Het "randje"

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Chocolaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 juni 2013, 21:34

Het "randje"

Berichtdoor Chocolaatje » di 11 juni 2013, 23:28

Hallo iedereen,

Even kort voorstellen: Ik ben een man, 20 jaar, en ik heb een hele lieve vriendin van 21.
Ik hou ontzettend veel van haar en ben dolgelukkig dat zij mijn vriendin is.
We hebben veel en vaak seks (dagelijks) en dit kan soms behoorlijk lang doorgaan :D7
Even als voorbeeld; vandaag werden we om 9u wakker en uiteindelijk was het 17:30 voordat we het bed uit waren (studenten met vrije tijd :wink: ). Uiteraard niet continu seks maar ook heel veel knuffelen, praten, stoeien etc. We kunnen echt van elkaar genieten zowel binnen als buiten de slaapkamer maarrrrr
Er is één ding waar ik mee zit: Ze is nog nooit in haar leven klaargekomen.
Het is al vrij vaak gelukt om haar tot "het randje" te krijgen maar niet verder.
Zelf zegt ze dat ze bang is om de controle te verliezen en dat ze bang is dat het gevoel dat ze van binnenkrijgt, dat steeds sterker wordt, haar teveel wordt of dat ze het niet aankan.
We praten veel over seks en ik vind het leuk om te weten wat zij lekker vindt en wat ik voor haar kan doen om het nog lekkerder te maken. Uiteraard is het orgasmepuntje ook voorbijgekomen.
Ze zegt dat ze erg geniet van mij en de seks en dat ze het niet erg vind dat het nog niet gelukt is.
Wat mij enigszins verbaasde, was het feit dat ze niet aan masturbatie doet/deed en dat ze in haar eentje nog nooit was klaargekomen, laat staan van een vriendje. Ze had weleens soloseks geprobeerd maar dat vond ze niet echt bijzonder en dacht al vrij snel aan andere dingen waardoor het niet heel opwindend was.

Kort samengevat: ik hoop via jullie aan tips/advies te komen om haar tot een orgasme te laten komen. Ze weet niet dat ik druk bezig ben met uitzoeken hoe ik haar over het randje krijg aangezien ik bang ben dat ze dan het gevoel krijgt dat er enige druk achter staat en dit helpt naar mijn idee niet mee.
Alvast bedankt voor de hulp!

Gebruikersavatar
Rosa
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 8:06
Locatie: België - Vlaanderen

Re: Het "randje"

Berichtdoor Rosa » wo 12 juni 2013, 11:57

Mijn mening. Ik ben meer dan dubbel zo oud dan jij en je vriendin. Toen ik jouw leeftijd had bestond het internet nog niet, waarmee ik wil zeggen dat informatie over seks veel minder toegankelijk was. Ik was de 30 al ruim voorbij toen ik mijn eerste orgasme had. Ik masturbeerde ook niet echt. Zo zijn er wel meerdere vrouwen, denk ik.
Ik begrijp wel jouw goede bedoelingen. Maar toch vind ik dat je te ver gaat. Jouw vriendin heeft geen probleem en jullie ervaren het lichamelijk samenzijn als fantastisch, … Laat haar dan alstublieft op haar eigen ritme evolueren op seksueel vlak. Door er druk achter te zetten zal je het proces eerder vertragen en ga je problemen creëren. Niemand is hetzelfde en geniet op dezelfde manier. Voor een man is dit misschien onbegrijpelijk maar genieten van seks kan voor vrouwen ook zonder klaar te komen.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Het "randje"

Berichtdoor Noortje » wo 12 juni 2013, 12:23

Ook ik vind dat je het haar zelf moet laten doen, druk werkt averechts. En bovendien is het ook alleen iets wat zij zelf kan doen, klaarkomen zit in je hoofd. En ik spreek uit ervaring, vorig jaar, op mijn 34e, voor het eerst klaargekomen. Nooit gemasturbeerd tot anderhalve maand daarvoor. En nog steeds lukt het enkel alleen, en met veel moeite.

Ik ben het verder niet met Rosa eens, klaarkomen is ook voor vrouwen belangrijk! Maar alleen als zij het ook belangrijk vindt, ligt dus aan de persoon zelf. Dat is nl. ook zo met mannen, ik ken een man die het gevoel voor het klaarkomen lekkerder vindt dan het klaarkomen zelf, dus meestal alleen maar tot het randje gaat.

Geef haar de ruimte, niet pushen, jij kan niets, alleen haar laten genieten.

Lariks
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 02 maart 2012, 1:49

Re: Het "randje"

Berichtdoor Lariks » wo 12 juni 2013, 17:37

ik ken een man die het gevoel voor het klaarkomen lekkerder vindt dan het klaarkomen zelf,
Zo'n man ken ik ook. Eh, ben ik ook. Klaarkomen is meer het "he, jammer, voorbij" gevoel :mrgreen:

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het "randje"

Berichtdoor Thomas_K » wo 12 juni 2013, 19:22

ik ken een man die het gevoel voor het klaarkomen lekkerder vindt dan het klaarkomen zelf,
Zo'n man ken ik ook. Eh, ben ik ook. Klaarkomen is meer het "he, jammer, voorbij" gevoel :mrgreen:
Helemaal mee eens!

Maar terug naar het topic. De vriendin van chocolaatje heeft het helemaal bij het rechte eind. Eén van de voorwaarden voor een orgasme is controleverlies en als je daar niet aan toe bent, dan krijg je dus geen orgasme. En ze geeft aan dat ze (nu nog) geen zin heet in controleverlies. Lekker doorgaan op de ingeslagen weg, is mijn tip.

Het alternatief is (uiteraard) om te werken aan een situatie, waarin zij de vrees voor controleverlies laat varen. Lijkt mij iets wat vanzelf zal komen en waar je je vooral niet druk om zou moeten maken, vooral niet als zij dat nu niet wil.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Het "randje"

Berichtdoor Anwen » wo 12 juni 2013, 19:53

Als iemand nog niet klaar is voor controleverlies, dan is ze er nog niet klaar voor. Zeker als ze geniet en het zelf niet erg vindt. Sterker nog, dat vind ik alleen maar een pluspunt en maakt de kans dat het ooit wel gebeurt alleen maar groter, als je er niet zo mee zit.
Dat kan je niet forceren. Gewoon genieten van het gevoel wat ze voelt.

Je kan hooguit eens heel geïnteresseerd vragen, wat ze precies voor zich ziet als ze zegt dat ze het gevoel niet aankan. Wat ziet zij voor zich wat er gebeurt? Waar bestaat die angst eigenlijk uit en kan ze zo misschien leren zien dat ze nog nooit heeft ervaren waar ze bang voor is.
Je zou eventueel ook voorzichtig verder kunnen vragen naar het masturberen; want in mijn oren klinkt het een beetje als: 1x geprobeerd, lukt niet, laat maar zitten dan. Masturberen moet je ook leren.
Ben zelf trouwens wel benieuwd of ze dat gevoel van angst voor controleverlies en dus moeite om te komen ervaart bij penetratie of ook als je haar vingert/likt en haar clitoris stimuleert.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Maik
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 1:54

Re: Het "randje"

Berichtdoor Maik » vr 14 juni 2013, 11:48

Chocolaatje, ik denk dat je jezelf gelukkig mag prijzen met je vriendin. Zij geniet ervan zoals het nu gaat.
Wellicht heb je het idee dat je haar tekort doet, dat het je niet'lukt haar dat orgasme te bezorgen, zie je het onbewust als een falen. Ik herken dat wel, maar heb het leeren loslaten. (Ook dat is eigenlijk een soort van controle verliezen..). Geniet gewoon samen, allerbelengrijkste!
En ik sluit me bij de andere mannen aan dat het deel voor het klaarkomen vaak nog fijner is!

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Het "randje"

Berichtdoor konijn » vr 19 juli 2013, 22:09

ik ken een man die het gevoel voor het klaarkomen lekkerder vindt dan het klaarkomen zelf,
Helemaal mee eens. Het orgasme is zo overrated. Het begin van het einde. De geiligheid daarvoor is veel lekkerder.

En Chocolaatje, niet pushen. Wees lief en geil voor d'r. Ze bepaalt zelf wel of ze klaarkomt of niet en jouw gepush zal dan eerder in de weg zitten.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten