Vibrators en parenclubs - verschraling van sexualilteit?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

O
Berichten: 207
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 15:45

Berichtdoor O » di 13 juli 2010, 20:35

Ik heb er nog over na zitten denken wát mij nou precies tegenstaat aan een parenclub, waarom ik het ‘plat’ noem. Ik wil mijzelf ook even nuanceren, want mensen hebben dit opgevat alsof ik hún ervaringen plat noem. Ik was er niet bij en kan daar weinig over zeggen. Wel heb ik gezegd dat het mij opviel dat het op dit forum steeds een hot topic is en dat er meer over gepraat wordt in de zin van (om Iago’s woorden aan te halen) ‘lekker geneukt’ en minder over beleving en over gevoel, wat mij ook het meeste boeit. Vragen zoals Iago die stelt worden denk ik toch over het algemeen óf niet gesteld óf uit de weg gegaan.

Ik kom er toch op, dat het voor een groot deel met (gevoels)sfeer te maken heeft. Of misschien eerder: het gebrek eraan. Heel direct waarneembaar: de sfeer en aankleding van zo’n club. Over trancemuziek had ik het ook al. Voor mij is het niet sfeervol, voor mij is het goedkoop. Mocht ik zelf een club inrichten (en dat lijkt me nog best leuk), zou het er echt heeel anders uitzien en zou er heeel andere muziek gedraaid worden. Maar da’s een kwestie van smaak, dus ook weer heel subjectief.

Dan kom ik ook op het publiek en dan is het oppassen dat je niet generaliseert of denigreert, maar ik kan Iago hierin niet ongelijk geven. Ik heb wel eens in een kroeg gestaan in een klein dorp in Drenthe, waar iedereen hard aan de zuip was en mee stond te zingen op hollandse schlagers, maar waar de ellende van de meeste koppen afstraalde. Wegvluchten in de drank en in de massa en de schijn ophouden van plezier. Ik vond dit best treurig om te zien. En ik zie een vergelijkbaar iets in de parenclub, alleen dan met seks (en ik zag dat er ook veel aan drugs werd gedaan). Ik keek óok goed, maar ik zag geen ‘geluk, levensvreugde en liefde’.

Toch gevaarlijk om er een oordeel over te vellen, want die mensen in die kroeg zullen ook stuk voor stuk zeggen dat ze een geweldige tijd hadden en ik houd ze niet tegen!

Ik denk een kwestie van smaak, van niveau, van persoonlijkheid, van wensen. Seks en eten laten zich goed vergelijken :wink: . Er zullen genoeg mensen genieten bij de McDo (en die ervaring valt ook onder zintuiglijkheid toch?), maar ik vind het goor en ik zit er niet gezellig en ik eet liever in een knus restaurantje waar eten met aandacht klaargemaakt is, met een wijntje en wat kaarslicht. Daar kom ik ook eerder tot een goed gesprek met iemand, met andere woorden: meer vervulling, qua eten en qua gezelligheid. Ook niet onmogelijk bij de Mc (en soms wil je gewoon niets liever dan een vette hap, weet ik ook) maar toch, hoop dat jullie m’n vergelijking snappen…

Als de intenties van mensen om naar een parenclub zijn: hun seksuele zelf ontdekken, grenzen verleggen, erotiek genieten en spannende ervaringen met anderen opdoen, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Ik zit ook vol van die honger en die fantasieën… Persoonlijk zou ik zulke pure intenties in een andere vorm gieten. Niet zo massaal en onpersoonlijk. Kleinere menselijker initiatieven, met mensen die je kent, die je liefhebt, die je vertrouwt (!). Binnen intieme sfeer een feestje bouwen wat langzaam aan erotisch wordt. Alle tijd en rust hebben. Wat lekker eten en drinken erbij, lachen met elkaar. Als de avond vordert elkaar langzaam beginnen aan te raken, de spanning voelen opbouwen… Ja, in zoiets zou ik me graag wentelen... :D


Een shespotuitje richting club :D
Niet voor mij. Maar voor het smaakvolle Eyes Wide Shut feestje ben ik nog altijd in :wink:

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » wo 14 juli 2010, 9:28

Kleinere menselijker initiatieven, met mensen die je kent, die je liefhebt, die je vertrouwt (!). Binnen intieme sfeer een feestje bouwen wat langzaam aan erotisch wordt. Alle tijd en rust hebben. Wat lekker eten en drinken erbij, lachen met elkaar. Als de avond vordert elkaar langzaam beginnen aan te raken, de spanning voelen opbouwen… Ja, in zoiets zou ik me graag wentelen... :D
Ja, maar dat is eng :)

Ik herken de setting, maar frappant is dat er bij sommige mensen een omslag plaatsvindt. Alsof er een knop om moet om seks te kunnen hebben.
Alsof je twee mensen voor je hebt...

Maar ook dat is subjectief, uiteraard.

Elfri

Berichtdoor Elfri » wo 14 juli 2010, 13:06

Echter laat ik het topic vanaf nu toch gaan voor wat het is.
Alle respect voor je besluit Elfri, maar ik wil nog wel even zeggen dat ik het spijtig vind, ik waardeer je input altijd enorm.

Overigens niet om iets af te willen doen aan jouw gevoel, maar ik denk dat Iago het niet zo heftig heeft bedoelt. 'Ergens, of met iemand niet dood gevonden willen worden' is een uitdrukking die ik zelf ook regelmatig gebruik en dat bedoel ik dan uiteraard ook niet zo heftig als het bij jou binnenkomt. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn, wat voor de één 'maar een spreuk' is, is voor de ander veel meer dan dat. Wel goed om daar rekening mee te houden.
Ik dank jullie voor jullie waardering en ook inzet om uit te leggen wat de bedoeling is. Als ik zo publiekelijk mijn beklag doe, moet ik ook 'vrouws' genoeg zijn om publiekelijk mijn excuses aan jullie te maken. Ik reageerde vanuit mijn instinct, mijn gevoel, mijn eigen emotie. Wederom; ik voel me momenteel even weer met de neus op de (medische) feiten gedrukt en daardoor te kwetsbaar om volledig uit te leggen hoe/wie/wat/waar. Maar ik blijf het topic even lezen tot ik wél weer de kracht heb om zonder emotionele insteek mijn opinie te geven.

Helemaal weg is nooit mijn bedoeling geweest, ook zal ik het topic met interesse willen blijven volgen. Maar geef me een paar daagjes de tijd, dan kan ik daarna met een frisse blik en zonder nare gevoelens mijn zegje doen over wat jullie menen en schrijven. Ik kijk er naar uit om mijn gevoelens over het 'daten' te delen. Komt tijd, komt raad.

Het is een boeiend en waardevol topic! Of het nu over neukstaven (vibratoren volgens een snoepie van een vriend van mij) of sexkotten (parenclubs, wederom volgens dezelfde lieve vriend) gaat.. Of dat het nu over intense orgasmes, verloren liefdes of zelfs sex met een chronisch zieke gaat. :)

Tot snel! en uiteraard heel erg bedankt voor de mooie inzichten tot zo ver.

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » wo 14 juli 2010, 14:56

@Elfri

Take care!
&
Tot snel!

XXX
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » wo 14 juli 2010, 15:06

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 21:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » wo 14 juli 2010, 18:46

@Elfri, :kiss:

Ik heb het ook gedaan Elfri, in het begin, het proberen uit te leggen, waarom het ons aantrekt, proberen te overtuigen dat het iets moois is (kan zijn). Maar dat lukt niet. Het trekt alle energie uit je en je wordt er moedeloos van. Voelt je slecht en afgewezen.
Tot ik mezelf de vraag stelde waarom het zo belangrijk voor mij was om iedereens goedkeuring te krijgen en ik erachter kwam dat dat dus helemaal niet hoeft. Mensen mogen best afkeuren wat ik doe, dat maakt mij niet beter of slechter. Ik ken mijn intenties. Maar ik ga dus niet meer in discussie, want dat heeft geen enkele zin. Net zoveel (of weinig) zin als iemand die geen haring lust uitleggen dat haring eigenlijk heel lekker is (maar die kende je al, haha).
Ik vind het nog steeds wel lastig hoor en trap vaak nog in die valkuil, maar dan herken ik het bij mezelf en laat me er niet door in de put trekken.

Sterkte, en weet: jij bent okee en wat je doet met hart en ziel is ook okee.

XXX
Sletje
Afbeelding

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 14 juli 2010, 19:01

Tis maar goed dat niet iedereen haring lekker vindt, dan was er weer een haringtekort, krijg je weer van die regeltjes over hoeveel haring er gevangen mag worden, en omdat er een tekort is, wordt de haring veel te duur....
m.a.w. waarom zou je mensen willen overtuigen? Als je voor jezelf weet dat het voor jullie werkt, en goed is, waarom moet je dan goedkeuring van anderen hebben?
Het enige wat ik zeg is dat het niks voor mij zou zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik anderen erom veroordeel. Wel zou ik graag horen waarom het goed is, of wat het toevoegt, of...of...maar dat is ws gewoon mijn 'nieuwsgierige' of misschien nog beter, 'leergierige' aard. Doordat ik vragen stel, antwoorden krijg, kan ik wel vaak beter begrip voor anderen opbrengen.

maar da's zomaar mijn gedachte hoor!

@ Elfri: Sterkte

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » wo 14 juli 2010, 19:27

Tuurlijk Venus, en uitleggen aan iemand die oprecht geïnteresseerd is (ook al is hij/zij een andere mening toegedaan) doe ik graag. Ik ben zelf ook nieuwsgierig aangelegd. Maar in discussie ga ik niet (of dat probeer ik althans). Als ik merk dat de vragen een bepaalde negativiteit in zich dragen. Dat je het gevoel krijgt je te moeten verdedigen, dan haak ik af. Noem het oppervlakkig, laf of hypocriet. Voor mij is dat simpelweg behoud van energie.

Ik meende dat soort vermoeidheid ook een beetje bij Elfri te bespeuren, hoewel bij haar natuurlijk ook hele andere factoren meespelen.

Liefs.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 14 juli 2010, 20:27

Tuurlijk Venus, en uitleggen aan iemand die oprecht geïnteresseerd is (ook al is hij/zij een andere mening toegedaan) doe ik graag. Ik ben zelf ook nieuwsgierig aangelegd. Maar in discussie ga ik niet (of dat probeer ik althans). Als ik merk dat de vragen een bepaalde negativiteit in zich dragen. Dat je het gevoel krijgt je te moeten verdedigen, dan haak ik af. Noem het oppervlakkig, laf of hypocriet. Voor mij is dat simpelweg behoud van energie.

Ik meende dat soort vermoeidheid ook een beetje bij Elfri te bespeuren, hoewel bij haar natuurlijk ook hele andere factoren meespelen.

Liefs.
Ik zou dat niet oppervlakkig,laf of hypocriet noemen!
Ik noem dat je eigen leven leiden,je eigen weg volgen en vooral:
doen wat jij(en de jouwen)graag doen,en daar ben je geen uitleg over verschuldigd!
Maar ik lees ook graag de waarom,de drijfveren van iemand om iets te doen/niet te doen.
Ik kan hoogstens verbaasd zijn,bedenken dat het wel/niet iets voor mij is,en dan zeggen:
elk diertje zijn pleziertje!

Dus vooral zo verder gaan.
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » wo 14 juli 2010, 22:36

Omdat ik de posting van Elfri niet begreep heb ik haar een pm gestuurd met de vraag of de reden van haar verdriet ook te maken met mijn posting. Dat bleek niet het geval maar er waren andere redenen.
De veronderstellingen die hiervoor verwoord zijn niet juist.

Verder probeer ik uit te leggen waarom ik de drempel naar een parenclub niet wil nemen. Ik probeer geenzins iemand te overtuigen of te oordelen.

De vraag van Venus "wel zou ik graag horen waarom het goed is, of wat het toevoegt, of...of..." ook wel eens beantwoord zien.
En dan niet in de trant van lekker neuken, genieten van elkaars lichaam of kijken naar mijn echtgenoot of echtgenote die geneukt wordt, maar echt de diepte :D in.
En is er dan ook nog iemand die dat met dezelfde moed en confrontatie kan, dan O dat doet, waar ik veel bewondering voor heb.

edit: woordje "hier"is "hiervoor" geworden
Laatst gewijzigd door Paniscus op do 15 juli 2010, 8:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » do 15 juli 2010, 5:14

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 15 juli 2010, 8:08

Dan zal ik de spits afbijten :wink:
Nee, volgens mij zijn moed en bewondering voor een ander niet de kernwaarden waar het over moet gaan. Volgens mij zijn de kernwaarden moed en bewondering voor jezelf!
Wil niet zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben naar hoe anderen dingen ervaren, omdat ik er zelf ook rijker van kan worden. En ik deel ook niet de opvatting, dat lichamelijk, seksueel contact in een pc of vib-gebruik (wel twee heel verschillende dingen, in mijn optiek hoor!) geen relatie heeft met diepgang. Hoewel ik zo inschat dat je mij nooit in een pc tegen zult komen, omdat voor mij seksueel contact hoort bij een dieper gevoel. Ik zou me nooit volledig kunnen laten gaan/geven in een omgeving met volledig vreemden om me heen, aan mijn lijf of weet ik veel. Voor mij zou het niets toevoegen aan een relatie, integendeel! Maar dat wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zou moeten gelden. Daarom ben ik steeds zo nieuwsgierig naar wat het dan wel toevoegt voor een ander. En ik heb ergens (ik geloof zelfs in dit topic) een duidelijke uitleg gelezen...

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » do 15 juli 2010, 8:56

@Mar
Sorry maar zo heb ik niet bedoeld. Wat ik uit je vraagstelling lees is dat je een vraag stelt buiten de context van de pc en voorgaande postings. Op die manier ga je niet de diepte in maar de breedte. Ik wil heel serieus over je vragen nadenken maar zal deze niet in dit topic beantwoorden.

Ik bedoelde: is er een (ervaren) pc bezoeker die de vraag van mij en die van Venus kan beantwoorden.

Een van de vorige posters toont moed naar mijn mening en ik bewonder haar standvastigheid. Ik vind dat ik dat mag zeggen :D
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

in10cities
Berichten: 28
Lid geworden op: do 13 maart 2008, 13:26

Berichtdoor in10cities » do 15 juli 2010, 9:34

De vraag van Venus "wel zou ik graag horen waarom het goed is, of wat het toevoegt, of...of..." ook wel eens beantwoord zien.
En dan niet in de trant van lekker neuken, genieten van elkaars lichaam of kijken naar mijn echtgenoot of echtgenote die geneukt wordt, maar echt de diepte :D in.
Wat is de diepte van een etentje met vrienden? Waarom trekt een groep mensen nog meer volk aan? Waarom wil je de ene dag in alle rust zijn, en de andere dag mensen om je heen?
Denk hier eens over na, die ervaringen heb je wellicht wel, en dan heb je misschien al een eerste idee waarom het leuk is om af en toe sex met of tussen anderen te hebben.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 15 juli 2010, 9:38

Wat is de diepte van een etentje met vrienden? Waarom trekt een groep mensen nog meer volk aan? Waarom wil je de ene dag in alle rust zijn, en de andere dag mensen om je heen?
Denk hier eens over na, die ervaringen heb je wellicht wel, en dan heb je misschien al een eerste idee waarom het leuk is om af en toe sex met of tussen anderen te hebben.
Hoho In10cities, voor mij is er wel een heel groot verschil tussen een etentje met vrienden, of sex met of tussen anderen. Dat kan ik echt niet vergelijken hoor!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten