Passie & afscheid nemen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » zo 21 januari 2007, 2:09

Aie, Amada, je kunt in De Nabeschouwing deze vragen opnemen:
Handelde ik doelbewust (ik had besloten verliefd te gaan worden)?
Welbewust (realiseerde ik me de risico's)?
Of onbewust (het was een go with the flow)?

Wss zijn alle opties mogelijk - in het algemeen genomen. Welke er van toepassing is, weet je alleen zelf. Mss vertelt een antwoord nuttige zaken aan jezelf?

Hope so :)

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor guinevere » zo 21 januari 2007, 11:21

Er zijn momenten waarbij het wel-bewuste en doel-bewuste verstand compleet niet meer van tel is (maar da's weer een andere discussie), ...tenminste, niet dat van mij ;) ... inmiddels wel geleerd dat je soms beter wél- en doelbewust(er) bent in t leven, zelfs in 't gevoelsleven :) (maar net daarom nu niet meer nodig 8) )

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor guinevere » zo 21 januari 2007, 14:38

Ow ja hoor Kronkel, volgde je al van bij aanvang ;):)....

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » zo 21 januari 2007, 20:12

maar zelfs als je erggg behoedzaam bent, en eerst de kat uit de boom kijkt, kan het een teleurstelling worden, garanties op een goede afloop zijn er nooit, of je elkaar nu lang of kort kent, de seks kan vb tegenvallen al heb je maanden gewacht, dan heb je veel kostbare tijd verloren
een man kiezen is sowieso een lotje trekken en afwachten of het je geluk zal brengen, en of het lotje niet "wegwaait", of zelf wegwandelt, maar ... was het dan het juiste lotje ... mn ervaring is als een man niet grondig zelf achter je aan blijft zitten , is er wat loos
iemand die jou echt wil, zal het niet in zn hoofd halen om het touw niet aan te spannen

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 21 januari 2007, 22:41

Fijn hoor, ik schrijf en wouwel hier wat van me af.
En krijg nog zinnige/lieve/leuke reacties ook!
Zo is Shespot net een pratend en meedenkend dagboek.
:roll:
Liefs, Amada

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » ma 22 januari 2007, 0:48

Je hebt je op je allerkwetsbaarst opgesteld, namelijk in je lust en begeerte, juist dat levensterrein dat zich onttrekt aan rationele overwegingen en verstandig zijn, en je bent afgewezen. Je hebt je helemaal laten zien, en het was niet voldoende. Mirthe
Mirthe, ik had nog niet gereageerd op je mooie bijdrage. Moest het even op me in laten werken. Het is waar, ik voelde me kwetsbaar. Hij kreeg mij, helemaal zoals ik ben. En hij wees me af. En dat ging dieper dan ik vantevoren had voorzien. Niet dat het me totaal onderuithaalde, daar ben ik te stevig voor zo ondertussen.
Ineens lijk je de stomme muts, de dwaze bakvis, in de val van de verliefdheid getrapt. Je oordeelt over jezelf, soms tegen beter weten in. Een goede raad die ik zelf kreeg, vanuit de ervaring van die ander, en die mij vaak een handje helpt (ik loop geregeld in valkuilen) is dat áls je dan oordeelt over jezelf, dat je dit dan met zachtheid doet. Wees scherp, maar mild. Je moet namelijk verder - zonder hem en met jezelf. Mirthe
Voelde me inderdaad voor lul staan door de afwijzing. Zoals ik me lang niet had gevoeld. "Pfff, wat stel ik me ook aan/wat denk ik wel/laat je niet zo meeslepen/je zet jezelf voor gek" Stemmetjes uit mijn tienertijd. Ik zal mild oordelen over mezelf. Misschien, beter nog, helemaal niet oordelen. Gewoon ervaren en beschouwen.

En: nee, ik heb nog steeds geen spijt. Het was een leerzame ervaring, die ik niet had willen missen.

Amada

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » ma 22 januari 2007, 0:54

Ik dacht dat er een bijzonder contact tussen ons was. Boeiende gesprekken, wederzijdse interesse, betrokkenheid, aantrekkkingskracht óók.
Ha Amada, Fijn om te lezen dat je je hoofd boven water houdt. Je schrijft 'ik dacht'... denk je daar dan nu anders over? Het lijkt me zo jammer dat de mooie herinnering minder wordt door de manier waarop het is gegaan. Misschien komt het voor jou vanwege de afloop allemaal in een ander daglicht te staan maar wat jullie hadden dat was er... lijkt me.

Sterkte, Zanna
Dat is misschien nog wel het meest jammer: de afloop overschaduwt toch nu de mooie ervaring die er was. Ik kan het niet los van elkaar ervaren. Datgene en degenen dat/die ik dacht dat er was, was er kennelijk niet.
Hoewel ik het met je eens ben: op dát moment was het er wel! Voor mij althans. Misschien lukt het op termijn wel om die mooie herinnering te koesteren, zonder de nare bijsmaak.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » wo 24 januari 2007, 19:07

Ach, eigenlijk hield hij toch van de verkeerde muziek, hield níet van AJAX en was minstens 10 cm te klein. :lol:

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 24 januari 2007, 23:23

:lol: :lol: you go girl!

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 30 januari 2007, 11:37

Het is wel mooi om bij mezelf te ervaren hoe ik zoiets doorleef. Van bijna obsessieve verliefdheid naar berusting. Soms droom ik nog even weg, fantaseer ik dat ik tóch gelijk had en dat hij op een dag contact opneemt, sorry zegt en me ten huwelijk vraagt. ;) Maar er gaan tegenwoordig úren voorbij dat ik er niet aan denk. :P

Wat me wel nog bezig houd: het heeft ook wel iets te maken met ouder worden, het besef nooit meer jong en mooi te zijn. Misschien wel nooit meer echte liefde te ervaren. Eigenlijk ben ik opgescheept met een veel te romantisch ideaalbeeld van echte liefde. Toch verlang ik ernaar: die klik, elkaar begrijpen, samen meer zijn dan 2, een liefde/contact waardoor je groeit, totale overgave en vertrouwen.

Pffff, midlifecrisis?

Amada

Yachtman62
Berichten: 150
Lid geworden op: di 24 oktober 2006, 13:35
Locatie: Middle of the EU

Berichtdoor Yachtman62 » di 30 januari 2007, 11:48

Le commencement et le déclin de l'amour se font sentir par l'embarras
où l'on est de se trouver seule."
Jean de la Bruyère


Begin en eind van een liefde worden voelbaar door de onthutsende ervaring alleen te zijn.

Yachtman,
houdbaarheidsdatum ook al lang gepasseerd. :roll:
Nice guys finish last.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 30 januari 2007, 18:33

edit, wegens de juiste woorden niet vinden 8)
Laatst gewijzigd door katarine op di 30 januari 2007, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 30 januari 2007, 18:52

Pffff, midlifecrisis?
Ben je de veertig al gepasseerd dan? :shock:

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 30 januari 2007, 21:02

Pffff, midlifecrisis?
Ben je de veertig al gepasseerd dan? :shock:
Oh nee, moet dat nog komen dan????
Wat gaan we dan allemaal krijgen???? :shock:

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » wo 07 februari 2007, 23:18

Tja, verliefdheid....
Achteraf bezien is het toch eigenlijk altijd een vlucht uit de realiteit?
Daar kan een mens soms behoefte aan hebben.....
In de dagelijkse hektiek is er natuurlijk te weinig tijd voor passie en romantiek.

Amada


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten