verliefd op een mooi gezichtje, maar verder.....?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

verliefd op een mooi gezichtje, maar verder.....?

Berichtdoor pure » zo 18 februari 2007, 14:57

Hallo iedereen, ik steek mijn neus ook eens om het hoekje hier, met een eigen ervaring die ik even van me af moet zetten.

Ben in een nogal nerve-wrecking situatie verzeild geraakt, virtueel contact met een jongedame, met een gezichtje en een paar ogen om helemaal in te verzuipen en week van te worden.
De rest "klopt" echter helemaal niet. Hele andere wereld, generatie jonger zowat, en achter dat knappe gezichtje schuilen een hoop trauma's en problemen. Waar ze ook uitgebreid om aandacht voor roept op dat andere forum. Heb me een beetje als "prive-hulpverlener" in de strijd geworpen (verliefdheid was toen nog niet ZO sterk, wilde haar ook gewoon helpen). Nu is het zo virtueel close geworden dat we maar moeilijk van elkaar los kunnen komen - terwijl dat toch echt het beste is. Ik heb geen energie meer over om haar te helpen, en ik kan niets meer zuiver doen omdat ik enorm door die blik word aangetrokken. Zij verliefd op mijn aandacht, ik op haar ogen en haar jonge schoonheid..... :roll:

Met vereende krachten ga ik dit contact afbouwen, maar my God, wat is het erg om door foto's nota bene zo uit het veld geslagen te raken.
Zij heeft me overigens uberhaupt nog niet gezien....en het leeftijdsverschil is groot.

Behalve dat ik dit verhaal gewoon graag kwijt wilde, zou ik willen weten of er anderen hier zijn die ooit verblind zijn geraakt door iemands buitenkant terwijl er verder eigenlijk niet iets was wat er goed paste.....

Pure. - diepe zucht...

heks
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 02 juli 2006, 22:29
Locatie: randstad

Berichtdoor heks » zo 18 februari 2007, 15:41

oeioeioei...lastig. Maar je hebt zelf in ieder geval heel goed door hoe het zit. dat scheelt een hoop.
Sterkte!
I can resist everything except temptation.
(Oscar Wilde)

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » zo 18 februari 2007, 16:33

Dankjewel Heks.

Ik hoop dat het verslavingsleed snel is geleden....
voel me verschrikkelijk :(

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » zo 18 februari 2007, 16:54

Fijn bericht, heel erg bedankt Kronkel....

Na een intensieve week met veel pm's (waar inderdaad ons beider behoefte aan contact en gezelschap en knuffels [heel zuiver, niet eens zozeer sex] in doorklonken, heb ik gevoeld dat ik iets meer inhoudelijks kon vertellen over wat ik bij haar zag aan belangrijke punten/problemen.
Een soort brief recht uit het hart waarmee ik tevens het intensieve, bijna geobsedeerde pm-contact zei te willen afbouwen/normaliseren.
Die brief was een eye-opener voor haar, en heeft haar geraakt.
Dat was een paar dagen geleden. Sindsdien probeer ik los te komen, in elk geval niet ZO veel aandacht te geven als de week eraan voorafgaand, want dat werd me te veel.

Ze is wel zoveel jonger dat het logisch is dat ik haar ondersteun, en niet zozeer vice versa. Dus wat dat betreft was de balans van geven en ontvangen inderdaad wat scheef, en is het de vraag of dat veel gebalanceerder KAN worden.

Het rare van dit contact, waarbij ik wel foto's van haar zag (en dus gecharmeerd raakte, aangewakkerd door een groeiend wederzijds gevoel van een "diepere connectie" te hebben), maar zij nog altijd niet weet hoe IK eruit zie, is dat het raar uit kan pakken als zij mij na al dat contact zou zien en denken: "ehh...goh, je bent heel anders dan ik me had voorgesteld, niet mijn type eigenlijk, sorry". Zou het hele kaartenhuis instorten...das altijd het rare met virtueel close worden....

Komt ook bij dat ik [en hier heb je ook gelijk in, Kronkel] inderdaad niet alleen maar een paar mooie ogen zie, maar ook een mooie ziel DENK te zien. Hoe kan het echter een vorm van echte (gezonde) liefde zijn als ik me zo "fucked up" voel??
En dat terwijl ik tot voor heel kort nog dacht dat we best eens op "zielsniveau" iets zouden kunnen hebben....lijkt het nu niets anders dan ordinaire obsessie..... :(

Very confusing......maar ik ben erg blij dat ik een klankbord vind....zit hier alleen en word verteerd door van alles....

Thank you .....!! :)

Pure....

PS. Misschien zit er nog een doorstart in, als ik over deze verliefdheid heen zou groeien. We zullen zien....of (me) dat lukt.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » zo 18 februari 2007, 17:12

Zucht, wat een mooie wens.....

Na deze (afgesproken rustiger) week komt er vast weer contact, en wie weet zijn dan de ergste verwarringen hier voorbij.

Het is mooi als je voelt dat je beiden ergens op een zelfde golflengte zit (ergens dus ook zeker niet, maar misschien overbrugt/overwint het ene het andere), en dan wil je ergens ook zeker iets proberen....

En tja, dat leeftijdsverschil is wel groot, maar tegelijk zou zij ook al eerder de boel hebben kunnen afkappen als dat voor haar niet te doen was.

Pure. - zwevend tussen hoop en vrees nu.... :wink:

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 18 februari 2007, 19:51

Ik duim voor je pure!
En leeftijdsverschil boeit!!!!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » zo 18 februari 2007, 20:42

Een viritueel/digitaal leven is een "second life".

In real life [first live] everything is different and less easy.


I want to be needed
I need to be wanted
Heel mooi!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » zo 18 februari 2007, 21:48

En tja, dat leeftijdsverschil is wel groot, maar tegelijk zou zij ook al eerder de boel hebben kunnen afkappen als dat voor haar niet te doen was.
Hi Pure, je hebt 't scherp in beeld :), maar dat afkappen denk ik toch niet.
Dat kan te moeilijk zijn.
Misschien ligt jouw taak hierin haar (en indirect jezelf) te begeleiden in het loslaten, om er een positieve en verrijkende ervaring voor jullie beiden van te maken?
Eén die, gezien de intensiteit, de nodige tijd en inzicht zal vragen. De integriteit is je toevertrouwd, en het dient jezelf qua energie.

Anyway: veel wijsheid en liefde toegewenst,


Mirthe

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 19 februari 2007, 0:19

Hmm lieve Pure,

Wellicht heb je wat aan mijn woorden en misschien zal je me om mijn woorden haten ( werkelijk geen idee)

Ook ik ben bevangen en bevangen geweest door de virtuele wereld. Daarbij komt dat ik in haar schoenen kan staan .. hij kende mijn foto`s wel ik de zijne niet ( in alle situatie`s bijna zo) en oh wat was ik bevangen door de woorden, wat raakte hij met wat hij zei me in mijn ziel. Alles wat er geberude was zo mooi en zo waar. Een van die contacten had al spoedig een telefonisch gevolg aangezien het zo ontzettend klikte. Uren hebben we aan de telefoon achtereen gesproken. Zo waanzinnig verslavend iedere minuut na dat gesprek verlangden we naar weer inniger (communicatief) contact. Nachten hebben we aan elkaars lippen gehangen. Uiteindelijk hebben we elkaar ontmoet ... en inmiddels zijn we getrouwd. Hij kwa uiterlijk niet het type ( en de leeftijd) waar ik in de kroeg op af zou stappen. Maar verliefd ben ik nog immer en meer dan ik ooit was op iemand die ik vanuit zien heb leren kennen. Ofwel het heeft zo zijn voordelen.

Maar ook de keerzijde ken ik .. een verliefdheid die als een nachtkaars uitging omdat de persoon in kwestie niet irl was wie ik had leren kennen virtueel ( veel geslotener en niet door mij te doorbreken) die illusie vervloog dus na irl contact.

De verslaving van virtuele aandacht ken ik , soms tot bijna obsesief aan toe... en ja ook hier kan je mee op je bek gaan daarin verschilt t niet veel met het werkelijke leven hoewel virtueel langer kan voortduren.

Veel wijsheid gewenst en geniet met volle teugen het is iig jouw waarheid!

Liefs Savanne

P.s. Leeftijd is geen enkele issue als je "linkt" mijn man is 20 jaar ouder!
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » ma 19 februari 2007, 16:17

Nee, nee, nee.....Pure, niet doen.

Voelt niet goed. Dit is geen liefde, dit is verslaving.
Een draaikolk: hoe dichter ik erbij kom, hoe ellendiger ik me voel.

Enige andere optie die me nu rest, om niet verder naar de "ondergang" gezogen te worden:

mezelf met echte liefde vullen. Innerlijk kind weer voelen.....
er zit een gapende schreeuwende leegte in me waar liefde zou moeten zitten. Godzijdank heb ik nu enige ervaring in het opvullen ervan, al maak ik nog wel eens dezelfde fout.
Knuffelbeer erbij, zachtheid in mijn hartgebied maken waar die pijn zit....
praten alsof ik met een kind praat.....

Alles doen om te voorkomen dat ik uit behoeftigheid en kou en leegte van binnen weer terug ga naar die site, die dame weer opzoek die NIET echte liefde is. Poisoning eyes, maar verder.....alleen een verslaving die ook niets met liefde meer te maken heeft.

Zo erg is het dus geworden :? - met mijn eigen eenzaamheid, met name. En die leegte gaat zij nooit en te nimmer met liefde opvullen. Hooguit met haar eigen behoeftigheid. En ze is simply too young.

Ik ga alles op alles zetten om me vrij te houden....anders voel ik me straks hondsberoerd.

Zo! Dat staat!.....

Pure.....

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » ma 19 februari 2007, 16:34

Pure, goed van je dat je het zelf inziet..... je bent verslaafd aan een foto, niets meer niets minder....

Mischien helpt het als je haar tóch opzoekt, desnoods een date met haar en dan komt de ontgoogeling vanzelf.
Hoe eerder hoe beter, want een situatie als dit vréét.....

Ga die confrontatie aan en bedenk dat je eigenlijk niets te verliezen hebt !
Al weet ik heus wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.....
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » ma 19 februari 2007, 18:00

@ Kronkel en Yanni,

Het voelt altijd fout als het verslavend en verzwakkend is.....
Verliefdheid is iets wat blijmoedig maakt, niet wat als een draaikolk voelt waar je het benauwd van krijgt....

En ja, ze is echt te jong. Kan niet goed gaan....ook een date is daarom not done. Als zij al wel meer zou willen als ik mijn gezicht laat zien, heb ik er alleen een probleem bij, dus ik kan het beter zo laten. Hoeft zij ook alleen maar van mijn aandacht af te kicken, en niet ook nog eens, zoals ik, van een beeld. Berichtjes in je prive-box kunnen verslavend zijn, maar een mooi gezichtje is nog erger om te vergeten.
Ik zie dit maar als een les in hoeveel liefde ik zelf nog nodig heb...
dat is ook nooit weg om te leren. Essentieel zelfs.

Terug naar de warmte in mezelf, die WEL echt is. Dat ik die van haar zou kunnen ontvangen, is een illusie. Dat heeft zij niet te bieden. Daarvoor zit ze zelf te veel in de troubles, en once more: gewoon te jong.

Afijn.....ik dank jullie voor alle fijne meedenkende reacties :) - maar ik ga mezelf nu weer verwarmen met iets dat niet surrogaat is, en dan op zn tijd weer eens een dame van mijn leeftijd benaderen....

Pure.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » ma 19 februari 2007, 19:18

In dat geval kan ik je besluit alleen maar onderschrijven en je heel veel sterkte toewensen met het jezelf losweken van de illusie.... =):

Liefde.....hopeloos af en toe....
Dankje Kronkel.

En inderdaad....hopeloos....maar soms is het ook niet echt liefde.
Meer een opvulling van de leegte in je waar je naar verlangt.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » ma 19 februari 2007, 20:57

Een leegte die je misschien wel voelt Pure, maar die er volgens mij niet hoeft te zijn.
Volgens mij ben jij een waardevol mens en moet je lekker je zegeningen gaan zitten tellen.

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » ma 19 februari 2007, 21:57

@ Fuutje....

Ik kan inderdaad wel een aantal dingen tellen....
maar veel leegtes die ik kan opvullen, heb ik nog niet of niet genoeg opgevuld om me voldaan te voelen.
Een "leegte" is zeker de romantiek....maar kennelijk moest deze ervaring die ik hierboven omschreef komen, om me erop te wijzen dat ik hier nog wat op te lossen heb.....

Pure. - misschien toch maar eens tellen....als de restanten "auw" daarvan willen gaan liggen.... :roll:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten