ...met Arie

Berichtdoor silly » wo 26 januari 2011, 17:19

Hebben jullie dat programma al eens gezien waar Arie Boomsma met jonge mensen naar de ouders gaat om eindelijk te vertellen dat ze homo of lesbisch zijn?
Omdat ze het zo niet durven te vertellen doen ze dat dus door middel van dat programma...
Weet je wat ik zo gek vind...dat de ouders totaal geen idee hebben gehad dat hun kind zo is.(meestal hebben de broers of zussen of vrienden nog wel een beetje een idee gehad ,maar ook niet veel)
En wat is het eigenlijk erg dat jongeren het niet durven vertellen aan hun ouders.
Bij moslims is het nog erger ,daar word het helemaal niet getolereerd ,ik heb gezien dat daar een moeder totaal over haar toeren was omdat haar zoon anders was .
Hoe zouden jullie reageren als je kind je verteld dat ie homo is (en merk je dat niet als ouder?)of hoe hebben je ouders gereageerd toen je zelf uit de kast kwam?

jwbr
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 01 januari 2010, 21:40

Berichtdoor jwbr » wo 26 januari 2011, 19:15

M'n dochters zijn beide zo hetero als wat, maar waren ze dat niet... no problem. Als ze maar gelukkig zijn immers! Het lijkt mij sterk dat je er niets van merkt als ouder. Of je sluit je ogen voor de waarheid of je volgt je kind uberhaupt niet als je zoiets niet vroegtijdig ontdekt. Of zou een kind het verborgen kunnen houden????

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » do 27 januari 2011, 0:18

Nee, volg het programma niet.

Die van mij is daar sowieso niet mee bezig, te jong nog :twisted: . Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het diepste van mijn hart hoop dat ie met een leuke meid/vrouw thuiskomt t.z.t.

Mochten zijn gevoelens toch naar jongens/mannen gaan dan hoop ik zeer zeker dat hij mij weet te vinden om dat te durven uitspreken. Doe zeer mijn best om hem mee te geven dat hij, hoe moelijk sommige dingen ook zijn/zullen zijn, altijd bij mij zijn ei kwijt kan en dat iets altijd bespreekbaar is tussen ons. Of ie nu toch achteraf over iets heeft gelogen, aangeeft ergens mee te zitten maar er even over wil denken of wat dan ook, hij zich nergens voor hoeft te schamen en altijd bij mij terecht kan.

Hij is mijn kind, mijn alles en hoe hij zijn leven gaat invullen en of dat evt met een vrouw of man is, hij zal daarom nooit door mij afgewezen worden.

Op dit moment heeft hij een vriendinnetje, heel schattig want het speelt zich vnl op het schoolplein af haha. Ze komt nooit spelen of wat dan ook. Ik krijg bijna het idee dat hij haar als vriendinnetje heeft omdat er een aantal anderen in zijn klas een vriendinnetje hebben, niet omdat het hem nu zo mateloos interesseert :D . Wel een leuk meisje, dat zeker.

Ik zou daarom ook niet weten of je het als ouder merkt of niet. Zeker in de puberteit gieren hormonen en gedachten zich door het lijf waar je als ouder denk ik niet of tot niet voldoende weet van hebt. Is wellicht ook de periode waarop ze lang niet meer alles vertellen. Logisch ook.
Of ze het verborgen kunnen houden? Weet ik niet. Wellicht een vreemde vergelijking maar een vreemdganger kan zijn/haar buitenechtelijke relatie soms ook jaren verborgen houden voor de eigen partner.

Waarom zou een kind/puber/jongvolwassene dat dan ook niet kunnen op dit gebied?
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » do 27 januari 2011, 10:14

Mijn zoons hebben allebei een leuke vriendin,maar als ze met een vriend waren thuis gekomen was het ook prima geweest hoor.
Ik ken veel homo's en lesbienes en heb daar geen enkele moeite mee.
Sterker nog.... homo mannen zijn meestal leuk en charmant.
"as long as you love me so,let it snow let it snow let it snow.

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » do 27 januari 2011, 16:46

Ja dat is zo...en ik denk dat de meeste ouders net als jij zeggen dat het hun niks uitmaakt,en toch gebeurt het dat kinderen het niet gemakkelijk zeggen he ...trouwens hoeveel getrouwde stellen zijn er niet waar de man of vrouw homosexueel is en die dus stiekum met personen van het eigen geslacht ergens afspreken (kijk maar naar de ontmoetingsplaatsen waar een boel mannen komen die getrouwd zijn , zoals bekend is...)
En hier zullen ook homosexuelen zijn ,neem ik aan...maar ook hier word er weinig over gesproken .
Dit is dan wel een vrouwen forum ,maar ik hoor eigelijk niks over lesbo s hier..
Toch een taboe of zijn ze er gewoon niet .....?

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » vr 28 januari 2011, 0:50

Het is fijn te zien dat de kinderen experimenteren op dit gebied en daar ook open over zijn...

Ik had een oom waarvan we allemaal wel wisten dat hij niets van vrouwen moest hebben. Mijn vader vond het afschuwelijk als wij als een stel kakels (zijn dochters :) ) aan de keukentafel gingen zeggen dat die oom anders was...
Later, toen deze oom was overleden, vonden zijn overgebleven broers en zussen bewijzen dat we het wel goed hadden gezien. De man heeft het nooit aan iemand verteld en had mijns inziens een triest en eenzaam bestaan!
Dat gun je niemand...

Ik wil wel met Arie ín de kast...
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » vr 28 januari 2011, 20:20

het zal me een rotzorg zijn. Als mijn kids maar happy zijn.
Ik heb dit altijd in mijn seksuele opvoeding meegegeven, dat het niets uitmaakt, als je maar van elkaar houdt.
Nu is het zo dat ze toevallig beiden hetero zijn, maar ach, hun pa is bi en dat weten ze niet eens.
Ik zal er echt geen minuut wakker van liggen.
Enkel jammer dat de maatschappij tegenwoordig wat negatiever staat ten opzichte van een homo, dan een paar jaar geleden. Dat is het enige jammere eraan.

Groet
Mark
Laedere facile, mederi difficile

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » zo 30 januari 2011, 12:37

Maar heb jij dan niet dat dilemma, dat als je ze dan een vrije opvoeding wilt geven, je eigenlijk ook open zou moeten/willen zijn over je eigen biseksualiteit? Want aan de ene kant zeg je dat het allemaal niet uitmaakt, dat alles goed is en aan de andere kant speel je zelf geen open kaart. Dat klopt voor mijn gevoel niet helemaal. Ik stel deze vraag niet om te confronteren oid hoor, maar het is een vraag die ik mijzelf regelmatig stel namelijk en waar ik niet zo goed uitkom.
Afbeelding

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » zo 30 januari 2011, 12:47

Dat is natuurlijk ook gemakkelijker denk ik .....ik bedoel als je bi bent hoef je nog niet te zeggen dat je homosexueel bent..dat valt niet op ,denk ik...ik bedoel dat als je homo bent of lesbisch dat je op een gegeven moment het toch moet of gaat zeggen omdat het niet vol te houden is om het te verbergen..
en bi zijn hoef je niet uit te dragen naar de buitenwereld als je dat niet wilt...

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » zo 30 januari 2011, 12:52

Dat is natuurlijk ook gemakkelijker denk ik .....ik bedoel als je bi bent hoef je nog niet te zeggen dat je homosexueel bent..dat valt niet op ,denk ik...ik bedoel dat als je homo bent of lesbisch dat je op een gegeven moment het toch moet of gaat zeggen omdat het niet vol te houden is om het te verbergen..
en bi zijn hoef je niet uit te dragen naar de buitenwereld als je dat niet wilt...

Maar het is erg genoeg dat het verborgen moet blijven.zowel dat je homosexueel bent of dat je bi bent ,eigenlijk zou je het toch gewoon moeten kunnen zeggen.

dit moest er nog even bij :)

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » zo 30 januari 2011, 18:44

Ik heb het programma gezien. Wat ik niet snap is dat die jonge mensen niet de durf of het lef hebben "het" aan hun ouders te vertellen....maar wél als er miljoenen mensen meekijken. :roll:

Ik zou ook best wel eens met Arie de kast IN willen maar ik heb zo'n vermoeden dat aan het eind van deze serie Arie zélf ook uit de kast komt! :lol:

Mochten mijn dochters later met een vrouw thuiskomen heb ik daar geen enkel probleem mee. Liever een leuke schoondochter dan een lamzak van een schoonzoon! :wink:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 31 januari 2011, 9:06

Een interessant onderwerp! Ik volg het programma niet, ken het ook niet, maar vind het zeker wel bij Arie Boonsma passen!

Silly:
Ik snap heel goed dat kinderen het niet aan hun ouders durven te vertellen. Zowel mijn biologische ouders als mijn pleegouders hebben nooit geweten dat mijn vriendinnetjes wel heel bijzonder waren :wink:. Uiteindelijk ben ik met een jongen getrouwd en was de kous af. Hebben ze ooit gemerkt dat ik meer deed dan met barbies spelen? Hebben ze ooit gezien dat we zoenden e.d.? Misschien... maar het ter sprake brengen had idiote gevolgen dus deed ik het niet. Met als gevolg dat ik het bij mijn pleegouders ook nooit heb gedurfd.

Waar ik het absoluut met Spelfje eens ben; stel nou dat ik dat (bij mijn pleegouders dan wel te verstaan) opeens via een programma had "gedurfd"? aiaiaiai, ze waren niet minder van me gaan houden maar hadden me wel vreselijk raar aangekeken. Waarom dan opeens wel doen? Wat is er dan veiliger? Wat is dan onvermijdelijk?

Hoewel ik vind en denk dat Arie er een smaakvol programma van heeft gemaakt, zonder al te veel sensatie, met goede nazorg. Ben ik het er toch niet mee eens dat een precair onderwerp (zeker voor de personen in kwestie, anders hadden ze het allang verteld m.i.) zo breed in de media uitgesmeerd moet worden. Dan MOET het wel BNN zijn..... een beetje jammer.

Als het voor mensen dé oplossing is; gewoon doen! Maar persoonlijk zou ik me er niet aan wagen.
Tenslotte; ik heb 2 (nu nog veel te kleine) zoontjes. Ze zien er erg hetro uit als ik naar hun kindergedrag kijk maar dat is gelukkig niet persé leidend.
Zijn zij homo of bisexueel? Dan schud ik ze de hand en geef ze een dikke knuffel. Ze krijgen ander (sexueel) advies van me mee dan wanneer ze hetro waren geweest. Het is hun leven, niet dat van mij en wie ben ik dan om mijn stempel op hun geaardheid te drukken?

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » ma 31 januari 2011, 16:09

Ouders is raar spul...
De wensen (onbewust!), de verlangens, soms pijnen en de uitgestippelde levenslijnen van ouders geprojecteerd op hun kinderen. Misschien is het juist lastig om deze 'bevolkingsgroep' tegen te spreken of teleur te stellen.
Als je als kind iets zegt en je wéét dat je je ouders daar pijn mee doet?
Ik heb daar zelf ook moeite mee gehad.

Wat me nog meer opvalt is dat 'een lastig kind op school' al snel een sticker op zijn/haar voorhoofd krijgt geplakt. Scholen doen daar ook graag aan mee! Maar vaak ligt het probleem bij één van de ouders en is het kind enkel een klokkenluider met teveel druk...

Ik heb een deel van het programma gezien, het heeft een hoog "emotietrekkerij" gehalte maar ik vind het facinerend te zien hoe ouders voor zichzelf gaan en niet voor het kind.
Ik kan erg onder de indruk zijn van de loyaliteit van de kinderen jegens hun ouders!

Laars, moeder mét fouten en dat af en toe ook moeilijk kan toegeven...
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

danser
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 augustus 2011, 17:45
Locatie: Utrecht

Re: Uit de kast ...met Arie

Berichtdoor danser » wo 10 augustus 2011, 13:51

Volgens mij wil 99,99% van de ouders dat hun kind gewoon hetero is, en onbewust stralen ze dat vaak ook uit, ook al beweren ze anders. Het is gewoon een feit dat je als homo of lesbo meer tegen allerlei problemen oploopt, omdat het toch minder geaccepteerd wordt. Dus ook als je denkt dat je het je kids meegeeft en het ze zelfs verteld, het kan goed (hoeft niet) dat je onderhuids een andere boodschap meegeeft. Los daarvan gaat het niet alleen om de ouders, maar ook om de rest van de familie, en alle bekenden daaromheen: buren, oude schoolvriendjes, noem maar op.

Een kind kan (al jong) zo'n boodschap oppikken, of ergens een fout verband leggen, een foute grap horen, en er ontstaat een overtuiging die vooral gevoelig is voor bevestiging, en zo langzaamaan aan kracht wint. Als ouder kun je daar weinig tegen doen omdat je het denk ik niet in de gaten hebt - behalve het zo af en toe zeggen als het relevant lijkt.

Dat je aan zo'n programma meedoet, dat lijkt mij ook niks, maar blijkbaar is dat toch een makkelijkere stap, want je doet dat bij iemand die niet die emotionele lading draagt die je ouders hebben. Dat straks miljoenen mensen het zien, dat is van later zorg. (En ikzelf ben gewoon hetero, maar ken het fenomeen uit m'n omgeving, en ken het zelf op andere vlakken.)

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Re: Uit de kast ...met Arie

Berichtdoor Pip » wo 10 augustus 2011, 20:42

Volgens mij wil 99,99% van de ouders dat hun kind gewoon hetero is, en onbewust stralen ze dat vaak ook uit, ook al beweren ze anders. Het is gewoon een feit dat je als homo of lesbo meer tegen allerlei problemen oploopt, omdat het toch minder geaccepteerd wordt. Dus ook als je denkt dat je het je kids meegeeft en het ze zelfs verteld, het kan goed (hoeft niet) dat je onderhuids een andere boodschap meegeeft. Los daarvan gaat het niet alleen om de ouders, maar ook om de rest van de familie, en alle bekenden daaromheen: buren, oude schoolvriendjes, noem maar op.

Een kind kan (al jong) zo'n boodschap oppikken, of ergens een fout verband leggen, een foute grap horen, en er ontstaat een overtuiging die vooral gevoelig is voor bevestiging, en zo langzaamaan aan kracht wint. Als ouder kun je daar weinig tegen doen omdat je het denk ik niet in de gaten hebt - behalve het zo af en toe zeggen als het relevant lijkt.

Dat je aan zo'n programma meedoet, dat lijkt mij ook niks, maar blijkbaar is dat toch een makkelijkere stap, want je doet dat bij iemand die niet die emotionele lading draagt die je ouders hebben. Dat straks miljoenen mensen het zien, dat is van later zorg. (En ikzelf ben gewoon hetero, maar ken het fenomeen uit m'n omgeving, en ken het zelf op andere vlakken.)

En met je laatste zin illustreer je wat je zelf al zegt: onderhuids en onbedoeld stralen veel mensen uit dat het gewoon is hetero te zijn en niet om homoseksueel te zijn. Zelfs al denk je er anders over en is je visie vooruitstrevender dan dat. Zo diep zit die overtuiging er dus ingebakken.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten