Overgang en verminderd libido

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Overgang en verminderd libido

Berichtdoor twin » zo 14 december 2008, 1:10

Lieve dames op shespot, ik heb een probleem, mijn lieve vrouwtje heeft de overgang gehad maar daardoor ook is haar libido aanmerkelijk verminderd. Deden we het daarvoor 3, 4 keer per week ik mag nu blij zijn als we 1 maal per 2 weken sexs hebben en dan moet ik nog aandringen, dat gaat meestal wel goed want dan krijgt ze ook wel zin maar ik heb daar toch wel problemen mee. Ik zou het graag weer meer willen. Wat kan ik doen om dat te bereiken.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

Nimfje
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 08 december 2008, 22:35
Locatie: Zuiderlijk Nederland, werkende

Berichtdoor Nimfje » zo 14 december 2008, 2:03

Zelf heb ik geen overgang, dus kan je niks vertellen uit 'ervaring'. Hormonen heb ik helaas erg veel verstand van :?
Vrouwen hebben nu eenmaal mood swings, (niet alle wel veel)
Altijd als ik zelf me niet helemaal happy voel door mijn hormoon razingen, dan wordt ik ook altijd het liefst met rust gelaten. Hier is eigenlijk niets aan te doen. Je moet het dan gewoon 'uitzitten'.
Alleen aangezien het hier om de overgang gaat zijn er wel pillen te verkrijgen, die een vrouw er doorheen helpen. Door de overgang alleen dan, die ook wel erg lang kan duren.
Bij mij helpt het altijd heel erg als ik kan praten over bepaalde dingen.

Vraag haar wat ze opwindend vind, doe iets romantisch of niet (ligt aan het type vrouw), doe iets nieuws, begin met een massage bijv. miss krijgt ze dan wel ineens zin, koop een boek met info erover... alleen ik denk dat het belangrijkste is dat je hierover met je vrouw gaat praten... die weet het tenslotte het beste...

Veel liefs en ik hoop dat je er een beetje wat aan hebt,
Succes!

Nimfje

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » zo 14 december 2008, 2:44

Dank je nimfje voor je antwoord , ik heb al een aantal dingen geprobeerd zoals een erotische massage of lekker samen naar de sauna maar ze word gewoon niet meer geil zoals ze dat zelf zegt en ze weet echt wel dat ik hier mee zit maar kan dan niet faken want ze weet dat ik dat dan voel want dan spannen haar kutspieren minder strak aan dan als ze het wel lekker vind.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 14 december 2008, 11:37

Mischien is het goed dat je vrouw een schildklieronderzoek laat doen, soms werkt de schildklier minder goed in de overgang en dit maakt de libido veel kleiner.Voor een schildklier die te weinig werkt kan je schildklierhormoon voorgeschreven krijgen, je voelt je beter hebt meer energie en meer libido , de behandeling is niet duur en vrij eenvoudig te volgen
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » zo 14 december 2008, 12:21

Ik heb de overgang al een tijdje achter de rug. Ik was erg vroeg maar het feit dat ik nu niet meer ongesteld ben is een bevrijding. Gelukkig heb ik er geen "last" van gehad. Geen opvliegers en dergelijke.
Maar ik heb juist een verhoogd libido gekregen. Met andere woorden, ik kan er geen genoeg van krijgen.
Jammer dat ik geen partner heb :P

Je verteld niet hoe lang je vrouw in de overgang "zit" en of het al helemaal achter de rug is. Als ze er nog midden in zit zijn de hormonen nog druk bezig met alles op zijn plaats te zetten en kan ik me voorstellen dat ze minder zin heeft.
Ook is het uiteraard niet bij iedereen hetzelfde, de één "hoeft" helemaal niet meer en de ander is niet bij te houden.

Als ze er zelf problemen mee heeft zou ik, als ik haar was, naar de huisarts gaan en er toch over praten.

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » ma 15 december 2008, 0:15

Dragonlady, ze heeft het allemaal achter de rug dat is het probleem niet maar haar libido is aanmerkelijk gezakt.
Droomvlinder, dank je wel voor je reactie ik zal dit zeker met mijn vrouwtje bespreken en uitproberen en als het helpt hoor je dat zeker van me. :D
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten