de date-topic!! reageren meisjes/vrouwen ook??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

zephyros
Berichten: 21
Lid geworden op: di 28 september 2004, 14:31
Locatie: belgië, student
Contacteer:

de date-topic!! reageren meisjes/vrouwen ook??

Berichtdoor zephyros » do 30 september 2004, 18:33

Heeft iemand een verklaring voor het feit dat datingsites bol staan van advertenties van mannen, en veel minder van vrouwen??? (ook als het gaat om homoseksuele zoekertjespagina's) Waarom begeven de mailboxen van vrouwen steevast onder de druk van de mailtoevloed als ze het gewaagd hebben toch een zoekertje te plaatsen, en krijgen mannen bijna nooit antwoord???

Kunnen we verder geraken dan het klassieke (pseudo-!)evolutionaire jagers-verhaal? Ik dacht dat in ons landje (hoe zit het in nederland?) een licht overschot bestond aan vrouwelijke medeburgers? Waarom komt de vraag van de mannelijke kant dan niet op zijn minst overeen met het vrouwelijke aanbod? Wat missen we eigenlijk, wat drijft ons?? Wat drijft vrouwen om daar niet zo mee om te gaan, of in die minderheid juist wel??? wat is het verschil??????

O, voor alle duidelijkheid: met "ons" bedoel ik, mezelf rekenend tot het mannelijke geslacht! ik ben niet gefrustreerd in mijn zoektocht, ik zoek namelijk al lang niet meer :wink: ik sta er gewoon bij en kijk ernaar... en versta het niet... mensenkijken is toch zo leuk, maar wie verklaart....??
quis custodit ipsos custodies?

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » do 30 september 2004, 22:06

Goeie vraag. er zijn in Nederland ongeveer evenveel mannen als vrouwen, dus moeten er ongeveer evenveel vrouwen als mannen zoekende zijn. Maar ook in de tijd voor internet bestond kreeg je als vrouw ongeveer tien keer zoveel reacties dan als man op een adevrtentie in de krant.

Ik weet het echt niet. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat vrouwen misschien banger zijn allerlei ongeure types tegen te komen via dat medium (en daar ook misschien wel de meeste reden toe hebben) Of zou het toch het verhaal zijn over de man als jager?

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » do 30 september 2004, 22:37

Ik weet het ook niet. Hoewel er een groot verschil is tussen de sites onderling. Op de behoorlijk betrouwbare betaal-site waar ik zo nu en dan een proefballonnetje oplaat ;) is de verhouding volgens de statistieken momenteel 61%/39%. Al ietwat bedroevend, maar op erotische contactsites is het nog veel erger, en zijn de meeste vrouwen ook nog eens niet echt, volgens mij.

Tja, hoe het komt. Misschien is onder vrouwen onderling het dating-fenomeen wat minder geaccepteerd? Wat dan natuurlijk weer herleid moet worden op het jagersinstinct ;)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 01 oktober 2004, 12:25

Zit toch in de mannengenen denk ik.
In de hotmail mailbox van Massie zit regelmatig post dat men graag met haar cammen en chatten wil, verzoekjes om mee te gaan naar Amerika of gewoon een uitnodiging voor platte sex. Zelf één keer van een vent die een foto van zijn stijve meestuurt met als bijgaande tekst: Hier kan ik je mee de zevende hemel in neuken.. (how low can you go)
Massie heeft niets bijzonders in haar profiel staan behalve een leuke mugshot van de webcam.
Jippie daar in tegen krijgt nooit eens aanzoeken, blootfoto's of vragen van vrouwelijke fans. (gelukkig niet)
Herkent iemand bovenstaande?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

zephyros
Berichten: 21
Lid geworden op: di 28 september 2004, 14:31
Locatie: belgië, student
Contacteer:

Berichtdoor zephyros » vr 01 oktober 2004, 13:32

dat is nou exact wat ik bedoelde!! maar dat is toch gewoon ziekelijk?
quis custodit ipsos custodies?

Luna b
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 20 augustus 2004, 16:26
Locatie: Brussel, België

Berichtdoor Luna b » vr 01 oktober 2004, 15:28

Ik heb een aantal maanden gedate via een dating site en dat was best wel leuk maar uiteindelijk stop je er zeer veel energie in om niet veel terug te krijgen. Ik heb er 1 goeie vriend aan over gehouden en dat is het dan.

Het is mij wel opgevallen dat mijn omgeving me voor gek verklaarde, ik werd bestempeld als hopeloos op zoek terwijl het uiteindelijk gewoon een ander medium is om nieuwe mensen te leren kennen want ik vertoef vaak in dezelfde kringen en kom altijd dezelfde mensen tegen.

Maar het aspect van bang zijn om ongure types tegen te komen speelt ook wel een rol denk ik hoor. In het begin was ik ook wel super voorzichtig en spijtig genoeg zijn er een aantal mannen die het wel verpesten. Ik had regelmatig mails in mijn inbox in de stijl van: Zin om een stijve lul in je natte kut te voelen?.. Ik kan me inbeelden dat als je al twijfels had om je in te schrijven je wel heel hard wegloopt als je zulke mails krijgt van onbekenden!

Luna B
Respect as a religion.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » za 02 oktober 2004, 14:28

Jippie daar in tegen krijgt nooit eens aanzoeken, blootfoto's of vragen van vrouwelijke fans. (gelukkig niet)
Pssst stiekem vind hij dat heel erg jammer hoor, dus wie zich geroepen voelt... :P

X Mas.

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » zo 03 oktober 2004, 12:09

Ik heb de verklaring op jouw vragen :?

Vraag 1Heeft iemand een verklaring voor het feit dat datingsites bol staan van advertenties van mannen, en veel minder van vrouwen???
Antwoorden 1
a) Meer mannen omdat zij minder kwetsbaar zijn, fysiek zeker!
b) Meer mannen omdat er veel mannen gebonden zijn maar toch nog graag een vriendin erbij willen [is mijn ervaring]
c) Meer mannen omdat zij van sneller houden [vrouwen zijn "langzamer" in het aangaan van contact....doordat ze kwetsbaarder zijn.....vertrouwen]

Vraag 2
Waarom begeven de mailboxen van vrouwen steevast onder de druk van de mailtoevloed als ze het gewaagd hebben toch een zoekertje te plaatsen, en krijgen mannen bijna nooit antwoord???
Antwoorden 2
a)Je word overspoeld en antwoorden kost tijd. Delete gaat sneller!
b)Veel mensen [dus ook vrouwen] zijn een beetje te laf om eerlijk te reageeren. Zij zitten heel serieus achter de PC te daten. Er is voor hen niet zo veel verschil met real life.
c) Sommige mailtjes zijn zo suf dat je bij het lezen zo moe word dat je niet meer reageeren kunt
d) soms reageer je vriendelijk met: "bedankt voor je bericht, ik heb echter geen interesse" en willen ze weten waarom.
Dan neem je nog de moeite om te zeggen waarom en dan start er een discussie........................dus delete zonder antwoord is dan toch wel erg makkelijk!

Ik denk dat ik de hoofdlijnen heb aangetipt maar er zullen nog wel een heleboel kleine redenen zijn waarom vrouwen minder op de digitale dating snelweg zijn!

Ik spreek overigens uit eigen ervaring en nav de ervaring van vele vrouwen. Als je er openlijk over praat blijkt al snel dat veel vrouwen het wel geprobeerd hebben maar snel zijn afgehaakt.
Vrouwen zijn geen "vechters"!??

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Berichtdoor miki » zo 03 oktober 2004, 12:33

Veel herkenbaars bij Zee maar aan de andere kant ook een heel andere ervaring. Ik stond bij een paar serieuze sites ingeschreven, maar ben nooit overladen met mails. Nou barst ik niet van het zelfvertrouwen, maar ik denk toch dat hiervoor de meest belangrijke reden is dat ik heel duidelijk en expliciet ben geweest in mijn beschrijvingen. Wie ben ik, wat zoek ik en wat zoek ik vooral niet... dan haakt het overgrote deel 'gelukkig' af.

De mensen die wel reageren zijn zoals in het echte leven... soms erg leuk, soms helemaal niet. Ik heb er een aantal mooie mensen en ervaringen aan overgehouden.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Berichtdoor zee » zo 03 oktober 2004, 13:23

Miki, je bedoelde Zij neem ik aan.
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 03 oktober 2004, 17:35


Vrouwen zijn geen "vechters"!??
Daar ben ik het volstrekt mee oneens.
Vrouwen vechten anders.. meer in het geniep.
Maar als vent verlies je het vaak van een vrouw (als het niet om fysiek geweld gaat tenminste.)

zephyros
Berichten: 21
Lid geworden op: di 28 september 2004, 14:31
Locatie: belgië, student
Contacteer:

Berichtdoor zephyros » zo 03 oktober 2004, 17:59

hihi mee eens... het valt me steeds vaker op dat vrouwen het sterke geslacht vormen, zeker op het vlak van emotie/relaties/omgang... Mannen kunnen zoveel "jagen" als ze willen, in the end, its all up to her...
quis custodit ipsos custodies?

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » di 05 oktober 2004, 20:34

Ik vind vrouwen geen "echte" vechters en dat heeft zeker ook vele voordelen [oorlog, fysieke ruzie]. Meisjes vechten wat meer maar vrouwen niet meer zo. En moeders zijn helemaal lieverds :) .
Hiermee wil ik niet zeggen dat ze geen doelen nastreven.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 05 oktober 2004, 20:40

Meisjes vechten wat meer maar vrouwen niet meer zo. En moeders zijn helemaal lieverds :) .
Nog nooit moeders zien vechten als het om het hun kinderen gaat...???
Een vrouw is een kat waar je moeilijk grip op krijgt als ze echt kwaad of in paniek is.
Een man vecht veel meer op kracht en volgens een bepaalde logica, dat maakt hem voorspelbaar. Vrouwen zijn gewoon onberekenbaar.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten