* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » ma 29 mei 2006, 12:58

Ik neem er eentje op Mutsen. Muts: Proost. Niet omdat je geSlachtsloos zou zijn, want sinds je je zinnen op mijn kleerkast heb gezet, geloof ik daar niet meer in. Maar wel vanwege je goede nieuws :D Gefeliciteerd meid!

Serendipity, had je me dit niet een weekje of wat eerder kunnen vertellen. Ik heb net een Bosch Gustino aangeschaft en nu vertel je me dat het nóg lekkerder kan!

Ger?! Heeee Ger, ben je er nog! Neem een biertje van me! Gewoon, omdat ik blij ben je hier te zien :wink: En doe Annne er ook maar eentje. Ik had hem willen laten delen in mijn ouzo, maar daar houdt hij niet van...
Eventjes kleine waarschuwing: ik heb zo twee Bosch-apparaten gehad op twee jaar, en ze zijn allebei 'ontploft'... De ene had een fabricage-fout, de andere niet. Hier in België zijn ze daarvoor in verschillende winkels uit de markt genomen.
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 29 mei 2006, 13:04

Ik hoor dat Damsel met brand- en glasverwondingen in het ziekenhuis ligt. Gaan we er met zijn allen heen of sturen we Organic met een bosje bloemen en een zakje kersen?
Had ze ook maar geen Bosch moeten kopen hoor. Levensgevaarlijk!!!!!

Ik hoor het al: Organic is de klos. Hij moet weer de witte steriele gangen van het medisch paleis betreden. Sterkte jongen, we nemen er nog een op je opofferingsgezindheid.

Annne, altijd begaan met de ongelukkigen

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » ma 29 mei 2006, 14:37

Lol, misschien ff verduidelijken dat die twee "ontploffingen" dus echt gebeurd zijn hoor :P Aan de ene heb ik wat lichte brandwonden op mijn handen overgehouden, en aan de andere een tafel en vloer vol koffievlekken en -gruis. Glasverwondingen, geen idee waar ze die zou kunnen opgelopen hebben hoor :shock:
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » ma 29 mei 2006, 20:40

'Saai?!' Ze bedoelden ons toch zeker niet, die goed slapende buitenlui die plotseling massaal kwamen binnenwaaien? Afbeelding Nou ja, misschien komt één van hen nog eens verslag uitbrengen over hoe dat nou eigenlijk zat.

Oververhit zal het hier in ieder geval niet snel raken. Doorgaans hebben de nachtkroeg bezoekers wel genoeg aan hun hoofd en de energie nodig voor andere aangelegenheden als de nacht valt :wink:

Na wat oplap werk kunnen enkele uitvallers gelukkig ook weer meedraaien!

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 30 mei 2006, 0:59

:twisted:
Laatst gewijzigd door Mirthe op zo 29 maart 2009, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » di 30 mei 2006, 1:39

Dat wordt allicht leuker en boeiender dan wat ik net op tv zag, Myrthe!

Nu er inmiddels waarschijnlijk niemand meer om maalt heb ik ook eens een aflevering van Spuiten en Slikken gezien namelijk. Het werd weer eens tijd me over m'n ouwe remmingen heen te zetten. Tenminste, dat te pogen.

Echt vlotten wilde het programma niet en zinnig (of zinnenprikkelend) was het evenmin. Zeker niet meer toen als uitsmijter (experiment) deel twee van het programma onder invloed van allerlei genotmiddelen werd gepresenteerd. Erg gemaakt leuk. Het deed me terugverlangen naar de tijd dat Herman Brood zo ongeveer als enige openlijk drugsgebruik predikte. Dat kon tenminste nog vermakelijk zijn.

Heb het slot maar niet meer afgewacht. Ik schenk nog maar eens in :wink:

Mirthe

Gedachte(n)thee en meer

Berichtdoor Mirthe » di 30 mei 2006, 14:17

Organic, maak je borst maar nat. Want ik zeg voorlopig niets meer.
Laatst gewijzigd door Mirthe op wo 31 mei 2006, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » di 30 mei 2006, 21:10

Mirthe,
waarom mag dit niet een discussie zijn in de kroeg?

De plaats bij uitstek om te filosoferen over de 'zin' van het leven.
Wij allen zijn niet volleerd (in de liefde), maar wat is mooier dan van elkaar te kunnen leren.
Van onze goede ervaringen en onze slechte ervaringen.

En als ik mijn mening mag geven Mirthe, liefde/verliefdheid/gevoel (virtueel) heeft zijn vertaalslag nodig irl.
Wanneer, na hoe lang, waar, is geen issue volgens mij, dat zie je dan wel weer.

Maar naar mijn mening is 'zien', 'contact' en 'voelen' een onderdeel van menselijke relaties.
Virtueel is ontzettend leuk/fijn/mooi, maar geeft, denk ik, uiteindelijk geen bevrediging.
Ik ben het dus met je eens Mirthe.

En ik weet zeker Mirthe, dat als je zo kan schrijven, jij jouw geliefden niet los zal laten, tenzij jij daar, misschien door omstandigheden, toe gedwongen word.

En bij deze, Organic, geef Mirthe nog een glaasje Beerenburg (hoewel er ook ontzettend lekkere Twentse bittertjes zijn, wat dacht je van 'Hengelose wind'?), ik zie dat zij ze lekker begint te vinden.
Een vrouw is nooit te oud om te leren!

Muts
(achter een glaasje droge witte wijn)
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

De grote uitdaging

Berichtdoor annne » wo 31 mei 2006, 0:20

Mirthe, waarom zou ik herhalen wat ik elders heb gezegd. Dat staat op de juiste plaats.

Het thema is de wereld van irl en ivl.

Annne,

Deze posting door mij grotendeels weggehaald omdat het tot misstanden leidt en ik me erg ongelukkig heb uitgedrukt. Sorry.
Laatst gewijzigd door annne op wo 31 mei 2006, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » wo 31 mei 2006, 18:47

Organic, zeer bedankt voor je gastvrijheid.
Tijd voor een pauze.

Wie weet, tot lezens.
Laatst gewijzigd door Mirthe op zo 18 juni 2006, 9:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » wo 31 mei 2006, 20:39

Organic,

Wil je die ijskoude Hoegaarden voor Annne op mijn bonnetje schrijven?
Volgens mij kan hij wel wat afkoeling gebruiken.
En daarna nog een stuk of twee.... ook graag op mijn bonnetje.
Ik was immers aanleiding van zijn reactie.

Muts
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » do 01 juni 2006, 10:43

Mirthe,

Vooral altijd je eigen gevoel volgen; dat is immers van jezelf en daar leef je mee/naar.
Maar realiseer je wel, dat je 'eigen' gevoel haar oorsprong vind in jouw eigen 'rugzakje' waarvan jij de enige bent die de inhoud kent.

Voor zolang en voor zover je dingen niet uitlegt/niet deelt (de herkomst van je gevoelens) zullen er mensen zijn die je reacties niet begrijpen en ze zullen (mis)interpreteren.

Dat is een keus.
En of het nou een keuze is in irl of ivl maakt niet uit (denk ik).

Organic, ben je open?
Zo ja, mag ik dan een capppucccinnno?
(koekje hoeft niet)

Muts
(met een 'rugzakje' vol)
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 02 juni 2006, 0:17

Het leven is een feest. En het feest bestaat grotendeels uit werken. Gelukkig hou ik ontzettend van werken. Daarom is het heerlijk hier weer aan de toog te kunnen zitten en het gedempte licht mijn ziel. Na alle heftige discussies is enige rust wel lekker. Laat me ff in rust mijn consumptie verwerken. Ik zie dat er al een witgele versnapering op mij staat te wachten. Aangeboden door de jonge dame daar in de hoek hoor ik van de madam achter de bar. Op uw gezondheid, en ik zal hem in vrede drinken.

Kijk daar zijn treedt het gewone volk weer binnen. Het is weer ouderwets gezellig Organic. Afbeelding Hou je wel de excessen onder controle?

Ik geniet van een ingetogen moment.

Proost allemaal, moge geluk jullie allen ten deel vallen.


Annne

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » vr 02 juni 2006, 1:08

Zo min mogelijk, Annne. Als er iets speelt, dan komen de klanten hier er meestal zelf wel uit :wink:

Vandaag een verslaggever gehoord over een Kongolese band die momenteel groot succes kent met een protestlied n.a.v.de situatie in hun land.

'Bestaat er ook een hitlijst in Kongo waar ze in staan?', vraagt de presentator van het radio programma. 'De hitlijst in Kongo zijn je oren', antwoord de verslaggever.

De frequentie waarmee een lied op straat of waar dan ook te horen is door zingende mensen, geeft de grote van de hit of het succes aan.

Zoals dat hier, nog niet te lang geleden, ook ging. 'Hilversum drie bestond nog niet, maar ieder had zijn eigen stem.' Wel mooi eigenlijk.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 02 juni 2006, 8:55

Organic en anderen met wie ik het goed had, heel goed, soms - ik neem afscheid van deze plek. Er is ondoorzichtigheid, schrik, pijn, verdriet, gedoe.

Mijn goede bedoelingen worden betwijfeld en dat verdraag ik niet.


Voor wie me kent wil ik heten,

M.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten