* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 05 oktober 2005, 23:37

Is Hoegaarden geen bier? Wat krigen we nu? Ik krijg het anders heel heftig van in mijn bol hoor, Droomvlinder. Het percentage alcohol is gemaskeerd door het zoetige smaakje, maar het doet ontegenzeggelijk zijn werk. Afbeelding
Kijk, daar zijn de slapeloze kroegtijgers en tijgerinnen, barmadam. Zet de tap maar open. Ik ga het op een zuipen zetten. Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Proost allemaal, ik zie twee Droomvlinders Afbeelding Afbeelding , wat een weelde.

Annne Afbeelding

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 05 oktober 2005, 23:41

Ik sluip stiekem naar binnen, zetel me in een stil hoekje achterin, samen met mijn baileys en geniet van die jolige Annne......
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 05 oktober 2005, 23:46

Mag ik even bij je komen zitten..? Ik zit tegen de griep aan, ben lang niet fit en heb gewoon even zin in een drankje, beerenburg ofzo. En wie weet zie ik annne dronken worden. Ik heb nog wel zin in een lach deze dag...
LeAvEr DeA aS sLeAf

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 05 oktober 2005, 23:47

:) Gezellig Tovv, zal ik de haard ff opstoken? En wees niet bang dat je me aansteekt, ben zelf ook niet topfit namelijk.
Annne gaat lekker, hij zit volgens mij al aan zijn derde Hoegaarden.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 05 oktober 2005, 23:52

Het kan me nu niet heet genoeg... :D

Ik voel me wel een beetje treurig en de tranen staan in mijn ogen. :cry: Maar dat wil ik zelf, daar kies ik voor want ik wil weer even voelen om het later weer te verdoezelen met kunstmiddelen.
Je gezelschap doet me goed Shaz en ik kan ook wel weer lachen als ik annne zo bezig zie... :D
LeAvEr DeA aS sLeAf

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 05 oktober 2005, 23:59

Een wijs man zei mij eens: Problemen en gevoelens kunnen zwemmen, dus ze verzuipen lukt je niet. Denk daaraan Tovvv. Af en toe lekker aan de borrel is reuze prettig maar wel om de juiste redenen.

Affijn, de haard loeit, ik leg lekker een wollen dekentje over onze benen en kruip knus tegen je aan.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » do 06 oktober 2005, 0:04

mag ik in slaap vallen? het is zo lekker warm...
LeAvEr DeA aS sLeAf

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 06 oktober 2005, 0:08

Er zijn niet veel mannen die in mijn armen in slaap mogen vallen, maar jij wel.
Zacht kusje op je voorhoofd. Ach hij merkt het niet, hij slaapt al :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » vr 07 oktober 2005, 1:29

Ben slapeloos en rusteloos maar dat geeft niet voor een keertje, goed om dan even een plek te weten waar in een rustig hoekje wellicht de slaap toch wil gaan komen. Heb veel geschreven om te vertellen en nu ben ik moe, niks uitgesproken in de kroeg.

Voor alle nachtkroeggangers,

een lieve groet,

amazone

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » zo 09 oktober 2005, 14:05

Ik vind dit een mooi topic, ook een blijvertje.

X Mas.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Magnetisch

Berichtdoor organic » zo 09 oktober 2005, 22:43

Dat mag je onderhand wel zeggen Massie!

Dat iets of iemand een magnetische uitwerking op je kan hebben geloof ik wel, maar in het volgende geval vraag ik me af of dat ook zo was.

Ik ben de afgelopen weken namelijk tot twee keer toe per abuis(?) bij de straat terecht gekomen waar m'n oude bovenbuurvrouw woont, terwijl ik daar anders nooit kwam en ik op weg was naar iemand die daar toch een behoorlijk eind uit de buurt woont. Het lijkt wel een soort magie. Want op dat moment was ik geloof ik niet zo met haar bezig. Tenminste, niet bewust.

Met angst voor iets kun je dat ook hebben. Dat je juist aangetrokken wordt door datgene waar je angstig voor bent, terwijl je het liever zou vermijden. Jullie kennen dit verschijnsel vast ook wel op de een of andere manier.

Net een buurtgenoot op visite gehad en hem een hart onder de riem gestoken over wat hij, ondanks alles, volgens mij toch allemaal mee heeft op het relationele vlak, maar zelf niet onderkend. Zou mezelf in soortgelijke bewoordingen kunnen toespreken.

Het komt de nachtrust waarschijnlijk niet ten goede (voor hier geen bezwaar), maar ik neem toch nog nog even een bakje magere yogurt met Brinta en Roosvicee. Mm, de kroeg gaat nog binnenlopen met al die sluikreclame. Het zal nodig zijn als we de nieuwe verbouwing althans gaan doorzetten.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 09 oktober 2005, 23:05

Organic , ik begeleid je , nee niet met roocevicee en Brinta ( nochtans zou het voor m'n "lijn " wel beter zijn maar met een tropisch sapje met een flinke kluts rhum , en wat noten ...

Ja soms brengt je onbewuste naar waar je op dat moment niet mee bezig bent , heel vreemd een beetje als dagdromen denk ik ...

Wat ik ook al meemaakte is dat ik uit angst iets teweeg breng dat ik juist niet wilde zoals je aanhaalt , het is het krampachtig willen vermijden dat het gegeven juist oproept .
Ja , heel wat te verwerken soms ...


Maar het was wel een mooie herfstdag , ik ben zeker dat je tuin er kleurig bij ligt en dat we binnenkort misschien wel een foto van een grote vette kruisspin te bewonderen krijgen ..

Goed , ik hou op met de rhum anders ga ik binnenkort nog andere insekten zien en vlinders houden het het liefst bij vlinders , nog liever bij vlinders in de buik maar ja , daar kies je niet voor , zucht
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » zo 09 oktober 2005, 23:22

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Rugpijn

Berichtdoor organic » di 11 oktober 2005, 20:55

Gefeliciteerd, RD. Dat hoor je niet al te vaak uitspreken! Ik kan het je niet nazeggen, maar (proberen) te delen in de vreugde is ook een kunst.

Mm, een spreekwoord of gezegde voor dat delen van vreugde schoot me niet zomaar te binnen. Terwijl je veelzeggend genoeg wel zoiets als gedeelde smart is halve smart hebt. Wat ook nog maar te bezien valt trouwens, omdat je elkaar door bevestiging ook nog eens extra de put in kunt praten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd misschien?

Heb een speciaal nieuw kussen aangeschaft, wat de nachtrust ten goede zou komen. Gisternacht voor het eerst de proef op de som genomen, maar vooralsnog heeft het kussen in plaats van de nachtrust te bevorderen voor rugpijn gezorgd.

Toch die kleine lettertjes nog eens lezen. Misschien een kwestie van gewenning?

Wat er nog bijkomt is dat ik vandaag een soortgelijk kussen zag (alleen fraaier), voor de helft van de prijs. Waar het me nog eens extra van in de rug schoot!
Nou ja, bij wijze van spreken dan.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 11 oktober 2005, 21:40

WAt een vrolijkheidheid RD. Je bent verliefd op het leven en je geniet van deze verdwaalde lente. Maar vooral wat heerlijk dat je ons laat delen.

She spot als TV-serie. Hmmmm, ik vraag me af welke je bedoeld. Toch niet het Big Sisterhuis? Wij gooien er toch nooit iemand uit? Integendeel zelfs er komen steeds mensen erbij en ze komen ook terug. Afbeelding Kijk maar naar jezelf. lang heb je voor het raam gestaan, maar nu zit je weer heerlijk breeduit aan de bar. Wat heerlijk is het om je erbij te hebben.

Nee Organic, er gaat niets boven een heerlijke Hoegaraden als nachtmutsje. Daar kan geen kussen tegenop. Of het moeten de kussen zijn die in liefde zijn gegeven. Afbeelding Maar is het spreekwoord niet uitgebreider dan de stelling dat gedeelde smart halve smart is? Afbeelding Het vervolg luidt: gedeelde vreugd is dubbele vreugd!!! Afbeelding `

Kom ik neem plaats naast RD aan de bar en laat me nog eens verrukkelijk vollopen met het lichtblonde gerstenat.
Vertel me nog eens een mop RD, eentje die eigenlijk niet kan. Laat me weer van mijn kruk vallen van het lachen.

Annne, vreugdezoeker


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast