de verleiding

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 04 december 2007, 16:55

Klopt Spuit ! Maar deze is 20 jaar jonger dan ik, en beroepssporter, helemaal strak en gespierd enzo. Dat is toch geen concurrentie voor mij ? :lol: Mijn grijze haar, en het zachtere lijf met hier en daar nog een spoor van wat ooit een spier was :lol:

Okay dan. Ik heb 'm een paar keer ontmoet, leuke gozer. Gelukkig heeft Efin een goede smaak en legt ze de lat hoog. Ook dat streelt m'n ego, nietwaar? :wink:
En angst om je partner te verliezen? Noem me zelfverzekerd of arrogant, het ligt dicht bij elkaar. Maar die angst heb ik helemaal niet.
Niets is blijvend, alleen de verandering

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » di 04 december 2007, 17:04

:lol:
Nogmaals: Lijkt me echt heerlijk als je geen jaloezie kent! (lees: zeker bent van jezelf)

Spuit11 *onzeker.... en dus een jaloers kreng* :twisted:
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 04 december 2007, 17:07

:lol:

Weet je, ik kan waanzinnig lekker koken, al zeg ik het zelf. We gaan af en toe uit eten en meestal is het niet zo lekker als wat ik maak.

Twee weken geleden was dat anders. Zes gangen, echt voortreffelijk. Maarruh...ben niet bang dat Efin er met die kok vandoor gaat :wink: (en volgens mij vindt Efin lekker eten nóg belangrijker dan sex :wink: )
Niets is blijvend, alleen de verandering

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » di 04 december 2007, 17:11

:wink: ...maar ikke niet! :lol:
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 04 december 2007, 17:16

oh nee? Niet belangrijker ? Dadelijk ga je zeggen dat je vaker sex hebt dan dat je eet ... :mrgreen:
Niets is blijvend, alleen de verandering

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 04 december 2007, 17:19

En angst om je partner te verliezen? Noem me zelfverzekerd of arrogant, het ligt dicht bij elkaar. Maar die angst heb ik helemaal niet.

Zeg EF, geef je ook cursussen toevallig? Aan mannen die net niet zo zelfverzekerd zijn als jij? En die dus net wel een tikkie jaloezie voelen, zo af en toe? (gelukkig niet zo veel jaloezie om mij aan banden te leggen....... ;) )
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » di 04 december 2007, 17:20

Nee dat ook weer niet.... :wink:

Zo, en nu ga ik neuken!......uuuuuuuuuuuuuuh zei ik neuken? :oops: ..ik bedoel koken...KOKEN! :roll:
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 04 december 2007, 17:22

hee, da's toevallig ik ook ! Beide ! Tegelijk ! :mrgreen: (dat lukt die kok niet en die sportman ook niet, ik ben uniek :mrgreen: )
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 04 december 2007, 17:24

Zeg EF, geef je ook cursussen toevallig? Aan mannen die net niet zo zelfverzekerd zijn als jij? En die dus net wel een tikkie jaloezie voelen, zo af en toe? (gelukkig niet zo veel jaloezie om mij aan banden te leggen....... ;) )
Ach Shaz, ik heb een spiegel die vervormt wat en is van getint glas. En elke keer als ik er in kijk, groeit m'n zelfvertrouwen (andere spiegels ontwijk ik)
Niets is blijvend, alleen de verandering

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » di 04 december 2007, 17:25

Whahaha maak me gek zeg! Neuken en koken tegelijk! Neeeeeej die Efinnetje heeft het maar getroffen! Daar`kan inderdaad geen kok of jonge god tegenop! :lol: :wink:
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » di 04 december 2007, 17:28

I rest my case 8)
Niets is blijvend, alleen de verandering

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 04 december 2007, 18:39

Monique, ik draai al een uurtje of wat om jouw vragen heen.

Ja, voor mij zijn je wensen en behoeften erg herkenbaar.

Weet je wat - ik laat me even leeglopen.
Het wordt dus wss wat rommelig.

Aanvankelijk had ik mijn diepere verlangens en wensen zelf niet erg goed in beeld, dat gebeurde pas toen het in zekere zin te laat was. Deze behoeften liftten namelijk mee met urgenter belangen die op het terrein lagen van doorbreken van denk- en leefpatronen, en verliefdheid is een uitstekend hulpmiddel om een keertwending in je (innerlijk) leven in te zetten.

In die verliefdheid kon ik me openstellen voor nieuwe manieren van denken en beleven. Voor mijn partner was dat slikken - 'wat ben ik voor prutsvent dat ik het niet kan?' - tegelijk was hij in staat om te zien en zich open te stellen wat er in en met mij aan de hand was. Daar was/ben ik gezegend mee.
Hij, anderen, ikzelf zagen na een het onderkennen ervan de heling van oude pijn en dat een weg tot een nieuw soort ontplooiing in zicht kwam. Dat had niet makkelijk binnen onze relatie gekund: mirtheman was teveel deel van het bestaande patroon en hij bood te weinig confrontatie. Bij een betrokken vreemde, een geïnteresseerde nieuweling ligt dat anders (Ergo: Kies je minnaars met zorg.)

Zocht ik sexuele ervaringen, of ging het toch om méér?
Het is beide geworden, ook omdat dit bij mijn karakter past, denk ik.
Ik wilde heel graag met een ander lijf en een ander manmens in intiem contact zijn, andere stem, andere fantasie (hoewel, mannen lijken toch op elkaar :P ), andere manieren van aanraken, gwoon anders, btje willekeurig wel. Ik was niet naar een relatie op zoek, maar eenmaal een klik hebbend weet je vooraf niet hoe je wensen zich verder ontvouwen.

Binnen de speelruimte die ik had, of die ik me toeëigende, heb ik wat geavonturierd, en dat bracht rust. Mijn basispartner heeft ontdekt dat hij me heus niet meteen kwijt is - zijn sexegenoten blijken bovendien verrassend solidair te zijn met elkaar en trekken ook hún grenzen, of ze snappen elkaar beter dan ik hen - of ik zoek ze erop uit, in elk geval: explosies met slachtoffers zijn er niet geweest. Helemaal gelukkig ben ik er niet mee - maar ik zie wel dat het niet anders kan, op straffe van besluiten die meer overhoop halen dan ik kan verantwoorden of kan willen bij mensen van wie ik houd.


Monique, ik vind je nieuwsgierigheid heel begrijpelijk vanuit een andere insteek. De hormonen, het laatste ei, de laatste kans op nageslacht dient zich aan. Niet dat je op een kind zit te wachten, maar daar hebben de hormonen geen weet van. Je bént nog partij, en dat speelt, voor mijn gevoel, ergens mee.

De vraag is hoe je met dit soort aandrang omgaat. Verstoppen en wegduwen helpt meestal niet, maar met open vizier ermee omgaan is niet altijd even makkelijk of haalbaar.



Mirthe-man is net zo zelfverzekerd als onze kundige kok EF :wink: :D . Die zelfverzekerdheid is echter niet op mijn blijven of terugkomen of van wie dan ook gebaseerd, maar op hem-zelf - en ik denk dat dit de meest deugdelijke basis is die bestaat. Hij heeft in zijn hele leven, dat langer duurt dan van de meesten hier, precies een vrouw gehad. Meer hoeft hij niet, dat het niet minder is heeft hem gelukkig gemaakt, evenals dat hij nooit spijt heeft gehad van zijn keuzes (tja, is dat nou wel of niet verwonderlijk).

Daar zit denk ik de crux.

Terugkomen van weggeweest hoeft bovendien niet een terugkomen van een bedvriendje te zijn



Mirthe, nu ook in den keuken :wink:

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » di 04 december 2007, 19:00

Ik kom net uit de keuken...is wel lachen :lol: ..wat heeft die keuken nu te maken met wat Monique nu zich afvraagt en doormaakt ( :wink: EF en Spuit).


Heb het ergens moeilijk om hier mijn verhaal te plaatsen...maar deze die me kennen, weten wat ik meegemaakt heb dit jaar.
En Monique het enige dat ik je kan aanraden is goed te lezen wat Spuit je vertelt...zit zoveel waarheid in...zoveel wijsheid van iemand die het meegemaakt heeft en de gevolgen erbij genomen heeft en nu geliukkiglijk haar plaatsje heeft gevonden (hoop ik toch :wink: )

Ef : wat jullie hebben, is mooi...heel mooi zelf..maar is niet zo gangbaar bij de meeste koppels. Daarom niks verkeerds mee...maar zoals je al opmerkte is het heel moeilijk om tot zo een overeenkomst te komen als je een monogame basis gewoon bent en/of ùee gestart bent.

Waar eigenlijk het sleutelpunt is van deze hele wens/verlangen is in mijn ogen nog altijd de man van Monique die zal of niet instemmen met wat zij wenst/verlangt. Zoniet zal ze beslissingen moeten nemen van wat verder zal gebeuren.

Ik ben (zoals een goede vriendin zo goed verwoordde) gegeroeid in die tijd dat het hier minder ging en zoals hierboven beschreven...
Is mijn verlangen daardoor gestopt? Neen.
Is ze daarmee onderdrukt? Ja en net omdat het nu hier zo goed weer gaat.
Zal het ooit weer opkomen? ja maar ik zal het opwachten en dan ernaar handelen en wetende hoe ik het zal kenbaar maken aan mijn vrouw en wat we dan zullen doen is koffiedik kijken...


Of dit je helpt Monique..weet ik niet..maar hopelijk wel.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Bluepeter
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 december 2007, 17:03
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Bluepeter » wo 05 december 2007, 17:21

Mijn ex stelde uiteindelijk voor om naar een parenclub te gaan maar dat was niet wat ik wilde.....ik wilde, heel egoIstisch misschien, sex met een andere man...zonder hem erbij :oops: . Was misschien ietsje teveel gevraagd.... :wink:
tja, ik ook dus :wink:

Ik hoop echt dat het niet mijn huwelijk gaat kosten! Hebben jullie de vrijheid in je nieuwe relatie wél 'ingebouwd'?
Ik herken datgene wel wat je hier ter sprake hebt gebracht. Ik ben pas 11 jaar getrouwd maar kreeg te maken met een sleur in ons huwelijksleven. Bovendien had ik al jarenlang geen sex meer met m'n vrouw. Via internet kreeg ik in juni een relatie met een vrouw wat bijna m'n huwelijk kostte. Sinds kort heb ik weer sex gehad met m'n vrouw en proberen we de affectiviteit en intimiteit weer in ons huwelijk terug te krijgen. Nu de relatie over is, blijf ik me afvragen hoe sex met andere vrouwen is zonder dat het ten koste zal gaan van m'n huwelijk. Dus ik herken datgene heel goed wat je zegt. Ik denk dat zoiets altijd wel zal blijven bestaan en zeker omdat ik het al een keer eerder heb ervaren zonder dat ik echt uit m'n huwelijk wilde stappen.
Nothing is stranger than being yourself.....

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » wo 05 december 2007, 23:38

Hi Monique,

Lastig hoor. Je krijgt nu dan ook net antwoord van de meest trouwe monogame hond die er bestaat :D

Je nieuwsgierigheid begrijp ik. Mijn man en ik zijn elkaars enige sexpartners ooit geweest en ik vind dat een heel fijn en vertrouwd idee. Tuurlijk ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar sex met een ander, maar die nieuwsgierigheid is nu ook weer niet zo groot dat ik er van alles voor overhoop wil halen.

Wat ik me oa afvraag of je jezelf de kop niet helemaal gek maakt hiermee. Ik herken bij mezelf dat als een bepaald idee zich eenmaal in je hoofd nestelt, en je daar verder over denkt / fantaseert, het steeds mooier en groter wordt. Terwijl de real life situatie misschien helemaal niet zo beroerd is. Ik geloof wel heel erg in de zinspreuk "Alles wat je aandacht geeft wordt groter."

Ik geloof er wel in dat je een relatie alleen goed kunt houden als je dingen op die manier doet zoals je samen bent "overeen gekomen". Dus als de 1 iets niet wil en de ander wel, dikke jammer dan. Ik zou zeker geen zaken achter zijn rug om gaan doen met een risico op een grote onlijmbare breuk. Zijn er geen andere manieren waarop jullie samen de boel kunnen oppimpen?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten