Liefste, wil je met me trouwen?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » wo 02 maart 2011, 13:50

Vannacht had ik het weer.
Jij ook lief?
X

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » wo 02 maart 2011, 17:14

Heb je van het gevoel genoten Amada?
Ik zie hem van het weekend, hebben elkaar een week of 5 niet gezien...Ik weet dat de kans groot isdat ik het weer zal voelen..maar ik besef nu ook dat het geen gevoel is van verlangen naar de getrouwde status..maar wel het voelen van die bijzondere intense verbondenheid...en dat mag ik voelen, sterker nog ik wil het voelen, met hem delen...en vooral genieten van ons samen zijn... :mrgreen:

verliefd zijn, liefde voelen en dat kunnen delen is zo fijn...

Maar vast, van het weekend wil ik weer trouwen...
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » wo 02 maart 2011, 17:50

5 weken :roll:
Wij hebben met 5 dagen al een beetje moeite....
Maar geniet ervan!

En idd, ik heb ervan genoten.
Even van de daken schreeuwen weer!

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » wo 02 maart 2011, 21:35

Dat wordt zeker genieten...
De afspraak is bij ons dat de kinderen voorgaan..ik heb er 2, hij 1...en de afgelopen 4 weken heb ik fulltime voor de kinderen gezorgd ( en gewoon gewerkt en mn eigend ingen gedaan) dan is er geen tijd/ruimte om elkaar te ontmoeten...plus nog 245 km er tussen :) Moet zeggen dat we er emotioneel wel dagelijks voor elkaar zijn via telefoon, sms, msn, mail...dus dat zit wel goed.
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » vr 04 maart 2011, 9:31

maar ik besef nu ook dat het geen gevoel is van verlangen naar de getrouwde status..maar wel het voelen van die bijzondere intense verbondenheid...
verliefd zijn, liefde voelen en dat kunnen delen is zo fijn...

Maar vast, van het weekend wil ik weer trouwen...
geniet van jullie 'bruiloft' 8) :wink:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 04 maart 2011, 10:31

Ik loop wel over van warmte en liefde, maar ook is de realiteitszin niet aan mij voorbij gegaan. Hij heeft gevolgen als je door de tijd gepokt en gemazeld bent.

Daarom jongelui: wees je ervan bewust dat het huwelijk niets anders is maatschappelijk gezien dan een economisch verbond tussen man en vrouw. En wees ervan bewust dat eenderde van de huwelijken spaak loopt ooit. Dus trouw vooral en geniet van de romantische effecten ervan, maar trouw wel op huwelijkse voorwaarden :P

Annne, wijs geworden door schade en schande

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 04 maart 2011, 16:27

En vergeet dan vooral niet jaarlijks 'af te rekenen' anders ben je voor de kat zijn staart buiten gemeenschap getrouwd :wink: :wink:

Verder gewoon lekker blijven genieten!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » vr 04 maart 2011, 17:51

Ik loop wel over van warmte en liefde, maar ook is de realiteitszin niet aan mij voorbij gegaan. Hij heeft gevolgen als je door de tijd gepokt en gemazeld bent.

Daarom jongelui: wees je ervan bewust dat het huwelijk niets anders is maatschappelijk gezien dan een economisch verbond tussen man en vrouw. En wees ervan bewust dat eenderde van de huwelijken spaak loopt ooit. Dus trouw vooral en geniet van de romantische effecten ervan, maar trouw wel op huwelijkse voorwaarden :P

Annne, wijs geworden door schade en schande
jongelui????? :shock: :shock: :shock: :shock:

hahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@annne...met 'trouwen' bedoelden de vorige posters niet het daadwerkelijke trouwen in de zin van de wet :wink:

maar die waarschuwing nemen wij tot ons...dank u 8)
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » za 05 maart 2011, 12:31

Annne dank voor jouw waarschuwing..laat ik nu al een scheiding achter de rug hebben en ook geen idee meer hebben om daadwerkelijk te trouwen...nee het is het intense gevoel van verbondenheid wat ik ervaar waardoor ik voel´ met jou wil ik trouwen´....

Het heeft niets te maken met voor een burgerlijke stand staan, of met jurken, of met dat het zo zou horen, of met wat dan ook.

Het gevoel van binnen, de belofte die ik hem zou willen doen, om wat ik voel, om wat hij voelt voor mij...het gevoel van ja ik wil voor altijd met jouw verbonden zijn..ik voel me fijn bij jou...jij vult iets bijzonders in mijn leven aan...

Dat gevoelsmatige trouwen..de Liefde die je daarbij voelt, dat is wat ik ervaar..en nee daadwerkelijk trouwen...dat was eens maar nooit meer..Ik heb mijn meisjesnaam terug en die lever ik tot mijn dood nooit meer in...Mijn leven is van mij....

Maar het gevoel..met jou wil ik trouwen..ja dat gevoel ervaar ik wel..maar dan niet in de zin van het huwelijk, maar anders...

Ik vrees dat ik het niet goed uit kan leggen ...Amada wil jij een poging wagen....
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 05 maart 2011, 13:04

Ik vrees dat ik het niet goed uit kan leggen ...Amada wil jij een poging wagen....
Ik kan er heel moeilijk woorden voor vinden. Ik vind dat jij het al erg goed verwoordt eigenlijk. :)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » za 05 maart 2011, 13:59

Ik vind ook dat je het mooi verwoordt Anneniem. Ik herken het ook wel.

En hoewel ik al jaren geleden besloten heb dat ik geen kinderen meer wil, ik mezelf ook te oud vind om nog moeder te worden, krijg ik, als ik met mijn lief ben, altijd de gedachte dat ik met hem nog een kind zou willen. Is dat ook zoiets? :-)

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » za 05 maart 2011, 14:10

Ow Venus ook dat is herkenbaar :)
Als ik de prachtige blauwe ogen van mijn huidige lief zie, dan denk ik ow..wat zou dat prachtig zijn een kindje met die prachtige ogen van hem..het idee om zijn kindje te krijgen...maar ook ik acht mijzelf te oud om nog een keer moeder te worden, en dan nog alle gedoe dat mij ook is geadviseerd ivm ernstige bekkeninstabiliteit om ooit nog eens zwanger te worden...en de wetenschap dat ik met mijn ex 2 keer een medische molen heb doorlopen om zwanger te worden...

Die gedachte is net zo zeer niet realistisch als het gevoel van ik wil met hem trouwen...en ook dat gevoel kan steeds weer de kop opsteken...

de wens is de vader van de gedachte, maar niet alles dromen alle wensen hoeven realiteit te worden..het gevoel alleen al, het dromen, het uitspreken kan al heel erg mooi zijn...
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 05 maart 2011, 14:22

En hoewel ik al jaren geleden besloten heb dat ik geen kinderen meer wil, ik mezelf ook te oud vind om nog moeder te worden, krijg ik, als ik met mijn lief ben, altijd de gedachte dat ik met hem nog een kind zou willen. Is dat ook zoiets? :-)
Ha ha, ik denk dat dat ook zoiets is. Dat noemen ze een liefdesbaby. :)
Gelukkig heb ik daar dan weer helemaal geen last van. Want trouwen valt nog te overwegen, maar nog een kind krijgen, nee, dat zou wel echt heel onverstandig zijn.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » za 05 maart 2011, 15:44

Ja Venus, heel herkenbaar!
Het is ook zoiets :D

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » za 05 maart 2011, 17:15

Ha ha, ik denk dat dat ook zoiets is. Dat noemen ze een liefdesbaby. :)
Gelukkig heb ik daar dan weer helemaal geen last van. Want trouwen valt nog te overwegen, maar nog een kind krijgen, nee, dat zou wel echt heel onverstandig zijn.
Rationeel weet ik dat ook, en het gaat ook niet gebeuren :-) Tis gewoon het idee, een kind van ons samen, ik zou willen weten wat dat voor kind geweest zou zijn, hoe het eruit gezien had, welk karakter. Het zou vast een prachtig meisje geweest zijn :-) :-)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten