Omgangsvormen op en buiten She

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Omgangsvormen op en buiten She

Berichtdoor fuutje » di 21 september 2010, 18:53

Omgangsvormen op She, wat vinden wij daarvan?
En daarmee bedoel ik niet alleen op She, maar vooral ook daarnaast of daarbuiten en de gevolgen die dat heeft voor reacties en relaties op het forum.

Waarom begin ik hierover?
Op de eerste plaats omdat ik al een aantal jaren (eigenlijk al vanaf 2004) op She rondloop en het nodige heb meegemaakt, maar ook omdat ik nu merk dat, nu PD en ik een meeting organiseren, er rondom mensen/nicks ook nog wel eens problemen kunnen zijn. Gevolg hiervan kan zijn dat mensen niet op een meeting willen komen of anoniem willen komen en zich niet opgeven, voor het geval dat……… :shock:

Voorbeeldje (waar gebeurd :cry: ):
Mijn partner (destijds) kreeg een nieuwe partner door/op en van She zonder dat ik dat wist. Dat was niet cf de afspraken die wij in onze relatie gemaakt hadden. Zijn nieuwe partner werd net zo hard belazerd. En natuurlijk komen dit soort dingen uit!
Ook op She! Dat had nogal wat gevolgen (zo kreeg ik een ban omdat ik mij niet zo aardig heb uitgelaten op She tegenover mijn ex-partner en zijn nieuwe Shevriendin)
Brrrrrrr, dat wil je toch allemaal niet?
De Mods hebben toen overuren gemaakt :oops: .
Verder kan het zo zijn dat ex-partners op She zitten en daar moeite mee hebben.
Ik weet dat er mensen zijn die een nieuwe/andere nick nemen. Dat helpt niet altijd. Mensen zijn soms toch wel herkenbaar aan hun schrijfstijl…..
Er is een topic over nieuwe/meerdere nicks geopend, dus weten we allemaal dat de meningen over een nieuwe/andere nick verdeeld zijn.

De laatste tijd heb ik het idee dat het een stuk ‘rustiger’ is op She, dat er wat minder ‘persoonlijke’ issues uitgevochten worden.
Maar goed misschien toch wel achter de schermen????????? :shock: :shock:

Het voordeel van een forum en van het aannemen van een nick is anonimiteit.
Dat kan handig zijn, vooral als je dingen opschrijft waarvan je niet wilt dat je naaste omgeving dit zomaar van je te weten komt.

Maar ik zie ook dat er hier veel mensen zijn die behoefte hebben om gezichten te zien, te praten , te voelen met medeShespotters; die de mens willen zien waarmee ze al tijden dingen delen. Bijvoorbeeld in een meeting, maar dat hoeft niet altijd, dat kan ook één op één.

Ik ben er zelf niet zo moeilijk over, maar de dingen die ik ‘deel’ op She zijn dingen die ik ook met anderen deel en die niet (in ieder geval niet voor mij) om anonimiteit vragen.
Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik hier op She 100% Fuutje ben. Het Fuutje dat je gewoon in Twente tegen kunt komen. Ik ben dus hier niet anders dan dat ik irl ben. Dat denk ik tenminste.

Zou dit alles te maken kunnen hebben met je thuis voelen op She; met het medeShespotters vertrouwen?

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wat jullie hier van vinden (overigens ook graag een reactie van de moderators please). Hoe zouden we met elkaar om moeten gaan. En dan niet alleen ‘on’ , maar ook ‘off’ het forum. Ik merk dat het forum veel verder reikt dan het forum alleen.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 21 september 2010, 20:39

Zou het niet zo moeten zijn dat je op het forum net zo met elkaar omgaat als in het dagelijkse leven? Er zijn mensen die je leuk vindt, daar heb je wat meer contact mee, er zijn mensen die je iets minder liggen, daar heb je wat minder mee...
Ik was op She denk ik meer mezelf als IRL. In het dagelijkse leven heb ik meestal een masker op, als mensen het me vragen gaat het altijd goed met me. Ik heb een cynische humor, probeer dingen met een grapje of met zelfspot wat luchtiger te maken, of de spanning wat weg te nemen, als die er is, maar ik heb gemerkt dat dat hier op She niet altijd gewaardeerd wordt. Dus kan ik toch minder mezelf zijn als ik dacht. Ik let steeds vaker op wat ik schrijf, schrijf dingen niet meer omdat ik wéét dat er bepaalde (negatieve) reacties op zullen volgen. Dingen die verkeerd geïnterpreteerd worden, als ik een reactie geef dat ik het met iemand eens ben, volgt er vaak een beschuldiging van groepjesvorming, lekker gemakkelijk, met zijn allen tegen één, terwijl dat helemaal niet zo (bedoeld) is. Of ik word beschuldigd van leugens.
Gevolg is dat ik dus minder post en meer contacten achter de schermen heb, met mensen die ik vertrouw, waarvan ik weet dat ik ze wel alles kan vertellen, zonder dat ze (ver)oordelen.
En meetings, tja, ik weet het eigenlijk niet. Aan de ene kant zijn er mensen die ik graag zou ontmoeten, en waarvan ik denk dat het waardevolle contacten kunnen worden, aan de andere kant, het anonieme gaat eraf, als ik die mensen ontmoet. Blijven de contacten dan hetzelfde, of veranderen er dingen? De mensen die ik tot nu toe ontmoet heb, blijken nog steeds waardevol voor me te zijn, dus misschien waag ik me wel weer een keer aan een meeting...
:wink:

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » di 21 september 2010, 20:46

kun je nagaan,je hebt mij nog niet eens ontmoet :lol:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » di 21 september 2010, 20:59

Je hebt het toch niet over mij Vir?????
Want dan word ik boos :twisted: :wink: :twisted: :wink: :twisted: :wink:

En Venus, probeer het eens; kom eens op een meeting.
Ik vind het wel grappig dat je het hebt over 'contact achter de schermen'; dat hoort er dus blijkbaar bij.
Tja en contacten zullen (naar mijn mening) veranderen als ze van ivl, irl worden.
Mijn ervaring is dat ze in het positieve veranderen. Maar ik heb ook wel anders gehoord of gelezen.

Fuut
(die zich blijft verwonderen)
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 21 september 2010, 21:02

Uuuuh Fuut, ik was bij de meeting in Amsterdam, afgelopen voorjaar hoor :-)

En ik kan het ook met je eens zijn dat er contacten positief kunnen veranderen ls ze irl worden :wink:

En Vir had het over mij :lol:

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » di 21 september 2010, 21:03

:kiss: fuutje
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » di 21 september 2010, 21:05

Sh*t, ik dus niet, dus heb ik je niet ontmoet......
Enschede misschien???????

En echt, irl maakt verschil!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 21 september 2010, 21:07

Je hebt dus wat gemist Fuut...Venus op een meeting, IRL :lol: :lol: :lol:

Grijnzzz....en ze was niet alleen!!!

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » di 21 september 2010, 21:10

Weet je,
ik denk als je hier al zoveel vertelde,doet het er dan toe dat men vanaf dan ook je gezicht kent?
Gaat de wens om er een gezicht op te plakken niet groter worden dan de angst om je gezicht te tonen?
Dat is dan trouwens het enige dat men nog niet van je kent/weet. :lol:

En als je niks "geheim/genant of vervelend verteld hebt,waarom zou je je dan verstoppen?

Natuurlijk,
als er ex-partners bij betrokken zijn.....dat is natuurlijk een andere zaak.
Maar is dat op een meeting niet net zo vervelend als wanneer je elkaar in de stad tegen het lijf loopt?
Ik heb er geen ervaring mee,ik vrees dat de exen allemaal zichzelf goed genoeg moeten kennen,moeten weten of het al dan niet kan..........
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 21 september 2010, 21:13

En echt, irl maakt verschil!
Absoluut en soms is het het einde, letterlijk of figuurlijk


Mar (eerst even tot zover)

edit: ander woord, zelfde betekenis
Laatst gewijzigd door Mar op zo 26 september 2010, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 21 september 2010, 21:15

En echt, irl maakt verschil!
Absoluut en soms is het het einde, overdrachtelijk of letterlijk.


Mar (eerst even tot zover)
...en soms een begin... :D

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 21 september 2010, 21:19

...en soms een begin... :D

Ja! En dan is het overdrachtelijk (figuurlijk dus) gesproken 'het einde' ;)
Laatst gewijzigd door Mar op zo 26 september 2010, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 21 september 2010, 21:29

Precies! Zijn we het dáár in elk geval over eens :wink:

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 21 september 2010, 21:32

Grappig is dat voor mij naar een she-meeting gaan het zelfde werkt als naar de sauna... de mensen die er zijn stellen zich allemaal net als ik zich kwetsbaar op.
Het maakt voor mij dus niet uit welke "geheimen" ik gedeeld heb, en of ik mijn schuilplek kwijt raak doordat ik niet meer anoniem kan zijn...

Vaak scheelt het voor mij wel om iemand daadwerkelijk te zien irl omdat ik daardoor mensen anders ga lezen en minder snel boven op de kast zit.
Overigens heb ik door wat afstand te nemen minder snel een geagiteerde reactie op wat er gepost wordt dus dat scheelt ook wel.. en volgens mij hebben er meerderen wat afstand genomen...

Oke dan terug naar de basis vraag.. hoe om te gaan ivl en irl.. ik denk dat ik het eens ben met Venus, probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven...

sav dr 2 centjes
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 21 september 2010, 22:09

Overigens heb ik door wat afstand te nemen minder snel een geagiteerde reactie op wat er gepost wordt dus dat scheelt ook wel.. en volgens mij hebben er meerderen wat afstand genomen...
Klopt denk ik wel. Maar of het daar nou leuker door wordt? Ik denk dat je, juist doordat je afstand neemt, vaak niet helemaal meer uit je hart post. Wat ik al eerder zei, ik geef tegenwoordig vaak een 'politiek correct' antwoord, maar echt oprecht MIJN mening verkondigen...?? Nee, hier nog maar zelden...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 43 gasten